DIABLO 4, 2.3.0. (Season 9) PTR : Amit tudnod kell

diablo 4 2.3.0 PTR

DIABLO 4, 2.3.0. (Season 9) PTR : Amit tudnod kell
Diablo 4 2.3.0 PTR

Sziasztok!
Íme egy kis bemutató a következő PTR-ről!
Ez a blizzard által kiadott cikk tükörfordítása :)
Kezdjük hát, jó szórakozást!

A Diablo IV 2.3.0-s nyilvános tesztszerver (PTR) május 27. és június 3. között
lesz elérhető, lehetőséget adva arra, hogy kipróbáld a következő szezonban érkező
változtatásokat és újdonságokat az alapjátékhoz, valamint néhány frissítést a
Vessel of Hatred tartalomhoz.

A PTR célja, hogy még a következő szezon, a Sins of the Horadrim megjelenése előtt
tesztelhessük a frissítéseket és funkciókat.

Ebben a szezonban a Folyosókat (Dungeons) és az új horadrim varázslást
(Horadric Spellcraft) helyezzük a középpontba.

Fedezd fel az új Horadric Strongroomokat, egy új végjáték-tevékenységet,
az Escalating Nightmarest, Astaroth visszatérését, és még sok mást.

A visszajelzéseitek alapján finomhangolásokat végzünk, mielőtt a szezon élesedik.
A tőletek kapott vélemény segít a játékmenet egyensúlyának javításában,
hibák kiküszöbölésében és abban, hogy az új rendszerek a lehető legjobb
játékélményt nyújtsák.
Köszönjük, hogy részt vesztek a PTR-ben, és visszajelzést adtok a csapatnak!
Íme, mire számíthattok a 2.3.0-s PTR során, a következő szezon előtt.

Testreszabható Erőteljes Horadrim Varázslatok

diablo 4 2.3.0. PTR

A 9. évad, a Sins of the Horadrim, egy új lehetőséget vezet be a képességeiddel
való interakcióra: hozzáférést kapsz a hatékony Spellcrafting képességekhez,
amelyekkel elképesztő új kombinációkat hozhatsz létre.
A Horadrim Varázslatok három alappillére révén újszerű módokon építheted
és alakíthatod erődet.

Három különböző, nagy erejű elem alkotja ezeket az intenzív varázslatokat:
Catalysts, Infusions és Arcana.

•  Catalysts: a varázslatod alaperőforrása
•  Infusions: módosítja, milyen típusú elemi sebzést okoz a varázslat
•  Arcana: módosítja a varázslat alaperejét

A különböző Catalysts, Infusions és Arcana kombinációk számtalan lehetőséget kínálnak.
Horadrim Varázslatod megalkotásához felszerelhetsz egy
Catalyst-et, egy támogató Infusion-t, és három Arcana-t,
amelyek tovább erősítik és alakítják a varázslatodat.
Minden elem hozzájárul az összhatásához, így kísérletezhetsz, és a
horadrim mágia korlátlan lehetőségeit szabadíthatod fel.

Diablo 4 2.3.0 PTR

A PTR alatt Mrak, a tesztszerver árusa révén férhetsz hozzá ezekhez a
Spellcrafting-elemekhez – ez az egyetlen mód, hogy szezonkezdet
előtt kipróbáld őket.
A szezon indulásakor a Wayfinder, Catalysts és Infusions a szezonális
küldetéssorozatból lesznek megszerezhetők,
míg az Arcana a Nightmare Dungeons felfedezése közben található meg.

Catalysts
A Horadrim varázslatod fő erejének forrása

A Catalyst adja meg a varázslatod alapját, formáját és működését.

•  Minden Catalyst rendelkezik saját cooldown-nal, Lucky Hit eséllyel,
   és egy Rank 10 Bonus-szal.

•  Az Action Bar egy adott képessége aktiválja a Catalystet, attól függően,
   melyik helyre teszed az interfészen.

•  Ha egy képesség aktiválhat egy Catalystet, annak ikonja
   lila mágiával kezd világítani.

•  Ezeket tovább személyre szabhatod Infusions és Arcana segítségével.

Celestial Surge

Mágia típusa: Astral Magic

Egy Oracular Rune-t idézel meg, ami behúzza a környező ellenségeket.
Ezután egy csillagzápor következik, ami véletlenszerűen 20 alkalommal
csap le a területre, mindegyik sebzést okozva.

•  Cooldown: 15 másodperc (Rank 20-on 11,2 mp)

•  Lucky Hit esély: 30%

•  Rank 10 bónusz: Csillagok időnként lehullanak körülötted,
   és garantáltan becsapódnak egy közeli ellenségbe ugyanazzal a sebzéssel.

Disintegrate

Mágia típusa: Arcane Magic

Egy Arcane Conductor-t hozol létre, ami állandó sugarat bocsát ki közte és közted,
folyamatos sebzést okozva 8 másodpercen át.

•  Cooldown: 10 másodperc (Rank 20-on 5,3 mp)

•  Lucky Hit esély: 9%

•  Rank 10 bónusz: A sugárban lévő ellenségek 50%-kal lelassulnak.

Propulsion

Mágia típusa: Arcane Magic

Egy Mana Robbanást idézel meg, ami sebzést okoz és hátralöki az összes ellenfelet.
Azok az ellenségek, akik egymásnak vagy akadálynak ütköznek,
további sebzést szenvednek el.

•  Cooldown: 9 másodperc (Rank 20-on 4,3 mp)

•  Lucky Hit esély: 15%

•  Rank 10 bónusz: A hátralökés hatalmas mértékű, és ha egy ellenfelet először
   csapódás ér a tereptárgyba, akkor ott egy Lesser Mana Blast jön létre.

Cosmic Anomaly

Mágia típusa: Astral Magic

•  Passzív: Legfeljebb 5 Anomaly-t idézel, amelyek részecskéket bocsátanak ki,
   ezek 4 másodperc alatt sebzést okoznak.

•  Aktív: Utasítod az Anomaly-kat, hogy egyesüljenek és felrobbanjanak,
   minden detonáció külön-külön sebzést okoz.

•  Megjelenési idő: 5 másodpercenként

•  Lucky Hit esély: 20%

•  Rank 10 bónusz: Ha mind az 5 Anomaly aktív, Unstoppable állapotba kerülsz,
   és a következő robbanás dupla sebzést okoz.

Astral Pillar

Mágia típusa: Astral Magic

Egy éteri oszlopot idézel meg, amely 3 másodpercig Taunt-ol.
Áthatoló hullámok áramlanak ki belőle, amik sebzést okoznak, egészen addig,
amíg új oszlopot nem hozol létre vagy túl messze nem kerülsz.

• Cooldown: 7 másodperc

• Lucky Hit esély: 12%

• Rank 10 bónusz: A Taunt-olt ellenfelek Vulnerable állapotba kerülnek,
  és gyorsabban mozognak.

Diablo 4 2.3.0 PTR

Infusions
Ezek a varázsigék erővel és mágiával ruházzák fel a Catalystedet.

Az Infusions módosítják a Catalysted által okozott sebzés típusát, beleértve az
időalapú sebzéseket is (damage-over-time).
Miután elérik az 5. rangot, mindegyik Infusion saját bónuszt kap,
amellyel képes bizonyos szörny affixeket ideiglenesen hatástalanítani.

Smoldering Ember

A varázslatod mostantól Fire és/vagy Burning típusú sebzést okoz.

•  Bónusz: Elpusztítja az ellenséges szerkezeteket, és 10% eséllyel meggyújtja
   az ellenségek alatti földet, amely 5 másodperc alatt 150%-os Burning sebzést okoz.

•  Miközben ez az Infusion aktív, a Fire Damage Bonus-od megegyezik a
   legmagasabb Damage Type Bonus-oddal.

•  5. rang bónusz: 5 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Chilling Winds hatását.

Nebulous Extract

A varázslatod mostantól Shadow és/vagy Corrupting típusú sebzést okoz.

•  Bónusz: Az eltalált ellenségek 7 másodpercig 5–10%-kal kevesebb sebzést okoznak.

•  Miközben ez az Infusion aktív, a Shadow Damage Bonus-od megegyezik a
   legmagasabb Damage Type Bonus-oddal.

•  5. rang bónusz: 5 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Summoner hatásait.

Glacial Nimbus

A varázslatod mostantól Cold és/vagy Frostbiting típusú sebzést okoz.

•  Bónusz: Az eltalált ellenségek 15–25%-ban Chilled állapotba kerülnek.
   Ez az effektus legfeljebb 1 másodpercenként egyszer hat egy adott ellenségre.

•  Miközben ez az Infusion aktív, a Cold Damage Bonus-od megegyezik a
   legmagasabb Damage Type Bonus-oddal.

•  5. rang bónusz: 5 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Explosive affixét.

Corrosive Vapor

A varázslatod mostantól Poison és/vagy Poisoning típusú sebzést okoz.

•  Bónusz: Az eltalált ellenségek 150% Poisoning sebzést szenvednek el
   4 másodperc alatt.
   Ez az effektus minden egyes ellenségre 3 másodpercenként egyszer hat.

•  Miközben ez az Infusion aktív, a Poison Damage Bonus-od megegyezik
   a legmagasabb Damage Type Bonus-oddal.

•  5. rang bónusz: 5 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Vampiric affixét.

Thunderous Particle

A varázslatod mostantól Lightning és/vagy Sparking típusú sebzést okoz.

•  Bónusz: Az eltalált ellenségek 150% Lightning sebzést ívelnek át egy
   közeli másik ellenfélre.
   Ez az effektus egy adott ellenségen 3 másodpercenként egyszer történhet meg.

•  Miközben ez az Infusion aktív, a Lightning Damage Bonus-od megegyezik a
   legmagasabb Damage Type Bonus-oddal.

•  5. rang bónusz: 5 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Suppressor affixét.

Arcana

Legfeljebb három különböző Arcana szerelhető fel, hogy számos módon
módosítsd a Catalysted működését.

•  Az Arcana három ritkasági szintben létezik: Magic, Rare és Legendary.

•  A Legendary Arcana hatásai alkalmazkodnak ahhoz a Catalysthez,
   amelyhez kapcsolódnak – így mély, komplex kombinációk jöhetnek létre.

•  Minden Arcana tartalmaz meghatározott spell tag-eket, melyek tovább
   befolyásolják varázslataid működését.
   Számos erőteljes Horadric Jewel ezekhez a tagekhez kapcsolódik,
   így valóban lenyűgöző szinergiák hozhatók létre.

Az Arcana rendszere lehetőséget ad arra, hogy finomhangold és egyedivé tedd
a varázslataidat, maximálisan kihasználva a Horadrim mágia potenciálját.

Magic Arcana

Ezek az Arcana típusok az alap, de hasznos módosítók, melyek sokféle
előnyt biztosítanak a Catalysted használata során:

•  Tendrilous Bundle
   Lucky Hit: A Catalyst sebzése akár 35% eséllyel Immobilize állapotba helyezi
   az ellenséget 5 másodpercre (+5% esély minden rangonként).

•  Tranquil Stone
   Amikor aktiválod a Catalystedet, Unstoppable állapotot kapsz 3 másodpercre
   (+0,4 mp minden rangonként).

•  Shifting Powder
   A Catalyst hatása alatt, és annak lejárta után még 5 másodpercig,
   30%-kal növeli a mozgási sebességed (+8% minden rangonként).

•  Luminous Gem
   A Catalyst 2 másodpercre Daze állapotot idéz elő az ellenségeken,
   akiket sebzett (+1 mp minden rangonként).

•  Murky Essence
   A Catalyst aktiválásakor Stealth állapotba kerülsz 2 másodpercre
  (+0,4 mp minden rangonként).

•  Invigorating Helix
   Minden ellenségenként 5 másodpercenként egyszer, a Catalyst sebzése
   Fortify állapotot ad, és gyógyít életerőd 5%-ával (+1% minden rangonként).

•  Bottled Wind
   A Catalyst aktiválásakor Barrier-t kapsz, amely az életerőd 30%-ának felel meg,
  és 4 másodpercig tart. Amikor a Barrier megszűnik, az esszenciája
  “palackba záródik” (+4% minden rangonként).

•  Jagged Bramble
   Lucky Hit: A Catalyst sebzése akár 50% eséllyel 130%-át okozza
   Thorns sebzésednek (+20% minden rangonként).

•  Reactive Ooze
   A Catalyst aktiválása után 10 másodpercig minden másodpercben
   5% Maximum Resource Generation bónuszt kapsz (+3% minden rangonként).

•  Volatile Crystal
   A Catalyst aktiválása után 10 másodpercig 10% Resistance és Maximum
   Resistance bónuszt kapsz az Infusion-öd elemi típusával szemben
   (+2% minden rangonként).

Rare Arcana

Ezek az erőteljesebb, ritkább Arcana típusok jelentős módosításokat kínálnak a
Catalyst működésére, nagyobb hatást gyakorolva a harc menetére.

•  Gleaming Conduit
   A Catalyst hatásának területe 10%-kal nő (+8% minden további rangonként).

•  Fractured Core
   A Catalyst 2,5 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Damage Resistance
   Aura hatását, viszont ez idő alatt te 10%-kal több, egymásra rakódó sebzést
   szenvedsz el (+0,5 mp minden rangonként).

•  Sapping Crux
   A Catalyst 3 másodpercre Vulnerable állapotot alkalmaz az ellenségekre
   (+1 mp minden rangonként).

•  Potent Alloy
   A Catalyst elpusztítja az ellenségek Barrierjeit, majd 1,0 másodpercre földre teríti
   őket (Knock Down) a védelem eltűnése után (+0,8 mp minden rangonként).

•  Siphoning Gizmo
   Lucky Hit: A Catalyst sebzése akár 40% eséllyel elnyeli az időalapú
   sebzéshatásokat, és azonnal egyszeri sebzésként kisüti azok 100%-át
   (+8% minden rangonként).

Legendary Arcana

Ezek a legerőteljesebb Arcana típusok, amelyek specifikus hatásokat
biztosítanak a hozzájuk kötött Catalyst alapján.
Mindegyik különleges statikus vagy dinamikus hatást ad, ami mélyen
megváltoztathatja a játékmenetet

Floaty Bobble
A Catalysted speciális blink effektust kap, amely 2,0 másodpercre Unhindered
állapotot biztosít (+0,4 mp minden rangonként).

Hatásai Catalyst szerint:

•  Celestial Surge: Blinkel a Rune közepére, amikor az létrejön,
   és Unhindered leszel.

•  Disintegrate: Blinkel a célponthoz, de az Arcane Conductor hátramarad.
   A sugár ideje alatt és utána 2,0 mp-ig Unhindered vagy.

•  Propulsion: Blinkel a robbanás középpontjába, Unhindered 2,0 mp-ig.
   Közelharci változatnál a hátralökött ellenségekhez blinkel.

•  Astral Pillar: Blinkel a kiválasztott célhoz, és Unhindered leszel 2,0 mp-ig,
  miközben a flare az eredeti pozíciódra kerül.

•  C osmic Anomaly: Blinkel a robbanás helyére, Unhindered leszel,
   és megtisztít minden negatív effektustól.

Nightmare Orb
A Catalysted speciális Fear effektust kap, amely 4,0 másodpercig tart
(+0,4 mp minden rangonként).

Hatásai Catalyst szerint:

•  Celestial Surge: A csillagok Fear-t alkalmaznak a nem érintett ellenségekre 4,0 mp-re.
   Utána 25% eséllyel újabb csillag hull le.

•  Disintegrate: Fear-t alkalmaz a nem érintett ellenségekre. Ha megölsz egy
   Fear-olt ellenséget, visszakapsz 5% Maximum Life-ot és Primary Resource-t.

•  Propulsion: Eltávolítja az Vulnerable effektust az ellenségről, és Fear-t
   alkalmaz 4,0 mp-re. Ezután Lesser Mana Blast jön létre.

•  Astral Pillar: Minden 9. hullám Fear-t alkalmaz 4,0 mp-re. A Solar Flare
   automatikusan Taunt-ol és vonzza a Fear-ölt ellenfeleket.

•  Cosmic Anomaly: Az Anomaly-k Fear-t és 80%-os Slow-t alkalmaznak
   azokra, akikkel érintkeznek.

Frigid Heart
A Catalysted speciális Freeze effektust kap, amely 3,0 másodpercig tart (+0,4 mp minden rangonként).

Hatásai Catalyst szerint:

•  Celestial Surge: A Rune felrobban és Freeze-eli az ellenségeket.
   A csillaghullás végeztével új Rune jön létre.

•  Disintegrate: A sugarak Freeze-elik az érintett ellenségeket,
   ha elkerülsz (Evade). Emellett 15% Dodge Chance-t kapsz
   kétszer ilyen hosszú időre.

•  Propulsion: Ha egy ellenség kétszer is ütközik, Freeze-elődik 3,0 mp-re.

•  Astral Pillar: A flare eltűnésekor Freeze-eli a közeli ellenségeket.
   Minden Freeze +10% Lucky Hit Chance-t ad 5 mp-re, legfeljebb +25%-ig.

•  Cosmic Anomaly: 20% eséllyel az Anomaly nem robban fel,
   hanem Freeze-eli a közeli ellenségeket.

Pressurized Steam
A Catalysted speciális Stun effektust kap, amely 1,0 másodpercig tart
(+0,4 mp minden rangonként).

Hatásai Catalyst szerint:

•  Celestial Surge: A csillagok 25% eséllyel Stun-olnak, és garantáltan
   Critically Strike-olnak Stunned ellenfeleket.

•  Disintegrate: Aktiválás után a sugarak egyszer Stun-olnak minden egyes
   ellenséget, akit eltalálnak. Ez a Stun kétszer annyi Stagger-t okoz Bossokra.

•  Propulsion: Azok az ellenségek, akik akadálynak ütköznek, Stun-olódnak,
   és esélyük van kihagyni a következő két támadásukat.

•  Astral Pillar: A hullámoknak 30% esélyük van 1,0 mp-re Stun-olni, és garantáltan
   Overpower-t idéznek elő Stunned ellenségeken.

•  Cosmic Anomaly: Az Anomaly részecskéi azonnal sebzést okoznak, és
   25% eséllyel Stun-olnak.

Bloody Charm
A Catalysted speciális Execute effektust kap, amely az életük 10%-a alatt lévő,
nem-Boss ellenfeleken működik (+2% minden rangonként).

Hatásai Catalyst szerint:

•  Celestial Surge: A hold becsapódása Execute-olja a nem-Boss ellenségeket,
   ha 10% alatt van az életük. A sikeres kivégzések 2 másodperccel
   csökkentik a Cooldown-okat.

•  Disintegrate: A nem-Boss ellenségeket azonnal Execute-olja, ha életük
  10% alatt van. Ez a küszöbérték a nem-Elite ellenfeleknél megduplázódik.

•  Propulsion: A Mana Blast Execute-olja a nem-Boss ellenségeket,
   ha 10% alatt van az életük. A sikeres Execute visszaállítja a képességet.

•  Astral Pillar: További hullámokat indít a Execute-olható nem-Boss ellenfelek felé,
   hogy kivégezze őket.

•  Cosmic Anomaly: A robbanás Execute-olja a nem-Boss ellenségeket.
   A sikeres Execute 20%-kal növeli a támadási sebességedet 8 másodpercre.

Fedezd fel a Horadrim Strongroomokat!

Diablo 4 PTR 2.3.0

Merülj alá ezekbe a mikro-dungeonökbe, amelyek hatalmas jutalmakat és
veszélyes ellenfeleket rejtenek – ezek a Horadrim sírkamrák próbára teszik
a képességeidet.

Használd a Wayfinderedet, hogy felkutasd ezeket a ritka Horadrim tudásraktárakat,
majd küzdd át magad a vérszomjas démonokon. Miután egy Strongroom feltárul,
csak korlátozott ideig áll rendelkezésedre, hogy teljesítsd, mielőtt az értékek
örökre bezáródnak.
Ölj démonokat és elégítsd ki a Horadrim Pillarokat odabent, hogy növeld a
Horadric Attunement értékedet, amellyel kiemelkedő jutalmakat szerezhetsz.

A következő módokon növelheted az esélyedet, hogy Horadrim Strongroomra
lelj a Nightmare Dungeons során:

•  Növeld a nehézségi szintet vagy a Torment Tier-t.

•  Fejleszd a Wayfinderedet Horadric Phials – szezonális valuta –
   felhasználásával, hogy jobban megtalálja a Strongroomokat.

•  Szerezz és használj olyan Nightmare Dungeon Sigil-t, amely olyan affixet
   tartalmaz, ami garantálja, hogy egy Horadrim Strongroom megjelenik.

A Strongroomban hozott döntések

Miután beléptél a Strongroomba, több döntést is meg kell hoznod:

•  Indítsd el a Horadric Artifact Pillar-t, majd öld meg az ellenségeket a
   kezdeti rituálé teljesítéséhez.

•  Ezután Horadric Pillarok jelennek meg, amelyek képesek módosítani a
   Strongroom működését azáltal, hogy megváltoztatják a rituálék természetét,
   melyeket teljesíteni kell a belső Pillarok kielégítéséhez.

Diablo 4 PTR 2.3.0

Egyes Pillarok megőrizték eredeti céljukat, másokat azonban Astaroth
befolyása megrontott – ezek jóval veszélyesebbek, ám a jutalmuk is
jelentősen megnőtt.

•  Te döntöd el, melyik Pillarok formálják a Strongroomod menetét
   – válassz megfontoltan!

•  A kiválasztandó Pillarok száma, valamint az elérhető opciók mennyisége
   növekszik a nehézségi szint emelésével.

Diablo 4 PTR 2.3.0

A Strongroom kihívásai és jutalmai

A Strongroomban korlátozott idő áll rendelkezésedre, hogy minél több
Horadric Attunement-et szerezz.

•  Teljesítsd a Horadric Pillarok által megkövetelt módon a szörnyöléseket,
   hogy kielégítsd vérszomjas igényüket.
   Minden sikeresen teljesített Pillar Ritual után az ellenségek legyőzése
   10 másodpercig +2 Horadric Attunement-et ad.

•  Keresd meg a Strongroomban rejtőző Shrine-okat, hogy segítsenek a harcban.
   Ezek mind Sacrifice Shrine-ok, amelyek aktiválásakor rajtad ütnek a démonok.
   Használd ki ezeket az áldásokat, hogy még hatékonyabban tudd
   pusztítani az ellenséget.

•  A Strongroom teljesítése után egy boss ellen kell harcolnod,
   hogy elhagyhasd a sírkamrát.

•  Kilépéskor választhatsz egy Horadric cache-t, amelynek jutalma az általad
   szerzett Horadric Attunement mennyiségétől függően skálázódik
   – minél több Attunementet gyűjtöttél, annál értékesebb a jutalom.

Túlélni az Escalating Nightmares kihívásait

Diablo 4 PTR 2.3.0

A rémálmok mélyre hatolnak az elmében, fokozatosan húzva le a kétségbeesés
sötét mélységeibe.
A Sins of the Horadrim új végjáték kihívása meghív, hogy szembenézz a
fájdalom legmélyebb rétegeivel – ez az Escalating Nightmares.

•  Az Escalating Nightmares egy új végjáték aktivitás,
   amely három egymást követő Nightmare Dungeon-ből áll.

•  Minden egyes dungeonban a korábbi affixek átöröklődnek és halmozódnak a
   következőre, így minden lépéssel nő a kihívás – és a jutalom is.

•  Ha sikerül mindhárom dungeonon átverekedned magad, a végén az
   Exalted változatú Astaroth vár rád, az egyik legkeményebb próbatétel formájában.

Hogyan indíts el egy Escalating Nightmare-t

•  Szükséged lesz egy Escalation Sigil-re, amelyet Horadric cache-ekből szerezhetsz,
   amiket a Strongroomok jutalmaként kapsz meg, Torment I szinttől kezdődően.

•  Az Escalation Sigil aktiválásával belépsz az első Nightmare Dungeonbe a láncolatból.

•  Az első dungeon teljesítése után egy Horadric Portal jelenik meg,
   amely megmutatja a következő dungeon affix információit.

•  A harmadik dungeon teljesítése után közvetlenül Astaroth barlangjába jutsz,
   ahol végső küzdelem vár rád.

Újra Astaroth – Run it Back

Diablo 4 PTR 2.3.0

Egy ismerős arc – és egy pokolian jó fiú – vár rád a Nightmare Escalation végén.

•  Szállj szembe Astaroth-tal és az Amalgam nevű szörnyeteggel
   egy teljesen új, kihívásokkal teli harcban.

•  A küzdelem során Astaroth leveti hátasát, és a kettő két különálló,
   rémisztő bossként harcol tovább.

•  Ahhoz, hogy győzedelmeskedj, meg kell tanulnod az új, halálos kombóikat,
   és ügyesen kell mozognod, reagálnod a változó helyzetekre.

Diablo 4 PTR 2.3.0

Astaroth és az Amalgam harci csavarja

Ha előbb legyőzöd az Amalgamot, mint Astaroth-ot, akkor:

•  Astaroth egy “resurrection” állapotba lép, de az Amalgamot nem lehet
   végleg megölni, amíg Mestere – Astaroth – életben van.

•  Rövid idő elteltével az Amalgam feltámad és visszatér a harcba, készen arra,
   hogy újra támadjon.

A küzdelem ezen dinamikája arra kényszerít, hogy stratégikusan oszd meg a figyelmed,
és gondosan mérlegeld, kit mikor győzöl le.
Ez a kettős csata komoly próbatétel, amely próbára teszi az ügyességed,
döntéshozatalod és állóképességed.
Tartsd szem előtt: ez nem csupán egy démon elleni harc
– Astaroth Mephisto követője, és a pusztító hatalom, amit képvisel, valódi félelmet ébreszt.

Dungeon Tartalom minden Realm számára

Sanctuary kazamatái gyakran tétlenül állnak, hagyva, hogy a bennük lakozó
szörnyetegek lassan mutálódjanak – újabb és újabb borzalmakat hozva felszínre.
A Sins of the Horadrim alatt jelentős változások történnek a dungeonökkel,
amelyek a szezonon túl is hatással lesznek Sanctuary világára.

 Zökkenőmentes Dungeon Váltás

Mostantól nem kell kilépned egy Nightmare Dungeon-ből ahhoz,
hogy egy újabbat kezdj.
Ha befejezted az adott dungeon-t, ott helyben aktiválhatod a
következő Nightmare Sigil-t
.

Új Nightmare Dungeon Affixek

A Strongroomok és Escalating Nightmares mellett új affixek is kerültek be a
Nightmare Dungeonökbe, hogy még kifizetődőbbé és izgalmasabbá tegyék őket.

Diablo 4 PTR 2.3.0

•  Minden alap Nightmare Sigil mostantól tartalmaz egy pozitív affixet,
   amely a megújított és kibővített affix-poolból származik.

•  Ezek a bónuszok nemcsak növelik a dungeon élvezeti értékét, hanem lehetőséget
   nyújtanak a hatékonyabb előrehaladásra és jutalomszerzésre.

Ezek a változások arra irányulnak, hogy a dungeonök dinamikusabbak,
folyamatosabbak és változatosabbak legyenek minden játékos számára,
függetlenül attól, melyik Realm-en játszik.

Affix Típusok a Nightmare Dungeonökben

A Sins of the Horadrim új pozitív affixei újfajta előnyöket és mechanikákat vezetnek be,
amelyek tovább fokozzák a Nightmare Dungeonök értékét és új lehetőségeket
teremtenek a jutalomszerzésre:

 Horadric Reserves
•  Loot ládákat idéz meg, amelyek speciális jutalmakat tartalmaznak.
•  Jutalmak: Gem Fragments, Gold, Obols, Seasonal Currency, Resources.

Equipment Delve
•  Gyűjthető tárgyakat jelenít meg, amelyek fejlesztenek egy felszerelés cache-t,
   ha megtalálod őket.
• Jutalmak: Weapons, Jewelry, Armor.

Power Shrines
•  További Shrine-okat idéz meg, egy megadott típusból.
•  Megjelenő Shrine-ok: Artillery, Blast Wave, Channeling, Lethal, Protection.

Miscellaneous 
•  Forgotten Wisdom:
   o Megölt ellenségekből esély van Experience motra.
   o Egy Experience Well is megjelenik valahol a dungeonben.
   o Növeli az XP-szerzési lehetőségeket gyilkoláskor.
•  Treasure Breach:
   o Díszes, arannyal megrakott gremlinek inváziója a dungeonbe.
   o Egyedi és látványos módja annak, hogy ritka zsákmányt szerezz.

Horadric Jewels – A mágia ékkövei

A Horadrim híresek mágikus képességeikről, és különleges adottságuk
révén képesek a köveket hatalmas erejű artefaktokká finomítani,
melyek küldetéseik során segítik őket.

Hogyan szerezhetsz Horadric Jewel-t?

•  Torment I szint elérése után a Strongroomok teljesítésekor jutalomként Horadric
   Tome-ok jelenhetnek meg.

•  A Horadric Tome egy fogyasztható tárgy, amely lehetővé teszi,
   hogy a Wayfindereknél Horadric Jeweleket készíts.

 Jewel készítés és használat

•  A Horadric Jewels Horadric Phials és Gem Fragments felhasználásával készülnek.

•  Beilleszthetők: Amulet és mindkét Ring foglalatába (socket).

 Mit tudnak ezek a Jewel-ek?

•  Erősítik a Horadric Spell-jeidet.

•  Okozhatnak elemi robbanást, amikor ellenséget ölsz.

•  Számos egyéb mágikus hatást biztosítanak, a játékstílusodhoz igazodva.

A Horadric Jewels rendszer mély testreszabást és erőteljes bónuszokat kínál,
így igazi mágikus fegyverré alakíthatod felszerelésedet.

Diablo 4 PTR 2.3.0

Elérhető Horadric Jewels – Bónuszok és Hatások

Itt vannak a Sins of the Horadrim során elérhető Horadric Jewels, melyek erőteljes
bónuszokat adnak felszerelésedhez – feltéve, hogy megfelelően kombinálod őket
Arcana és Catalyst elemekkel.

Témaspecifikus Seal-ek

• Seal of Control
Ha kettő vagy több Arcana van felszerelve a Control Iskola kategóriájából:
➤ +45% Control Duration, +30% Lucky Hit Chance

• Seal of Power
Ha kettő vagy több Arcana a Power Iskolából:
➤ +25% Movement Speed, +15% Critical Strike Chance

• Seal of Denial
Ha kettő vagy több Arcana a Denial Iskolából:
➤ +30% Barrier, Fortify és Thorns

Védelem és túlélés

• Horadric Crest
Minden egyedi Iskola után, amelyből Arcana-t viselsz:
➤ +5% Damage Reduction, +1% Max Resistance minden elemhez

• Liminal Echo
Halálos sebzés esetén megelőzi azt, aktiválja a Propulsion képességet,
és 3 mp-re Invulnerable állapotba kerülsz (75 mp-es cooldown)

• Idol From Below
➤ +6% Primary Stat, +8% Max Life, mindig Unhindered vagy
     De! Jewel Guardians vadásznak rád Sanctuary legsötétebb helyein

Támogatás és idézés

• Reverie Horn
Sebzés vagy gyilkosság után az idézett lényeid megnőnek, és
+30% sebzést okoznak 4 mp-ig

• Spark of Creation
Catalytic Skill használata után: +10 Primary Resource

• Luminate Eye
Catalytic Skill ➤ -25% Cooldown

• Myriad Stone
Ha az Ultimate típusú Catalytic Skill-t használod: +30% Attack Speed 10 mp-ig

Támadásfókuszú effektek

• Scornful Light
➤ +20% Elemental Damage, de te is +10% Elemental Damage-et szenvedsz el

• Tyrant Bane
➤ Minden DoT-tel sebzett ellenség tőled örökre +0.33%-kal több DoT-t szenved el

• Brilliant Sigil
➤ Infusion-jeid +150% hatásosságúak

• Elemental Brand
➤ Catalytic Skill sebzése 33%-ban az Infusion elemi típusát követi, 3 mp alatt
➤ Lucky Hit: 33% eséllyel aktiválja az Infusion másodlagos hatását

• The Starflux
➤ Catalyst-eid +100% sebzést okoznak
    De: elveszted az irányítást a Horadric Spellcraft fölött
    – Infusion-ök véletlenszerűek lesznek

Új unique itemek

A Sins of the Horadrim új Unique Item-ekkel bővül, melyek lehetővé teszik,
hogy legendás sebességgel pusztítsd a démonokat

Barbarian 

Hooves of the Mountain God (Egyedi Csizma)

Affixek:
•  Inherent: Támadások -2,5 mp Evade Cooldown
•  +17,5–23% Movement Speed
•  +16–25% Basic Attack Speed
•  +7–10 Fury per second
•  +2–3 rang Belligerence képességhez

Egyedi Hatás:
Amikor eléred a Maximum Fury-t, a Fury gyorsan elkezd lecsökkenni,
amíg teljesen el nem fogy – de ezalatt minden Basic Skill cleave-el,
és 70–100%[x] megnövelt sebzést okoz.

Druid

Noxious Spine-Breaker (Egyedi kétkezes fegyver)

Affixek:
• Inherent: +110% Damage to Poisoned enemies
• +14–18% Willpower
• +114–150% Poison Damage
• 26–35% esély, hogy Pulverize kétszer talál
• 26–35% Resource Cost Reduction

Egyedi Hatás:
Minden 10 másodpercben a Pulverize mérgező tócsát hoz létre,
ami 200–400% Poisoning sebzést okoz 6 mp alatt.
Ha újra Pulverize-t használsz a tócsán, az plusz 20–40% sebzést
fröcsköl szét a környezetében.

Necromancer

The Hand of Naz (Egyedi Kesztyű)

Affixek:
•  +77,5–100% Skeletal Mage Damage
•  +10,5–15% Attack Speed
•  +424–457 Maximum Life
•  +2–4 rang Skeletal Mage Mastery

Egyedi Hatás:
•  Ha feláldozod mind a Skeletal Warriors-t, mind a Golemeket, akkor minden
   feláldozott minion után kapsz egy extra Skeletal Mage-et.
•  Ha egy Skeletal Mage 25 alkalommal támad anélkül, hogy meghalna, akkor
   átalakul egy Skeletal Arch-Mage-gé.
•  A Skeletal Arch-Mage:
   o Teleportál a biztonságba, ha megtámadják.
   o Támadásai néha szilánkokra törnek, 50–100% megnövelt sebzést okozva
      a célpontnak és legfeljebb 3 másik ellenfélnek.

Rogue

Deathmask of Nirmitruq (Egyedi Sisak)

Affixek:
•  +424–457 Maximum Life
•  +2–3 rang Flurry képességhez
•  +16–25% Movement Speed
•  +224–296 Armor

Egyedi Hatás:
•  Mostantól a Flurry akkor is castolható, ha nincs elég Energy-d, ilyenkor
  10% életerődet használja fel.
•  Ha életerőt költesz a Flurry használatához:
    o +30–50% sebzés a képességnek
    o +50% Attack Speed 5 másodpercig

Fejlesztői megjegyzés: A Flurry nem fog elsülni, ha sem Energy, sem Health nem áll rendelkezésre.

Sorcerer 

Ophidian Iris (Egyedi Amulett)

Affixek:
•  Inherent: +30% Resistance to All Elements
•  Inherent: Casted Hydras +2 fejjel több
•  +11,5–15,7% Intelligence
•  +5,2–6,0% Critical Strike Chance
•  +77,5–100% Pyromancy Damage
•  +1–2 rang Devouring Blaze képességhez

Egyedi Hatás:
•  A Hydra mostantól Core Skill (alap képesség), és mindig 3 fejű Hidrával idéződik.
•  Ha a Hidrának több feje lenne a bónuszok miatt, akkor inkább megnő méretben,
   és +50–100%[x] megnövelt sebzést okoz minden egyes extra fej után.
•  A támadásai becsapódáskor robbannak, tovább növelve a területi hatékonyságot.

Spiritborn 

Balazan's Maxtlatl (Egyedi Nadrág)

Affixek:
•  +107–121 Dexterity
•  +424–457 Maximum Life
•  +268–373 Thorns
•  +2–3 rang Bastion képességhez

Egyedi Hatás:
•  Minden támadásod közeli ellenfeleknek okoz 200–300% Thorns sebzést,
   plusz 100%-át ennek Poisoning-ként 3 mp alatt.
•  Minden alkalommal, amikor Thorns-szal visszatámadsz,
   5 mp-re +100% Poisoning Damage, legfeljebb +300%-ig halmozódva.

PTR funkciók, és tesztelhető tartalmak

A Diablo IV 2.3.0 PTR során számos hasznos funkció válik elérhetővé a
játékosok számára, hogy gyorsan és célzottan tesztelhessék az új tartalmakat
és rendszereket.

Elérhető régiók

PTR szerverek a következő nagyobb régiókban lesznek elérhetők:
•  Észak-Amerika
•  Európa
•  Korea és Japán
•  Dél-Amerika
•  Ausztrália

 PTR Boost – Mrak

A hűséges PTR Vendor, Mrak, Kyovashad fő Waypointja mellett található,
és az egész tesztidőszak alatt rendelkezésedre áll.

•  Mrak új fejlesztésekkel bővült, lehetővé téve, hogy szegmensenként válassz boostokat,
   ha egy adott tartalomra szeretnél fókuszálni.

Elérhető Boostok kategóriánként

Crafting & Materials

•  Arany, Obols, Minden alapanyag
•  Masterworking és Temper Manuals feloldása
•  Lair Keys, Tributes, Infernal Compasses
•  Nightmare Escalation Sigils
   Equipment
•  Minden Rune, Aspect maximalizálása
•  Véletlenszerű Legendary tárgyak
•  Minden Unique tárgy

Paragon

• Minden Glyph feloldása és maximalizálása

 Progression

•  Történet és minden Stronghold teljesítése (Whispers feloldása)
•  Szint beállítása 50-re vagy 60-ra
•  Teljes térkép és összes Waypoint
•  Minden Renown jutalom
•  Főzet teljes fejlesztése
•  Minden Torment Tier elérhetővé tétele
•  Paragon szint 300-ra állítása
   Seasonal
•  Horadric Spellcraft, Phials, Jewels

Teljes Boost alkalmazása

A "Apply All Boosts" opció használatával az összes fent felsorolt boostot
egyszerre aktiválhatod, ezzel gyorsan elérve a kívánt tesztkörnyezetet.
Ez a rendszer ideális azok számára, akik konkrét funkciókat szeretnének
kipróbálni a szezon megjelenése előtt.

Hogyan adjunk visszajelzést

A PTR-ben látható és tapasztalható változásokkal kapcsolatos visszajelzésed
fontos számunkra, és létfontosságú annak biztosításában,
hogy a 2.3.0 PTR a lehető legjobb legyen, amikor a Diablo IV-ben megjelenik.
Ha részt veszel a PTR-ben, kérjük, oszd meg velünk a véleményed!

Visszajelzést küldhetsz a  Diablo 4 PTR fórumok  játékon belüli visszajelzés
eszközén keresztül .
A játékon belüli menüben az 
ESC billentyű lenyomásával megjelenik a
report a bug menü.
a lenyíló menüben kiválasztod az In-Game Feedback Tool lehetőséget,
hogy a játék elhagyása nélkül küldj visszajelzést.

Blizzard Research
– Csatlakozz a fejlesztői visszajelző csapathoz

A Blizzard Research csapata szeretné hallani a véleményed minden Blizzard játékról.
• Jelentkezz, hogy:
        o Elsőként értesülj új tartalmakról
        o Részt vehess zárt teszteken és próbakörökön
        o Visszajelzést adhass helyben vagy távolról

Jelentkezni a hivatalos Blizzard Research weboldalon keresztül lehet.

A PTR kliens telepítése - Lépésről lépésre

1. Nyisd meg a Battle.net alkalmazást, és válaszd ki a
    Diablo IV-et a játékaid listájából.

2. A Play gomb feletti verzióválasztó legördülő menüben válaszd a
   Public Test Realm opciót.

3. Kattints az Install gombra a PTR kliens letöltéséhez
    (ha kész, a gomb Play-re vált).

4. Indítsd el a PTR-t a Play gombbal, majd válassz egy tesztszervert.

5. Hozz létre egy új teszt karaktert.
     o Tipp: Szezonális tartalom teszteléséhez válassz Seasonal Mechanic-et!

6. Lépj be a játékba, és kezdődhet a 2.3.0 PTR tesztelés!

 PC Game Pass vagy Game Pass Ultimate felhasználók is hozzáférnek
a PTR-hez a Battle.net kliensen keresztül, az Xbox App segítségével.


Hát ennyi lett volna, a PTR előzetes:) 
A PTR patch teljes Magyar fordítása is készül :)

Köszönet a Fordításért VTom-nak

Forrás

Köszönöm megtisztelő figyelmeteket: