Diablo 4 PTR patch 2.3.0, Magyarul

Diablo 4 PTR patch 2.3.0

Diablo 4 PTR patch 2.3.0, Magyarul
Diablo 4 PTR patch 2.3.0

Sziasztok! ahogy ígértem,
itt a fordítás a Diablo 4 PTR 2.3.0-hoz:)
Olvassatok minden nap!
Lássuk hát! :)

VESSEL OF HATRED

2.3.0 PTR Build #65258 (PC Only)—May 27, 2025

Játék frissítés

SPIRITBORN

Új tárgyak:

Balazan's Maxtlatl: Egyedi nadrág

Bónusz tulajdonságok

-  +107–121 Ügyesség

-  +424–457 Maximális életerő

-  +268–373 Thorns

-  +2–3 rang Bastion-höz

Képesség

Minden támadás sebzést okoz a Close ellenfeleknek a Thorns értéked 200–300%-ával,
és ennek a sebzésnek 100%-át Poisoning-ként osztja ki 3 másodperc alatt.
Valahányszor visszacsapsz Thorns-szal, a Poisoning sebzésed 5 másodpercig
100%-kal növekszik, legfeljebb 300%-ig.

Skill-ek

Thrash

-  A sebzés 18%-ról 40%-ra nőtt.

-  A harmadik ütés sebzése 27%-ról 70%-ra nőtt.

Withering Fist

-  A Damage Over Time 36%-ról 65%-ra nőtt.

Thunderspike

-  A sebzés 15%-ról 45%-ra nőtt.

-  A harmadik ütés sebzése 32%-ról 65%-ra nőtt.

Rock Splitter

-  A sebzés 20%-ról 50%-ra nőtt.

-  A harmadik ütés sebzése 28%-ról 80%-ra nőtt.

Exalted Hunter

-  Korábban: Egy ellenfél megölése, miközben The Hunter jelen van,
   40% eséllyel azonnal visszaállítja a Cooldown-t.
   Ez az esély minden egymást követő visszaállítás után megfeleződik.

-  Most: Egy ellenfél megölése, miközben The Hunter jelen van,
   5 másodperccel csökkenti a Cooldown-t. Egy boss megütése
   1 másodperccel csökkenti azt.

Passzív-ok

Noxious Resonance

-  Korábban: A Critical Strike-jaid hatására a Poisoning az ellenfélen felrobban,
   az összes Poisoning 100%-át azonnal kiosztva neki, és ennek 20%-át a
   környező ellenfeleknek, mielőtt a Poisoning hatás eltávolításra kerül a fő célpontról.
   Ez a sebzés megnő a Critical Strike Damage bónuszod 30%-ával.

-  Most: A Critical Strike-jaid hatására a Poisoning felrobban az ellenfélen,
   az összes Poisoning 180%-át azonnal kiosztva neki, és a robbanás 20%-át
   a környező ellenfeleknek, mielőtt a Poisoning hatás eltávolításra kerül a fő célpontról.

Nourishment

-  A sebzésbónusz mostantól minden Poison típusú sebzésre vonatkozik,
   nem csak a Poisoning Damage-re.

Acceleration

-  Korábban: +1 extra Evade Charge. Miután Evade-elsz,
   az Eagle Skills képességeid 8%[x] extra sebzést okoznak 2 másodpercig.

-  Most: +1 extra Evade Charge. Miután Evade-elsz vagy használsz egy Mobility Skill-t,
   az Eagle Skills képességeid 8%[x] extra sebzést okoznak 3 másodpercig.

Tárgyak

Deflection Aspect

-  Korábban: Amíg aktív, a Counterattack visszaveri a bejövő Razor Wings lövedékeket.
   Más Small Missiles is visszaverődnek az ellenségek felé, és a Counterattack alap
   sebzésének 26–54%-át okozzák becsapódáskor.

-  Most: Amíg aktív, a Counterattack visszaveri a bejövő Razor Wings lövedékeket,
   30–50%[x] megnövelt sebzéssel. Más Small Missiles is visszaverődnek az
   ellenségek felé, és a Counterattack alap sebzésének
   30–50%-át okozzák becsapódáskor.

Sepazontec

-  A sebzésbónusz csökkent: 80–130%[x] → 50–100%[x].

Paragon

In-Fighter

-  Korábban: Ha Dodge-olsz vagy Block-olsz egy támadást, 2.0%[+] Attack Speed és
   1.0%[x] sebzésnövekedést kapsz 5 másodpercre, legfeljebb 9-szer halmozva.

-  Most: Ha Dodge-olsz vagy Block-olsz egy támadást, 20%[+] Attack Speed és
   15%[x] sebzésnövekedést kapsz 5 másodpercre.

Drive

-  Az egyes stack-eknek már nincs külön időzítőjük.

Convergence

-  Korábban: Bónusz sebzést okozol, ami megegyezik a két legnagyobb
   Physical, Fire, Lightning, Cold, Poison és Shadow típusú sebzésbónuszod
   20%[x]-ával együtt, legfeljebb 30%-ig.

-  Most: Bónusz sebzést okozol, ami megegyezik az összes
   Physical, Fire, Lightning, Cold, Poison és Shadow típusú sebzésbónuszod
   3.5%[x]-ával együtt, legfeljebb 30%-ig.

LOOT FRISSÍTÉSEK:

Rúnák

• A Legendary Rune-ok esési esélye enyhén növelve.
• A Lair Boss-oknak kis extra esélyük van Legendary Rune dobására.
• Minden Undercity  garantáltan legalább egy Rune-t ad jutalomként.

Undercity of kurast

Runes Tribute

•  Az esési arány globálisan enyhén csökkentve.
           o Fejlesztői megjegyzés: Ez a változtatás azért történt, mert láttuk,
              hogy ez a Tribute jelentős mértékben halmozódott a játékosok készleteiben.

•  Több Rune-t ad minden attunement után, a Torment szinttel arányosan skálázódva.

Tribute of Titans

•  A Lair Boss-oknál jelentősen csökkent az esési esélye.
•  Minden véletlenszerű tribute forrásból jelentősen megnőtt az esési esélye.
           o Mostantól, ha egy játékos véletlenszerű tribute-ot kap Torment nehézségen,
              egyenlő eséllyel kap Tribute of Harmony-t vagy Tribute of Titans-t.

Tribute of Harmony

•  Ez a tribute mostantól ritkán előfordulhat minden véletlenszerű tribute forrásból.
•  Esési aránya a Nightmare Dungeons-ben enyhén csökkent.

Szezonális Nightmare Dungeon rotáció

• Beast Graveyard
• Farai Cliffs
• Feeding Grounds
• Forge of Malice
• Forgotten Remains
• Hallowed Stones
• Hierophant Pyre
• Iron Cenotaph
• Murmuring Spiral
• Putrescent Larder
• Razak's Descent
• Remnants of Rage
• Ruined Wild
• Seething Underpass
• Sleepless Hollow
• Ularian Sepulcher
• Vile Hive

Hibajavítások

• Javítva egy hiba, amely során a Protector 5. rangjának Thorns sebzés
  bónusza nem működött megfelelően.

• Javítva egy hiba, amely során a Shroud of False Death által adott Stealth
  hatás nem működött, ha az ellenség meg volt jelölve Nesekem, The Herald által.

• Javítva egy hiba, amely során a Lair of Loathing térképpiktogramja nem
   frissült a boss legyőzése után.

• Javítva egy hiba, amely során a Vessel of Hatred exkluzív tárgyait nem
   lehetett kedvencként megjelölni, ha rajtad voltak.

ALAPJÁTÉK

ÚJ TÁRGYAK:

Barbár

Hooves of the Mountain God – Unique csizma

Tulajdonságok

-  Alap: Támadások 2,5 másodperccel csökkentik az Evade Cooldown-ját
-  +17,5–23% mozgási sebesség
-  +16–25% Basic támadási sebesség
-  +7–10 Fury másodpercenként
-  +2–3 rang a Belligerence képességhez

Power

-  Amikor elérted a maximális Fury-t, a Fury gyorsan lecsökken nullára,
   és minden Basic képességed cleave-el és 70–100%[x] megnövelt sebzést okoz.

Druida

Noxious Spine-Breaker – Unique kétkezes fegyver

Tulajdonságok

-  Alap: +110% sebzés Poisoned ellenfeleknek
-  +14–18% Akaraterő
-  +114–150% Poison sebzés
-  +26–35% esély, hogy a Pulverize kétszer találjon
-  +26–35% erőforrás-költség csökkentés

Power

-  Minden 10 másodpercben a Pulverize egy tócsát hoz létre, amely 200–400% sebzést
   okoz Poisoning formájában 6 másodperc alatt.
   Ha Pulverize-t használsz a tócsára, az a tócsából származó teljes sebzés
   20–40%-át szétfröcsköli a környezetére.

Necromanta

The Hand of Naz – Unique kesztyű

Tulajdonságok

-  +77,5–100% Skeletal Mage sebzés
-  +10,5–15% támadási sebesség
-  +424–457 maximális életerő
-  +2–4 rang a Skeletal Mage Mastery-hez

Power

-  A Skeletal Warriorok és Golemek feláldozása után minden egyes Minion
   helyett egy extra Skeletal Mage-et kapsz.
-  Ha egy Skeletal Mage 25-ször támad anélkül, hogy meghalna,
   Skeletal Arch-Mage-é fejlődik.
-  A Skeletal Arch-Mage-ek támadáskor biztonságba teleportálnak, és időnként
   becsapódáskor szétrobbannak, 50–100% megnövelt sebzést okozva a
   célpontnak és akár 3 további ellenségnek.

Rogue

Deathmask of Nirmitruq – Unique sisak

Tulajdonságok

-  +424–457 maximális életerő
-  +2–3 rang a Flurry képességhez
-  +16–25% mozgási sebesség
-  +224–296 páncél

Power

-  Mostantól túlterhelheted magad a Flurry használata közben:
   ha nincs elég Energy-d, 10% életerőt áldozol fel helyette.
-  Életerő felhasználásával történő Flurry-használat 30–50%-kal növeli a sebzését,
   és 50%-kal a támadási sebességet 5 másodpercre.

Fejlesztői megjegyzés: A Flurry nem aktiválható, ha sem Energy-d,
sem életerőd nincs hozzá.

Sorcerer

Ophidian Iris – Unique amulett

Tulajdonságok

-  Alap: +30% minden elem elleni ellenállás
-  Alap: A Hydrák +2 fejjel rendelkeznek
-  +11,5–15,7% Intelligencia
-  +5,2–6,0% Kritikus csapás esély
-  +77,5–100% Pyromancy sebzés
-  +1–2 rang a Devouring Blaze-hez

Power

-  A Hydra mostantól Core képesség, és mindig egy 3-fejű Hydrát idéz meg,
   amelynek támadásai becsapódáskor felrobbannak.
-  Minden további fej, amelyet a Hydra normál esetben megkapna a 3-on felül,
   megnöveli a méretét és 50–100%[x] megnövelt sebzést okoz.

JÁTÉK EGYENSÚLY FRISSÍTÉSEK

Általános

-  Shard of Verathiel
   Sebzésbónusz csökkentve: 50–200%[x] → 50–150%[x]

-  Paingorger's Gauntlets
   Sebzésbónusz csökkentve: 100–200%[x] → 75–125%[x]

-  Yen's Blessing
   Resistance to All Elements affix csökkentve: 26–35% → 15,5–20%

-  Rakanoth's Wake
   Resistance to All Elements affix csökkentve: 26–35% → 15,5–20%

-  Arreat's Bearing
   Resistance to All Elements affix csökkentve: 26–35% → 15,5–20%

-  Aspect of the Moonrise
   Sebzésbónusz csökkentve: 40–100%[x] → 40–60%[x]
   Legendary Ranks növelve: 16 → 21

-  Aspect of Adaptability
   Korábban: Ha 50% alatt van az erőforrásod, a Basic képességek
   3 Primary Resource-t generálnak (képességenként egyszer).
   Ha 50% felett van, 20–100%[x] megnövelt sebzést okoznak.
   Most: A Basic képességek 5 extra Primary Resource-t generálnak
   (képességenként egyszer).
    A Basic képességek 0,4–0,6%[x] megnövelt sebzést okoznak
   minden meglévő Primary Resource pont után.

BARBÁR skillek

•  Frenzy
   Sebzés növelve: 30% → 70%

•  Lunging Strike
   Sebzés növelve: 33% → 90%

•  Battle Lunging Strike
   Bleed sebzés növelve: 20% → 40%

•  Bash
   Sebzés növelve: 33% → 90%

•  Flay
   Damage Over Time növelve: 48% → 115%

•  Hammer of the Ancients
   Sebzés növelve: 98% → 110%

•  Leap
   Korábban: Előreugrasz, becsapódsz, sebzést okozol és visszalököd az ellenségeket.
   Most: Előreugrasz, becsapódsz, sebzést okozol és 70%-kal
   Lassítod a környező ellenségeket.

•  Mighty Leap
   Korábban: Leap által sebzett ellenfelek 70%-kal Lassulnak.
   Most: Leap 40%[x] megnövelt sebzést okoz. Az eltalált ellenfelek vissza vannak lökve.

•  Whirlwind
   A Whirlwind használata alatti mozgási sebesség csökkentés mostantól additív,
   nem multiplikatív.

BARBÁR passzív-ok

•  Outburst
   Az Outburst passzív mostantól legalább 1 Thorns-t biztosít minden
   Maximum Életerő küszöbérték után, a játékosszinttől függetlenül.

Fejlesztői megjegyzés: A küszöbérték továbbra is dinamikusan frissül szintlépéskor.

Unique tárgyak

• Ugly Bastard Helm
  Mostantól Wrath of the Berserker szükséges a sebzés Fire-re alakításához,
  nem csak sima Berserking.

• Twin Strikes
  A tooltip frissítve: most egyértelműbb, hogy a Double Swing minden egyes
  találatnál 2 további sebzést okoz minden hatásalkalmazás során a
  3 másodperces időablakon belül.

Tempering

• Furious Augments
  Chance for Bash to Cleave lecserélve: Chance for Bash to Hit Twice

Paragon

• Hemorrhage
  Korábban: A Bleeding sebzésed 15%[x]-kal növekedett a Vulnerable sebzés
  bónuszod alapján, max 45%.
  Most: Ha Bleed-et alkalmazol egy Vulnerable célpontra, 45%[x] megnövelt sebzést okoz.

• Blood Rage
  Korábban: Bleeding ellenség megölése 10% eséllyel Berserkinget adott 5 másodpercre,
  és a sebzésed 10%[x]-kal nőtt a Berserking alatti sebzésed alapján (max 45%).
  Most: Bleeding ellenség megölése 10% eséllyel Berserkinget ad 5 másodpercre.
  Berserking alatt 45%[x] megnövelt sebzést kapsz.

• Carnage
  Korábban: Berserking alatt a Kritikus találatok 2%[+]-kal növelték a támadási sebességet,
  max 16%[+], 6 másodpercig.
  Most: Berserking mostantól 15%[+] támadási sebességet is ad.

• Decimator
  Korábban: Minden alkalommal, amikor Vulnerable-t alkalmazol, 20%[x] megnövelt
  sebzést kapsz 5 másodpercre.
  Vulnerable ellenségen Overpower használata további 20%[x] bónuszt ad.
  Most: 20%[x] megnövelt sebzést okozol Vulnerable ellenfeleknek.
  Az Overpower sebzésed is 20%[x]-kal növekszik.

• Flawless Technique
  Korábban: One-Handed fegyverrel történő sebzés 1%-kal növelte a Kritikus csapás
  esélyt 4 másodpercre, max 8%.
  Egyszer aktiválható képességenként, vagy csatornázott Whirlwind alatt
  másodpercenként kétszer.
  Most: Ugyanazzal a fegyverrel való egymást követő támadások 15%[+]-kal növelik
  a Kritikus csapás esélyt 4 másodpercre.

• Force of Nature
  Korábban: Earthquake 75% eséllyel idézett Dust Devil-t másodpercenként,
  amely 180% Weapon sebzést okozott.
  Az Earthquake sebzése 40%-kal nőtt a Damage vs Close bónusz alapján, max 200%.
  Most: Earthquake 45%[x] megnövelt sebzést okoz, és 75% eséllyel idéz Dust Devil-t
  másodpercenként, amely 180% Weapon sebzést okoz.

DRUIDA Skillek

• Earth Spike
  Sebzés növelve: 19% → 90%

• Wind Shear
  Sebzés növelve: 20% → 60%

• Storm Strike
  Sebzés növelve: 20% → 60%

• Maul
  Sebzés növelve: 26% → 80%

• Claw
  Sebzés növelve: 28% → 80%

• Fierce Claw
  Poison sebzés növelve: 20% → 40%

• Pulverize
  Sebzés növelve: 92% → 110%

• Enhanced Pulverize
  Korábban: 12 másodpercenként, amíg Healthy állapotban vagy,
  a következő Pulverize Overpower lesz.

  Most: Minden 10 másodpercben a következő Pulverize Overpower lesz.

• Enhanced Debilitating Roar
  Fortify érték növelve: 22% → 30%

• Innate Debilitating Roar
  Sebzés bónusz növelve: 15% → 25%

• Grizzly Rage
  Formában töltött minden másodperc 3% helyett most 4% sebzésbónuszt ad.

• Prime Grizzly Rage
  Korábban: Grizzly Rage alatt 6 másodpercig Unstoppable vagy.
  Most: Grizzly Rage teljes ideje alatt Unstoppable vagy.

DRUIDA Passzív-ok

• Toxic Claws
  Korábban: A Shred és Lacerate az alapsebzésük 24/48/72%-át
  Poisoningként okozták 4 másodperc alatt.
  Most: 5/10/15% megnövelt Poison sebzést okozol.

• Vigilance
  Damage Reduction csökkentve: 7/14/21% → 5/10/15%

• Abundance
  Basic Skill Spirit-generálási bónusz növelve: 10/20/30% → 15/30/45%

• Nature's Fury
  Korábban: Earth Skill használata 40% eséllyel ingyenes Storm Skill-t idézett meg,
  és fordítva. Ezek az ingyenes képességek Earth és Storm típusúnak számítanak.
  Most: Ugyanaz, de most +20% Earth és Storm sebzést is okozol.

• Ursine Strength
  Korábban: +30% Maximum Életerő Werebear formában és utána 3 másodpercig.
  Healthy állapotban +15% sebzés és +70% Overpower sebzés.
  Most: +30% Maximum Életerő, +20% sebzés, és +100% Overpower bónusz Werebear
  formában és 5 másodperccel utána.

Aspect-ek

• Of The Ursine Horror
  Korábban: A Pulverize Earth Skill is, és Casting után földrengésszerű sebzés 2 másodpercig.
  Most: Pulverize Earth Skill. Ha Overpower-t okoz, az Earth Skill-ek Cooldown-ja
  1,0–4,0 másodperccel csökken.

• Mangled
  Korábban: Werebear formában 10–25 Spirit 8 másodpercenként.
  Most: Werebear formában 5–10% Maximum Spirit-generálás másodpercenként.

• Of the Rabid Bear
  Korábban: Grizzly Rage alatt a Kritikus találatok Rabies-t alkalmaztak és
  +60–105% Poison sebzést okoztál.

  Most: Grizzly Rage alatt minden direkt sebzésed Poison sebzéssé válik,
  +20–40% Poison sebzést okozol, és Rabies-t passzívan terjesztesz.

• Runeworker's Conduit
  Másodlagos hatás módosítva:
  Korábban: Lightning Bolt sebzés +15%[x] minden 100 Willpower után.
  Most: Lightning Bolt sebzése +25–40%.

Unique tárgyak

• Mjölnic Ryng
  Sebzésbónusz csökkentve: 40–100% → 20–40%

NECROMANTA Skillek

• Reap
Sebzés növelve: 20% → 50%

• Hemorrhage
Sebzés növelve: 40% → 80%

• Decompose
Sebzés növelve: 60% → 150%

• Enhanced Decompose
Sebzés növelve: 40% → 100%

• Bone Splinters
Sebzés növelve: 15% → 30%

• Soul Rift
Többé nem ad Barrier-t
Prime Soul Rift sebzésbónusz csökkentve: 75% → 15%

NECROMANTA Passzív-ok

• Affliction
Sebzésbónusz maximum: 400%

• Ossified Essence
  Korábban: Minden 50 fölötti Essence pont után Bone képességeid
  0,5%-kal nagyobb sebzést okoznak.
  Most: +50% Essence-generálás. Bone képességeid 0,5% megnövelt sebzést okoznak
  minden aktuális Essence pont után, maximum 100%[x]-ig.

• Shadowblight
Alapsebzés növelve: 60% → 200%
Skálázódás csökkentve: 100% → 20%
Sebzésbónusz plafon: 300%
Mostantól Shadow sebzéssel is skálázódik

• Rathma's Vigor
Overpower bónusz csökkentve: 120% → 100%

Aspect-ek

• Aspect of Swelling Curse → átnevezve: Aspect of Decaying Humerus
  Korábban: Bone Spirit Kritikus esélye +10–30%, minden eltalált ellenség után
  +2 Essence 15 másodpercre (max 50).
  Most: Bone képességeid mostantól Shadow sebzést okoznak.
  Bone képesség eltalálása után az ellenség 15–25%-kal több
  Shadow sebzést szenved el.

• Of Plunging Darkness
  Korábban: A Bone Prison Darkness képesség lett, Blight medencét idézett,
  80–140% bónusz sebzéssel 6 másodperc alatt.
  Most: Bone Prison továbbra is Darkness Skill, Blight medencét idéz 6 másodpercre.
  Blight sebzésed 40–60%-kal nő, amíg a Bone Prison aktív.

• Blighted
  Korábban: Shadowblight 10 sebzés után 35–55%[x] megnövelt sebzés 6 másodpercig.
  Most: Shadowblight egymást követő találatai 15–25%[x] extra sebzést okoznak
  minden egyes találatra, amely 6 másodperccel az első után visszaáll.

• Blood Soaked
  Korábban: Blood Mist nyomában Desecrated Ground marad 4 másodpercig,
  45–65% Corrupting sebzéssel másodpercenként.
  +20% mozgási sebesség Blood Mist alatt.
  Most: Desecrated Ground most 8 másodpercig tart és 35–55% Corrupting sebzést
  okoz másodpercenként. +30% mozgási sebesség Blood Mist alatt
  ÉS amíg Desecrated Ground-on állsz.
  Támadó aspektusból Mobility Aspect-tá vált.

• Of Creeping Mist → átnevezve: Creeping Cadaver
  Korábban: 20–40% Evade Cooldown Reduction, Blood Mist alatt dupla távolságra
  lehet Evade-elni, belépés vagy kilépés Blood Mistből visszaállítja az Evade Cooldown-t.
  Most: Corpse elfogyasztása után +20–40% mozgási sebesség 8 másodpercre.

• Coldbringer's
  Blizzard-ok közti idő csökkentve: 6 → 4 másodperc

Unique tárgyak

• Deathless Visage
  Echo sebzés csökkentve: 40–80% → 20–40%

• Indira's Memory
  Sebzésbónusz csökkentve: 40–80% → 20–40%

• Bloodless Scream
  Korábban: Darkness képességeid 100%-ig Chill-elik az ellenséget,
  Frozen ellenfeleknek 100–200% extra sebzést okoznak.
  Lucky Hit: Frozen célpontok ellen 100% eséllyel 15–25 extra Essence-t generál.
  Most: Darkness képességeid 100%-ig Chill-elik az ellenséget,
  100–200% extra sebzést okoznak Frozen és Boss ellenfeleknek.
  Minden 800. Darkness sebzés után minden közeli ellenség 0,25 másodpercre
  megijed (Fear), majd 3 másodpercre megfagy (Freeze).

Paragon

• Bloodbath
  Overpower sebzésbónusz csökkentve: 100%[x] → 40%[x]

ROGUE Skillek

• Puncture
Sebzés növelve: 21% → 45%

• Heartseeker
Sebzés növelve: 24% → 50%

• Forceful Arrow
Sebzés növelve: 33% → 50%

• Invigorating Strike
Sebzés növelve: 45% → 65%

• Blade Shift
Sebzés növelve: 30% → 45%

• Enhanced Dance of Knives
  A töltésekhez szükséges távolság növelve: 30 → 34 méter
  Fejlesztői megjegyzés: Ez kissé növeli a folyamatos működéshez
  szükséges mozgási sebességet.

• Supreme Death Trap
  Az ellenálló ellenségek elleni sebzés csökkentve: 180% → 60%
  Most már helyesen sebzi az Unstoppable ellenségeket
  Az 5. rang húzóhatása helyett kétszeres sebzést okoz

• Improved Flurry
  Korábban: A Flurry dash-t ad a célpontra és azonnal gyógyít 10% maximális életerőt.
  Most: A Flurry dash-t ad és 10% maximális életerőt gyógyít 1,5 másodperc alatt.

• Subverting Concealment
  Korábban: A Concealment megszakító képesség garantált kritikus csapás
  és 6 másodperc Vulnerable-t okoz.
  Most: A Concealment megszakítása után minden képesség garantált kritikus csapás
  4 másodpercig, és az ellenfelek 3 másodpercre Vulnerable állapotba kerülnek.

ROGUE Passzív-ok

• Close Quarter’s Combat
  Damage to Close csökkentve: 25% → 10%
  Sebzés bónusz plafon: 90%

• Precision
  Sebzés bónusz plafon: 360%

• Alchemical Admixture
  Cold, Poison, Shadow bónusz csökkentve: 40% → 12%
  Potency bónusz plafon: 150%

• Victimize
  Vulnerable sebzés csökkentve: 150% → 20%
  Victimize bónusz plafon: 300%
  Alap sebzés növelve: 60% → 90%

Aspectek

• Energizing Aspect
  Korábban: Elite ellenség Basic Skill-lel való sebzése 4 Energy-t,
  megölése 10–45 Energy-t adott.
  Most: Basic Skill használata 6 Energy-t ad. Elite megölése után 10–30 Energy jár.

• Infiltrator’s
  Korábban: Poison Trap nem törte meg a Stealth-et, nem volt Cooldown vagy
  felkészülési idő.
  Stealth elhagyásakor minden Trap aktiválódott, 8–4 mp Cooldown Trapenként.
  Most: Poison Trap nem tör Stealth-et, nincs Cooldown vagy aktiválási idő benne.
  Stealth elhagyásakor aktiválódnak, majd elindul a Cooldown.
  Cooldown csökkentve 10–50%-kal.
  Mostantól Utility, nem Offensive Aspektus.

• Cheat’s
  Korábban: 10–30% kevesebb sebzés Crowd Controlled ellenségtől.
  Ha ilyentől sebzést kapsz, +15% mozgási sebesség 2 mp-re.
  Most: +5–15% sebzéscsökkentés és +10% mozgási sebesség,
  amelyek megduplázódnak, ha 50% alatt van az életerőd.

• Of Volatile Shadows
  Korábban: Minden Dark Shroud eltűnésekor robbanás történt, Shadow sebzéssel,
  Shadow Imbuement hatással.
  Most: A Shadow Imbuement sebzése +10%[x] minden képességszint után.
  Minden 10 másodpercben a Skill találat robbanást idéz elő,
  Shadow sebzéssel és Imbuement hatással.

• Aspect of Bursting Venoms
  Korábban: Lucky Hit – Poison Imbued képesség 15% eséllyel mérgező tócsát
  hozott létre, 280–364% Poisoning sebzéssel.
  Ebben állva a Poison Imbuement-nek nem volt Cooldown-ja.
  Most: Lucky Hit – Poison Imbued képesség 15–35% eséllyel Poison Trap-et idéz,
  ha az felszerelve van.

• Of The Dark Dance
Sebzésbónusz mostantól multiplikatív, nem additív.

Unique tárgyak

• Eaglehorn
  Korábban: Penetrating Shot 2 mp Vulnerable, minden 4. Penetrating Shot
  visszapattan és +50–150%[x] sebzés.
  Most: Penetrating Shot mindig visszapattan falról, és +40–80%[x] sebzést okoz.

• Eyes in the Dark
  Korábban: Death Trap +50–150% sebzés és egyszer újraaktiválódik.
  Most: A következő Death Trap +100–200% sebzést okoz, és újraaktiválódik.
  Ez csak 10 másodpercenként egyszer történhet meg.

Paragon

• Danse Macabre
  Korábban: Mobility vagy Subterfuge képesség után a következő képesség
  +75%[x] sebzést okoz.

  Most: Mobility vagy Subterfuge képesség használata után +30%[x]
  sebzést okozol 10 másodpercig.

• Tricks of the Trade
  Korábban: Marksman képességek Cutthroat képességeknek +25%[x], és fordítva.
  Most: Marksman által sebzett ellenfelek +30% sebzést kapnak Cutthroat
  képességektől, és fordítva.

• Eldritch Bounty
  Korábban: Imbued Skill használata után +3% Maximum Resistance
  és +30% sebzés az adott elemhez 9 másodpercig.

  Most: Minden felszerelt Imbuement Skill +3% Maximum Resistance-t
  és +30% sebzést ad az adott elemhez.

SORCERER Skillek

• Frost Bolt
  Sebzés növelve: 38% → 90%

• Arc Lash
  Sebzés növelve: 42% → 80%

• Fire Bolt
  Damage Over Time növelve: 44% → 90%

• Spark
  Sebzés növelve: 12% → 25%

• Enhanced Spark
  Sebzés növelve: 9% → 20%

• Lightning Spear
  Sebzés növelve: 16% → 80%

• Invoked Lightning Spear
  Stun időtartam csökkentve: 2 mp → 0,5 mp

• Hydra
  Mana költsége eltávolítva
  Sebzés növelve: 23% → 35%
  Lucky Hit esély növelve: 2,5% → 5%

• Firewall
  Alapsebzés növelve: 230% → 300%

• Incinerate
  Kezdő sebzés növelve: 120% → 150%
   Maximális feltöltési sebzés növelve: 162% → 203%

• Inferno
  Sebzés növelve: 354% → 425%

SORCERER Passzív-ok

• Combustion
  Korábban: Burning effektek 60%[x] extra sebzést okoznak, plusz 25%[x]
  Burning sebzés és Burning célpont bónusz alapján.
  Most: Burning effektek 50%[x] extra sebzést okoznak, plusz 20%[x] Burning sebzés
  és Burning célpont bónusz alapján, maximum 100%[x]-ig.

• Vyr's Mastery
  Korábban: Charged állapotban a Kritikus csapások 15% eséllyel Lightning sebzést
  ívelnek egy közeli ellenségre, vagy újra eltalálják ugyanazt 500%-os sebzéssel,
  ha nincs másik célpont.
  Most: Charged állapotban a Kritikus csapások 25% eséllyel akár 3 közeli ellenségre is
  ívelnek Lightning sebzést, vagy újra eltalálják az eredeti célpontot 300%-os sebzéssel,
  ha nincs más.

• Enlightenment
  Korábban: Enlightened állapotban Fire, Lightning és Cold sebzésbónuszok összeadódnak,
  +25%[x] sebzés, +45%[+] Mana regeneráció, +20%[+] támadási sebesség.
  Most: Enlightened állapotban a három elem közül a legmagasabb bónuszt
  veszi figyelembe. +70%[x] sebzés, +45%[+] Mana regeneráció,
  +30%[+] támadási sebesség.

Aspectek

• Serpentine Aspect
  Korábban: +1 aktív Hydra, és 10–30%-kal hosszabb időtartam.
  Most: Hydra idézése minden Manádat elhasználja, és minden elköltött Mana után
  0,5–2,5% extra sebzést okoz.

• Aspect of Three Curses → átnevezve: Flash Fire Aspect
  Korábban: Fireball és Meteor Kritikus sebzése +25–45%[x],
  duplázva Healthy célpontokra.
  Most: Pyromancy képességek Kritikus sebzése +25–45%[x],
  duplázva Healthy célpontokra.

• Battle Caster’s Aspect
  Maximum halmozás növelve: 5 → 10

• Shivering Aspect
  Szöveg frissítve: most már a Chill vagy Stagger felépítés mértékére utal,
  nem az aktuális állapotra.

• Aspect of Splintering Energy
  Korábban: Lightning Spear Kritikus találatai 5 célpontra ívelnek, 60–100%[x]
  extra sebzéssel a Kritikus bónusz alapján.
  Most: Kritikus találatok Lightning Spearral 5 célpontot is eltalálnak, de csak az
  alapsebzés 60%[x]-át okozzák. A Lightning Spear alapsebzése +20–40%[x].

Tempering

• Conjuration Fortune
   o Magic ritkaság
      Conjuration Lucky Hit esély növelve: 2,5–4,0% → 6,0–8,0%
   o Rare ritkaság
      Növelve: 3,0–5,0% → 8,0–10,0%
   o Legendary ritkaság
      Növelve: 4,0–6,0% → 8,0–12,5%

FELHASZNÁLÓI FELÜLET, ÉS ÉLMÉNY

• A Codex of Power-ben szereplő Aspektusok leírása mostantól jelzi, hogy nagyobb
  erőt kapnak, ha Amulettre, Kétkezes fegyverre vagy Ancestral tárgyra kerülnek.

• Új beállítás került be, amellyel kikapcsolható a szezonális hírnévpontokat
  jelző lebegő szöveg.

TÁRGY AFFIX FEJLESZTÉSEK

Fejlesztői megjegyzés: Sok Offenzív kategóriájú Tempering Affix értékeit módosítottuk.
Ezek többsége feltételhez kötött (pl. adott sebzéstípus, korlátozott hatás).
Az új értékek tükrözik, mennyire korlátozóak ezek a feltételek –
hasonló szintű korlátozottság esetén mostantól az affix értékek is egységesek.

Általános

• Resistance to All Elements csökkentve: 10–12% → 8–10%
• Maximum Base Elemental Resistance növelve: 70% → 75%
  (továbbra is 85% a maximum más forrásokkal együtt)
• Overpower használatakor az extra sebzés bónusz, amely a Maximum Life
  és Fortify értékek alapján adódott, 80%-kal csökkentve.

Alap affixek

• Damage affix maximum növelve: 35% → 40%
• Basic Damage affix maximum csökkentve: 70% → 50%
• Damage Over Time affix maximum csökkentve: 70% → 50%
• Overpower Damage affix maximum csökkentve: 70% → 65%

Inherent affixek

• Vulnerable Damage maximum csökkentve: 57,4% → 50%
• Critical Strike Damage maximum csökkentve: 57,4% → 50%
• Damage Over Time maximum növelve: 20% → 50%
• Damage to Close Enemies maximum növelve: 20% → 50%
• Summoning Damage maximum növelve: 20% → 50%
• Overpower Damage maximum csökkentve: 196,3% → 65%

LOOT FRISSÍTÉSEK

Whispers

Általános
• Több változtatás történt a Whisper Cache jutalmak következetességének javítására.

Aranygyűjtés
• Mostantól lényegesen több aranyat ad.

Crafting anyag gyűjtése
• Ennek a jutalomnak a megjelenési esélye csökkent.
• Mostantól lényegesen több crafting anyagot ad.

Drágakőgyűjtés
• Több drágakövet dob.
• Torment III nehézségen vagy afölött véletlenszerű Royal Gem vagy
  magasabb szintű drágakövet is tartalmaz.

Helltide
• Kixxarth mostantól jelentősen több Cinder-t ad.

Nightmare Dungeons
• Befejezéskor Torment nehézségeken már nem dob Magic vagy Rare tárgyakat.

Infernal Hordes
• Az Anyag Láda (Materials Chest) most több drágakövet ad.

World Bossok
• Mostantól garantáltan ejtenek egy Infernal Compass-t.

Craftolt ládák
• A Gyűrű és Amulett ládák a Jewelernél mostantól összevonva
  egyetlen Jeweler Cache-be.

• A Jeweler Cache 2 legendás amulettet és 3 legendás gyűrűt ad.
  Korábban külön-külön 1-1 tárgyat adtak.

• A láda ára csökkent:
  o korábban: 100k (gyűrű) / 150k (amulett) fragment
  o most: 30k fragment összesen

• A Blacksmith Cache mostantól 5 tárgyat ad, korábbi 1 helyett.
  A költség ennek megfelelően arányosan nőtt.

Fejlesztői megjegyzés: Ezekkel a változásokkal célunk az volt,
hogy kiegyensúlyozzuk a két Cache típust, csökkents

Általános
• Az Ancestral tárgyak esési esélye mostantól a Difficulty Tier
  (nehézségi szint) alapján skálázódik.

NIGHTMARE DUNGEONS

Új affix-ek

• Horadric Reserves
  Zsákmányládákban jelenik meg, különleges jutalmakkal:
  Gem Fragments, Gold, Obols, szezonális pénznemek és Resources.

• Equipment Delve
  Gyűjthető relikviákat idéz meg, amelyek fejlesztik az adott dungeon végén járó
  felszerelésjutalom ládát. Jutalmak: fegyverek, ékszerek és páncélok.

• Power Shrines
  További Power Shrine-okat idéz meg az alábbi típusokból:
  Artillery, Blast Wave, Channeling, Lethal, Protection

• Forgotten Wisdom
  Experience Mote-ok eshetnek az ölések után. Egy experience well is
  megjelenik valahol a dungeonben.

• Treasure Breach
Több treasure goblin rohamozza meg a dungeont…

SZEZONÁLIS NIGHTMARE DUNGEON ROTÁCIÓ

• Black Asylum
• Caldera Gate
• Dead Man's Dredge
• Derelict Lodge
• Forbidden City
• Forsaken Quarry
• Hallowed Ossuary
• Hoarfrost Demise
• Kor Dragan Barracks
• Light’s Watch
• Maulwood
• Mercy’s Reach
• Nostrava Deepwood
• Zenith
• Calibel’s Mine
• Domhainne Tunnels
• Garan Hold
• Hive
• Howling Warren
• Luban’s Rest
• Maddux Watch
• Mariners Refuge
• Oldstones
• Sarat’s Lair
• Sunken Ruins
• Whispering Pines
• Ancient’s Lament
• Betrayer’s Row
• Bloodsoaked Crag
• Buried Halls
• Carrion Fields
• Champion’s Demise
• Charnel House
• Grinning Labyrinth
• Komdor Temple
• Mournfield
• Path of the Blind
• Sealed Archives
• Seaside Descent
• Akkhan’s Grasp
• Ancient Reservoir
• Bastion of Faith
• Belfry Zakara
• Blind Burrows
• Earthen Wound
• Endless Gates
• Faceless Shrine
• Haunted Refuge
• Heathens Keep
• Iron Hold
• Leviathan’s Maw
• Lost Keep
• Maugan’s Works
• Oblivion
• Witchwater
• Abandoned Mineworks
• Collapsed Vault
• Conclave
• Corrupted Grotto
• Deserted Underpass
• Forgotten Ruins
• Hakan’s Refuge
• Halls of the Damned
• Heretic’s Asylum
• Inferno
• Putrid Aquifer
• Shivta Ruins
• Sirocco Caverns
• Sunken Library
• Tomb of the Saints
• Uldur’s Cave

EGYÉBB VÁLTÓZTATÁSOK

• A summon típusú egységek – például a druida Companions és a necromanta Minions
  – mostantól öröklik a Lucky Hit és Overpower bónuszokat.

• A játékban véletlenül megmaradt Met rúnákat – amelyeket a Season of Hatred Rising
  előtt eltávolítottak – automatikusan Yom rúnává alakították.

• Számos tooltipet frissítettek a játékban, hogy egyértelműbb legyen a különbség
  a Drain és Consume kifejezések között.

• Három új betöltési tippet adtak hozzá, amelyek segítenek megérteni a különbséget a
  Spending, Draining és Consuming Resource működése között:

Magyarázatok:
Spending Resource: Akkor történik, amikor képességet használsz,
  és az adott erőforrás (pl. Mana, Energy) csökken.
  Bizonyos játékmenet mechanikák reagálnak erre, és a Resource Cost Reduction
  stat csökkentheti az elhasznált mennyiséget.

• Consuming Resource: Ez technikailag spending-nek számít, tehát hat az
  azzal működő képességekre.
  Az elhasznált mennyiség fix, és nem csökkenthető Resource Cost Reduction stat-tal.

• Draining Resource: Ez nem számít spending-nek, tehát nem vált ki
  azzal kapcsolatos képességhatásokat.
  A lecsapolt mennyiség fix, és Resource Cost Reduction nem befolyásolja.

JÁTÉKMENET

Barbár

• Javítva egy hiba, amely során a Fighter's Mighty Throw extra hullámai kétszer
  annyi sebzést okoztak a kelleténél.

• Javítva egy hiba, ahol a Fighter's Mighty Throw Barrier-t adott akkor is,
  ha nem volt pont a fejlesztésében.

• Javítva egy hiba, amely során a Fighter's Mighty Throw "snapshotolta"
  a bónuszokat fegyverváltáskor.

• Javítva egy hiba, ahol az Executioner's Aspect által adott Earthquake
   sebzésbónusz megmaradt a tárgy eltávolítása után.

• Javítva egy hiba, ahol az Ugly Bastard Helm nem növelte bizonyos
  Fire sebzésforrásokat.

Druida

• Javítva egy hiba, ahol a Runeworker's Conduit Aspect bónusza
  nem szűnt meg az item levétele után.

• Javítva egy hiba, ahol a Malefic Crescent által adott mozgási sebesség
  nem adódott hozzá megfelelően a Mad Wolf's Glee sebességbónuszához.

• Javítva egy hiba, ahol a Waxing Gibbous által adott sebzés Stealth-ből való kilépés
  után nem érvényesült bizonyos más Stealth forrásokra (pl. Shroud of False Death).

Necromanta

• Javítva egy hiba, ahol a Bone Mage-ek echo-t generáltak a Deathless Visage hatásából.

• Javítva egy hiba, ahol a Skeleton Warrior Mastery, Skeleton Mage Mastery és
  Golem Mastery rangjai nem működtek a Ring of Mendeln és Sanguivor,
  Blade of Zir tárgyakból, ha nem volt korábban pont ezekben a passzívokban.

• Javítva egy hiba, ahol a Shadowblight nem kapott bónuszt a multiplikatív
  Corrupting sebzésforrásokból.

• Javítva egy hiba, ahol a Howl from Below nem adta hozzá a
  Summon taget a Corpse Explosion-hoz.

• Javítva egy hiba, ahol néhány Book of the Dead fejlesztés időnként nem működött.

• Javítva egy hiba, ahol a Decompose nem idézett Corpse-ot bizonyos ellenségek ellen.

Rogue

• Javítva egy hiba, ahol a Crown of Lucion sebzésbónusza nem működött,
  ha Inner Sight aktív volt.

• Javítva egy hiba, ahol a Preparation hibás Cooldown csökkentést adott
  más hatásokkal, mint például a Beastfall Boots.

Sorcerer

• Javítva egy hiba, ahol a Splintering Energy teljes ideje alatt alkalmazta
  az első Overpower találat bónuszát.

• Javítva egy hiba, ahol az Inferno helytelenül fogyasztotta el a
  Blood Boiling Aspect Overpower bónuszát, annak ellenére,
  hogy Damage over Time effektként nem képes Overpower-t okozni.

• Javítva egy hiba, ahol a Lightning Spear és Ice Blades leírásában nem szerepelt
  az aktív Summon korlát.

• Javítva egy hiba, ahol a Primordial Binding képesség szintje több pontot adott,
  mint kellett volna, ha Masterworking-gel erősítve volt.

ÁLTALÁNOS

• Javítva egy hiba, ahol ritka ellenségek váratlanul gyengébb felszerelést dobtak.

FELHASZNÁLÓI FELÜLET, ÉS ÉLMÉNY

• Javítva egy hiba, ahol a „Új” ikon nem tűnt el a térkép fülről és a küldetések panelről,
  miután megnéztél egy Introduction Quest-et.

• Javítva egy hiba, ahol az Aether számláló nem jelent meg megfelelően az
  Infernal Hordes alatt bizonyos esetekben.

• Javítva egy hiba, ahol a Druid's Lupine Ferocity Key Passive leírása helytelenül
  jelent meg az Injured kulcsszó magyarázatában.

EGYÉB

• Különféle teljesítménybeli, stabilitási, vizuális, UI- és hangjavítások.

 

Hát ennyi lett volna, remélem nem aludtatok el közbe :)

Külön köszönet a szupergyors fordításért ( mint mindíg) VTom -nak

FORRÁS:

Köszönöm megtisztelő figyelmeteket: