Diablo IV: Mit szeretnénk látni a Diablo 4 2025-ös ütemtervében?
Diablo IV,Vessel of Hatred,2025,Ütemterv,Roadmap,

Sziasztok,
A Diablo 4 fejlesztőcsapata bejelentette, hogy még a 8. szezon kezdete előtt, április 15-én kiadnak egy 2025-ös ütemtervet. Visszatekintve az elmúlt szezonokra, a Vessel of Hatred megjelenésére és a játék jelenlegi állapotára, feltettük magunknak a kérdést: Mit látnánk szívesen a Diablo 4 2025-ös és azon túli útitervében?
Elkötelezettség a minőség iránt:
Egy élő szolgáltatásos játék természetéből adódóan a Diablo 4 új szezonális tartalma mindig tartalmazni fog hibákat és problémákat. Éppen ezért több mint egy évvel ezelőtt számos okot felhoztunk, amiért a Diablo 4-nek szüksége van egy nyilvános tesztterületre - és a kéréseinket meghallgatták. Azonban még a 2024-es szezon nagy részében működő PTR-ek ellenére is, néhány hiba súlyossága és fennmaradása még a szezonban is masszív javulást igényel.A legfrissebb példa erre a Ring of Mendeln Ring of Mendeln körüli számos hiba, amelyek masszívan befolyásolják a Minion Necromancer buildek erőszintjét a 7. szezonban. Bár a közösség vezetése korán elismerte ezeket a problémákat, és kijelentette, hogy a 2.1.2. javítással kellett volna kijavítani őket, a nekromanták még mindig várnak a javítás utolsó simításaira, ami csak egy teljes javítással zárulhat le - és már négy teljes hét telt el a szezonból.
Egy pillantás a Blizzard Diablo 4 fórumaira és a Ring of Mendeln Ring of Mendeln hibajelentések állapotára.
Ami a szezonális tartalmakra vonatkozik, az még kritikusabb a bővítéseket illetően. Emlékeztek a „License Revoked” hibára és a játékosok kizárására a kampányból vagy a Kurast Undercity kiemelt küldetésből? Ez csak kettő volt a sok súlyos probléma közül a Diablo 4 első bővítményének tavaly októberi megjelenésekor.Szinte megkönnyebbültünk, amikor megtudtuk, hogy a Blizzard úgy döntött, hogy a Diablo 4 következő kiegészítőjének megjelenését 2026-ra tűzi ki, ami csak azt jelentheti, hogy a fejlesztőcsapat nem kapkodja el a dolgot, hogy egy csiszoltabb terméket adjon ki. Rod Fergusson, a Diablo vezérigazgatója szerint a Diablo 4-nek a mai ARPG műfaj jellege miatt egyszerűen „muszáj volt” élőszereplős játéknak lennie - és ezzel teljes mértékben egyetértünk! Az élő tartalom minősége azonban a jó „játék mint szolgáltatás” egyik alappillére, ezért szeretnénk, ha a Blizzard a Diablo 4 ütemtervében a közelmúltbeli bővítési hírek mellett erre is kitérne.
Kiemelt fontosságú tartalom létrehozása:
Az élő szolgáltatással működő játékok második legfontosabb pillére a folyamatosan megjelenő tartalom, amelyet a visszatérő játékosok szívesen fogyasztanak. Ehhez a 3. csapatnak azonosítania kell a közösségi trendeket és a legfontosabb témákat, és ezek köré kell tartalmat fejlesztenie. A Helltide rendszer jut eszembe pozitív példaként és egy olyan formulaként, amelyet a Blizzard folyamatosan fejleszt.
Ezzel szöges ellentétben a Diablo 4 fejlesztőcsapatának másfél év kellett ahhoz, hogy kiadja az Armory-t, az egyik legjobban kért közösségi funkciót. Persze a később mindig jobb, mint a soha! Azonban egy gyors pillantás csak néhány más, nagyon kért funkcióra (Loot Filter, Leaderboards, Item Sets, More Crafting, Aspirational Content) mutatja, hogy a Blizzardnak javítania kell a tartalmi és prioritási munkafolyamatokat, hogy garantálni tudja a magas prioritású funkciók folyamatos megjelenését.
A legfontosabb, hogy ezek a kiadások javítanák a játékot és javítanák a Team 3 és a hűséges közösség közötti kapcsolatot. Reméljük, hogy a fent felsorolt kért funkciók közül legalább egyről hallani fogunk a 2025-ös Diablo 4 ütemterv megjelenésével!
A meglévő játék javítása:
Emellett a régi rendszerek és mechanikák felülvizsgálata is ugyanilyen fontos. A Loot Reborn néven is ismert 4. évad remek példa erre: Akkoriban az itemizáció hatalmas átalakítást kapott. A Diablo 4 két alapvető rendszere, a Codex of Power és a Helltid teljesen átdolgozásra került. Bevezették a Masterworkinget és a Temperinget, ami forradalmasította az item craftingot a játék indulási állapotához képest.
Az egyik legaktívabb téma az r/diablo4-en, egy nappal a 4. évad megjelenése után, az alábbi képen látható.
Fenti kép fórumbejegyzését ezen a linken éred el. Katt ide.
A 4. évad nem volt tökéletes, de a fejlődési skála egyszerűen lenyűgöző volt - és mindezt egy újabb szezonális hírnév-grind vagy power creep mechanika nélkül. Megértjük, hogy nem minden szezonban lehet a játékmenetet megváltoztató rendszerek masszív átdolgozása. Azonban számos meglévő általános funkció feltétlenül figyelmet érdemelne - mint például a Legion események, a Gauntlet, a Renown, a Shrines vagy az Aspect megszerzése.
Minden más műfajjal ellentétben az ARPG-knek ki kell állniuk a játékosok időigényének próbáját. Míg az egyjátékos játékok 50-80 órás kampányokkal „hosszúnak” számítanak, egy Diablo-játéknak olyan újrajátszhatóságot kell kínálnia, amely meghaladja ezeket a határokat. Ez az erősen elkötelezett és alkalmi játékosokra egyaránt vonatkozik, ami dilemmát jelenthet a tartalmi prioritások tekintetében.
Ezért hihetetlenül fontos, hogy olyan játékfunkciókat adjunk ki, amelyeket az egész közösség - beleértve minden játékostípust - kiemelten fontosnak tart. Ha ezt kombináljuk a minőség iránti nagyobb elkötelezettséggel és a meglévő rendszerek átdolgozásával, akkor ígéretes alapot kapunk a Diablo 4 2025-ös évéhez, amelyet remélhetőleg - legalábbis részben - az idei fejlesztési ütemterv mutat majd be.
Forrás:Wowhead