Diablo IV: Miért nem átlátszó a Diablo 4 Map Overlay-e? Leírás magyarul

Diablo IV, Vessel of Hatred, Overlay,

Diablo IV: Miért nem átlátszó a Diablo 4 Map Overlay-e? Leírás magyarul
Diablo IV, Vessel of Hatred, Overlay,

Sziasztok,
Minden masszív akció-RPG-ben a minimap és az általa nyújtott információk kulcsfontosságúak a hatékony farmoláshoz a végjátékban. Akár egyszerű érdekességeket, ritka szörnyeket, fontos zsákmányt mutat a földön, akár csak az aktuális területen való előrejutást mutatja, a térkép nézegetésével mindannyian több időt töltünk , mint gondolnánk.

Többszöri pillantás  a minimapra vagy a teljes méretű térképen való tájékozódás miatt a szemed a képernyőn ugrál, ami fáradtságot, szemfáradtságot, sőt egyeseknél még homályos látást és fejfájást is okozhat. Ezért is van a Diablo 4 műfajában, hogy egy térképfelület segíti a játékosokat abban, hogy ne kelljen állandóan a teljes térképet megnyitni minden apró részletért, vagy pár másodpercenként felpillantani a felső sarokban lévő minimapra.

Ez az a hely, ahová a térképemet tenném, ha lenne.

Akkor a Diablo 4 miért nem rendelkezik ezzel a funkcióval? Egy olyan játék esetében, amely újra és újra azzal büszkélkedik, hogy az innovatív hozzáférhetőségi funkciók terén az iparág éllovasa, zavarba ejtő, hogy a Blizzard egy egyszerű térkép-áthelyezésnél húzza meg a határt, és inkább úgy dönt, hogy a játékosok később foglalkoznak a fejfájással. Nem mintha a közösség nem kérte volna a funkciót a múltban is, Rod Fergusson személyesen is nyilatkozott az ügyben közel két évvel ezelőtt, 2023 áprilisában.

Anundir X-en és korábban Twitteren feltett kérdésére Fergusson rövid és lényegre törő választ adott:


Anundir azt mondta:
Lesz-e végül egy TAB overlay térkép a játékhoz? Nagyon hiányzik, hogy a D4-ben mozgás közben is megnézhessem a térképemet.


Rod Fergusson:
Jelenleg nincsenek tervben.

Azóta a Blizzard teljes csendben van az ügyben, még akkor is, ha a legjelentősebb versenytársak, mint a Last Epoch és a Path of Exile is megmutatják, mennyire fontos a funkció megléte. Ezeket a játékokat játékosok milliói játsszák, akik közül sokan az overlay térképre támaszkodnak a tájékozódáshoz, és lehetővé teszi számukra, hogy a képernyő közepén tartsák a szemüket, ahelyett, hogy ide-oda bóklásznak egy mini térképre, vagy megszakítják a játékot, hogy egy teljes méretű térképet használjanak. A streamerek és a rajongók sok órán keresztül játszhatják ezeket a nagy intenzitású játékokat, ahogy az egy szezon- vagy ligakezdéskor szokás, egyes streamerek közel 20 órát is eltöltöttek egyetlen alkalom alatt. Ezeknél a maratoni alkalmakkor az overlay térkép nem csak preferencia, hanem egyszerűen szükséges a hozzáférhetőség és az életminőség érdekében.

Teljes mérethez a képen jobb klikk megnyitás új lapon.

Teljes mérethez a képen jobb klikk megnyitás új lapon.

A Path of Exile 2 a 2025-ös év egyik legjobban várt játéka volt, és az eredeti Path of Exile közkedvelt térkép-felületét felhasználva egy robusztus overlay-t kapott.

Teljes mérethez a képen jobb klikk megnyitás új lapon.
A Last Epoch 2019-ben jelent meg, hamarosan új évadot hoz ki, és a kezdetektől fogva rendelkezik a funkcióval.

De nem is kell megnéznünk a versenytársakat és azt, hogy ők hogyan valósították meg ezt a nagyon szükséges funkciót. A Blizzard közel huszonöt évvel ezelőtt, a Diablo 2 megjelenésével lefektette az alapokat ezekhez a játékokhoz. A Diablo 2 tartalmazott egy térkép overlay-t, amely nem csak a területen lévő fontos NPC-ket, hanem az alapvető topográfiát és az akadályokat is megmutatta. Ezt a fajta áttekinthetőséget csak a Diablo 3 megjelenésekor csökkentették, miután megtartották az átlátszó térképet, de megszüntették annak lehetőségét, hogy játék közben is fenn lehessen tartani, így csak navigációs eszközként volt hasznos, ha eltévedtünk. A Diablo 4 még egy lépéssel visszább ment, és az overlay térképet szinte teljesen átlátszatlanná tette , vagy teljesen rákényszerítette a játékosokat, hogy kinyissák a térképet, amikor olyan kültéri tartalmakban vannak, mint a Helltides. 

Diablo II overlay térképe
Teljes mérethez a képen jobb klikk megnyitás új lapon.

Diablo III overlay térképe
Teljes mérethez a képen jobb klikk megnyitás új lapon.
A Diablo 4 „overlay”-e a pit runokban elhomályosítja a teljes játékmenetet.
Teljes mérethez a képen jobb klikk megnyitás új lapon.

Ez a fajta központosított, átlátszó térkép azonban nem csak egy nice-to-have, néhány játékos számára ez egy szükségszerűség, ahogyan azt a szem megerőltetésére hivatkozva több hivatalos fórumbejegyzés is kiemelte. A játékosok számára fárasztó a szemük ide-oda mozgatása a minimap és a képernyő közepén lévő tartalom között. Ezt a Redditen is gyakran felhozták, ahol San_Diego_Sands felhasználó rámutatott a szélesvásznú monitor használatának fájdalmára.

A Blizzard hihetetlen munkát végzett az akadálymentesítés terén a látás- és hallássérült közösségek körében, de nem teljesítette az alapvető funkciókat, amelyek nem csak szabványosak a műfajban, hanem egyszerűen szükségesek ahhoz, hogy a játékosok szemfájdalom nélkül élvezhessék a játékot. Ez egy olyan egyszerű funkció, amelyet a játékos bekapcsolhat, megfelel a jól bevált iparági szabványnak, és sok embert megment a szem megerőltetésétől, amit egy olyan játék okoz, ahol a térképes kezelőfelület nem megfelelő. Nem kell újra feltalálni a kereket ebben a kérdésben: A Blizzard 25 évvel ezelőtt úttörőnek számított a térképfelülettel, és most vissza kell nézniük, hogy a Diablo IV-et előre vigyék.

Forrás:Wowhead