DIABLO 4, 2.3.0. (Season 9) PTR : Amit tudnod kell
diablo 4 2.3.0 PTR

Sziasztok!
Íme egy kis bemutató a következő PTR-ről!
Ez a blizzard által kiadott cikk tükörfordítása :)
Kezdjük hát, jó szórakozást!
A Diablo IV 2.3.0-s nyilvános tesztszerver (PTR) május 27. és június 3. között
lesz elérhető, lehetőséget adva arra, hogy kipróbáld a következő szezonban érkező
változtatásokat és újdonságokat az alapjátékhoz, valamint néhány frissítést a
Vessel of Hatred tartalomhoz.
A PTR célja, hogy még a következő szezon, a Sins of the Horadrim megjelenése előtt
tesztelhessük a frissítéseket és funkciókat.
Ebben a szezonban a Folyosókat (Dungeons) és az új horadrim varázslást
(Horadric Spellcraft) helyezzük a középpontba.
Fedezd fel az új Horadric Strongroomokat, egy új végjáték-tevékenységet,
az Escalating Nightmarest, Astaroth visszatérését, és még sok mást.
A visszajelzéseitek alapján finomhangolásokat végzünk, mielőtt a szezon élesedik.
A tőletek kapott vélemény segít a játékmenet egyensúlyának javításában,
hibák kiküszöbölésében és abban, hogy az új rendszerek a lehető legjobb
játékélményt nyújtsák.
Köszönjük, hogy részt vesztek a PTR-ben, és visszajelzést adtok a csapatnak!
Íme, mire számíthattok a 2.3.0-s PTR során, a következő szezon előtt.
Testreszabható Erőteljes Horadrim Varázslatok
A 9. évad, a Sins of the Horadrim, egy új lehetőséget vezet be a képességeiddel
való interakcióra: hozzáférést kapsz a hatékony Spellcrafting képességekhez,
amelyekkel elképesztő új kombinációkat hozhatsz létre.
A Horadrim Varázslatok három alappillére révén újszerű módokon építheted
és alakíthatod erődet.
Három különböző, nagy erejű elem alkotja ezeket az intenzív varázslatokat:
Catalysts, Infusions és Arcana.
• Catalysts: a varázslatod alaperőforrása
• Infusions: módosítja, milyen típusú elemi sebzést okoz a varázslat
• Arcana: módosítja a varázslat alaperejét
A különböző Catalysts, Infusions és Arcana kombinációk számtalan lehetőséget kínálnak.
Horadrim Varázslatod megalkotásához felszerelhetsz egy
fő Catalyst-et, egy támogató Infusion-t, és három Arcana-t,
amelyek tovább erősítik és alakítják a varázslatodat.
Minden elem hozzájárul az összhatásához, így kísérletezhetsz, és a
horadrim mágia korlátlan lehetőségeit szabadíthatod fel.
A PTR alatt Mrak, a tesztszerver árusa révén férhetsz hozzá ezekhez a
Spellcrafting-elemekhez – ez az egyetlen mód, hogy szezonkezdet
előtt kipróbáld őket.
A szezon indulásakor a Wayfinder, Catalysts és Infusions a szezonális
küldetéssorozatból lesznek megszerezhetők,
míg az Arcana a Nightmare Dungeons felfedezése közben található meg.
Catalysts
A Horadrim varázslatod fő erejének forrása
A Catalyst adja meg a varázslatod alapját, formáját és működését.
• Minden Catalyst rendelkezik saját cooldown-nal, Lucky Hit eséllyel,
és egy Rank 10 Bonus-szal.
• Az Action Bar egy adott képessége aktiválja a Catalystet, attól függően,
melyik helyre teszed az interfészen.
• Ha egy képesség aktiválhat egy Catalystet, annak ikonja
lila mágiával kezd világítani.
• Ezeket tovább személyre szabhatod Infusions és Arcana segítségével.
Celestial Surge
Mágia típusa: Astral Magic
Egy Oracular Rune-t idézel meg, ami behúzza a környező ellenségeket.
Ezután egy csillagzápor következik, ami véletlenszerűen 20 alkalommal
csap le a területre, mindegyik sebzést okozva.
• Cooldown: 15 másodperc (Rank 20-on 11,2 mp)
• Lucky Hit esély: 30%
• Rank 10 bónusz: Csillagok időnként lehullanak körülötted,
és garantáltan becsapódnak egy közeli ellenségbe ugyanazzal a sebzéssel.
Disintegrate
Mágia típusa: Arcane Magic
Egy Arcane Conductor-t hozol létre, ami állandó sugarat bocsát ki közte és közted,
folyamatos sebzést okozva 8 másodpercen át.
• Cooldown: 10 másodperc (Rank 20-on 5,3 mp)
• Lucky Hit esély: 9%
• Rank 10 bónusz: A sugárban lévő ellenségek 50%-kal lelassulnak.
Propulsion
Mágia típusa: Arcane Magic
Egy Mana Robbanást idézel meg, ami sebzést okoz és hátralöki az összes ellenfelet.
Azok az ellenségek, akik egymásnak vagy akadálynak ütköznek,
további sebzést szenvednek el.
• Cooldown: 9 másodperc (Rank 20-on 4,3 mp)
• Lucky Hit esély: 15%
• Rank 10 bónusz: A hátralökés hatalmas mértékű, és ha egy ellenfelet először
csapódás ér a tereptárgyba, akkor ott egy Lesser Mana Blast jön létre.
Cosmic Anomaly
Mágia típusa: Astral Magic
• Passzív: Legfeljebb 5 Anomaly-t idézel, amelyek részecskéket bocsátanak ki,
ezek 4 másodperc alatt sebzést okoznak.
• Aktív: Utasítod az Anomaly-kat, hogy egyesüljenek és felrobbanjanak,
minden detonáció külön-külön sebzést okoz.
• Megjelenési idő: 5 másodpercenként
• Lucky Hit esély: 20%
• Rank 10 bónusz: Ha mind az 5 Anomaly aktív, Unstoppable állapotba kerülsz,
és a következő robbanás dupla sebzést okoz.
Astral Pillar
Mágia típusa: Astral Magic
Egy éteri oszlopot idézel meg, amely 3 másodpercig Taunt-ol.
Áthatoló hullámok áramlanak ki belőle, amik sebzést okoznak, egészen addig,
amíg új oszlopot nem hozol létre vagy túl messze nem kerülsz.
• Cooldown: 7 másodperc
• Lucky Hit esély: 12%
• Rank 10 bónusz: A Taunt-olt ellenfelek Vulnerable állapotba kerülnek,
és gyorsabban mozognak.
Infusions
Ezek a varázsigék erővel és mágiával ruházzák fel a Catalystedet.
Az Infusions módosítják a Catalysted által okozott sebzés típusát, beleértve az
időalapú sebzéseket is (damage-over-time).
Miután elérik az 5. rangot, mindegyik Infusion saját bónuszt kap,
amellyel képes bizonyos szörny affixeket ideiglenesen hatástalanítani.
Smoldering Ember
A varázslatod mostantól Fire és/vagy Burning típusú sebzést okoz.
• Bónusz: Elpusztítja az ellenséges szerkezeteket, és 10% eséllyel meggyújtja
az ellenségek alatti földet, amely 5 másodperc alatt 150%-os Burning sebzést okoz.
• Miközben ez az Infusion aktív, a Fire Damage Bonus-od megegyezik a
legmagasabb Damage Type Bonus-oddal.
• 5. rang bónusz: 5 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Chilling Winds hatását.
Nebulous Extract
A varázslatod mostantól Shadow és/vagy Corrupting típusú sebzést okoz.
• Bónusz: Az eltalált ellenségek 7 másodpercig 5–10%-kal kevesebb sebzést okoznak.
• Miközben ez az Infusion aktív, a Shadow Damage Bonus-od megegyezik a
legmagasabb Damage Type Bonus-oddal.
• 5. rang bónusz: 5 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Summoner hatásait.
Glacial Nimbus
A varázslatod mostantól Cold és/vagy Frostbiting típusú sebzést okoz.
• Bónusz: Az eltalált ellenségek 15–25%-ban Chilled állapotba kerülnek.
Ez az effektus legfeljebb 1 másodpercenként egyszer hat egy adott ellenségre.
• Miközben ez az Infusion aktív, a Cold Damage Bonus-od megegyezik a
legmagasabb Damage Type Bonus-oddal.
• 5. rang bónusz: 5 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Explosive affixét.
Corrosive Vapor
A varázslatod mostantól Poison és/vagy Poisoning típusú sebzést okoz.
• Bónusz: Az eltalált ellenségek 150% Poisoning sebzést szenvednek el
4 másodperc alatt.
Ez az effektus minden egyes ellenségre 3 másodpercenként egyszer hat.
• Miközben ez az Infusion aktív, a Poison Damage Bonus-od megegyezik
a legmagasabb Damage Type Bonus-oddal.
• 5. rang bónusz: 5 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Vampiric affixét.
Thunderous Particle
A varázslatod mostantól Lightning és/vagy Sparking típusú sebzést okoz.
• Bónusz: Az eltalált ellenségek 150% Lightning sebzést ívelnek át egy
közeli másik ellenfélre.
Ez az effektus egy adott ellenségen 3 másodpercenként egyszer történhet meg.
• Miközben ez az Infusion aktív, a Lightning Damage Bonus-od megegyezik a
legmagasabb Damage Type Bonus-oddal.
• 5. rang bónusz: 5 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Suppressor affixét.
Arcana
Legfeljebb három különböző Arcana szerelhető fel, hogy számos módon
módosítsd a Catalysted működését.
• Az Arcana három ritkasági szintben létezik: Magic, Rare és Legendary.
• A Legendary Arcana hatásai alkalmazkodnak ahhoz a Catalysthez,
amelyhez kapcsolódnak – így mély, komplex kombinációk jöhetnek létre.
• Minden Arcana tartalmaz meghatározott spell tag-eket, melyek tovább
befolyásolják varázslataid működését.
Számos erőteljes Horadric Jewel ezekhez a tagekhez kapcsolódik,
így valóban lenyűgöző szinergiák hozhatók létre.
Az Arcana rendszere lehetőséget ad arra, hogy finomhangold és egyedivé tedd
a varázslataidat, maximálisan kihasználva a Horadrim mágia potenciálját.
Magic Arcana
Ezek az Arcana típusok az alap, de hasznos módosítók, melyek sokféle
előnyt biztosítanak a Catalysted használata során:
• Tendrilous Bundle
Lucky Hit: A Catalyst sebzése akár 35% eséllyel Immobilize állapotba helyezi
az ellenséget 5 másodpercre (+5% esély minden rangonként).
• Tranquil Stone
Amikor aktiválod a Catalystedet, Unstoppable állapotot kapsz 3 másodpercre
(+0,4 mp minden rangonként).
• Shifting Powder
A Catalyst hatása alatt, és annak lejárta után még 5 másodpercig,
30%-kal növeli a mozgási sebességed (+8% minden rangonként).
• Luminous Gem
A Catalyst 2 másodpercre Daze állapotot idéz elő az ellenségeken,
akiket sebzett (+1 mp minden rangonként).
• Murky Essence
A Catalyst aktiválásakor Stealth állapotba kerülsz 2 másodpercre
(+0,4 mp minden rangonként).
• Invigorating Helix
Minden ellenségenként 5 másodpercenként egyszer, a Catalyst sebzése
Fortify állapotot ad, és gyógyít életerőd 5%-ával (+1% minden rangonként).
• Bottled Wind
A Catalyst aktiválásakor Barrier-t kapsz, amely az életerőd 30%-ának felel meg,
és 4 másodpercig tart. Amikor a Barrier megszűnik, az esszenciája
“palackba záródik” (+4% minden rangonként).
• Jagged Bramble
Lucky Hit: A Catalyst sebzése akár 50% eséllyel 130%-át okozza
Thorns sebzésednek (+20% minden rangonként).
• Reactive Ooze
A Catalyst aktiválása után 10 másodpercig minden másodpercben
5% Maximum Resource Generation bónuszt kapsz (+3% minden rangonként).
• Volatile Crystal
A Catalyst aktiválása után 10 másodpercig 10% Resistance és Maximum
Resistance bónuszt kapsz az Infusion-öd elemi típusával szemben
(+2% minden rangonként).
Rare Arcana
Ezek az erőteljesebb, ritkább Arcana típusok jelentős módosításokat kínálnak a
Catalyst működésére, nagyobb hatást gyakorolva a harc menetére.
• Gleaming Conduit
A Catalyst hatásának területe 10%-kal nő (+8% minden további rangonként).
• Fractured Core
A Catalyst 2,5 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Damage Resistance
Aura hatását, viszont ez idő alatt te 10%-kal több, egymásra rakódó sebzést
szenvedsz el (+0,5 mp minden rangonként).
• Sapping Crux
A Catalyst 3 másodpercre Vulnerable állapotot alkalmaz az ellenségekre
(+1 mp minden rangonként).
• Potent Alloy
A Catalyst elpusztítja az ellenségek Barrierjeit, majd 1,0 másodpercre földre teríti
őket (Knock Down) a védelem eltűnése után (+0,8 mp minden rangonként).
• Siphoning Gizmo
Lucky Hit: A Catalyst sebzése akár 40% eséllyel elnyeli az időalapú
sebzéshatásokat, és azonnal egyszeri sebzésként kisüti azok 100%-át
(+8% minden rangonként).
Legendary Arcana
Ezek a legerőteljesebb Arcana típusok, amelyek specifikus hatásokat
biztosítanak a hozzájuk kötött Catalyst alapján.
Mindegyik különleges statikus vagy dinamikus hatást ad, ami mélyen
megváltoztathatja a játékmenetet
Floaty Bobble
A Catalysted speciális blink effektust kap, amely 2,0 másodpercre Unhindered
állapotot biztosít (+0,4 mp minden rangonként).
Hatásai Catalyst szerint:
• Celestial Surge: Blinkel a Rune közepére, amikor az létrejön,
és Unhindered leszel.
• Disintegrate: Blinkel a célponthoz, de az Arcane Conductor hátramarad.
A sugár ideje alatt és utána 2,0 mp-ig Unhindered vagy.
• Propulsion: Blinkel a robbanás középpontjába, Unhindered 2,0 mp-ig.
Közelharci változatnál a hátralökött ellenségekhez blinkel.
• Astral Pillar: Blinkel a kiválasztott célhoz, és Unhindered leszel 2,0 mp-ig,
miközben a flare az eredeti pozíciódra kerül.
• C osmic Anomaly: Blinkel a robbanás helyére, Unhindered leszel,
és megtisztít minden negatív effektustól.
Nightmare Orb
A Catalysted speciális Fear effektust kap, amely 4,0 másodpercig tart
(+0,4 mp minden rangonként).
Hatásai Catalyst szerint:
• Celestial Surge: A csillagok Fear-t alkalmaznak a nem érintett ellenségekre 4,0 mp-re.
Utána 25% eséllyel újabb csillag hull le.
• Disintegrate: Fear-t alkalmaz a nem érintett ellenségekre. Ha megölsz egy
Fear-olt ellenséget, visszakapsz 5% Maximum Life-ot és Primary Resource-t.
• Propulsion: Eltávolítja az Vulnerable effektust az ellenségről, és Fear-t
alkalmaz 4,0 mp-re. Ezután Lesser Mana Blast jön létre.
• Astral Pillar: Minden 9. hullám Fear-t alkalmaz 4,0 mp-re. A Solar Flare
automatikusan Taunt-ol és vonzza a Fear-ölt ellenfeleket.
• Cosmic Anomaly: Az Anomaly-k Fear-t és 80%-os Slow-t alkalmaznak
azokra, akikkel érintkeznek.
Frigid Heart
A Catalysted speciális Freeze effektust kap, amely 3,0 másodpercig tart (+0,4 mp minden rangonként).
Hatásai Catalyst szerint:
• Celestial Surge: A Rune felrobban és Freeze-eli az ellenségeket.
A csillaghullás végeztével új Rune jön létre.
• Disintegrate: A sugarak Freeze-elik az érintett ellenségeket,
ha elkerülsz (Evade). Emellett 15% Dodge Chance-t kapsz
kétszer ilyen hosszú időre.
• Propulsion: Ha egy ellenség kétszer is ütközik, Freeze-elődik 3,0 mp-re.
• Astral Pillar: A flare eltűnésekor Freeze-eli a közeli ellenségeket.
Minden Freeze +10% Lucky Hit Chance-t ad 5 mp-re, legfeljebb +25%-ig.
• Cosmic Anomaly: 20% eséllyel az Anomaly nem robban fel,
hanem Freeze-eli a közeli ellenségeket.
Pressurized Steam
A Catalysted speciális Stun effektust kap, amely 1,0 másodpercig tart
(+0,4 mp minden rangonként).
Hatásai Catalyst szerint:
• Celestial Surge: A csillagok 25% eséllyel Stun-olnak, és garantáltan
Critically Strike-olnak Stunned ellenfeleket.
• Disintegrate: Aktiválás után a sugarak egyszer Stun-olnak minden egyes
ellenséget, akit eltalálnak. Ez a Stun kétszer annyi Stagger-t okoz Bossokra.
• Propulsion: Azok az ellenségek, akik akadálynak ütköznek, Stun-olódnak,
és esélyük van kihagyni a következő két támadásukat.
• Astral Pillar: A hullámoknak 30% esélyük van 1,0 mp-re Stun-olni, és garantáltan
Overpower-t idéznek elő Stunned ellenségeken.
• Cosmic Anomaly: Az Anomaly részecskéi azonnal sebzést okoznak, és
25% eséllyel Stun-olnak.
Bloody Charm
A Catalysted speciális Execute effektust kap, amely az életük 10%-a alatt lévő,
nem-Boss ellenfeleken működik (+2% minden rangonként).
Hatásai Catalyst szerint:
• Celestial Surge: A hold becsapódása Execute-olja a nem-Boss ellenségeket,
ha 10% alatt van az életük. A sikeres kivégzések 2 másodperccel
csökkentik a Cooldown-okat.
• Disintegrate: A nem-Boss ellenségeket azonnal Execute-olja, ha életük
10% alatt van. Ez a küszöbérték a nem-Elite ellenfeleknél megduplázódik.
• Propulsion: A Mana Blast Execute-olja a nem-Boss ellenségeket,
ha 10% alatt van az életük. A sikeres Execute visszaállítja a képességet.
• Astral Pillar: További hullámokat indít a Execute-olható nem-Boss ellenfelek felé,
hogy kivégezze őket.
• Cosmic Anomaly: A robbanás Execute-olja a nem-Boss ellenségeket.
A sikeres Execute 20%-kal növeli a támadási sebességedet 8 másodpercre.
Fedezd fel a Horadrim Strongroomokat!
Merülj alá ezekbe a mikro-dungeonökbe, amelyek hatalmas jutalmakat és
veszélyes ellenfeleket rejtenek – ezek a Horadrim sírkamrák próbára teszik
a képességeidet.
Használd a Wayfinderedet, hogy felkutasd ezeket a ritka Horadrim tudásraktárakat,
majd küzdd át magad a vérszomjas démonokon. Miután egy Strongroom feltárul,
csak korlátozott ideig áll rendelkezésedre, hogy teljesítsd, mielőtt az értékek
örökre bezáródnak.
Ölj démonokat és elégítsd ki a Horadrim Pillarokat odabent, hogy növeld a
Horadric Attunement értékedet, amellyel kiemelkedő jutalmakat szerezhetsz.
A következő módokon növelheted az esélyedet, hogy Horadrim Strongroomra
lelj a Nightmare Dungeons során:
• Növeld a nehézségi szintet vagy a Torment Tier-t.
• Fejleszd a Wayfinderedet Horadric Phials – szezonális valuta –
felhasználásával, hogy jobban megtalálja a Strongroomokat.
• Szerezz és használj olyan Nightmare Dungeon Sigil-t, amely olyan affixet
tartalmaz, ami garantálja, hogy egy Horadrim Strongroom megjelenik.
A Strongroomban hozott döntések
Miután beléptél a Strongroomba, több döntést is meg kell hoznod:
• Indítsd el a Horadric Artifact Pillar-t, majd öld meg az ellenségeket a
kezdeti rituálé teljesítéséhez.
• Ezután Horadric Pillarok jelennek meg, amelyek képesek módosítani a
Strongroom működését azáltal, hogy megváltoztatják a rituálék természetét,
melyeket teljesíteni kell a belső Pillarok kielégítéséhez.
Egyes Pillarok megőrizték eredeti céljukat, másokat azonban Astaroth
befolyása megrontott – ezek jóval veszélyesebbek, ám a jutalmuk is
jelentősen megnőtt.
• Te döntöd el, melyik Pillarok formálják a Strongroomod menetét
– válassz megfontoltan!
• A kiválasztandó Pillarok száma, valamint az elérhető opciók mennyisége
növekszik a nehézségi szint emelésével.
A Strongroom kihívásai és jutalmai
A Strongroomban korlátozott idő áll rendelkezésedre, hogy minél több
Horadric Attunement-et szerezz.
• Teljesítsd a Horadric Pillarok által megkövetelt módon a szörnyöléseket,
hogy kielégítsd vérszomjas igényüket.
Minden sikeresen teljesített Pillar Ritual után az ellenségek legyőzése
10 másodpercig +2 Horadric Attunement-et ad.
• Keresd meg a Strongroomban rejtőző Shrine-okat, hogy segítsenek a harcban.
Ezek mind Sacrifice Shrine-ok, amelyek aktiválásakor rajtad ütnek a démonok.
Használd ki ezeket az áldásokat, hogy még hatékonyabban tudd
pusztítani az ellenséget.
• A Strongroom teljesítése után egy boss ellen kell harcolnod,
hogy elhagyhasd a sírkamrát.
• Kilépéskor választhatsz egy Horadric cache-t, amelynek jutalma az általad
szerzett Horadric Attunement mennyiségétől függően skálázódik
– minél több Attunementet gyűjtöttél, annál értékesebb a jutalom.
Túlélni az Escalating Nightmares kihívásait
A rémálmok mélyre hatolnak az elmében, fokozatosan húzva le a kétségbeesés
sötét mélységeibe.
A Sins of the Horadrim új végjáték kihívása meghív, hogy szembenézz a
fájdalom legmélyebb rétegeivel – ez az Escalating Nightmares.
• Az Escalating Nightmares egy új végjáték aktivitás,
amely három egymást követő Nightmare Dungeon-ből áll.
• Minden egyes dungeonban a korábbi affixek átöröklődnek és halmozódnak a
következőre, így minden lépéssel nő a kihívás – és a jutalom is.
• Ha sikerül mindhárom dungeonon átverekedned magad, a végén az
Exalted változatú Astaroth vár rád, az egyik legkeményebb próbatétel formájában.
Hogyan indíts el egy Escalating Nightmare-t
• Szükséged lesz egy Escalation Sigil-re, amelyet Horadric cache-ekből szerezhetsz,
amiket a Strongroomok jutalmaként kapsz meg, Torment I szinttől kezdődően.
• Az Escalation Sigil aktiválásával belépsz az első Nightmare Dungeonbe a láncolatból.
• Az első dungeon teljesítése után egy Horadric Portal jelenik meg,
amely megmutatja a következő dungeon affix információit.
• A harmadik dungeon teljesítése után közvetlenül Astaroth barlangjába jutsz,
ahol végső küzdelem vár rád.
Újra Astaroth – Run it Back
Egy ismerős arc – és egy pokolian jó fiú – vár rád a Nightmare Escalation végén.
• Szállj szembe Astaroth-tal és az Amalgam nevű szörnyeteggel
egy teljesen új, kihívásokkal teli harcban.
• A küzdelem során Astaroth leveti hátasát, és a kettő két különálló,
rémisztő bossként harcol tovább.
• Ahhoz, hogy győzedelmeskedj, meg kell tanulnod az új, halálos kombóikat,
és ügyesen kell mozognod, reagálnod a változó helyzetekre.
Astaroth és az Amalgam harci csavarja
Ha előbb legyőzöd az Amalgamot, mint Astaroth-ot, akkor:
• Astaroth egy “resurrection” állapotba lép, de az Amalgamot nem lehet
végleg megölni, amíg Mestere – Astaroth – életben van.
• Rövid idő elteltével az Amalgam feltámad és visszatér a harcba, készen arra,
hogy újra támadjon.
A küzdelem ezen dinamikája arra kényszerít, hogy stratégikusan oszd meg a figyelmed,
és gondosan mérlegeld, kit mikor győzöl le.
Ez a kettős csata komoly próbatétel, amely próbára teszi az ügyességed,
döntéshozatalod és állóképességed.
Tartsd szem előtt: ez nem csupán egy démon elleni harc
– Astaroth Mephisto követője, és a pusztító hatalom, amit képvisel, valódi félelmet ébreszt.
Dungeon Tartalom minden Realm számára
Sanctuary kazamatái gyakran tétlenül állnak, hagyva, hogy a bennük lakozó
szörnyetegek lassan mutálódjanak – újabb és újabb borzalmakat hozva felszínre.
A Sins of the Horadrim alatt jelentős változások történnek a dungeonökkel,
amelyek a szezonon túl is hatással lesznek Sanctuary világára.
Zökkenőmentes Dungeon Váltás
Mostantól nem kell kilépned egy Nightmare Dungeon-ből ahhoz,
hogy egy újabbat kezdj.
Ha befejezted az adott dungeon-t, ott helyben aktiválhatod a
következő Nightmare Sigil-t.
Új Nightmare Dungeon Affixek
A Strongroomok és Escalating Nightmares mellett új affixek is kerültek be a
Nightmare Dungeonökbe, hogy még kifizetődőbbé és izgalmasabbá tegyék őket.
• Minden alap Nightmare Sigil mostantól tartalmaz egy pozitív affixet,
amely a megújított és kibővített affix-poolból származik.
• Ezek a bónuszok nemcsak növelik a dungeon élvezeti értékét, hanem lehetőséget
nyújtanak a hatékonyabb előrehaladásra és jutalomszerzésre.
Ezek a változások arra irányulnak, hogy a dungeonök dinamikusabbak,
folyamatosabbak és változatosabbak legyenek minden játékos számára,
függetlenül attól, melyik Realm-en játszik.
Affix Típusok a Nightmare Dungeonökben
A Sins of the Horadrim új pozitív affixei újfajta előnyöket és mechanikákat vezetnek be,
amelyek tovább fokozzák a Nightmare Dungeonök értékét és új lehetőségeket
teremtenek a jutalomszerzésre:
Horadric Reserves
• Loot ládákat idéz meg, amelyek speciális jutalmakat tartalmaznak.
• Jutalmak: Gem Fragments, Gold, Obols, Seasonal Currency, Resources.
Equipment Delve
• Gyűjthető tárgyakat jelenít meg, amelyek fejlesztenek egy felszerelés cache-t,
ha megtalálod őket.
• Jutalmak: Weapons, Jewelry, Armor.
Power Shrines
• További Shrine-okat idéz meg, egy megadott típusból.
• Megjelenő Shrine-ok: Artillery, Blast Wave, Channeling, Lethal, Protection.
Miscellaneous
• Forgotten Wisdom:
o Megölt ellenségekből esély van Experience motra.
o Egy Experience Well is megjelenik valahol a dungeonben.
o Növeli az XP-szerzési lehetőségeket gyilkoláskor.
• Treasure Breach:
o Díszes, arannyal megrakott gremlinek inváziója a dungeonbe.
o Egyedi és látványos módja annak, hogy ritka zsákmányt szerezz.
Horadric Jewels – A mágia ékkövei
A Horadrim híresek mágikus képességeikről, és különleges adottságuk
révén képesek a köveket hatalmas erejű artefaktokká finomítani,
melyek küldetéseik során segítik őket.
Hogyan szerezhetsz Horadric Jewel-t?
• Torment I szint elérése után a Strongroomok teljesítésekor jutalomként Horadric
Tome-ok jelenhetnek meg.
• A Horadric Tome egy fogyasztható tárgy, amely lehetővé teszi,
hogy a Wayfindereknél Horadric Jeweleket készíts.
Jewel készítés és használat
• A Horadric Jewels Horadric Phials és Gem Fragments felhasználásával készülnek.
• Beilleszthetők: Amulet és mindkét Ring foglalatába (socket).
Mit tudnak ezek a Jewel-ek?
• Erősítik a Horadric Spell-jeidet.
• Okozhatnak elemi robbanást, amikor ellenséget ölsz.
• Számos egyéb mágikus hatást biztosítanak, a játékstílusodhoz igazodva.
A Horadric Jewels rendszer mély testreszabást és erőteljes bónuszokat kínál,
így igazi mágikus fegyverré alakíthatod felszerelésedet.
Elérhető Horadric Jewels – Bónuszok és Hatások
Itt vannak a Sins of the Horadrim során elérhető Horadric Jewels, melyek erőteljes
bónuszokat adnak felszerelésedhez – feltéve, hogy megfelelően kombinálod őket
Arcana és Catalyst elemekkel.
Témaspecifikus Seal-ek
• Seal of Control
Ha kettő vagy több Arcana van felszerelve a Control Iskola kategóriájából:
➤ +45% Control Duration, +30% Lucky Hit Chance
• Seal of Power
Ha kettő vagy több Arcana a Power Iskolából:
➤ +25% Movement Speed, +15% Critical Strike Chance
• Seal of Denial
Ha kettő vagy több Arcana a Denial Iskolából:
➤ +30% Barrier, Fortify és Thorns
Védelem és túlélés
• Horadric Crest
Minden egyedi Iskola után, amelyből Arcana-t viselsz:
➤ +5% Damage Reduction, +1% Max Resistance minden elemhez
• Liminal Echo
Halálos sebzés esetén megelőzi azt, aktiválja a Propulsion képességet,
és 3 mp-re Invulnerable állapotba kerülsz (75 mp-es cooldown)
• Idol From Below
➤ +6% Primary Stat, +8% Max Life, mindig Unhindered vagy
De! Jewel Guardians vadásznak rád Sanctuary legsötétebb helyein
Támogatás és idézés
• Reverie Horn
Sebzés vagy gyilkosság után az idézett lényeid megnőnek, és
+30% sebzést okoznak 4 mp-ig
• Spark of Creation
Catalytic Skill használata után: +10 Primary Resource
• Luminate Eye
Catalytic Skill ➤ -25% Cooldown
• Myriad Stone
Ha az Ultimate típusú Catalytic Skill-t használod: +30% Attack Speed 10 mp-ig
Támadásfókuszú effektek
• Scornful Light
➤ +20% Elemental Damage, de te is +10% Elemental Damage-et szenvedsz el
• Tyrant Bane
➤ Minden DoT-tel sebzett ellenség tőled örökre +0.33%-kal több DoT-t szenved el
• Brilliant Sigil
➤ Infusion-jeid +150% hatásosságúak
• Elemental Brand
➤ Catalytic Skill sebzése 33%-ban az Infusion elemi típusát követi, 3 mp alatt
➤ Lucky Hit: 33% eséllyel aktiválja az Infusion másodlagos hatását
• The Starflux
➤ Catalyst-eid +100% sebzést okoznak
De: elveszted az irányítást a Horadric Spellcraft fölött
– Infusion-ök véletlenszerűek lesznek
Új unique itemek
A Sins of the Horadrim új Unique Item-ekkel bővül, melyek lehetővé teszik,
hogy legendás sebességgel pusztítsd a démonokat.
Barbarian
Hooves of the Mountain God (Egyedi Csizma)
Affixek:
• Inherent: Támadások -2,5 mp Evade Cooldown
• +17,5–23% Movement Speed
• +16–25% Basic Attack Speed
• +7–10 Fury per second
• +2–3 rang Belligerence képességhez
Egyedi Hatás:
Amikor eléred a Maximum Fury-t, a Fury gyorsan elkezd lecsökkenni,
amíg teljesen el nem fogy – de ezalatt minden Basic Skill cleave-el,
és 70–100%[x] megnövelt sebzést okoz.
Druid
Noxious Spine-Breaker (Egyedi kétkezes fegyver)
Affixek:
• Inherent: +110% Damage to Poisoned enemies
• +14–18% Willpower
• +114–150% Poison Damage
• 26–35% esély, hogy Pulverize kétszer talál
• 26–35% Resource Cost Reduction
Egyedi Hatás:
Minden 10 másodpercben a Pulverize mérgező tócsát hoz létre,
ami 200–400% Poisoning sebzést okoz 6 mp alatt.
Ha újra Pulverize-t használsz a tócsán, az plusz 20–40% sebzést
fröcsköl szét a környezetében.
Necromancer
The Hand of Naz (Egyedi Kesztyű)
Affixek:
• +77,5–100% Skeletal Mage Damage
• +10,5–15% Attack Speed
• +424–457 Maximum Life
• +2–4 rang Skeletal Mage Mastery
Egyedi Hatás:
• Ha feláldozod mind a Skeletal Warriors-t, mind a Golemeket, akkor minden
feláldozott minion után kapsz egy extra Skeletal Mage-et.
• Ha egy Skeletal Mage 25 alkalommal támad anélkül, hogy meghalna, akkor
átalakul egy Skeletal Arch-Mage-gé.
• A Skeletal Arch-Mage:
o Teleportál a biztonságba, ha megtámadják.
o Támadásai néha szilánkokra törnek, 50–100% megnövelt sebzést okozva
a célpontnak és legfeljebb 3 másik ellenfélnek.
Rogue
Deathmask of Nirmitruq (Egyedi Sisak)
Affixek:
• +424–457 Maximum Life
• +2–3 rang Flurry képességhez
• +16–25% Movement Speed
• +224–296 Armor
Egyedi Hatás:
• Mostantól a Flurry akkor is castolható, ha nincs elég Energy-d, ilyenkor
10% életerődet használja fel.
• Ha életerőt költesz a Flurry használatához:
o +30–50% sebzés a képességnek
o +50% Attack Speed 5 másodpercig
Fejlesztői megjegyzés: A Flurry nem fog elsülni, ha sem Energy, sem Health nem áll rendelkezésre.
Sorcerer
Ophidian Iris (Egyedi Amulett)
Affixek:
• Inherent: +30% Resistance to All Elements
• Inherent: Casted Hydras +2 fejjel több
• +11,5–15,7% Intelligence
• +5,2–6,0% Critical Strike Chance
• +77,5–100% Pyromancy Damage
• +1–2 rang Devouring Blaze képességhez
Egyedi Hatás:
• A Hydra mostantól Core Skill (alap képesség), és mindig 3 fejű Hidrával idéződik.
• Ha a Hidrának több feje lenne a bónuszok miatt, akkor inkább megnő méretben,
és +50–100%[x] megnövelt sebzést okoz minden egyes extra fej után.
• A támadásai becsapódáskor robbannak, tovább növelve a területi hatékonyságot.
Spiritborn
Balazan's Maxtlatl (Egyedi Nadrág)
Affixek:
• +107–121 Dexterity
• +424–457 Maximum Life
• +268–373 Thorns
• +2–3 rang Bastion képességhez
Egyedi Hatás:
• Minden támadásod közeli ellenfeleknek okoz 200–300% Thorns sebzést,
plusz 100%-át ennek Poisoning-ként 3 mp alatt.
• Minden alkalommal, amikor Thorns-szal visszatámadsz,
5 mp-re +100% Poisoning Damage, legfeljebb +300%-ig halmozódva.
PTR funkciók, és tesztelhető tartalmak
A Diablo IV 2.3.0 PTR során számos hasznos funkció válik elérhetővé a
játékosok számára, hogy gyorsan és célzottan tesztelhessék az új tartalmakat
és rendszereket.
Elérhető régiók
PTR szerverek a következő nagyobb régiókban lesznek elérhetők:
• Észak-Amerika
• Európa
• Korea és Japán
• Dél-Amerika
• Ausztrália
PTR Boost – Mrak
A hűséges PTR Vendor, Mrak, Kyovashad fő Waypointja mellett található,
és az egész tesztidőszak alatt rendelkezésedre áll.
• Mrak új fejlesztésekkel bővült, lehetővé téve, hogy szegmensenként válassz boostokat,
ha egy adott tartalomra szeretnél fókuszálni.
Elérhető Boostok kategóriánként
Crafting & Materials
• Arany, Obols, Minden alapanyag
• Masterworking és Temper Manuals feloldása
• Lair Keys, Tributes, Infernal Compasses
• Nightmare Escalation Sigils
Equipment
• Minden Rune, Aspect maximalizálása
• Véletlenszerű Legendary tárgyak
• Minden Unique tárgy
Paragon
• Minden Glyph feloldása és maximalizálása
Progression
• Történet és minden Stronghold teljesítése (Whispers feloldása)
• Szint beállítása 50-re vagy 60-ra
• Teljes térkép és összes Waypoint
• Minden Renown jutalom
• Főzet teljes fejlesztése
• Minden Torment Tier elérhetővé tétele
• Paragon szint 300-ra állítása
Seasonal
• Horadric Spellcraft, Phials, Jewels
Teljes Boost alkalmazása
A "Apply All Boosts" opció használatával az összes fent felsorolt boostot
egyszerre aktiválhatod, ezzel gyorsan elérve a kívánt tesztkörnyezetet.
Ez a rendszer ideális azok számára, akik konkrét funkciókat szeretnének
kipróbálni a szezon megjelenése előtt.
Hogyan adjunk visszajelzést
A PTR-ben látható és tapasztalható változásokkal kapcsolatos visszajelzésed
fontos számunkra, és létfontosságú annak biztosításában,
hogy a 2.3.0 PTR a lehető legjobb legyen, amikor a Diablo IV-ben megjelenik.
Ha részt veszel a PTR-ben, kérjük, oszd meg velünk a véleményed!
Visszajelzést küldhetsz a Diablo 4 PTR fórumok játékon belüli visszajelzés
eszközén keresztül .
A játékon belüli menüben az ESC billentyű lenyomásával megjelenik a
report a bug menü.
a lenyíló menüben kiválasztod az In-Game Feedback Tool lehetőséget,
hogy a játék elhagyása nélkül küldj visszajelzést.
Blizzard Research
– Csatlakozz a fejlesztői visszajelző csapathoz
A Blizzard Research csapata szeretné hallani a véleményed minden Blizzard játékról.
• Jelentkezz, hogy:
o Elsőként értesülj új tartalmakról
o Részt vehess zárt teszteken és próbakörökön
o Visszajelzést adhass helyben vagy távolról
Jelentkezni a hivatalos Blizzard Research weboldalon keresztül lehet.
A PTR kliens telepítése - Lépésről lépésre
1. Nyisd meg a Battle.net alkalmazást, és válaszd ki a
Diablo IV-et a játékaid listájából.
2. A Play gomb feletti verzióválasztó legördülő menüben válaszd a
Public Test Realm opciót.
3. Kattints az Install gombra a PTR kliens letöltéséhez
(ha kész, a gomb Play-re vált).
4. Indítsd el a PTR-t a Play gombbal, majd válassz egy tesztszervert.
5. Hozz létre egy új teszt karaktert.
o Tipp: Szezonális tartalom teszteléséhez válassz Seasonal Mechanic-et!
6. Lépj be a játékba, és kezdődhet a 2.3.0 PTR tesztelés!
PC Game Pass vagy Game Pass Ultimate felhasználók is hozzáférnek
a PTR-hez a Battle.net kliensen keresztül, az Xbox App segítségével.
Hát ennyi lett volna, a PTR előzetes:)
A PTR patch teljes Magyar fordítása is készül :)
Köszönet a Fordításért VTom-nak
Köszönöm megtisztelő figyelmeteket: