Diablo 4 PTR patch 2.3.0, Magyarul
Diablo 4 PTR patch 2.3.0

Sziasztok! ahogy ígértem,
itt a fordítás a Diablo 4 PTR 2.3.0-hoz:)
Olvassatok minden nap!
Lássuk hát! :)
VESSEL OF HATRED
2.3.0 PTR Build #65258 (PC Only)—May 27, 2025
Játék frissítés
SPIRITBORN
Új tárgyak:
Balazan's Maxtlatl: Egyedi nadrág
Bónusz tulajdonságok
- +107–121 Ügyesség
- +424–457 Maximális életerő
- +268–373 Thorns
- +2–3 rang Bastion-höz
Képesség
Minden támadás sebzést okoz a Close ellenfeleknek a Thorns értéked 200–300%-ával,
és ennek a sebzésnek 100%-át Poisoning-ként osztja ki 3 másodperc alatt.
Valahányszor visszacsapsz Thorns-szal, a Poisoning sebzésed 5 másodpercig
100%-kal növekszik, legfeljebb 300%-ig.
Skill-ek
Thrash
- A sebzés 18%-ról 40%-ra nőtt.
- A harmadik ütés sebzése 27%-ról 70%-ra nőtt.
Withering Fist
- A Damage Over Time 36%-ról 65%-ra nőtt.
Thunderspike
- A sebzés 15%-ról 45%-ra nőtt.
- A harmadik ütés sebzése 32%-ról 65%-ra nőtt.
Rock Splitter
- A sebzés 20%-ról 50%-ra nőtt.
- A harmadik ütés sebzése 28%-ról 80%-ra nőtt.
Exalted Hunter
- Korábban: Egy ellenfél megölése, miközben The Hunter jelen van,
40% eséllyel azonnal visszaállítja a Cooldown-t.
Ez az esély minden egymást követő visszaállítás után megfeleződik.
- Most: Egy ellenfél megölése, miközben The Hunter jelen van,
5 másodperccel csökkenti a Cooldown-t. Egy boss megütése
1 másodperccel csökkenti azt.
Passzív-ok
Noxious Resonance
- Korábban: A Critical Strike-jaid hatására a Poisoning az ellenfélen felrobban,
az összes Poisoning 100%-át azonnal kiosztva neki, és ennek 20%-át a
környező ellenfeleknek, mielőtt a Poisoning hatás eltávolításra kerül a fő célpontról.
Ez a sebzés megnő a Critical Strike Damage bónuszod 30%-ával.
- Most: A Critical Strike-jaid hatására a Poisoning felrobban az ellenfélen,
az összes Poisoning 180%-át azonnal kiosztva neki, és a robbanás 20%-át
a környező ellenfeleknek, mielőtt a Poisoning hatás eltávolításra kerül a fő célpontról.
Nourishment
- A sebzésbónusz mostantól minden Poison típusú sebzésre vonatkozik,
nem csak a Poisoning Damage-re.
Acceleration
- Korábban: +1 extra Evade Charge. Miután Evade-elsz,
az Eagle Skills képességeid 8%[x] extra sebzést okoznak 2 másodpercig.
- Most: +1 extra Evade Charge. Miután Evade-elsz vagy használsz egy Mobility Skill-t,
az Eagle Skills képességeid 8%[x] extra sebzést okoznak 3 másodpercig.
Tárgyak
Deflection Aspect
- Korábban: Amíg aktív, a Counterattack visszaveri a bejövő Razor Wings lövedékeket.
Más Small Missiles is visszaverődnek az ellenségek felé, és a Counterattack alap
sebzésének 26–54%-át okozzák becsapódáskor.
- Most: Amíg aktív, a Counterattack visszaveri a bejövő Razor Wings lövedékeket,
30–50%[x] megnövelt sebzéssel. Más Small Missiles is visszaverődnek az
ellenségek felé, és a Counterattack alap sebzésének
30–50%-át okozzák becsapódáskor.
Sepazontec
- A sebzésbónusz csökkent: 80–130%[x] → 50–100%[x].
Paragon
In-Fighter
- Korábban: Ha Dodge-olsz vagy Block-olsz egy támadást, 2.0%[+] Attack Speed és
1.0%[x] sebzésnövekedést kapsz 5 másodpercre, legfeljebb 9-szer halmozva.
- Most: Ha Dodge-olsz vagy Block-olsz egy támadást, 20%[+] Attack Speed és
15%[x] sebzésnövekedést kapsz 5 másodpercre.
Drive
- Az egyes stack-eknek már nincs külön időzítőjük.
Convergence
- Korábban: Bónusz sebzést okozol, ami megegyezik a két legnagyobb
Physical, Fire, Lightning, Cold, Poison és Shadow típusú sebzésbónuszod
20%[x]-ával együtt, legfeljebb 30%-ig.
- Most: Bónusz sebzést okozol, ami megegyezik az összes
Physical, Fire, Lightning, Cold, Poison és Shadow típusú sebzésbónuszod
3.5%[x]-ával együtt, legfeljebb 30%-ig.
LOOT FRISSÍTÉSEK:
Rúnák
• A Legendary Rune-ok esési esélye enyhén növelve.
• A Lair Boss-oknak kis extra esélyük van Legendary Rune dobására.
• Minden Undercity garantáltan legalább egy Rune-t ad jutalomként.
Undercity of kurast
Runes Tribute
• Az esési arány globálisan enyhén csökkentve.
o Fejlesztői megjegyzés: Ez a változtatás azért történt, mert láttuk,
hogy ez a Tribute jelentős mértékben halmozódott a játékosok készleteiben.
• Több Rune-t ad minden attunement után, a Torment szinttel arányosan skálázódva.
Tribute of Titans
• A Lair Boss-oknál jelentősen csökkent az esési esélye.
• Minden véletlenszerű tribute forrásból jelentősen megnőtt az esési esélye.
o Mostantól, ha egy játékos véletlenszerű tribute-ot kap Torment nehézségen,
egyenlő eséllyel kap Tribute of Harmony-t vagy Tribute of Titans-t.
Tribute of Harmony
• Ez a tribute mostantól ritkán előfordulhat minden véletlenszerű tribute forrásból.
• Esési aránya a Nightmare Dungeons-ben enyhén csökkent.
Szezonális Nightmare Dungeon rotáció
• Beast Graveyard
• Farai Cliffs
• Feeding Grounds
• Forge of Malice
• Forgotten Remains
• Hallowed Stones
• Hierophant Pyre
• Iron Cenotaph
• Murmuring Spiral
• Putrescent Larder
• Razak's Descent
• Remnants of Rage
• Ruined Wild
• Seething Underpass
• Sleepless Hollow
• Ularian Sepulcher
• Vile Hive
Hibajavítások
• Javítva egy hiba, amely során a Protector 5. rangjának Thorns sebzés
bónusza nem működött megfelelően.
• Javítva egy hiba, amely során a Shroud of False Death által adott Stealth
hatás nem működött, ha az ellenség meg volt jelölve Nesekem, The Herald által.
• Javítva egy hiba, amely során a Lair of Loathing térképpiktogramja nem
frissült a boss legyőzése után.
• Javítva egy hiba, amely során a Vessel of Hatred exkluzív tárgyait nem
lehetett kedvencként megjelölni, ha rajtad voltak.
ALAPJÁTÉK
ÚJ TÁRGYAK:
Barbár
Hooves of the Mountain God – Unique csizma
Tulajdonságok
- Alap: Támadások 2,5 másodperccel csökkentik az Evade Cooldown-ját
- +17,5–23% mozgási sebesség
- +16–25% Basic támadási sebesség
- +7–10 Fury másodpercenként
- +2–3 rang a Belligerence képességhez
Power
- Amikor elérted a maximális Fury-t, a Fury gyorsan lecsökken nullára,
és minden Basic képességed cleave-el és 70–100%[x] megnövelt sebzést okoz.
Druida
Noxious Spine-Breaker – Unique kétkezes fegyver
Tulajdonságok
- Alap: +110% sebzés Poisoned ellenfeleknek
- +14–18% Akaraterő
- +114–150% Poison sebzés
- +26–35% esély, hogy a Pulverize kétszer találjon
- +26–35% erőforrás-költség csökkentés
Power
- Minden 10 másodpercben a Pulverize egy tócsát hoz létre, amely 200–400% sebzést
okoz Poisoning formájában 6 másodperc alatt.
Ha Pulverize-t használsz a tócsára, az a tócsából származó teljes sebzés
20–40%-át szétfröcsköli a környezetére.
Necromanta
The Hand of Naz – Unique kesztyű
Tulajdonságok
- +77,5–100% Skeletal Mage sebzés
- +10,5–15% támadási sebesség
- +424–457 maximális életerő
- +2–4 rang a Skeletal Mage Mastery-hez
Power
- A Skeletal Warriorok és Golemek feláldozása után minden egyes Minion
helyett egy extra Skeletal Mage-et kapsz.
- Ha egy Skeletal Mage 25-ször támad anélkül, hogy meghalna,
Skeletal Arch-Mage-é fejlődik.
- A Skeletal Arch-Mage-ek támadáskor biztonságba teleportálnak, és időnként
becsapódáskor szétrobbannak, 50–100% megnövelt sebzést okozva a
célpontnak és akár 3 további ellenségnek.
Rogue
Deathmask of Nirmitruq – Unique sisak
Tulajdonságok
- +424–457 maximális életerő
- +2–3 rang a Flurry képességhez
- +16–25% mozgási sebesség
- +224–296 páncél
Power
- Mostantól túlterhelheted magad a Flurry használata közben:
ha nincs elég Energy-d, 10% életerőt áldozol fel helyette.
- Életerő felhasználásával történő Flurry-használat 30–50%-kal növeli a sebzését,
és 50%-kal a támadási sebességet 5 másodpercre.
Fejlesztői megjegyzés: A Flurry nem aktiválható, ha sem Energy-d,
sem életerőd nincs hozzá.
Sorcerer
Ophidian Iris – Unique amulett
Tulajdonságok
- Alap: +30% minden elem elleni ellenállás
- Alap: A Hydrák +2 fejjel rendelkeznek
- +11,5–15,7% Intelligencia
- +5,2–6,0% Kritikus csapás esély
- +77,5–100% Pyromancy sebzés
- +1–2 rang a Devouring Blaze-hez
Power
- A Hydra mostantól Core képesség, és mindig egy 3-fejű Hydrát idéz meg,
amelynek támadásai becsapódáskor felrobbannak.
- Minden további fej, amelyet a Hydra normál esetben megkapna a 3-on felül,
megnöveli a méretét és 50–100%[x] megnövelt sebzést okoz.
JÁTÉK EGYENSÚLY FRISSÍTÉSEK
Általános
- Shard of Verathiel
Sebzésbónusz csökkentve: 50–200%[x] → 50–150%[x]
- Paingorger's Gauntlets
Sebzésbónusz csökkentve: 100–200%[x] → 75–125%[x]
- Yen's Blessing
Resistance to All Elements affix csökkentve: 26–35% → 15,5–20%
- Rakanoth's Wake
Resistance to All Elements affix csökkentve: 26–35% → 15,5–20%
- Arreat's Bearing
Resistance to All Elements affix csökkentve: 26–35% → 15,5–20%
- Aspect of the Moonrise
Sebzésbónusz csökkentve: 40–100%[x] → 40–60%[x]
Legendary Ranks növelve: 16 → 21
- Aspect of Adaptability
Korábban: Ha 50% alatt van az erőforrásod, a Basic képességek
3 Primary Resource-t generálnak (képességenként egyszer).
Ha 50% felett van, 20–100%[x] megnövelt sebzést okoznak.
Most: A Basic képességek 5 extra Primary Resource-t generálnak
(képességenként egyszer).
A Basic képességek 0,4–0,6%[x] megnövelt sebzést okoznak
minden meglévő Primary Resource pont után.
BARBÁR skillek
• Frenzy
Sebzés növelve: 30% → 70%
• Lunging Strike
Sebzés növelve: 33% → 90%
• Battle Lunging Strike
Bleed sebzés növelve: 20% → 40%
• Bash
Sebzés növelve: 33% → 90%
• Flay
Damage Over Time növelve: 48% → 115%
• Hammer of the Ancients
Sebzés növelve: 98% → 110%
• Leap
Korábban: Előreugrasz, becsapódsz, sebzést okozol és visszalököd az ellenségeket.
Most: Előreugrasz, becsapódsz, sebzést okozol és 70%-kal
Lassítod a környező ellenségeket.
• Mighty Leap
Korábban: Leap által sebzett ellenfelek 70%-kal Lassulnak.
Most: Leap 40%[x] megnövelt sebzést okoz. Az eltalált ellenfelek vissza vannak lökve.
• Whirlwind
A Whirlwind használata alatti mozgási sebesség csökkentés mostantól additív,
nem multiplikatív.
BARBÁR passzív-ok
• Outburst
Az Outburst passzív mostantól legalább 1 Thorns-t biztosít minden
Maximum Életerő küszöbérték után, a játékosszinttől függetlenül.
Fejlesztői megjegyzés: A küszöbérték továbbra is dinamikusan frissül szintlépéskor.
Unique tárgyak
• Ugly Bastard Helm
Mostantól Wrath of the Berserker szükséges a sebzés Fire-re alakításához,
nem csak sima Berserking.
• Twin Strikes
A tooltip frissítve: most egyértelműbb, hogy a Double Swing minden egyes
találatnál 2 további sebzést okoz minden hatásalkalmazás során a
3 másodperces időablakon belül.
Tempering
• Furious Augments
Chance for Bash to Cleave lecserélve: Chance for Bash to Hit Twice
Paragon
• Hemorrhage
Korábban: A Bleeding sebzésed 15%[x]-kal növekedett a Vulnerable sebzés
bónuszod alapján, max 45%.
Most: Ha Bleed-et alkalmazol egy Vulnerable célpontra, 45%[x] megnövelt sebzést okoz.
• Blood Rage
Korábban: Bleeding ellenség megölése 10% eséllyel Berserkinget adott 5 másodpercre,
és a sebzésed 10%[x]-kal nőtt a Berserking alatti sebzésed alapján (max 45%).
Most: Bleeding ellenség megölése 10% eséllyel Berserkinget ad 5 másodpercre.
Berserking alatt 45%[x] megnövelt sebzést kapsz.
• Carnage
Korábban: Berserking alatt a Kritikus találatok 2%[+]-kal növelték a támadási sebességet,
max 16%[+], 6 másodpercig.
Most: Berserking mostantól 15%[+] támadási sebességet is ad.
• Decimator
Korábban: Minden alkalommal, amikor Vulnerable-t alkalmazol, 20%[x] megnövelt
sebzést kapsz 5 másodpercre.
Vulnerable ellenségen Overpower használata további 20%[x] bónuszt ad.
Most: 20%[x] megnövelt sebzést okozol Vulnerable ellenfeleknek.
Az Overpower sebzésed is 20%[x]-kal növekszik.
• Flawless Technique
Korábban: One-Handed fegyverrel történő sebzés 1%-kal növelte a Kritikus csapás
esélyt 4 másodpercre, max 8%.
Egyszer aktiválható képességenként, vagy csatornázott Whirlwind alatt
másodpercenként kétszer.
Most: Ugyanazzal a fegyverrel való egymást követő támadások 15%[+]-kal növelik
a Kritikus csapás esélyt 4 másodpercre.
• Force of Nature
Korábban: Earthquake 75% eséllyel idézett Dust Devil-t másodpercenként,
amely 180% Weapon sebzést okozott.
Az Earthquake sebzése 40%-kal nőtt a Damage vs Close bónusz alapján, max 200%.
Most: Earthquake 45%[x] megnövelt sebzést okoz, és 75% eséllyel idéz Dust Devil-t
másodpercenként, amely 180% Weapon sebzést okoz.
DRUIDA Skillek
• Earth Spike
Sebzés növelve: 19% → 90%
• Wind Shear
Sebzés növelve: 20% → 60%
• Storm Strike
Sebzés növelve: 20% → 60%
• Maul
Sebzés növelve: 26% → 80%
• Claw
Sebzés növelve: 28% → 80%
• Fierce Claw
Poison sebzés növelve: 20% → 40%
• Pulverize
Sebzés növelve: 92% → 110%
• Enhanced Pulverize
Korábban: 12 másodpercenként, amíg Healthy állapotban vagy,
a következő Pulverize Overpower lesz.
Most: Minden 10 másodpercben a következő Pulverize Overpower lesz.
• Enhanced Debilitating Roar
Fortify érték növelve: 22% → 30%
• Innate Debilitating Roar
Sebzés bónusz növelve: 15% → 25%
• Grizzly Rage
Formában töltött minden másodperc 3% helyett most 4% sebzésbónuszt ad.
• Prime Grizzly Rage
Korábban: Grizzly Rage alatt 6 másodpercig Unstoppable vagy.
Most: Grizzly Rage teljes ideje alatt Unstoppable vagy.
DRUIDA Passzív-ok
• Toxic Claws
Korábban: A Shred és Lacerate az alapsebzésük 24/48/72%-át
Poisoningként okozták 4 másodperc alatt.
Most: 5/10/15% megnövelt Poison sebzést okozol.
• Vigilance
Damage Reduction csökkentve: 7/14/21% → 5/10/15%
• Abundance
Basic Skill Spirit-generálási bónusz növelve: 10/20/30% → 15/30/45%
• Nature's Fury
Korábban: Earth Skill használata 40% eséllyel ingyenes Storm Skill-t idézett meg,
és fordítva. Ezek az ingyenes képességek Earth és Storm típusúnak számítanak.
Most: Ugyanaz, de most +20% Earth és Storm sebzést is okozol.
• Ursine Strength
Korábban: +30% Maximum Életerő Werebear formában és utána 3 másodpercig.
Healthy állapotban +15% sebzés és +70% Overpower sebzés.
Most: +30% Maximum Életerő, +20% sebzés, és +100% Overpower bónusz Werebear
formában és 5 másodperccel utána.
Aspect-ek
• Of The Ursine Horror
Korábban: A Pulverize Earth Skill is, és Casting után földrengésszerű sebzés 2 másodpercig.
Most: Pulverize Earth Skill. Ha Overpower-t okoz, az Earth Skill-ek Cooldown-ja
1,0–4,0 másodperccel csökken.
• Mangled
Korábban: Werebear formában 10–25 Spirit 8 másodpercenként.
Most: Werebear formában 5–10% Maximum Spirit-generálás másodpercenként.
• Of the Rabid Bear
Korábban: Grizzly Rage alatt a Kritikus találatok Rabies-t alkalmaztak és
+60–105% Poison sebzést okoztál.
Most: Grizzly Rage alatt minden direkt sebzésed Poison sebzéssé válik,
+20–40% Poison sebzést okozol, és Rabies-t passzívan terjesztesz.
• Runeworker's Conduit
Másodlagos hatás módosítva:
Korábban: Lightning Bolt sebzés +15%[x] minden 100 Willpower után.
Most: Lightning Bolt sebzése +25–40%.
Unique tárgyak
• Mjölnic Ryng
Sebzésbónusz csökkentve: 40–100% → 20–40%
NECROMANTA Skillek
• Reap
Sebzés növelve: 20% → 50%
• Hemorrhage
Sebzés növelve: 40% → 80%
• Decompose
Sebzés növelve: 60% → 150%
• Enhanced Decompose
Sebzés növelve: 40% → 100%
• Bone Splinters
Sebzés növelve: 15% → 30%
• Soul Rift
Többé nem ad Barrier-t
Prime Soul Rift sebzésbónusz csökkentve: 75% → 15%
NECROMANTA Passzív-ok
• Affliction
Sebzésbónusz maximum: 400%
• Ossified Essence
Korábban: Minden 50 fölötti Essence pont után Bone képességeid
0,5%-kal nagyobb sebzést okoznak.
Most: +50% Essence-generálás. Bone képességeid 0,5% megnövelt sebzést okoznak
minden aktuális Essence pont után, maximum 100%[x]-ig.
• Shadowblight
Alapsebzés növelve: 60% → 200%
Skálázódás csökkentve: 100% → 20%
Sebzésbónusz plafon: 300%
Mostantól Shadow sebzéssel is skálázódik
• Rathma's Vigor
Overpower bónusz csökkentve: 120% → 100%
Aspect-ek
• Aspect of Swelling Curse → átnevezve: Aspect of Decaying Humerus
Korábban: Bone Spirit Kritikus esélye +10–30%, minden eltalált ellenség után
+2 Essence 15 másodpercre (max 50).
Most: Bone képességeid mostantól Shadow sebzést okoznak.
Bone képesség eltalálása után az ellenség 15–25%-kal több
Shadow sebzést szenved el.
• Of Plunging Darkness
Korábban: A Bone Prison Darkness képesség lett, Blight medencét idézett,
80–140% bónusz sebzéssel 6 másodperc alatt.
Most: Bone Prison továbbra is Darkness Skill, Blight medencét idéz 6 másodpercre.
Blight sebzésed 40–60%-kal nő, amíg a Bone Prison aktív.
• Blighted
Korábban: Shadowblight 10 sebzés után 35–55%[x] megnövelt sebzés 6 másodpercig.
Most: Shadowblight egymást követő találatai 15–25%[x] extra sebzést okoznak
minden egyes találatra, amely 6 másodperccel az első után visszaáll.
• Blood Soaked
Korábban: Blood Mist nyomában Desecrated Ground marad 4 másodpercig,
45–65% Corrupting sebzéssel másodpercenként.
+20% mozgási sebesség Blood Mist alatt.
Most: Desecrated Ground most 8 másodpercig tart és 35–55% Corrupting sebzést
okoz másodpercenként. +30% mozgási sebesség Blood Mist alatt
ÉS amíg Desecrated Ground-on állsz.
Támadó aspektusból Mobility Aspect-tá vált.
• Of Creeping Mist → átnevezve: Creeping Cadaver
Korábban: 20–40% Evade Cooldown Reduction, Blood Mist alatt dupla távolságra
lehet Evade-elni, belépés vagy kilépés Blood Mistből visszaállítja az Evade Cooldown-t.
Most: Corpse elfogyasztása után +20–40% mozgási sebesség 8 másodpercre.
• Coldbringer's
Blizzard-ok közti idő csökkentve: 6 → 4 másodperc
Unique tárgyak
• Deathless Visage
Echo sebzés csökkentve: 40–80% → 20–40%
• Indira's Memory
Sebzésbónusz csökkentve: 40–80% → 20–40%
• Bloodless Scream
Korábban: Darkness képességeid 100%-ig Chill-elik az ellenséget,
Frozen ellenfeleknek 100–200% extra sebzést okoznak.
Lucky Hit: Frozen célpontok ellen 100% eséllyel 15–25 extra Essence-t generál.
Most: Darkness képességeid 100%-ig Chill-elik az ellenséget,
100–200% extra sebzést okoznak Frozen és Boss ellenfeleknek.
Minden 800. Darkness sebzés után minden közeli ellenség 0,25 másodpercre
megijed (Fear), majd 3 másodpercre megfagy (Freeze).
Paragon
• Bloodbath
Overpower sebzésbónusz csökkentve: 100%[x] → 40%[x]
ROGUE Skillek
• Puncture
Sebzés növelve: 21% → 45%
• Heartseeker
Sebzés növelve: 24% → 50%
• Forceful Arrow
Sebzés növelve: 33% → 50%
• Invigorating Strike
Sebzés növelve: 45% → 65%
• Blade Shift
Sebzés növelve: 30% → 45%
• Enhanced Dance of Knives
A töltésekhez szükséges távolság növelve: 30 → 34 méter
Fejlesztői megjegyzés: Ez kissé növeli a folyamatos működéshez
szükséges mozgási sebességet.
• Supreme Death Trap
Az ellenálló ellenségek elleni sebzés csökkentve: 180% → 60%
Most már helyesen sebzi az Unstoppable ellenségeket
Az 5. rang húzóhatása helyett kétszeres sebzést okoz
• Improved Flurry
Korábban: A Flurry dash-t ad a célpontra és azonnal gyógyít 10% maximális életerőt.
Most: A Flurry dash-t ad és 10% maximális életerőt gyógyít 1,5 másodperc alatt.
• Subverting Concealment
Korábban: A Concealment megszakító képesség garantált kritikus csapás
és 6 másodperc Vulnerable-t okoz.
Most: A Concealment megszakítása után minden képesség garantált kritikus csapás
4 másodpercig, és az ellenfelek 3 másodpercre Vulnerable állapotba kerülnek.
ROGUE Passzív-ok
• Close Quarter’s Combat
Damage to Close csökkentve: 25% → 10%
Sebzés bónusz plafon: 90%
• Precision
Sebzés bónusz plafon: 360%
• Alchemical Admixture
Cold, Poison, Shadow bónusz csökkentve: 40% → 12%
Potency bónusz plafon: 150%
• Victimize
Vulnerable sebzés csökkentve: 150% → 20%
Victimize bónusz plafon: 300%
Alap sebzés növelve: 60% → 90%
Aspectek
• Energizing Aspect
Korábban: Elite ellenség Basic Skill-lel való sebzése 4 Energy-t,
megölése 10–45 Energy-t adott.
Most: Basic Skill használata 6 Energy-t ad. Elite megölése után 10–30 Energy jár.
• Infiltrator’s
Korábban: Poison Trap nem törte meg a Stealth-et, nem volt Cooldown vagy
felkészülési idő.
Stealth elhagyásakor minden Trap aktiválódott, 8–4 mp Cooldown Trapenként.
Most: Poison Trap nem tör Stealth-et, nincs Cooldown vagy aktiválási idő benne.
Stealth elhagyásakor aktiválódnak, majd elindul a Cooldown.
Cooldown csökkentve 10–50%-kal.
Mostantól Utility, nem Offensive Aspektus.
• Cheat’s
Korábban: 10–30% kevesebb sebzés Crowd Controlled ellenségtől.
Ha ilyentől sebzést kapsz, +15% mozgási sebesség 2 mp-re.
Most: +5–15% sebzéscsökkentés és +10% mozgási sebesség,
amelyek megduplázódnak, ha 50% alatt van az életerőd.
• Of Volatile Shadows
Korábban: Minden Dark Shroud eltűnésekor robbanás történt, Shadow sebzéssel,
Shadow Imbuement hatással.
Most: A Shadow Imbuement sebzése +10%[x] minden képességszint után.
Minden 10 másodpercben a Skill találat robbanást idéz elő,
Shadow sebzéssel és Imbuement hatással.
• Aspect of Bursting Venoms
Korábban: Lucky Hit – Poison Imbued képesség 15% eséllyel mérgező tócsát
hozott létre, 280–364% Poisoning sebzéssel.
Ebben állva a Poison Imbuement-nek nem volt Cooldown-ja.
Most: Lucky Hit – Poison Imbued képesség 15–35% eséllyel Poison Trap-et idéz,
ha az felszerelve van.
• Of The Dark Dance
Sebzésbónusz mostantól multiplikatív, nem additív.
Unique tárgyak
• Eaglehorn
Korábban: Penetrating Shot 2 mp Vulnerable, minden 4. Penetrating Shot
visszapattan és +50–150%[x] sebzés.
Most: Penetrating Shot mindig visszapattan falról, és +40–80%[x] sebzést okoz.
• Eyes in the Dark
Korábban: Death Trap +50–150% sebzés és egyszer újraaktiválódik.
Most: A következő Death Trap +100–200% sebzést okoz, és újraaktiválódik.
Ez csak 10 másodpercenként egyszer történhet meg.
Paragon
• Danse Macabre
Korábban: Mobility vagy Subterfuge képesség után a következő képesség
+75%[x] sebzést okoz.
Most: Mobility vagy Subterfuge képesség használata után +30%[x]
sebzést okozol 10 másodpercig.
• Tricks of the Trade
Korábban: Marksman képességek Cutthroat képességeknek +25%[x], és fordítva.
Most: Marksman által sebzett ellenfelek +30% sebzést kapnak Cutthroat
képességektől, és fordítva.
• Eldritch Bounty
Korábban: Imbued Skill használata után +3% Maximum Resistance
és +30% sebzés az adott elemhez 9 másodpercig.
Most: Minden felszerelt Imbuement Skill +3% Maximum Resistance-t
és +30% sebzést ad az adott elemhez.
SORCERER Skillek
• Frost Bolt
Sebzés növelve: 38% → 90%
• Arc Lash
Sebzés növelve: 42% → 80%
• Fire Bolt
Damage Over Time növelve: 44% → 90%
• Spark
Sebzés növelve: 12% → 25%
• Enhanced Spark
Sebzés növelve: 9% → 20%
• Lightning Spear
Sebzés növelve: 16% → 80%
• Invoked Lightning Spear
Stun időtartam csökkentve: 2 mp → 0,5 mp
• Hydra
Mana költsége eltávolítva
Sebzés növelve: 23% → 35%
Lucky Hit esély növelve: 2,5% → 5%
• Firewall
Alapsebzés növelve: 230% → 300%
• Incinerate
Kezdő sebzés növelve: 120% → 150%
Maximális feltöltési sebzés növelve: 162% → 203%
• Inferno
Sebzés növelve: 354% → 425%
SORCERER Passzív-ok
• Combustion
Korábban: Burning effektek 60%[x] extra sebzést okoznak, plusz 25%[x]
Burning sebzés és Burning célpont bónusz alapján.
Most: Burning effektek 50%[x] extra sebzést okoznak, plusz 20%[x] Burning sebzés
és Burning célpont bónusz alapján, maximum 100%[x]-ig.
• Vyr's Mastery
Korábban: Charged állapotban a Kritikus csapások 15% eséllyel Lightning sebzést
ívelnek egy közeli ellenségre, vagy újra eltalálják ugyanazt 500%-os sebzéssel,
ha nincs másik célpont.
Most: Charged állapotban a Kritikus csapások 25% eséllyel akár 3 közeli ellenségre is
ívelnek Lightning sebzést, vagy újra eltalálják az eredeti célpontot 300%-os sebzéssel,
ha nincs más.
• Enlightenment
Korábban: Enlightened állapotban Fire, Lightning és Cold sebzésbónuszok összeadódnak,
+25%[x] sebzés, +45%[+] Mana regeneráció, +20%[+] támadási sebesség.
Most: Enlightened állapotban a három elem közül a legmagasabb bónuszt
veszi figyelembe. +70%[x] sebzés, +45%[+] Mana regeneráció,
+30%[+] támadási sebesség.
Aspectek
• Serpentine Aspect
Korábban: +1 aktív Hydra, és 10–30%-kal hosszabb időtartam.
Most: Hydra idézése minden Manádat elhasználja, és minden elköltött Mana után
0,5–2,5% extra sebzést okoz.
• Aspect of Three Curses → átnevezve: Flash Fire Aspect
Korábban: Fireball és Meteor Kritikus sebzése +25–45%[x],
duplázva Healthy célpontokra.
Most: Pyromancy képességek Kritikus sebzése +25–45%[x],
duplázva Healthy célpontokra.
• Battle Caster’s Aspect
Maximum halmozás növelve: 5 → 10
• Shivering Aspect
Szöveg frissítve: most már a Chill vagy Stagger felépítés mértékére utal,
nem az aktuális állapotra.
• Aspect of Splintering Energy
Korábban: Lightning Spear Kritikus találatai 5 célpontra ívelnek, 60–100%[x]
extra sebzéssel a Kritikus bónusz alapján.
Most: Kritikus találatok Lightning Spearral 5 célpontot is eltalálnak, de csak az
alapsebzés 60%[x]-át okozzák. A Lightning Spear alapsebzése +20–40%[x].
Tempering
• Conjuration Fortune
o Magic ritkaság
Conjuration Lucky Hit esély növelve: 2,5–4,0% → 6,0–8,0%
o Rare ritkaság
Növelve: 3,0–5,0% → 8,0–10,0%
o Legendary ritkaság
Növelve: 4,0–6,0% → 8,0–12,5%
FELHASZNÁLÓI FELÜLET, ÉS ÉLMÉNY
• A Codex of Power-ben szereplő Aspektusok leírása mostantól jelzi, hogy nagyobb
erőt kapnak, ha Amulettre, Kétkezes fegyverre vagy Ancestral tárgyra kerülnek.
• Új beállítás került be, amellyel kikapcsolható a szezonális hírnévpontokat
jelző lebegő szöveg.
TÁRGY AFFIX FEJLESZTÉSEK
Fejlesztői megjegyzés: Sok Offenzív kategóriájú Tempering Affix értékeit módosítottuk.
Ezek többsége feltételhez kötött (pl. adott sebzéstípus, korlátozott hatás).
Az új értékek tükrözik, mennyire korlátozóak ezek a feltételek –
hasonló szintű korlátozottság esetén mostantól az affix értékek is egységesek.
Általános
• Resistance to All Elements csökkentve: 10–12% → 8–10%
• Maximum Base Elemental Resistance növelve: 70% → 75%
(továbbra is 85% a maximum más forrásokkal együtt)
• Overpower használatakor az extra sebzés bónusz, amely a Maximum Life
és Fortify értékek alapján adódott, 80%-kal csökkentve.
Alap affixek
• Damage affix maximum növelve: 35% → 40%
• Basic Damage affix maximum csökkentve: 70% → 50%
• Damage Over Time affix maximum csökkentve: 70% → 50%
• Overpower Damage affix maximum csökkentve: 70% → 65%
Inherent affixek
• Vulnerable Damage maximum csökkentve: 57,4% → 50%
• Critical Strike Damage maximum csökkentve: 57,4% → 50%
• Damage Over Time maximum növelve: 20% → 50%
• Damage to Close Enemies maximum növelve: 20% → 50%
• Summoning Damage maximum növelve: 20% → 50%
• Overpower Damage maximum csökkentve: 196,3% → 65%
LOOT FRISSÍTÉSEK
Whispers
Általános
• Több változtatás történt a Whisper Cache jutalmak következetességének javítására.
Aranygyűjtés
• Mostantól lényegesen több aranyat ad.
Crafting anyag gyűjtése
• Ennek a jutalomnak a megjelenési esélye csökkent.
• Mostantól lényegesen több crafting anyagot ad.
Drágakőgyűjtés
• Több drágakövet dob.
• Torment III nehézségen vagy afölött véletlenszerű Royal Gem vagy
magasabb szintű drágakövet is tartalmaz.
Helltide
• Kixxarth mostantól jelentősen több Cinder-t ad.
Nightmare Dungeons
• Befejezéskor Torment nehézségeken már nem dob Magic vagy Rare tárgyakat.
Infernal Hordes
• Az Anyag Láda (Materials Chest) most több drágakövet ad.
World Bossok
• Mostantól garantáltan ejtenek egy Infernal Compass-t.
Craftolt ládák
• A Gyűrű és Amulett ládák a Jewelernél mostantól összevonva
egyetlen Jeweler Cache-be.
• A Jeweler Cache 2 legendás amulettet és 3 legendás gyűrűt ad.
Korábban külön-külön 1-1 tárgyat adtak.
• A láda ára csökkent:
o korábban: 100k (gyűrű) / 150k (amulett) fragment
o most: 30k fragment összesen
• A Blacksmith Cache mostantól 5 tárgyat ad, korábbi 1 helyett.
A költség ennek megfelelően arányosan nőtt.
Fejlesztői megjegyzés: Ezekkel a változásokkal célunk az volt,
hogy kiegyensúlyozzuk a két Cache típust, csökkents
Általános
• Az Ancestral tárgyak esési esélye mostantól a Difficulty Tier
(nehézségi szint) alapján skálázódik.
NIGHTMARE DUNGEONS
Új affix-ek
• Horadric Reserves
Zsákmányládákban jelenik meg, különleges jutalmakkal:
Gem Fragments, Gold, Obols, szezonális pénznemek és Resources.
• Equipment Delve
Gyűjthető relikviákat idéz meg, amelyek fejlesztik az adott dungeon végén járó
felszerelésjutalom ládát. Jutalmak: fegyverek, ékszerek és páncélok.
• Power Shrines
További Power Shrine-okat idéz meg az alábbi típusokból:
Artillery, Blast Wave, Channeling, Lethal, Protection
• Forgotten Wisdom
Experience Mote-ok eshetnek az ölések után. Egy experience well is
megjelenik valahol a dungeonben.
• Treasure Breach
Több treasure goblin rohamozza meg a dungeont…
SZEZONÁLIS NIGHTMARE DUNGEON ROTÁCIÓ
• Black Asylum
• Caldera Gate
• Dead Man's Dredge
• Derelict Lodge
• Forbidden City
• Forsaken Quarry
• Hallowed Ossuary
• Hoarfrost Demise
• Kor Dragan Barracks
• Light’s Watch
• Maulwood
• Mercy’s Reach
• Nostrava Deepwood
• Zenith
• Calibel’s Mine
• Domhainne Tunnels
• Garan Hold
• Hive
• Howling Warren
• Luban’s Rest
• Maddux Watch
• Mariners Refuge
• Oldstones
• Sarat’s Lair
• Sunken Ruins
• Whispering Pines
• Ancient’s Lament
• Betrayer’s Row
• Bloodsoaked Crag
• Buried Halls
• Carrion Fields
• Champion’s Demise
• Charnel House
• Grinning Labyrinth
• Komdor Temple
• Mournfield
• Path of the Blind
• Sealed Archives
• Seaside Descent
• Akkhan’s Grasp
• Ancient Reservoir
• Bastion of Faith
• Belfry Zakara
• Blind Burrows
• Earthen Wound
• Endless Gates
• Faceless Shrine
• Haunted Refuge
• Heathens Keep
• Iron Hold
• Leviathan’s Maw
• Lost Keep
• Maugan’s Works
• Oblivion
• Witchwater
• Abandoned Mineworks
• Collapsed Vault
• Conclave
• Corrupted Grotto
• Deserted Underpass
• Forgotten Ruins
• Hakan’s Refuge
• Halls of the Damned
• Heretic’s Asylum
• Inferno
• Putrid Aquifer
• Shivta Ruins
• Sirocco Caverns
• Sunken Library
• Tomb of the Saints
• Uldur’s Cave
EGYÉBB VÁLTÓZTATÁSOK
• A summon típusú egységek – például a druida Companions és a necromanta Minions
– mostantól öröklik a Lucky Hit és Overpower bónuszokat.
• A játékban véletlenül megmaradt Met rúnákat – amelyeket a Season of Hatred Rising
előtt eltávolítottak – automatikusan Yom rúnává alakították.
• Számos tooltipet frissítettek a játékban, hogy egyértelműbb legyen a különbség
a Drain és Consume kifejezések között.
• Három új betöltési tippet adtak hozzá, amelyek segítenek megérteni a különbséget a
Spending, Draining és Consuming Resource működése között:
Magyarázatok:
• Spending Resource: Akkor történik, amikor képességet használsz,
és az adott erőforrás (pl. Mana, Energy) csökken.
Bizonyos játékmenet mechanikák reagálnak erre, és a Resource Cost Reduction
stat csökkentheti az elhasznált mennyiséget.
• Consuming Resource: Ez technikailag spending-nek számít, tehát hat az
azzal működő képességekre.
Az elhasznált mennyiség fix, és nem csökkenthető Resource Cost Reduction stat-tal.
• Draining Resource: Ez nem számít spending-nek, tehát nem vált ki
azzal kapcsolatos képességhatásokat.
A lecsapolt mennyiség fix, és Resource Cost Reduction nem befolyásolja.
JÁTÉKMENET
Barbár
• Javítva egy hiba, amely során a Fighter's Mighty Throw extra hullámai kétszer
annyi sebzést okoztak a kelleténél.
• Javítva egy hiba, ahol a Fighter's Mighty Throw Barrier-t adott akkor is,
ha nem volt pont a fejlesztésében.
• Javítva egy hiba, amely során a Fighter's Mighty Throw "snapshotolta"
a bónuszokat fegyverváltáskor.
• Javítva egy hiba, ahol az Executioner's Aspect által adott Earthquake
sebzésbónusz megmaradt a tárgy eltávolítása után.
• Javítva egy hiba, ahol az Ugly Bastard Helm nem növelte bizonyos
Fire sebzésforrásokat.
Druida
• Javítva egy hiba, ahol a Runeworker's Conduit Aspect bónusza
nem szűnt meg az item levétele után.
• Javítva egy hiba, ahol a Malefic Crescent által adott mozgási sebesség
nem adódott hozzá megfelelően a Mad Wolf's Glee sebességbónuszához.
• Javítva egy hiba, ahol a Waxing Gibbous által adott sebzés Stealth-ből való kilépés
után nem érvényesült bizonyos más Stealth forrásokra (pl. Shroud of False Death).
Necromanta
• Javítva egy hiba, ahol a Bone Mage-ek echo-t generáltak a Deathless Visage hatásából.
• Javítva egy hiba, ahol a Skeleton Warrior Mastery, Skeleton Mage Mastery és
Golem Mastery rangjai nem működtek a Ring of Mendeln és Sanguivor,
Blade of Zir tárgyakból, ha nem volt korábban pont ezekben a passzívokban.
• Javítva egy hiba, ahol a Shadowblight nem kapott bónuszt a multiplikatív
Corrupting sebzésforrásokból.
• Javítva egy hiba, ahol a Howl from Below nem adta hozzá a
Summon taget a Corpse Explosion-hoz.
• Javítva egy hiba, ahol néhány Book of the Dead fejlesztés időnként nem működött.
• Javítva egy hiba, ahol a Decompose nem idézett Corpse-ot bizonyos ellenségek ellen.
Rogue
• Javítva egy hiba, ahol a Crown of Lucion sebzésbónusza nem működött,
ha Inner Sight aktív volt.
• Javítva egy hiba, ahol a Preparation hibás Cooldown csökkentést adott
más hatásokkal, mint például a Beastfall Boots.
Sorcerer
• Javítva egy hiba, ahol a Splintering Energy teljes ideje alatt alkalmazta
az első Overpower találat bónuszát.
• Javítva egy hiba, ahol az Inferno helytelenül fogyasztotta el a
Blood Boiling Aspect Overpower bónuszát, annak ellenére,
hogy Damage over Time effektként nem képes Overpower-t okozni.
• Javítva egy hiba, ahol a Lightning Spear és Ice Blades leírásában nem szerepelt
az aktív Summon korlát.
• Javítva egy hiba, ahol a Primordial Binding képesség szintje több pontot adott,
mint kellett volna, ha Masterworking-gel erősítve volt.
ÁLTALÁNOS
• Javítva egy hiba, ahol ritka ellenségek váratlanul gyengébb felszerelést dobtak.
FELHASZNÁLÓI FELÜLET, ÉS ÉLMÉNY
• Javítva egy hiba, ahol a „Új” ikon nem tűnt el a térkép fülről és a küldetések panelről,
miután megnéztél egy Introduction Quest-et.
• Javítva egy hiba, ahol az Aether számláló nem jelent meg megfelelően az
Infernal Hordes alatt bizonyos esetekben.
• Javítva egy hiba, ahol a Druid's Lupine Ferocity Key Passive leírása helytelenül
jelent meg az Injured kulcsszó magyarázatában.
EGYÉB
• Különféle teljesítménybeli, stabilitási, vizuális, UI- és hangjavítások.
Hát ennyi lett volna, remélem nem aludtatok el közbe :)
Külön köszönet a szupergyors fordításért ( mint mindíg) VTom -nak
Köszönöm megtisztelő figyelmeteket: