POE2: Dawn of the Hunt 0.2.0 Patch Notes magyar nyelvű fordítás.
Path of Exile,Path of Exile 2,Dawn of the Hunt,

Sziasztok,
Elhoztuk nektek a Poe 2 Dawn of the Hunt liga Patch Notes magyar nyelvű fordítását. A fordításért köszönet VTomnak.
Tisztelettel megkérnénk titeket, hogy ha hibát láttok a fordításban , vagy esetleg nem olyan a fordítás (nem poe nyelvezetű) jó lenne ha segítenétek nekünk a visszajelzéseitekkel.A lap legalján akár a komment szekcióba, vagy a HH-s dc-n keressétek [HH]VTom-ot [HH]realfalcon(TGF)-t vagy -=NightKnight=-/Zoli-t.
Dawn of the Hunt liga:
Kezdj tiszta lappal az új gazdaságban a Dawn of the Hunt ligában! A korai hozzáférés indulása óta létrehozott karaktereid továbbra is elérhetők, viszont az új változások miatt minden karakter ingyenes passzív fa visszaállítást kapott. Nagyon ajánljuk, hogy csatlakozz az új ligákhoz, hogy teljes egészében megtapasztalhasd a 0.2.0-s frissítés újdonságait.
A Dawn of the Hunt ligából elérhető Standard, Hardcore és Solo Self-Found változat is. Ezek ugyanazokra az alapmechanikákra és tárgykészletekre épülnek, mint a meglévő Early Access ligák.
További információkért látogass el a pathofexile2.com/hunt oldalra.
Új tartalmak és funkciók:
• Új játszható karakterosztály: Huntress (Vadásznő)
• Új Ascendancy (fejlődési ág) osztályok a Huntress számára: Amazon és Ritualist
• Új Ascendancy osztály a Warrior (Harcos) számára: Smith of Kitava
• Új Ascendancy osztály a Mercenary (Zsoldos) számára: Tactician
• Új Ascendancy osztály a Witch (Boszorkány) számára: Lich
• Több mint 25 új képesség, főként lándzsával használható skillek
• Több mint 100 új támogatóképesség (Support Gem)
• Két új tárgytípus: Lándzsák és Kis pajzsok (Bucklers)
• Több mint 100 új egyedi tárgy (Unique Item)
• 8 új endgame térkép, mindegyik egyedi kihívásokkal és jutalmakkal
• 4 egyedi Strongbox – különleges ládák egyedi találkozásokkal
• 12 új Rogue Exile – más száműzöttek, akik ellenségesek veled szemben.
Mindegyik saját harci stílussal és személyiséggel rendelkezik, és jóval okosabbak, mint az átlagos szörnyek.
Ha sikerül megölnöd őket, egyedi tárgyaikat is megszerezheted.
• Azmeriai Szellemek (Azmerian Wisps) – ezek a szellemek a kampány és az endgame során is előfordulnak.
Ha megközelíted őket, elmenekülnek, szörnyek között vezetve el téged. Azok a
szörnyek, akiket érintenek, megerősödnek, és jobb zsákmányt adnak.
Ha túl sokáig hagyod őket menekülni, eltűnnek az erdőben.
• 15 új foglalható tárgy (Socketable Item), melyek új, rákraftolható módosítókat tartalmaznak
• Twilight Reliquary Key – új kulcs, amit az endgame térképen található The Reliquary Vault-ban
használhatsz fel.
Egy ládához ad hozzáférést, amely egy speciális, fóliázott verziójú Unique
tárgyat dob, amelyet közösségi támogatók választottak ki.
Ezek bármely Path of Exile 2-ben található Unique tárgy lehetnek.
Ha a tárgy egy csúcstartó boss dobása, akkor csak különleges
kulcsok adhatják meg. A Twilight Reliquary jelenleg 453 féle fóliázott Unique tárgyat tartalmazhat.
• Az Essence-ekre most már Vaal Orb is alkalmazható, így azok korrumpálhatók,
ami kiszámíthatatlan eredményekkel járhat. A nagyobb Essencék akár 4 új Corrupted Essence-re is
továbbfejleszthetők.
• További fejlesztések a hangokban, látványvilágban, effektekben és környezetekben.
Végjáték-változások:
• Az Atlaszon található Corruption (Fertőzés) területek központjában most már egy Corrupted Nexus található, ami a fertőzés forrása. A Nexushoz vezető területeken a fertőzés kiszabadul az elpusztított ellenségekből, és erőteljes szörnyekké tömörül.
• A Nexus elérése után megkezdheted a fertőzés megtisztítását. A sikeres tisztítás Crystalline Shardokat ad, amelyeket Atlas Passive Skill pontokra válthatsz be.
• Minden frakciónak saját főellenfele (boss-a) lett, akik a Corrupted Nexus-okban találhatók.
• Új Corruption-szörny frakciók is bekerültek a játékba.
• A Corruption-szörnyek kinézetét, animációit és képességeit átdolgozták.
• A Corruption-területek többé nem kapnak automatikusan +1 Area szintet, viszont jóval nagyobb eséllyel tartalmaznak erősebb módosítókat – új típusok is bekerültek.
• Egy Nexus megtisztítása után a környező térképek Cleansed Map-ekké válnak, amik új típusú szörnyeket és jutalmakat tartalmaznak – köztük a frissen bevezetett Fracturing Orb-ot.
• A Fracturing Orb egy ritka tárgy egyik véletlenszerű módosítóját fixálja, ha az legalább négy módosítóval rendelkezik.
• Corrupted Nexus Map megnyitásához a Map Device-ba helyezett Waystone-nak legalább 4 módosítóval kell rendelkeznie.
• Ha meghalsz egy térképen, mostantól visszatérhetsz – kezdetben legfeljebb 6 visszatérés engedélyezett térképenként, de ez csökken, ahogy több módosítót adsz a Waystone-hoz.
• Party esetén minden játékosnak ennyi újraéledési lehetősége van.
• Addig ki-be léphetsz a térképről, amíg meg nem halsz – a portálok száma most a hátralévő újraéledések számát jelzi.
• Főellenfél-harc kezdésekor az újraéledés mechanika megváltozik: csak a térképtulajdonos indíthat újraélesztést, így továbbra is teljes életről kell legyőzni a főellenséget.
• Ha figyelmen kívül hagyod a térkép többi tartalmát és csak a főboss-hoz rohansz, majd meghalsz, újraéledve csak a főboss marad életben – minden más tartalom eltűnik, ezzel megelőzve a szándékos farmolást.
• Az Atlaszon található tornyok számát drasztikusan csökkentették, de mindegyik sokkal erősebb lett.
• A Tabletek (kivéve Overseer Tabletek) kétszer annyi mechanikát adnak a tornyokhoz. A magasabb szintű Waystone-ok tovább növelik ezt a számot – Tier 15-nél már négyszeres hatás lehetséges.
• A toronymapok most már akár minden extra mechanikát tartalmazhatnak, beleértve a bossokat is.
• A Tabletek által érintett térképek száma megduplázódott, és most már a Map Tier is befolyásolja ezt.
• Mostantól a térkép teljesítéséhez szükséges ritka szörnyek legyőzése nem ad módosítót a többi ritka szörnynek.
• Növelték a ritka szörnyek esélyét, hogy 3-4 módosítóval rendelkezzenek, ami több zsákmányt jelent.
• Egy checkpoint jelenik meg, miután az utolsó opcionális tartalom is teljesült a térképen.
• Extra tartalmak (Breach, Delirium, Expedition, Ritual) mostantól távolabb spawolnak a Ziggurat Refuge-tól.
• A Waystone-ok megszerzésének mechanikáját újratervezték, hogy kiszámíthatóbb és fenntarthatóbb legyen.
• A Waystone már nem eshet a térképszint alatti szinten.
• A végső térképfőellenfelek most mindig egy szinttel magasabb szintű Waystone-t dobnak, mint a térkép szintje.
• Tier 1 térképek főellenfelei és természetesen előforduló ritka szörnyei 100%-os eséllyel dobnak Waystone-t. Ez az esély magasabb Tier-öknél csökken, de befektetéssel továbbra is garantálható.
• Az Atlas Passive Tree-ből kivették a Tier+1 Waystone dobás esélyt, és csökkentették az elérhető mennyiséget is.
• A "Map Boss dobhat Tier azonos vagy magasabb Waystone-t" bónuszok helyett mostantól "növelt Waystone mennyiség bossoktól" van.
• Doryani mostantól akár 10 Waystone-t is árul, Tier 1 szinten vagy eggyel a legmagasabb Tier-ed alatt.
• Az Overseer Tabletek most 2–4 térképet befolyásolnak Boss jelenléttel (korábban 3–7 volt).
• A Waystone Suffix bónuszokból származó dobási esélyeket csökkentették.
• Azonosítatlan Waystone most +30% dobási esélyt ad, nem mennyiséget.
• Az első 5 különböző Unique Map teljesítése 2-2 Atlas Passzív Pontot ad, összesen 10-et.
• Néhány térkép specialitását áthangolták az Azmeriai Szellemek miatt.
• Új módosítók kerültek be az Overseer Tabletekbe az Azmeriai Szellemekhez.
• Új módosítók kerültek a Precursor Tabletekbe az Azmeriai Szellemekhez és Rogue Exile-okhoz kapcsolódóan.
• Untainted Paradise Map most 200–400% tapasztalati bónuszt ad (korábban 150–300% volt).
• Új kraftolási mechanika került az Expedition-höz: Rekombináció. Két tárgy módosítóit próbálod kombinálni, de minél több módosítót választasz ki, annál kisebb az esély a sikerre. Sikertelen próbálkozás esetén a tárgyak megsemmisülnek.
• A Ritual Favours–Omen esélyt növelő Tablet bónusz most 15–25% (korábban 5–10%).
• Az Overseer Tablet Waystone-drop esélye most 5–8% (korábban 10–20%).
• A Precursor Tablet módosítói most nem alap esélyt adnak extra tartalomra, hanem növelt esélyt – ez érinti a meglévő tárgyakat is.
• Rarity: 10–15% (korábban 10–20%)
• Quantity: 3–7% (korábban 3–8%)
• Pack Size: 3–7% (korábban 3–8%)
• Gold Drop: 10–15% (korábban 5–10%)
• Breach Monster Density: 4–6% (korábban 5–10%), Breach nyitási sebesség: 3–5% (korábban 8–12%)
• Ritka szörny plusz módosítója nem szerepelhet többé Tableteken vagy Simulacrum-ban.
• Az Arbiter of Ash felé vezető questeket egyetlen küldetésbe vonták össze.
• A nehézségi szintek és Simulacrum által érintett bossok most minden Unique tárgyat dobhatnak, de alacsonyabb nehézségen ezek sokkal ritkábbak.
• Pinnacle boss tartalmak feloldásához szükséges időt megfelezték, és Difficulty 0 szinten sokkal könnyebbek lettek.
• A játékos nem veszít tapasztalatot Simulacrum, Twisted Domain, Olroth, Crux of Nothingness vagy Burning Monolith esetén – de XP-t sem szerez ezekben.
• A Simulacrum stash helyét áthelyezték, nehogy véletlenül elindítsd a harcot.
• Csökkentették az Atlas Passive Tree-n a Logbook, Breach, Simulacrum és Audience with the King szerzésére vonatkozó Notable-k erejét.
• Minden Delirium Encounter most 1 Simulacrum Splintert ad, ha egy jutalomtípus megtelik.
• Ezek most már minden Map Tier-ben szerezhetők, Tier szinttől függően nő a mennyiség.
• Csökkentették az alap szörnyek számát Deliriumban, de a Fracturing Mirrors érintésével megjelenők számát növelték.
• Csökkentették a köd intenzitását a Delirium találkozókban.
• Kevesebb szörny jelenik meg a Breachekből.
• A Breach szörnyek nagyobb százaléka már az elején megjelenik.
• Kevesebb kis Breach láda fordul elő.
• Breach Splinter most már minden térképszinten eshet.
• A Breach és Delirium befejezettnek számít, ha kinyitod a Clasped Hand-et vagy Delirium Mirror-t.
• A Strongboxok most kissé több szörnycsapatot idéznek meg.
• Omen-ek most mindig megjelennek Ritual jutalomként a térképeken, és kis eséllyel plusz Omen is megjelenhet.
• A The Ziggurat Refuge és a saját Hideout-od eladói mostantól helyesen szint 65-ös tárgyakat árulnak.
• Ha kilépsz a játékból végjátéktérképen, visszatéréskor ugyanabba az instanciába kerülsz vissza, ha még létezik.
Atlas Passzív Fa változások:
• Azmeriai Szellemek és Rogue Exile-ok támogatása bekerült az Atlas Passzív Fába.
• Több új Notable Passzív került be, és néhány meglévőt átdolgoztak, hogy érdekesebb döntési lehetőségeket kínáljanak.
• A Deadly Evolution nevű Atlas Keystone helyét átvette egy új, Ecological Shift nevű Keystone, amely:
◦ +40% eséllyel ad véletlenszerű extra tartalmat a térképeidhez,
◦ -20%-kal kevesebb szörnycsapat jelenik meg a térképeken.
• Mostantól összesen 40 Atlas Passzív Pontot szerezhetsz (korábban 30 volt).
Módosított Notable Passzívok:
• Crumbling Walls
◦ +10% esély 1 extra Breach-re (korábban 15%)
◦ +3% esély 3 extra Breach-re (korábban 5%)
◦ +1% esély 10 extra Breach-re (korábban 2%)
• Extreme Archaeology
◦ Már nem okozza, hogy a szörnyek -20% életerővel spawnoljanak.
• Frantic Invasion
◦ +50% Breach Splinter mennyiség Breach szörnyekből (korábban 75%)
• Grasping Hands
◦ +30% több Clasped Hand (korábban 50%)
◦ Clasped Hand-ek +20% eséllyel mágikus szörnyek által őrzöttek (korábban 25%)
• Interdimensional Assault
◦ Breachek +10% szörnytömeg-sűrűséggel rendelkeznek (korábban 15%)
• Ominous Portents
◦ Ritual jutalmak 100% megnövelt eséllyel lesznek Omen-ök (korábban 50%)
• Rising Pyre
◦ Breachek +25% szörnytömeg-sűrűséggel rendelkeznek (korábban 40%)
Általános fejlesztések:
• Egy gyakori, nVidia-s hardvereken előforduló összeomlást kerültek meg: mostantól a játék képes helyreállni „Device Removed” hibákból. Ilyenkor egy betöltőképernyő jelenik meg, és a játék szünetel, amíg vissza nem áll.
• A városokban található Reforging Padok új, praktikusabb helyre kerültek. A Stash és a Guild Stash távolabb került egymástól, hogy csökkenjen a félrekattintások esélye.
• Strongboxok mostantól előfordulhatnak bizonyos Act 1 területeken.
• A Trials of Chaos kincses szobájába bekerült egy Stash.
• Számos tűzalapú képesség mostantól vizuálisan felperzseli a füvet a pályákon.
• Javították az idézett lények (minionok) megidézésének és újraélesztésének teljesítményét.
• További biztonsági ellenőrzések kerültek be a Trials of Chaos liftjeihez, hogy mozgásképességekkel ne lehessen őket kihagyni vagy elrontani az encountert.
• Az Escape Shot és Toxic Growth által végrehajtott ugrások most már lehetővé teszik, hogy ellenségek és kisebb tereptárgyak felett is átugorhass – ez a változás később a Vaulting Impact képességre is kiterjed.
• A Decaying Hex Support által okozott Decay debuff most megfelelőbb vizuális effektet használ, és az ellenség életsávja alatt jelenik meg.
• A gránát típusú képességek most kis mértékben változó távolságra repülnek, ha egyszerre többet dobsz el.
• A Firebolt mostantól ugyanazt az animációt használja, mint a Freezing Shards, nem pedig az általános varázsprojektil animációt.
• Frissítették a Stash és Guild Stash 3D modelljeit.
Játékosváltozások:
• A karaktereknek minimum 25-ös szintűnek kell lenniük, hogy beléphessenek a Cruel nehézségi szintre, és legalább 50-es szintűnek, hogy beléphessenek a Végjáték területekre.
• A játékos alap támadási sebessége puszta kézzel mostantól 1,4 támadás/másodperc (korábban 1,2). Ennek kiegyensúlyozására a Killing Palm, Shattering Palm, Staggering Palm és Hand of Chayula képességek 25%-kal lassabb támadási sebességgel rendelkeznek (korábban csak 10%-kal voltak lassabbak).
• A fagyás (Freeze) körülbelül 48%-kal lassabban épül fel az ellenfeleken.
• A játékos alap állapotellenállási küszöbe mostantól az életének felével egyenlő (korábban a teljes élettel).
• A Presence (jelenlét) hatások alap hatótávja 4 méter, korábban 6 méter volt.
• A ritka szörnyekről ellopott módosítók (pl. Behead Support) hatását a játékosra most kiegyensúlyozottabb módon alkalmazza a rendszer.
• A Cruel szintű Candlemass Essence most 5%-kal növeli az életet (korábban 8% volt).
• A Worn Sandals – Trial of the Sekhemas affix most 30%-kal csökkenti a mozgási sebességed, ha nemrég sebzést kaptál (korábban ez csak 25%-os csökkentés volt).
• Pajzsblokkolás vagy parry során most esélyt kapsz, hogy elkerüld a nehéz (heavy) stunlock felhalmozódását, ha egyébként ki tudtad volna kerülni a találatot.
• Egyesítették a kábítás (stun) mechanikát és terminológiát a játékosok és szörnyek között. A „stagger”, amit a játékos akkor kap, ha túl sok sebzést blokkol, mostantól heavy stun-nak számít. A játékosok továbbra sem szenvedhetnek el heavy stun-t, hacsak egy mechanika ezt kifejezetten nem írja elő.
• Amíg a pajzsod fent van, nem kaphatsz light stun-t.
• A "curse effect" módosítók most "curse magnitude"-ra vonatkoznak. Ez azt jelenti, hogy összeadódnak más debuff-hatásokkal. Pl. a Temporal Chains lassítási ereje és a curse magnitude most együttesen hatnak.
• A játékos által létrehozott objektumok (pl. Ice Crystals) mostantól nem rendelkeznek Monster Power értékkel.
• Az Ice Crystals többé nem váltják ki az "on kill" effektusokat, mint a Herald of Ash vagy a Trampletoe túlütés hatása.
• A játékos most 50%-kal több Light Stun küszöböt kap minden stun hatásért, amit az elmúlt 4 másodpercben kapott (korábban 25% volt 6 másodpercre).
• A Heavy Stun sáv csak akkor kezd el csökkenni, ha a stun animációja befejeződött (korábban az animáció indításakor kezdett ürülni).
• A Heavy Stun időtartama most 3 másodperc (korábban csak 1 másodperc volt).
• Amíg Heavy Stun hatása alatt vagy, nem tudsz blokkolni vagy kitérni a támadások elől.
• A Critical Weakness stackek mostantól külön számolják az időtartamukat, nem frissítik egymást új stack megszerzésekor.
• A leláncolt (Pinned) célpontok nem tudnak kitérni, és a hatás most Light Stun-t is alkalmaz rájuk.
• Az Endurance, Frenzy és Power Charge-ok alap időtartama most 15 másodperc (korábban 20).
• A teljesen eltört páncél (Fully Broken Armour) most +20% fizikai sebzést enged be találatokból.
• A feléleszthető (revivable) minionok most skilljeik cooldown-jával spawnolnak. Ez csak az újonnan idézett minionokra vonatkozik, nem azokra, akik éppen csak feltámadtak.
• Az Ancestrally Boosted Slam most +30% sebzést és +20% területi hatást ad (korábban 20% mindkettőre).
• Az ascendancy passzívok által biztosított állandó minionok automatikusan megidéződnek, amikor először kiosztod a passzívot.
• A játékosok és a szörnyek csak akkor számítanak mozgónak, ha valóban mozognak – nem számítanak mozgónak az animáció egész ideje alatt, ha az csak részben tartalmaz mozgást.
• Olyan hatások, mint a Chaos Inoculation vagy Blood Magic, amelyek egy statot rögzített értékre állítanak (pl. Élet = 1, Mana = 0), most már a konverzió előtt történnek, nem kerülnek megkerülésre a stat-átalakítás által.
Ascendancy változások:
Titan:
• Surprising Strength: Mostantól +50% sebzés Heavy Stunned ellenfelek ellen (korábban 40%).
• Earthbreaker: 25% esély, hogy Slam képesség Aftershock-ot idézzen elő (korábban 20%).
Warbringer:
• Warcaller’s Bellow: Most már a Warcry robbantja fel a holttesteket, fizikai sebzést okozva életük 25%-ának megfelelően, nem csak az "Explode Corpses in Presence" hatást adja. Így a Warcry hatóköre növeli a robbanás sugarát.
• Turtle Charm: Most 25%-kal kevesebb blokk esély (korábban 35%).
• Encase in Jade: Teljesen átdolgozva – most az összes Jade stack-et elhasználja, és azok arányában életalapú védekezést (Guard) biztosít.
• Answered Call – Ancestral Spirits:
◦ Minionok +1% Accuracy / 3 Dexterity és +1% sebzés / 3 Strength
◦ Jelentős minion buffok:
▪ Ancestral Jadecaster Pinning képesség cooldown-ja: 10s (korábban 15s)
▪ Ancestral Jade Hulk: +300% Stun Buildup (korábban 200%)
▪ Warcaller’s Bellow buff (Warhorn-ból): 10 Rage ütésenként (korábban 5), +20% Skill Speed (korábban 10%)
▪ Paua Shell Aura (Spirit Turtle): +80% védelem (korábban 50%), +40% blokk esély (korábban 25%)
Gemling Legionnaire:
• Enhanced Effectiveness: Új hátrány: -20% Attributes
• Integrated Efficiency: Helyet cserélt a Gem-Studded-del. Már nem ad +3 Skill Slotot, helyette:
◦ +20% Damage per piros support gem
◦ +6% Skill Speed per zöld support gem
◦ +20% Crit Chance per kék support gem
• Implanted Gems: Már nem ad +1 Skill szintet, helyette választhatsz:
◦ +2 szint Strength/Dexterity/Intelligence követelményű skillekhez.
Witchhunter:
• No Mercy: Most max. +40% sebzés az ellenség hiányzó Concentration-je alapján (korábban 30%).
• Obsessive Rituals: Páncél és Evasion csökkentés 35% (korábban 50%), a Sorcery Ward újratöltési ideje 2 másodperccel csökkent.
Deadeye:
Thrilling Chase: Mostantól a Frenzy Charge-ok fogyasztása duplán számít, nem csak 50% eséllyel aktiválódik.
Pathfinder:
• Running Assault: Most -50% mozgásbüntetés, amikor mozgás közben használsz skilleket (korábban -30%). Passzív pozíciója megcserélve a Relentless Pursuit-tal.
• Connected Chemistry: Eltávolítva. Az Enduring Elixirs többé nem igényel előfeltételt.
• Új passzív: Practical Remedies: Többválasztásos: Grounding Stick (Shock immunitás), Dousing Vial (Ignite immunitás), Thawing Campfire (Freeze immunitás).
• Új passzív: Sustainable Practices: Az Evasion értéked 30%-a Elemental Damage Reduction-t ad. Feltétele: Practical Remedies.
Acolyte of Chayula:
• Embrace the Darkness: +8 Maximum Darkness szintenként (korábban +5).
• Ravenous Doubts: Már nem ad Instant Mana Leech-et, helyette egyéb sebzéstípusok is visszatöltenek Manát.
• A Trial of the Sekhemas során vesztett Honour most a Darkness előtt vonódik le.
Invoker:
• ...and Protect me from Harm: -50% Evasion Rating (korábban -40%).
• Lead me through Grace…: Mostantól 1 Spirit / 8 Energy Shield, és 1 Spirit / 20 Evasion Rating (korábban 6 ill. 15).
• Elemental Expression: +40% sebzés minden gem szinten.
Blood Mage:
• Blood Barbs: Már nem ad +10% extra Physical Damage, helyette: a Bleed általad okozott célokra Aggravated lesz, ha azok Cursed-ek.
• Új passzív: Between the Cracks: Kritikus találatok figyelmen kívül hagyják a szörny páncélját. Feltétele: Sanguimancy.
Infernalist:
• Demonic Possession – Demon Form:
◦ Cooldown: 15s (korábban 20s)
◦ Max Demonflame: 10 (korábban nem volt korlát)
◦ Életered laposan csökken Demonflame alapján, nem % alapján
◦ A dodge animáció rövidebb lett
• Seething Body: High Infernal Flame alatt: te és közeli szövetségeseid +50% Fire Damage (korábban 20%)
• Grinning Immolation: +50% Crit Damage Bonus (korábban 30%)
• Pyromantic Pact: Ha 2 másodpercig nem kapsz új Infernal Flame-et, akkor 50%-át elveszíted (korábban 10%)
• Bringer of Flame: Most minden sebzésed és szövetségesed sebzése Ignite Chance + Magnitude-ra hat, függetlenül az Infernal Flame állapotától. Már nem követelmény a Pyromantic Pact.
• Loyal Hellhound: Többé nem veszi át a sebzésed 20%-át.
• Mastered Darkness: Most: nincs maximum Demonflame korlát.
• Kis Mana passzívok: most +3% max Mana (korábban +4%).
• Pyromantic Pact kiosztása után mindig lesz legalább 1 max Infernal Flame, még ha 100% reduced max Mana-d is van.
• Blink Demon Form alatt most már megfelelő animációval működik.
Chronomancer:
• Circular Heartbeat: Eltávolítva. A Rapid River már nem igényel előfeltételt.
• Quicksand Hourglass: Módosítva: 10 másodpercenként +50% Cast Speed 5 másodpercig (korábban 12 mp / 4 mp).
• Új passzív: Flood of Echoes: Megadja az Unleash képességet.
Stormweaver:
• Force of Will: Most: +1% Arcane Surge hatékonyság minden 25 Max Mana után (korábban 15 Mana).
• Scouring Winds: Az általad alkalmazott Exposure -12% Resistance (korábban -20%).
• Strike Twice: Már nem ad -50% Shock időtartamot, helyette: -25% Shock Magnitude.
• Kis Mana passzívok: Most +12% Mana Regen Rate, nem +4% Max Mana.
Passzív Fa változások:
A Huntress és az új játékmenet-módosítások bevezetésével számos új támogatást kapott a passzív képességfa. Főként a Huntress/Ranger kezdőterületén található új klaszterek, illetve meglévő képességek frissítései történtek. Ha karaktered olyan területen osztott ki pontokat, ahol a fa elrendezése megváltozott, automatikusan visszaállítjuk az érintett pontokat.
Új klaszterek (tematikusan):
• Vaksághoz (Blind)
• Volatilitáshoz
• Közelharc és távolsági harc
• Veszélyekhez (Hazards)
• Companion (társakhoz)
• Presence Radius és Aura
• Parry (elhárítás)
• Banner (zászló)
• Vérzés (Bleed)
• Tüskék (Thorns)
• Tegez (Quiver)
Új Keystone passzív képességek:
• Crimson Assault (Ranger/Huntress kezdőpontjától délkeletre):
◦ A vérzésed Aggravated lesz.
◦ A vérzés alap időtartama: 1 másodperc.
• Trusted Kinship (ugyanott):
◦ Lehet két különböző típusú Companion-od.
◦ Companionjaid +1 védekezést kapnak minden 2 pontod után az adott statból.
◦ Te -30% védekezést kapsz.
Eltávolított notable passzív képességek:
• Break Focus
• Hold Focus
• Lasting Concoctions
• No Escape
• Pinned Down
• Potent Concoctions
Ezeket már nem lehet kiosztani, de a korábban kiosztottak tovább működnek.
További változások:
• 12 Jewel Socket el lett távolítva a fáról. A bennük lévő ékköveket visszakaphatod a /reclaimjewels parancs használatával.
Keystone változások:
• Acrobatics: -75% Evasion Rating (korábban -70%)
• Eldritch Battery: új tulajdonság: megduplázza a mana költségeket
• Giant's Blood: most már minden Martial Weapon (harci fegyver) háromszoros statkövetelményt kap – korábban csak Axe/Mace/Sword volt érintett
• Unwavering Stance: többé nem ad dupla stun küszöböt, helyette: nem kaphatsz Light Stun-t.
Notable passzívok változásai:
• Catlike Agility: +40% Evasion Rating, ha nemrég Dodge Roll-oltál (korábban 25%)
• Falcon Technique: +1% Attack Speed minden 25 Dexterity után (korábban 15)
• Freedom of Movement: Most: -10% mozgássebesség-büntetés mozgás közbeni skilleknél (korábban: +30% Evasion, ha dodge-oltál)
• Heavy Buffer: Most: 5% sebzés átüti az Energy Shield-et, nem pedig -10% max HP
• Icebreaker: Freeze küszöb = 50% Energy Shield (korábban 100%)
• Mana Blessing: már nem növeli max Manát, helyette: +20% Mana Regeneration Rate
• Master Fletching:
◦ +20% bónusz a felszerelt tegez hatásaihoz (korábban 30%)
◦ Két előtte lévő passzív: +6% (korábban 10%)
◦ Két utána lévő passzív:
▪ +20% esély állapotalkalmazásra projectile-lel
▪ +15% Projectile Stun Buildup
• Pile On: Most: +30% hatás a Armour Break debuffra
• Polymathy: +7% Attributes (korábban 10%)
• Raw Mana: +8% max Mana (korábban 12%)
• Spaghettification:
◦ +13 minden attribútumra (korábban +7%)
◦ -7% Chaos ellenállás (korábban -13%)
• Split the Earth: 10% esély, hogy Mace Strike Aftershock-ot okozzon, 1.8 méteres hatókörrel
• Unhindered: -12% mozgásbüntetés mozgás közbeni skilleknél (korábban +3% mozgási sebesség)
◦ Egy hozzátartozó kis passzív: -8% mozgásbüntetés.
További módosítások:
• A Killer Instinct klaszterben lecserélték a "Attack Damage with Nearby Ally" kis passzívat: most +10% Attack Damage.
• Az Aura Effect bónuszokat csökkentették:
◦ Kis passzív: 5% (korábban 8%)
◦ Notable: 12% (korábban 20%)
• A Iron Grip és Iron Will Keystone-ok szövegét pontosították (funkciójuk nem változott).
Képességváltozások:
• Számos képesség alapsebzése és szintenkénti növekedése újraegyensúlyozásra került. A változások annyira széles körűek, hogy nem minden konkrét példát soroltak fel.
• Minden Attack, Mark és Warcry képesség mana költsége csökkent, főként a magasabb Gem szinteken.
• Minion sebzés és életerő skálázódása módosítva: korai játékban változatlan, de magasabb szinteken (20+ Gem szint) csökkent.
• Skeletal Arsonist és Skeletal Cleric képességei ehhez igazodva lettek átszabva.
• Arc többé nem sebez többet a láncolás során hátramaradó ugrásokért, viszont most 6–8-szor láncol Gem szint 5–20 között (korábban 2–5). A Quality most 0–2% extra sebzést ad minden hátralevő láncra (korábban 0–5%).
• Archmage:
◦ Non-Channelling Spell-ek +3% villámsebzést kapnak minden 100 max Mana után (korábban 5–6%).
◦ Spell-ek mana költsége 6.7–6.1% a max Manából (korábban 5.35–5.05%).
◦ Quality most 0–10% Reduced Reservation (korábban extra Lightning Damage).
• Armour Breaker: az Armor Break hatás kb. 20%-kal csökkent minden Gem szinten.
• Artillery Ballista:
◦ Sebzés skálázódása most már egyezik más totemekkel (pl. Shockwave Totem)
◦ Robbanás 100% fizikai sebzést tűzre konvertál (korábban 90%)
◦ Quality: most 0–0,4 másodperccel csökkenti a totem támadási idejét (korábban Attack Speed nőtt).
• Ancestral Warrior Totem: most kifejezetten kétkezes buzogányt használ – így a buzogányos bónuszokat alkalmazza. Quality: +0–2 másodperc totem időtartam (korábban +0–0,4s).
• Banner skillek: Aura hatótáv 4,5 méter (korábban 4), és most már helyesen Aura skillként kezeltek.
• Barrage Repeats:
◦ -50% sebzés minden ismétlésre (korábban -23–15%)
◦ Cooldown töltés: 560–410% az ismételt skill támadási idejéből (max 30s) (korábban 1440–1215%)
◦ Quality: most 0–5% extra sebzés Repeat-ekre (korábban 0–15%)
• Barrier Invocation: csak ellenséges támadásokból származó sebzésre töltődik. Most 1 Energy / 10 ES veszteség (korábban 5).
• Bleeding Concoction: most +200% vérzés nagyság (korábban +100%)
• Blink most már Travel Skill
• Bone Blast: 40% esély vérzésre találatkor (korábban 20%)
• Bonestorm:
◦ Shrapnel most már az új Impale mechanikát használja (mint PoE1-ben)
◦ Impale: következő ütés +30% fizikai sebzést kap
◦ Alapvetően Impale-t alkalmaz és +200% Impale erősség
• Cast on Minion Death:
◦ Most csak kitartó (persistent) minion halálakor tölt energiát
◦ Alulszintezett minion skillek kevesebb energiát adnak
• Cast on Shock: most 1 Energy per Power ellenségenként (korábban 2)
• Cluster Grenade: robbanási sugár 1.4 méter (korábban 1.2)
• Combat Frenzy:
◦ Frenzy Charge-t kapsz, ha lefagyasztasz, megrázol vagy leláncolsz egy ellenséget
◦ Aktiválódási idő: 5.3–4.1s (korábban 2.48–1.58s)
• Concoction skillek:
◦ Csak puszta kézzel használhatók
◦ Már nem a karaktered alap puszta kézi sebzését használják, csak a képesség saját támadási értékét
◦ Mana flask: 5 töltés használatonként (korábban 3)
• Conductivity:
◦ Gem szint 7: -25% Lightning res (korábban -32%)
◦ Szint 20: -29% (korábban -36%)
• Cold Snap: robbanási sugár 1.6 méter (korábban 0.7)
• Curse skillek: az átok 1.5s késéssel aktiválódik (korábban 1s)
• Dark Effigy:
◦ Crit esély: 7% (korábban 11%)
◦ Robbanási sugár: 1.2 méter (korábban 0.8)
◦ Quality: 0–20% esély Withered állapot okozására 2 másodpercig (korábban 0–50%)
• Decompose (Corpsewade Unique Boots-ből):
◦ Poison Cloud most 10–19.5% (szinttől függően) Chaos sebzésként számít a holttest max HP-jából (korábban 30–39.5%)
•Despair:
◦ Szint 9: -20% Chaos res (korábban -32%)
◦ Szint 20: -24% (korábban -36%)
•Detonate Dead:
◦ Fizikai sebzés a holttest max életének 8.8–10.7%-a (szinttől függően) (korábban 20%)
◦ Tűzsebzés szint 7: 41–61 (korábban 28–43), szint 20: 139–208 (korábban 169–254)
•Detonating Arrow: robbanási sugár: 2.4 méter (korábban 1.8)
•Direct Minions: 0.5 másodperces cooldown került bevezetésre
•Elemental Invocation:
◦ +10 Energy fagyasztásra (változatlan)
◦ +2 Energy gyújtásra, az Ignite által okozott sebzés százalékos arányától függően (korábban +3 fix)
◦ +1 Energy sokkolásra (korábban +3)
•Escape Shot:
◦ Freeze Buildup Gem szinttel skálázódik, max +585% szint 20-on (korábban fix 300%)
◦ Quality: 0–120% Freeze Buildup (korábban 0–80%)
•Explosive Concoction: +200% Ignite Magnitude (korábban 100%)
•Explosive Grenade:
◦ Cooldown: 7 mp (korábban 3)
◦ Robbanási sugár: 2–2,4 méter szint 1–20 (korábban 1,8–2,4)
◦ Detonációs idő: 3 mp (korábban 2,5)
•Eye of Winter:
◦ Most +75% sebzés a megfelelő típusból, ha Elemental Ground Effect-en megy át (korábban 50%)
◦ Javították a hibát, miszerint tévesen azt állította, hogy az effektet átvitte az ellenségekre
•Falling Thunder: +50% sebzés Power Charge-onként (korábban 25%)
•Fireball:
◦ Már nem kerüli meg a Raging Spirit limitet
◦ A másodlagos golyók nem kapnak extra projectile hatásokat
•Firebolt: Most korlátozottabb szögben céloz lefelé, így nehezebb többször találni közeli célpontot
•Firestorm:
◦ Critical Chance az Improved Boltoknál: 7% (korábban 14%)
•Flameblast:
◦ Cooldown: 15 mp (korábban nem volt)
◦ +75% sebzés Stage-enként (korábban +200%)
◦ Robbanási sugár: 0,6 m / Stage (korábban 0,4)
◦ Quality: 0–20% Cast Speed (korábban 0–10%)
•Flame Wall:
◦ Lövedékek, amik áthaladnak: szint 20-on 33–48 hozzáadott Fire Damage (korábban 64–91)
◦ A szint 1 értékek változatlanok, de szint 20 felett jelentős csökkenés
•Flammability:
◦ Szint 7: -25% Fire Res (korábban -32%)
◦ Szint 20: -29% (korábban -36%)
•Flash Grenade: +500% Stun Buildup (korábban 400%)
◦Fragmentation Rounds: robbanási sugár 1,8 méter minden szinten (korábban 1,4–1,6)
•Freezing Shards:
◦ Most 5 lövedéket lő (korábban 7)
◦ +100% Freeze Buildup (korábban 50%)
•Freezing Salvo:
◦ Freeze Buildup skálázódik, max +107% Gem szint 20-on (korábban fix 50%)
•Frost Bomb:
◦ Puls és robbanás sugara: 2–2,7 méter (korábban 1,7–2,4)
•Frost Wall:
◦ Cooldown: 5 mp (korábban 3)
•Frozen Locus:
◦ Szint 20-on: 141–212 base Cold Damage (korábban 89–134)
◦ Robbanási sugár: 2,4 méter (korábban 2)
• Fulminating Concoction:
◦ +200% Shock esély (korábban 100%)
•Galvanic Shards:
◦ 60% fizikai sebzést alakít át villámra (korábban 40%)
•Gas Arrow, Gas Grenades, Decompose:
◦ 6 Poison Cloud korlát
•Glacial Bolt Walls:
◦ Időtartam: 8 mp (korábban 6)
•Glacial Cascade:
◦ Quality: +0–10% fizikai sebzés átalakulása hideggé (korábban Attack Speed növelés)
•Grim Feast:
◦ Már nem gravírozható
◦ Létező Gemek letiltva – újratervezés alatt
•Hammer of the Gods:
◦ Már nincs Cooldown, de 20 Glory kell a használathoz
◦ Glory Heavy Stun-ökből épül fel, az ellenség Power értéke alapján
◦ Quality: +0–0,4 robbanási sugár (korábban Cooldown recovery rate)
•Hand of Chayula: már kifejezetten megemlíti, hogy socketelt Markokat aktivál (csak szövegi pontosítás)
•Herald skillek:
◦ Attack találatok nem kerülhetők el – csak leírási pontosítás
•Herald of Ash:
◦ Robbanás sugár: 1,2 méter (korábban 1)
◦ Quality: most +0–5% Overkill Damage hozzáadódik az Ignite alap sebzéséhez
◦ (régi hatás hátrányos volt, így lecserélték)
•Herald of Ice:
◦ Robbanás sugár: 1,6 méter (korábban 1,8)
•Herald of Plague:
◦ Mostantól Martial Weapon szükséges (mint a többi Herald)
•Herald of Thunder:
◦ Villámcsapás hatósugár: 1,4 méter (korábban 1,6)
•Hexblast:
◦ Csak akkor robbantja az átkot, ha legalább 50% időtartam már letelt
◦ Nem robbantja az örökös (infinite) időtartamú átkokat
◦ A Curse Orbok vizuálisan jelzik, ha elérte a 50%-os időt
◦ Robbanási sugár: 2 méter (korábban 1,6)
◦ Max. 3 robbanás / cast (korábban 9)
•Hypothermia:
◦ Szint 7: -25% Cold Res (korábban -32%)
◦ Szint 20: -29% (korábban -36%)
•Ice Crystals (Glacial Bolt, Frost Wall):
◦ Életerő skálázás csökkentve Gem szint 20 felett
•Ice Shards:
◦ Robbanás sugár: 1,4 méter (korábban 1,2)
◦ Max. aktív shard: 16 (korábban 12)
◦ Tárkapacitás: 16 bolt (korábban 12)
◦ 0,5 másodperc után +700% sebzés (korábban 1 mp és +900%)
◦ Több Travel Skill esetén: közös cooldown-t használnak
•Ball Lightning leírás frissítve – a gömb nem üt önmagában
•Skeletal Cleric mesterséges intelligencia javítva – kevesebb céltalan rohanás
•Incinerate: -25% Ignite időtartam (korábban -50%)
•Leap Slam: Gem szint 7–20 között most +62–88% Stun Buildup (korábban +26–39%)
•Lightning Conduit:
◦ Ha Shock-ot fogyaszt, több villámcsapást idéz meg, amelyek célpontok közt oszlanak meg
◦ Ugyanazt a célt többször is találhatják, ha kevés célpont van
◦ Mostantól: +20% sebzés Shock Effect minden 5%-ára (korábban 100%)
•Lightning Bolt: +200% esély Shock-ra (korábban 100%)
•Lightning Rod Arrow:
◦ Most 6 láncolás után eltűnik (korábban 8–14)
◦ Nyilak 1 másodpercig töltődnek, mielőtt villámrobbanást okoznak
◦ Ha másik Lightning Arrow láncol hozzájuk, a töltés azonnali lesz
•Lightning Warp: nem hoz létre Shocked Ground-ot, ha Ball Lightning-et céloz
•Magma Spray (Magma Barrier-ből):
◦ Base Fire Damage szint 1–20: 6–10 → 151–226 (korábban 4–7 → 234–351)
◦ +6–8 Fire Damage minden 15 pajzson lévő páncél után (korábban 2–6)
◦ Damage effectiveness: 130–405% (korábban 120–490%)
•Magnetic Salvo:
◦ Impact: 100–140% (korábban 89–125%)
◦ Explosion: 155–218% (korábban 177–250%)
◦ Max lövedék: 8 minden szinten (korábban 14–17)
◦ Quality: +0–4 lövedék, már nem ad extra projectile sebzést
•Mana Tempest: Quality most extra villámsebzést ad, korábban hatás fennmaradt kilépés után, ami nem működött
•Mantra of Destruction: Purple Flames időtartam: 8 mp (korábban 6)
•Malice: 0,52 mp-ként alkalmaz Critical Weakness-t szint 19-en (korábban 0,64 mp)
•Molten Blast:
◦ Dual Wield esetén dupla lövedék, de -15% Attack Speed (korábban -30%)
•Pain Offering Aura:
◦ Minion sebzés: +28–58% increased (korábban 29–44% more)
◦ Támadás/Cast Speed: +22–58% (korábban fix 30%)
•Perfect Strike:
◦ Már nem gyújt be automatikusan
◦ Attack Speed: 35% alap (korábban 45%)
◦ Quality: +0–20% Ignite esély (korábban +0–20% Ignite nagyság)
◦ Sebzés szélesebb körben oszlik el
•Permafrost Bolts: Freeze Buildup skálázódik, +186% szint 20-on (korábban fix 80%)
•Plague Bearer:
◦ Max tárolt Poison sebzés: 197–15257 (korábban 158–14989)
◦ 20+ szinteken csökkentve
•Poisonous Concoction:
◦ +200% Poison nagyság (korábban 100%)
◦ Már fizikai sebzést okoz alapként (korábban Chaos)
•Profane Ritual: Ritual sugár: 2,2 méter (korábban 1,8)
•Raging Spirits:
◦ Spirit időtartam: 5 mp (korábban 4)
◦ Max 2 spirit / cast (korábban 5)
◦ Leírás tisztázva: triggerelt spell nem idéz spiritet
◦ Tömeges idézés optimalizálva, fokozatosan spawnol
•Rain of Arrows: nyíl leérkezését befolyásolja a projectile speed
•Reaper's Invocation: +15 Energy / Melee kill (korábban 10)
•Ripwire Ballista: Pin hatás 400% extra sebzésként számít (korábban 250%)
•Rolling Slam: Teljes támadási idő: +1 mp (korábban +1,5)
•Sacrifice:
◦ Minion revive sebesség: 66%-kal lassabb szint 14-nél (korábban 37%)
◦ Szint 20-on: 60%-kal lassabb (korábban 31%)
•Seismic Cry: már nem gyorsítja a Warcry-t
•Shard Scavenger:
◦ Azonnal újratölti Crossbow-t, ha Freeze, Shock, Ignite, vagy Broken Armour történik
◦ Időkorlát: 7,3–6,1 mp (korábban 9,3–8,2)
•Shattering Concoction: +200% Freeze Buildup (korábban 100%)
•Shattering Palm:
◦ Robbanásokhoz véletlenszerű késleltetés
◦ Ha a találat megszüntetett egy shard-ot, nem lehet új shard-ot alkalmazni
•Shield Wall:
◦ Életerő Gem 20 felett csökkent, megegyezik Ice Crystal értékekkel
◦ Robbanási sugár: 4 méter (korábban 3)
•Shockchain Arrows: most 8 méterre láncol (korábban 4)
•Siphoning Strike: Shockwave sugár: 2 méter (korábban 1,8)
•Skeletal Arsonist:
◦ Explosive Demise: +12% Fire DMG minion max életerő alapján (korábban 15%)
◦ Robbanás sugár: 2,4 méter (korábban 2)
•Skeletal Brute: Quality most +Stun Buildup, nem Max Life
•Skeletal Frost Mage: Ice Bomb cooldown: 8 mp (korábban 6)
•Skeletal Reavers: most már rendesen kapnak Rage-t On Hit, ha aktív az Enrage parancs
•Skeletal Storm Mage: láncolási szám most +4 szint 20-on (korábban fix +2)
•Skeletal Warrior:
◦ Már nem gravírozható
◦ Régi gemek Skeletal Sniper-re változtak
◦ Sceptre verziója spirit foglalással plusz csontikat is idéz
•Snipe: támadási sebesség és mana költség igazítva a Perfect Strike idejéhez
•Storm Wave: +100% Shock esély
•Soul Offering:
◦ Spell DMG: +56–77% increased szint 13–20 (korábban 32–39% more)
•Spark:
◦ Lövedék: 4–9 (korábban 6–14)
◦ Már nincs +Projectile Speed alapsebesség
◦ Quality: +0–30% Projectile Speed (korábban +0–4 lövedék)
•Spiral Volley: +30% sebzés Frenzy Charge-onként (korábban 20%)
•Sunder: támadási idő: +1 mp (korábban +1,4)
•Stampede: Quality: +0–20% esély Aftershockra (korábban +0–30%)
•Stormblast Bolts: már nincs -30% reload speed
•Stormcaller Arrow: Bolt +500% Shock esély (korábban 800%)
•Tempest Bell:
◦ Impact DMG: 146–490% (korábban 145–316%)
◦ Combo szükséglet: 10 (korábban 4)
◦ Bell 10 ütés után megsemmisül minden szinten (korábban 10–19)
◦ Quality: +0–2 ütés (korábban +0–6)
• Shockwave új hatások:
◦ Már nem skálázódik Ailment alapján
◦ Most: +30% Physical DMG extra sebzésként minden Ailment típusra
◦ Shockwave sebzés: 60–132% (korábban 96–211%)
◦ Trigger limit: 250 ms-enként egyszer (fix)
◦ Különböző példányok osztoznak a Bell limiten
•Herald skillek on-kill effektek: már nem triggerelődnek Herald által végzett öléskor
•Tornado Shot: most Spears is splitelnek
•Toxic Growth:
◦ Több tárolt Poison kell max Radius / DMG eléréséhez
◦ Pustule Duration: 15 mp (korábban 6)
◦ Max +1,5 méter robbanási sugár (korábban +1)
◦ Lő: 6 nyilat (korábban 8)
◦ Quality: +0–2 nyíl és Pustule (korábban +0–3 lövedék)
◦ Max: 6 Pustule
•Unearth:
• Bone Construct időtartam: 15 mp (korábban 12)
• Quality: +0–5 mp időtartam (korábban +0–4)
•Vaulting Impact: Stun Buildup: +54–88% (korábban fix +30%)
•Vine Arrow:
◦ Max 1 növény (Overabundance Support-tal 2)
◦ Plant időtartam: 8 mp (korábban 6)
•Volcanic Fissure:
◦ Max 8 fissure lehet egyszerre
◦ Aftershock-ok nem aktiválják a többit
•Voltaic Grenade:
◦ Cooldown: 6 mp (korábban 3)
◦ Robbanási sugár: 2–2,4 m (korábban 1,8–2,4)
◦ Detonációs idő: 2,5 mp (korábban 1,2)
•Wave of Frost:
◦ +390–585% Freeze Buildup (korábban fix 275%)
•Wind Dancer:
◦ +10% Evasion / Stage (korábban 15–19%)
◦ Stage építés: 1,44–1,12 mp / Stage (korábban 1,5–1,3)
◦ Gale Force: 53–163% Attack DMG, most már fő kéz crit chance-t használ
◦ Stage-ek most ütésre tűnnek el, nem csak melee-vel
◦ Stage timer nem szakad meg ütéskor
◦ Quality: +0–0,4 m robbanási sugár (korábban +0–1 Max Stage)
•Withering Presence:
◦ Wither időtartam: 6 mp (korábban 4)
◦ Wither aktiválás: 1,74–1,42 mp / Tick (korábban 2,78–1,58)
•Expanding Ground Effect skillek: radius helyett AoE szerint kellett volna skálázódniuk. Javították a leírást, értékeket csökkentették:
◦ Gas Arrow, Gas Grenade, Decompose: +20% radius / sec, max +80% (korábban +50%, max +200%)
◦ Skeletal Sniper: szintén +20% / sec, max +80% (korábban +40%, max +200%)
◦ Frozen Locus: +30% / sec, max +150% (korábban +40%, max +240%)
•Discipline és Purity Auras: már a játékosra is hatnak, ha a Sceptre-ből jönnek
•Grenade Skills (több projectile-lel): szórás 40%-kal csökkent, kivéve Cluster Grenade
•Raise Shield: ha blokkolás után gyorsan használod, Shield Bash történik: sebzés, stun és daze
•Új Gem Tag: Conditional – csak bizonyos feltétellel aktiválható skillek (pl. Combo)
•Képességköltségek módosítása:
◦ Költség módosítók a Support-os szorzás előtt lépnek érvénybe
◦ Összesített költség módosítók változatlanok (továbbra is a végén érvényesülnek)
Támogató Gemek változásai:
• Astral Projection: a támogatott skillek -25% Area of Effect (korábban -35%)
• Brutality: +25% Physical Damage (korábban +35%)
• Burning Inscription: Cost Multiplier: 110% (korábban 100%)
• Cannibalism: miközben a támogatott skill aktív, +2% Life visszatöltés Kill-re (korábban 4%)
• Capacitor: Cost Multiplier: 130% (korábban 100%)
• Close Combat: Cost Multiplier: 120% (korábban 140%)
• Considered Casting: Cost Multiplier: 115% (korábban 100%)
• Controlled Destruction és Extraction:
◦ Már nem rakhatók olyan skillekbe, amiknek csak másodlagos sebzése van (nem Spell hit)
◦ Ezek a Supportok nem működtek megfelelően, csak hibásan engedték őket socketelni
• Crescendo: Cost Multiplier: 120% (korábban 100%)
• Culmination:
◦ +3% sebzés / Combo (korábban 2%)
◦ Combo-t elveszítesz, ha 4 másodpercig nem generálsz új combo-t (korábban 3)
• Exploit Weakness:
◦ +40% sebzés, ha ellenségnek teljesen eltört a páncélja (korábban 50%)
• Feeding Frenzy és Meat Shield:
◦ Többé nem támogatják a sebezhetetlen minionokat
• Fist of War: Cost Multiplier: 150% (korábban 140%)
• Hourglass: támogatott skillek +30% sebzés (korábban +40%)
• Impact Shockwave:
◦ Aftershock akkor történik, ha a skill Heavy Stun-t okoz
◦ Aftershock hatótáv: 1,8 méter (korábban 2,0)
• Impetus: Cost Multiplier: 115% (korábban 100%)
• Lockdown: Cost Multiplier: 100% (korábban 120%)
• Magnified Effect:
◦ Cost Multiplier: 130% (korábban 120%)
◦ +30% Area of Effect (korábban 40%)
• Mana Flare:
◦ Flare sugár: 2 méter (korábban 1,6)
◦ Mana 25%-át égeti el, és annyi Fire sebzést okoz (korábban 20%)
• Meat Shield: minionok 35%-kal kevesebb sebzést kapnak, korábban +50% max HP-t adott
• Mobility Support: -25% mozgásbüntetés, ha mozgás közben használod a támogatott skillt (korábban -30%)
• Neural Overload: Cost Multiplier: 100% (korábban 120%)
• Overcharge Support:
◦ Már nem csökkenti a Shock időtartamát
◦ Most: a Shock visszatükröződik rád
• Potential: Power Charge-ot elfogyasztva a támogatott skill +40% eséllyel Crit-el (korábban 30%)
• Scattershot Support: támogatott skill -35% sebzés (korábban -20%)
• Shock Siphon: többé nem gravírozható a Gemcutting menüben, meglévő példányok működnek
• Spell Echo Support: nem támogatja Triggered skilleket
• Spiral Volley: most az első nyilat lövi előre, nem az utolsót
• Strip Away: Exposure hatás +20% hatékonyság (korábban 30%)
• Unbreakable:
◦ Most külön értékei vannak Light Stun és Heavy Stun küszöbre
• Window of Opportunity:
◦ +35% sebzés Perfect Timing-re (korábban +50%)
◦ Perfect Timing időablak: 35%-kal rövidebb (korábban 25%)
• Withering Touch:
◦ Most a Chaos sebzés nagysága alapján van esély a Withered állapotra
◦ 100% felett is skálázódik, így nagy találatokkal több stack is lehetséges
Egyedi tárgyak változásai:
• Against the Darkness (Unique Jewel):
◦ Hatóköre: Medium Radius (korábban Large) – meglévő tárgyakat nem érinti
◦ Notable-ok: +2–3% attribútumbónusz (korábban 2–4%)
◦ Kis passzívok: többé nem +1% Max Life/Mana, hanem +8 Max Life/Mana
◦ Divine Orb-bal visszamenőlegesen rosszabbá tehetők
• Astramentis (Unique Amulet): +50–100 minden attribútumra (korábban +80–100) – Divine Orb-bal visszamenőleg módosítható
• Atziri’s Disdain (Unique Helmet):
◦ 10% Damage áthatol az ES-en (korábban 20–25%)
◦ +60–100 Max Mana (korábban +40–60)
◦ +10–15% Max Life → Extra ES (korábban 25–30%)
◦ Divine Orb-bal frissíthető
• Choir of the Storm (Amulet): újra Lightning Bolt-ot idéz (korábban Greater Lightning Bolt)
• Crown of the Victor (Helmet): +10–15% Item Rarity (korábban 10–20%)
• Dream Fragments (Ring): +10% Max Mana (korábban 20%) – Divine Orb-bal frissíthető
• Everlasting Gaze (Amulet):
◦ +4–6% Max Mana → Extra ES (korábban 20–30%)
◦ +40–60% Mana Regen (korábban 50%)
◦ +40–60 Max Mana (korábban +50%)
◦ Divine Orb-bal frissíthető
• Eye of Chayula (Amulet): +2500 Stun Threshold eltávolítva → "Nem lehet Light Stunned"
• Fireflower (Amulet): +10–15% Item Rarity (korábban 10–20%)
• Ghostwrithe (Body Armour): Max Life → ES konverzió: 25% (korábban 50%) – Divine Orb-bal frissíthető
• Hand of Wisdom and Action (Gloves):
◦ +1–10 Lightning DMG per 20 Int (korábban per 10)
◦ +1% Attack Speed per 20 Dex (korábban 3% per 25 Dex)
◦ Új base: Spiral Wraps (korábban Furtive Wraps)
◦ Attribútum alapú értékek visszamenőlegesen is változnak
• Ingenuity (Belt):
◦ Már nincs +40–80% Ring bonus
◦ Helyette: +20–30% Left Ring bonus, +20–30% Right Ring bonus
◦ +1–2 Charm Slot, -20–20% Charm Charge Gained, -10–10 Charm Charge Used
◦ Meglévő tárgyakat nem érinti
• Last Flame (Relic): "Damage taken cannot be Absorbed" – új tulajdonság, meglévő tárgyak nem változnak
• Mahuxotl’s Machination (Shield):
◦ +100% Socketed Soul Core effekt (korábban 333–666%)
◦ Új: Everlasting Sacrifice hatás
• Melting Maelstrom (Flask): eltávolítva a "Recover all Mana" hatás – meglévő verziók nem változnak
• Morior Invictus (Body Armour):
◦ Mostantól 3 random mod-dal esik (korábban 2)
◦ Eltávolított modok:
▪ +10% Rarity per Rune/Soul Core
▪ +5% Max Life/Mana/Attributes per Rune/Soul Core
◦ Módosított értékek:
▪ +6–10 Spirit (korábban fix 10)
▪ +6–10% Defences (korábban fix 10%)
▪ +5–7% All Resists (korábban fix 10%)
◦ +7 új random mod került be Rune/Soul Core socket alapján
• Oaksworn (Shield):
◦ Már nincs +50 Spirit
◦ Helyette: +50% Life Regeneration Rate
• Pillar of the Caged God (Quarterstaff):
◦ +1% Attack Speed / 10 Dex (korábban 2%)
◦ +1% AoE / 10 Int (korábban 2%)
◦ +10% Weapon DMG / 10 Str (korábban 10% / 5 Str)
◦ Attribútum módosítások működnek meglévő tárgyakon is
• Queen of the Forest (Body Armour):
◦ +1% Movement Speed / 800 Evasion (korábban 500)
◦ Divine Orb-bal frissíthető
◦ Már nem skálázódik modifier effect-tel (pl. Corruption), de ez csak új verziókra vonatkozik
• Sandstorm Visage (Helmet):
◦ Ellenségek Presence-ben Crit Weakness-t kapnak 15 másodpercre minden másodpercben (korábban csak 1 mp)
◦ Divine Orb-bal frissíthető
• Temporalis (Body Armour):
◦ Skills cooldown: -2 – -1 mp (korábban -4 – -2)
◦ Divine Orb-bal frissíthető — "de minek?"
Tárgyváltozások:
• Jeweller's Orb:
◦ Mostantól fix számú Support Socketet állít be a Skill Gemre (nem hozzáad)
◦ Példa: egy 2 Support Socketes Gem-re használva beállíthat 5 socketet (nem 7-re növeli)
• Advanced és Expert tárgyalapok: mostantól egyedi nevekkel rendelkeznek
• Runák:
◦ Most 3 szintjük van (pl. Lesser Storm Rune, Storm Rune, Greater Storm Rune)
◦ 3 Lesser → 1 közepes, 3 közepes → 1 Greater Rune
◦ Duplázott Rune drop rate
◦ Nincs többé random Rune reforging
• Vaal Orb:
◦ Már nem csökkenti 1-ről 0-ra a módosító értékét
• Crossbow-k:
◦ Megnövelt base Damage
◦ Mostantól kétkezes sebzésmodokat kapnak, nem egykezeseket
• Physical Thorns sebzés:
◦ Rare tárgyakon a legfelső szinten akár 3,5×-re nőtt
◦ Legalacsonyabb szint érintetlen
• Item Rarity módosítók:
◦ Suffix max: 25% (korábban 30%)
◦ Prefix max: 25% (korábban 32%)
◦ Golden Charm: +15% Rarity (korábban 20%)
• Breach Ringek:
◦ Implicit: max Quality 40% (korábban 50%) – Divine Orb-bal frissíthető
◦ Drop esélyük jelentősen csökkentve
• Kezdő területek Notable Passívjai:
◦ Többé nem instill-elhetők, nem bukkanhatnak fel pl. Megalomaniac ékszeren
◦ Nem javítja a már meglévő tárgyakat, ahol Witch/Sorceress különbségek miatt rosszul jelentek meg
• Új Jewel módosítók:
◦ Hasonló bónuszokat adnak, mint az új passzívok (pl. Companion +Life)
• Blind Effect / Life Recoup stb. Jewel módosítók:
◦ Maximum értékük csökkentve, minimum érték maradt
• Increased Effect of Auras:
◦ Többé nem foroghat ki Jewelökön és Time-lost Jewelökön
• Fletching/Time-lost Jewel Quiver bónusz:
◦ Fletching: +4–6%
◦ Time-lost: +2–3% (korábban 5–15% és 3–7%)
• Jewel energy generation: +2–6% (korábban 3–7%) – Divine Orb-bal újradobható
• Soul Core of Azcapa: +5% Gold drop (korábban +10% Item Rarity)
• Corruption módosítók – Jewel: attribútum érték most +4–6 (korábban +5–10)
• Corrupted módosítók – Helmet & Ring:
◦ Life regen/sec eltávolítva
◦ Új: +1–2% increased Life Regen Rate
• Sceptre változások:
◦ Max +4 Minion Skill szint (korábban +5) – meglévő tárgyak változatlanok
◦ Max +80% Presence AoE (korábban 30%) – Divine Orb-bal frissíthető
• Amuletek – Max Mana bónusz:
◦ Most: 3–4%, 5–6%, 7–8% (korábban 5–10%)
• Öv, Kesztyű, Csizma: max +105–124 Max Mana
• Sisakok: max +125–149 Max Mana
• Wand, Sceptre, Staff, Focus: max +150–164 Max Mana
• Gyűrűk: max +165–179 Max Mana
• Gloves Corruption mod ("Slows" magnitude): már nem foroghat ki
• Fegyvereken lévő első 2 szintű Elemental Damage modok: csökkentett értékek
• Lightning Damage modok: enyhén csökkentve
• Merchant Relic mod (plusz opciók boltban): mostantól csak 1 extra opciót ad (korábban 2–3) – Divine Orb-bal visszafordítható
Szörnyváltozások:
• Főellenfelek (bossok):
◦ Azok a bossok, amelyeknek egy adott akciót kell végrehajtaniuk a harc előrehaladásához, immúnissá válnak, ha az életerejük túl alacsonyra csökkenne azelőtt
◦ Ezzel elkerülhető, hogy véglegesen crowd control-ban ragadjanak és ne tudjanak továbbhaladni
• Minden szörny páncélja: -30%
• Soul Eater (szörnyeken):
◦ Stackenként: +1% Skill Speed, 1% kevesebb sebzés (korábban +5% / -2%)
◦ Max. stack: 50 (korábban 45)
• Pinnacle boss élet változások:
◦ Érintettek: Olroth, Xesht, The King in the Mists, Arbiter of Ash, stb.
◦ Nehézségi szint 0-n: életerejük kb. felezve
◦ Nehézség 4-re skálázva változatlan
• Trialmaster és Zarokh: kevesebb élet
• Ezek a bossok már nem ütnek át páncélt:
◦ Olroth, Xesht, The King in the Mists, Arbiter of Ash stb.
• Arbiter of Ash:
◦ Egyes képességek kevésbé konvertálódnak más elemekre
◦ Helyes sebzéscsökkentő buff időzítés
◦ Néhány támadása erősebb lett
• További boss sebzésváltozások:
◦ Scourge of the Skies: erősebb hányás
◦ Xyclucian (Chimera): erősebb Leap Slam
◦ Trialmaster: erősebb channeled vércsapás
◦ Rafiq: erősebb multi slam
◦ Stoneclad Gorilla: kevesebb Leap Slam sebzés
◦ Mighty Silverfist: Dodge Roll kevesebb sebzést okoz
◦ Olroth: Dash képességek erősebbek
◦ Ashar, the Sand Mother: Poison Spray gyengült
◦ Rathbreaker: Cold resist, Fire vuln
• It that Hates: Chaos Quicksand sebzés csökkentve
• Count Geonor: 180°-os csapás nem blokkolható
• Stun skálázás:
◦ Light Stun mostantól jobban skálázódik szinttel
◦ A kampány elején változatlan, de endgame-ben akár kétszeresre nő
• Ritual Encounter:
◦ Max. élő szörnyek száma csökkent, főként a játék elején
• Electrocute és Pin buildup nem játékosokon:
◦ Electrocute: ~44%-kal lassabban
◦ Pin: ~58%-kal lassabban
• Stun/Electrocute “priming”:
◦ Magic szörnyek: 50% buildup-tól
◦ Rare: 60%
◦ Unique: 70% (korábban 60/70/80%)
• Xyclucian aréna – oszlopok: több életerő
• Új Rare módosítók:
◦ Erősebbek és jutalmazóbbak
◦ Bizonyos Rare modok szintfüggően skáláznak
• Zarokh (Rewind skill): már nem céloz nem-játékosokat
• Treant Fungalreaver (Ritual szörny):
◦ Végre sebzést okoz
◦ Viselkedése és sebzése finomhangolt
• Bloated Miller:
◦ Töltése most oldalra lök, nem „húz magával”
◦ Shield Charge nem blokkolható
• Lethal Rare Monster mod:
◦ Rare szörnyek most +1 extra modot kapnak (korábban 2)
• Rare szörny minionjai:
◦ Erősebbek defenzíven
◦ Jobban skáláznak partiban
◦ “Powerful Minions” mod gyengítve, kompenzációként
• The Dreadnought zóna:
◦ A kijárat melletti garantált Magic szörnyek nem respawnolnak, ha már meg lettek ölve
• Gombás témájú szörnyek:
◦ Cold resist, Fire vulnerability
• Bahlak (Sky Seer):
◦ Kevesebb sebzés és lövedék tollas támadásnál
• Iron Enforcers: már nem használják a tentacle grab-et
• Sump Map boss új neve:
◦ Mostantól: "Brakka, the Withered Crone"
◦ (Megjegyzés: „Still eats children.”
Küldetésváltozások:
• Ascent to Power küldetés:
◦ Mostantól először ki kell nyitnod a Halani Kapukat (The Halani Gates), mielőtt továbbhaladhatsz a küldetés azon részére, ahol elutazhatsz a Trial of the Sekhemas-ba.
• Earning Passage küldetés:
◦ Mostantól akkor fejeződik be, amikor belépsz az Ardura Caravanba Act 2-ben, nem pedig Zarkával való beszélgetés után Vastiri Outskirts-ben.
Felhasználói felület változások (UI Changes):
• Halál után néző mód: ha meghalsz, nézheted a party tagjaidat
• Kontroller használata esetén:
◦ A minitérkép (overlay) most már mozgatható (panolható)
◦ Relikviák gyorsan áthelyezhetők a Relic Altarra
◦ Minden képességhez külön célozási mód beállítható
◦ Új opció: gyors újratöltés az aktuális crossbow lőszerrel
◦ Új opció: lőszer típus váltása, figyelmen kívül hagyva a letiltottakat
◦ Felszerelés cserekor a régi fegyver által adott skillek Support Gemjei visszakerülnek az inventoryba
◦ Detonating Arrow és Freezing Salvo most már automatikusan céloznak, ha nem célzol kézzel
◦ Tárgyfelvétel nem sikertelen többé, ha skillt használsz közben
◦ HUD ikon jelenik meg, ha kikapcsoltad az item label-eket
• Presence kulcsszó:
◦ Ha ráviszed az egeret, vizuálisan megjelenik a karaktered körül a hatóköre
• Skill Tooltip frissítés:
◦ Skill Bar-on a képesség fölé húzva az egeret, egy rövidített leírás jelenik meg
◦ Gombnyomásra megnyitható a részletes info panel
• Instilling menü:
◦ Már nem zárható be, ha benne van egy tárgy
• Ritual Rewards menü: szünetelteti a játékot
• Item Filter:
◦ Gem szintre szűrés mostantól az uncut gemekre is érvényes
• Gem szintlépéskor:
◦ A változások látványosabban kiemelve
• Szörny életsáv alatt:
◦ Jobb olvashatóság és ikonok a debuff statokhoz
• Character Panel / Skill Panel frissítés:
◦ Mostantól megjelenik:
▪ Energy Shield Recharge Delay
▪ Ailment Thresholds
▪ Bővebb Ailment info
▪ Részletesebb Hit Chance értékek
• Couch Co-Op fejlesztések:
◦ 2. játékos most jobban tud interakcióba lépni a játékkal
◦ UI elemek viselkedése stabilabb
• Cosmetics panel:
◦ Újratervezett kinézet
◦ Mostantól megnyitható a chat a kozmetikai panel alatt – így könnyedén flexelheted a Pilfering Ringedet
Mikrotranzakciók változásai:
A következő meglévő mikrotranzakciók mostantól elérhetők a Path of Exile 2-ben:
Páncél szettek
• Deepwater Armour Set
• Misery Armour Set
• Misery Helmet Attachment
• Pandemonium Armour Set
Finisher Effektek
• Plummeting Chaos Rare Finisher Effect
• Plummeting Exalted Rare Finisher Effect
• Plummeting Mirror Rare Finisher Effect
• Plummeting Vaal Rare Finisher Effect
• Divine Artillery Strike Rare Finisher Effect
Portál effektek
• Primordial Dread Apparition Portal Effect
• Nullifier Apparition Portal Effect
• Incinerator Apparition Portal Effect
Háziállatok (Petek)
A teljesség igénye nélkül, ezek is újra engedélyezve lettek:
• Acid Scorpion, Amber Cat, Baby Black Death, Bloodworm, Chicken, Firefly Swarm, Infernal Scorpion, Lightning Bat, Spectral Basilisk, Wild Turkey … stb.
• Összesen 100+ pet lett újra aktiválva!
Egyéb kozmetikai elemek
• Skin Transfer
• Vanishing Dye
• Invisible Buff Effect
Hideout mikrotranzakciók
• Item Display Case Hideout Decoration
• Hideout Music Player
Hibajavítások:
• Mozgás közbeni skillek most már megfelelően alkalmazzák a lassító hatást, még magas attack/cast speed mellett is, akkor is, ha nem tartod lenyomva a gombot.
• Minion un-reserve/re-reserve exploit kijavítva – már nem lehet így instant újrahívni őket resummon alatt.
• Infernal Flame már nem aktiválódik, ha megszakítod a skillt Pyromantic Pact mellett.
• Wind Dancer stádiumok nem maradnak meg fegyverváltás után, ha a másik fegyveren nincs Wind Dancer.
• Triggerelt skillek, mint a Burning Inscription, már nem generálnak energiát, ha nem kellene.
• Shattering Palm jégszilánkjai mostantól mindig felrobbannak.
• Ignited Ground (Incinerate) – mostantól helyesen sebzi az ellenséget.
• Persistent Buff skillekre rakott Support Gemek nem alkalmazódnak kétszer.
• Sunder aftershockjai már nem ütnek túl sokszor.
• Tremors Support már nem zavarja meg más források aftershock esélyét.
• Resonating Shield már nem tölt túl gyorsan Staggert, ha Raise Shield aktív.
• Blink már nem használható falakon való áthaladásra.
• Több aktív shock most már mind egyszerre elfogyaszthatók olyan effektek által, amik shockot fogyasztanak.
• High Velocity Rounds minőségből kapott “more Projectile Damage after Piercing” most már működik.
• Shield-alapú támadások most már mindig okoznak sebzést.
• Flask-használat okozta furcsa hibák (pl. Plague Bearer stack reset) javítva.
• Ferocity Support hibás működése javítva.
• Skeletonok, amiket feláldoztak és át lettek szúrva, már nem használnak skilleket.
• Emergency Reload már a megfelelő számú támadást erősíti fel.
• Second Wind + Demon Form bug javítva – cooldown nem pörög tovább Demon Form alatt.
• Infernal Flame generálása most már mindig pontosan működik, nincs több lekerekítési hiba.
• Lingering Illusion már nem áll le, ha kevés spirit-ed van és bizonyos supportokat használsz.
• Stomping Ground Support most már működik wand/sceptre mellett is.
• Spell-alapú supportok most már támogatják a Skeletal Arsonist-eket.
• Long Fuse Support most már valóban meggátolja a gránátok detonálását.
• Crossbow Shot már nem használ el több lőszert, ha több lövedéket lő egyszerre.
• Eye of Winter most már összesítve megkapja az összes elem-effekt földhatásának bónuszát, nem csak az utolsót.
• Collapsing Horizon már nem adja meg többször az Elemental Gem szint bónuszt több elemtípusú skillekre.
• Shield Charge most már helyesen számol a block mechanikákkal.
• Detonating Arrow: az extra elemental damage már a megfelelő sorrendben alkalmazódik, azaz a nem-skill források után.
• Svalinn (Unique Shield): a Cast on Block skill mostantól 25 Energy-t ad blokkoláskor (korábban 250 volt írva, de valójában csak 2.5-öt adott).
• Dark Effigy – Vile Effusion: most már helyesen skálázódik Area Damage-dzsel.
• Cooldown bug: többféle reduced cooldown forrás esetén a skill cooldownja már nem áll le.
• Fresh Clip Support:
• A sebzésbónusz már nem osztozik más skillekkel / fegyverszettekkel.
• Unsocketelés után helyesen eltűnik a bónusz.
• Mana Tempest: már nem áll le a mana drain.
• Tempest Bell – Shockwave: most már skálázódik Knockbackkel.
• Thorns mostantól képes alkalmazni:
• Stun, Freeze, Electrocute, Pin, Armour Break, Daze, Knockback
• Profane Ritual most már működik Hinder és Chaotic Freeze Support-tal.
• Fiery Death robbanás: mostantól triggerelt skillként működik (korábban nem számított annak).
• Poison limit bug: különböző limitű Poison debuffok már nem sebzik ugyanazt a célpontot egyszerre túllépve a limitet.
• Nem-láncolható lövedékek, mint Lightning Arrow, már nem láncolnak tereptárgyakról.
• Mark skillek már nem ütnek off-hand-del, ami nulla sebzést eredményezett.
• Aftershock bónuszok most már csak a saját skilleidre vonatkoznak, nem totemekére is.
• Iron Grip + Iron Will kombinációja már nem okoz hibát spell-to-attack konverziónál.
• Impact Shockwave és Split the Earth Passive aftershockjai most már skálázódnak Area Modifierekkel.
• Shattering Palm jégszilánkok fegyverváltáskor már mindig sebzést okoznak.
• Heft Support és Ryslatha’s Coil most már helyesen működnek Physical Damage konverziónál.
• Heft Support hatása nem alkalmazódik kétszer Minionokra többé.
• Meta Skills most már helyesen számolják az energy costot több skill esetén, különösen ha corpse-consuming skill van legelöl.
• Delirium Splinter modok (pl. Distilled Despair, I'm Not Afraid of You!) most már működnek.
• Seismic Cry és más delayed cooldown skillek már nem fogyasztanak 2 charge-ot Second Wind mellett.
• Gathering Storm most már érzékeny a ground duration módosítókra.
• Lord of the Pit Boss most már rendesen skálázódik Map Boss nehézségi módosítókkal.
• Corrosion Support: csak azok a Poison-ok adnak Armour Breaket, amik ténylegesen sebeznek.
• Wylund’s Stake (Unique Mace): Fire Exposure mindig alkalmazódik teljes Armour Break után.
• Armour Break módosítók most már helyesen érvényesülnek, ha Stun okozza a törést.
• Conditional effektek (pl. ha célponton ailment van) most már Electrocute-ot is beleszámítják.
• Crossbow Reload Speed most már helyesen skálázódik a saját Attack Speed modjaival.
• Demon Form: a cooldown idő most már látható.
• Demon Form + kontroller: többé nem öli meg a minionjaidat.
• Soulrend most már képes debuffolni célpontokat ládákon való áthaladás után is.
• Eternal Youth + Life Flask: a használat nem korlátozódik hibásan.
• Ghost Dance minőség most már helyesen jelenik meg.
• Volcanic Fissure: már mindig létrehozza a hasadékokat, még akkor is, ha nagyon közel célzol a karakterhez.
• Offering skillek: nem céloznak többé rossz csontvázakat.
• Shockwave Totem + Astral Projection: már nem céloz mindig egy adott irányba.
• Ballistae: már nem céloznak élettelen objektumokra.
• Kontrollerrel történő lőszer váltás: már nem szakad meg más akciók miatt.
• Wind Dancer – Gale Force statok mostantól megfelelően jelennek meg.
• Toxic Growth mérgezése leírásra került.
• Lightning Rod gem most már mutatja az aktív pálcák maximális számát.
• Raging Spirits skill most már mutatja a szellemek időtartamát.
• Ballistae és Ancestral Warrior Totem most már mutatják fegyverük crit esélyét.
• Aftershock esély most már látható a skill info panelen.
• Stomping Ground Support vizuális effektje már nem marad ott a sebzés után.
• Gathering Storm tévesen kapott "Strike" taget – kijavítva.
• Cold Snap AoE-ja most már vizuális effektet játszik le.
• Comet skill impact radius-e most már megjelenik.
• Frost Wall most már mutatja a fal hosszát a gemen és a panelen.
• Martial Tempo többé nem támogat Triggered skilleket.
• Ghost Dance most már mutatja, hogy hány Ghost Shroud-od lehet max..
• Holy Descent és Shocking Leap Support most már enged más supportokat (area, duration, ground effect) támogatni ezeket.
• Combat Frenzy minőségi bónusza most már le van írva (működött eddig is).
• Precision Support hibás 2D ikonja kicserélve (létező gemeket nem érint).
• Endgame Atlas generálás: több hiba kijavítva.
• Trials of Chaos – Reduced Resistances II: hibásan adott max res-t – most már csökkenti az ellenállást.
• Arbiter of Ash boss fight bizonyos helyzetekben szüneteltethető volt – kijavítva.
•Ketzuli:
• már nem szinkronhibás, ha le van lassítva
• nem fordul azonnal rád lézerezés közben knockback után
• már nem lehet kimenni a pályáról harc közben
•Arbiter of Ash flame drop beam slam – ha lassítva van, a támadás nem csúszik össze
•Kosis:
• a visszatérő kardok már mindig visszatérnek
• már nem áll le néha, hogy ne csináljon semmit
•Sekhema Asala – már mindig létrehozza a sandstorm pajzsot Jamanra ellen
•Bahlak (Sky Seer) – már nem „száguldozik” az aréna szélén
•Riona (Winter's Cackle) – most már lövöldözik Ice Spike Barrage közben
•Vaal Foundry Map boss aréna most már rendesen nyílik a harc után
•Sump Map: boss után most már megnyitható a portál
•Grimhaven Map boss szoba mindig aktiválódik
•Trial of the Sekhemas – Quake Golemek már nem lehetnek sebezhetetlenek
•Brutal Transcendent – Lightning Lance skill már blokkolható vagy dodge-olható
•Trial of the Sekhemas – Fireball csapdák már nem állnak meg a tereptárgyaknál
•Delirium Boss életcsíkja csak harc közben jelenik meg
•Proximal Tangibility mod vizuális jelzői most már működnek
•Aggorat szörnyei most már járőröznek, ahogy kell
• Diretusk Boar töltése most már helyesen eltalálja a játékost és sebez.
• Expedition Logbook zászlók ikonjai most már megfelelőek.
• Decay Map: Magic és Rare ládák most már megjelennek.
• Burial Bog Map: az extra tartalom nem hiányzik többé.
• Ming’s Heart (Unique Ring) – “Gain as extra Chaos Damage” módosító most már hat a Chayula’s Catalysts által.
• Matsya (Unique Staff) – "Skills reserve 50% less Spirit" most már működik totemekre is, ha Ancestral Bond aktív.
• Powertread (Unique Boots) crit bónusza csak leírásban volt hibás – funkció nem változott.
• Morior Invictus nem ad Spirit-et, ha nem kaphatsz Spirit-et felszerelésből.
• Atsak’s Sight (Unique Helmet) – most már a spell crit mérgez is, ahogy kell.
• Sceptre-ök által adott Aurok most már frissülnek, ha változik a Presence Radius.
• Electrocution Passive és Sine Aequo Gloves által adott debuff nem jár le korán.
• Sacred Flame (Unique Sceptre) aurája most már az ellenfelekre hat, nem a játékosra.
• Heartbound Loop: most már nem kapsz sebzést minion gem kiszedésétől / lejáratától.
• Falcon Dive Passive mostantól helyesen 1% attack speed / 250 Accuracy (korábban 150).
• Staff-only passzívok most már nem működnek Quarterstaff-fal (kivétel: One with the River csak Quarterstaff-fal ad bónuszt).
• Impending Doom Passive és Hex Bloom Support interakciója javítva.
• Max Rage effektek most már akkor is működnek, ha 0 → max Rage egy csapással.
• Time-Lost Jewel helytelenül small node-okra hatott, most már Notable Passive-okra, ahogy kell.
• Sceptre mod stackelés: több játékos most már stackelheti ugyanazt a modot (pl. Leer Cast működik).
• Glove korruptált enchant, ami több aranyat ad lootban, most már működik.
• Sceptre Quality most már a skillre hat, nem a Spirit értékre.
• Unhindered Passive most már instillálható amuletre.
• Greater Essences most már használhatók tárgyakon, amikben van socketelt tárgy.
• Repulsion felé vezető két kis passzív most már Area Damage-et ad, nem Spell AoE-t.
• “Trigger refund Energy” stat most már nem tűnik el, ha az érték > 100%.
• Greed Shrine helyesen van elnevezve (korábban néha Avarice Shrine volt).
• Sabre Spiders már nem támadnak, ha be vannak zárva Essence-be.
• The Lost City: fal és kerámia közé nem ragadhatsz be.
• DirectX 12 villogási hiba javítva.
• Passive Skill Tree: Jewel slotba helyezés most már pontos.
• Több skill kiosztás nem történhet vizuálisan pont nélküli esetben.
• Strugglescream (Unique Amulet) most már elhelyezhető a Unique stash tabban.
• Item filter: ">=" socket szűrés most már működik.
• Public parties listája most már betölt, ha hideoutba lépsz be.
• Meta Gems és Controller: a Gem szint bónusz helyesen jelenik meg.
• Ctrl + Alt + C most már tartalmazza a tárgyakból nyert skillek adatait.
• League migráció kontrollerrel: ha visszalépsz, az opciók nem tűnnek el.
• Incinerate / Bonestorm célzása kontrollerrel javítva.
• Corpse targeting kontrollerrel finomítva.
• Couch Co-Op:
◦ Trials of the Sekhema most már elérhető.
◦ Player 2 most már elhelyezhet Jewel-t, nem kell Player 1-től függnie.
◦ Duplikált dialógus sorok nem jelennek meg többször.
◦ Átvezetők kihagyása most már minden esetben működik.
◦ Kozmetikai menü minden hideoutban helyesen jelenik meg.
• Wulfsbane (Unique Shield) 3D modellje most már megfelelő méretű.
• 5 kliens oldali összeomlás javítva.
Patch Note Módosítások (2025.04.03.)
Az alábbi változtatásokat a patch note megjelenése után hajtottuk végre:
Módosított bejegyzések:
Régi:
Overcharge Support mostantól csak növeli a Shock nagyságát a találatokból.
Új:
Overcharge Support már nem okoz rövidebb Shock időtartamot.
Mostantól: “A Supported Skill által okozott Shock visszaverődik rád.”
Régi:
Ingenuity (Unique Belt) már nem ad 40-80% bónuszt a viselt gyűrűkből.
Ehelyett: +30-50% bónusz a bal gyűrűből, +30-50% a jobb gyűrűből.
Új:
Ingenuity (Unique Belt) már nem ad 40-80% bónuszt a gyűrűkből.
Ehelyett:
• +20-30% bónusz a bal gyűrűből
• +20-30% bónusz a jobb gyűrűből
• +1-2 Charm Slot
• -20–20% Charm Töltés Nyerése
• -10–10 Charm Töltés Használat Csökkenés
(Létező tárgyakat ez nem érinti.)
Régi:
A curse effect módosítók mostantól a curse magnitude-ot befolyásolják.
Ezek multiplikatívak más debuff módosítókkal. Példa: curse magnitude + slow magnitude = szorzás.
Új:
A curse effect módosítók mostantól a curse magnitude-ot befolyásolják.
Ezek additívak más debuff módosítókkal. Példa: curse magnitude + slow magnitude = összeadás.
Törölt bejegyzés:
• A Hexblast sebzése nem lett csökkentve 17%-kal.
A robbanás sugara nem csökkent 1,2 méterre (maradt 2,0m).
*(Ez az információ korábban szerepelt, de visszavonták)
Forrás:Path of Exile 2