Baj van!

Hiba, hiba hátán...

Baj van!

Azt hiszem, hogy a Wolcen startjára nagyon enyhe kifejezés az, hogy "döcögősen indult". Finoman szólva is katasztrófa helyzet alakult ki. Nézzük sorban:

A fejlesztők valószínűleg maguk sem gondolták, hogy ennyi vásárlójuk lesz, így nem voltak felkészülve ekkora rohamra (a Diablo3-ban és a PoE-ban is éppen uborkaszezon van). A Beta-teszt segíthetett volna felmérni az érdeklődést, de az első hibát itt vétették a fejlesztők: offline volt a Beta, így semmi adatuk nem volt a várható terhelésről.

A második hiba pedig az volt, hogy valószínűleg nem készült el teljesen a játék. Hibák, bugok tömkelegével kell küzdeniük a játékosknak (pontosabban nem kell, mert nem mennek a szerverek, de erről később). Egy kis ízelítő a hibákból:

  • Gold duplikálás
  • Magic find Exploit
  • Item duplikálás

A harmadik, egyben a legnagyobb hiba pedig az volt, hogy elindították a játékot. Már azonnal látszódtak a hibák: a terhelés maga alá gyűrte a szervereket, így sokan be sem jutottak a játékba. Akik viszont tudtak játszani, ők sem jutottak sokkal előrébb: eltűnt láda-tartalomról, elveszett adatokról szóltak a hírek.

A kialakult helyzetben az egyetlen helyes döntés a teljes leállítás volt, ez szombat hajnalban meg is történt. És tart azóta is a "karbantartás". A fejlesztők korrektek, kommunikálnak a közösséggel twitteren és Redditen is, de az újabb halasztásokon kívül több egyelőre nem szivárgott ki, a legújabb közlemény (halasztás) szerint:

"Befejezzük az adatbázis-problémák kijavítását, amelyeket az egyidejű kapcsolatok száma okoz, és gondoskodunk arról, hogy minden karakter-adat visszakerüljön. Valószínűleg egy kicsit több időre van szükségünk, mielőtt visszahozhatjuk a szervereket online, és ETA-t adunk."

Ahogy az persze lenni szokott, az internet népe máris szórakoztatja magát: megjöttek a mémek :) Íme néhány gyöngyszem:

 

 

 

 

 

Forrás: Wolcen reddit