POE2: Dawn of the Hunt 0.2.0E Patch Notes és a hozzátartozó 0.2.0E Hotfix 1-2-3-4 fordítása magyar nyelvre.
POE2,Dawn of the Hunt,POE2 0.2.0E Patch Notes,Hotfix 1 2 3 4,

Sziasztok,
A Grinding Gear Games-nél sem áll meg a munka. Elhoztuk nektek a POE 2 Dawn of the Hunt 0.2.0E Patch Notes és a hozzá tartozó Hotfixek 1 2 3 4 magyar nyelvű fordításait. A fordításért köszönet VTomnak. Tisztelettel megkérnénk titeket, hogy ha hibát láttok a fordításban , vagy esetleg nem olyan a fordítás (nem poe nyelvezetű) jó lenne ha segítenétek nekünk a visszajelzéseitekkel. A lap legalján akár a komment szekcióba, vagy a HH discordján keressétek [HH]VTom-ot [HH]realfalcon(TGF)-t vagy -=NightKnight=-/Zoli-t.
Ez a javítás számos, a legutóbbi híreinkben tárgyalt változtatást tartalmaz, beleértve a 3Act 3 változásait, a játékosok egyensúlyát érintő változtatásokat és az attribútumok új rúnáit, valamint egyéb javításokat és hibajavításokat.
Act 3 Területek Változásai:
• Eltávolítottuk a zsákutcát a The Drowned City-ből, valamint az oda vezető szakaszt is. Ez jelentősen csökkenti a terület méretét, de ami fontosabb: megszűnik az a frusztráló helyzet, amikor rossz irányba indulsz, és vissza kell
fordulnod.
• Utzaal ugyanazt a problémától szenvedett, mint a Drowned City, így ugyanazt a javítást alkalmaztuk. Emellett eltávolítottunk egy második zsákutcát is – azt, ahol jelenleg a Treasure Vault bejárata található.
• Az Apex of Filth elrendezését úgy alakítottuk át, hogy jobban hasonlítson egy lineáris útvonalra, mint például Aggorat, ezáltal kisebb lett és gyorsabban bejárható.
• Az Azak Bog most már inkább téglalap alakú, és kissé kisebb lett.
• Az Infested Barrens-ben most van egy szűk keresztmetszet, amely arra kényszerít, hogy áthaladj a Matlan Waterways bejárata mellett már a legelején – így kevesebb dolgot kell keresgélned a területen.
• A Jungle Ruins kijárata az Infested Barrens felé most már egyértelműbb, a checkpointot is arrébb tettük, hogy könnyebb legyen észrevenni. A terület egy kicsit kisebb is lett.
• Néhány Chimeral Wetlands variációban közelebb került egymáshoz a Temple of Chaos és a Jiquani’s Machinarium bejárata, így kevesebbet kell kerülgetni.
• Plusz egy Soul Core került mind a Jiquani’s Machinarium-ba, mind a Jiquani’s Sanctum-ba, hogy csökkentsük az átlagos keresési időt.
• A Jiquani’s Machinarium végén lévő checkpoint most már közvetlenül a végső Stone Altar mellett van, így gyorsabban visszatérhetsz oda, ha megtaláltad a Soul Core-t.
• A Matlan Waterways vízszakaszainak egy részét összevontuk, így kevesebb kart kell meghúzni.
• Növeltük az instance időkorlátját azokban a területekben, amelyekről oldalágak nyílnak – így ritkábban fordul elő, hogy mire visszatérsz a főterületre, az újratöltődik.
• Néhány, checkpointból keveset tartalmazó terület kapott pár új checkpointot.
• A területek sűrűségét is módosítottuk az új pályagenerálási változásokhoz igazodva.
Játékosegyensúly Változások:
Bleeds/Chaos Inoculation módosítások:
• A vérzés mostantól nem csak az életerőre okozott sebzést veszi figyelembe – ha pajzsra (vagy manára) sebzel, az is kiválthat vérzést.
• A Chaos Inoculation most már vérzéssel szembeni immunitást is ad.
• A legtöbb passzív képességfa-klaszter, ami eddig megnövelt Stun Threshold-ot adott az Energy Shield alapján, mostantól Ailment Threshold-t is növel ugyanígy.
• Új Jewel és Time-lost Jewel módosítók kerültek be, amelyek szintén Ailment Threshold-ot növelnek az Energy Shield értéke alapján.
• A Jewel módosító, amely extra Stun Threshold-ot ad az Energy Shield alapján, mostantól 5–15%-ot dobhat (korábban 5–10%). A meglévő tárgyak Divine Orb-bal frissíthetők az új értéktartományra.
• A Time-lost Jewel hasonló módosítója mostantól 1–2%-ot dobhat (korábban 1%). Ezeket is lehet frissíteni Divine Orb-bal.
Sorcerer update:
• Az Arc mostantól sebző lökéshullámokat bocsát ki, amikor Shocked ellenfelet találsz el, de maga már nem okoz Shock-ot, és nem is fogyasztja el azt. Sebzése mostantól 9–51 Gem szint 1-en (korábban 9–50), és 82–462 Gem szint 20-on (korábban 72–410). A lökéshullám 5–31 villámsebzést okoz Gem szint 1-en, ami 49–277-ig skálázódik szint 20-ra, és 1,5 méteres sugarú területen hat.
• Az Eye of Winter mostantól bónusz elemi sebzést kap, ha más elemi gömbökön (pl. Solar Orb, Orb of Storms, Frost Bomb) halad át.
• Az Incinerate által okozott Fire Exposure időtartama most 8 másodperc (korábban 2 másodperc).
• A Mana Tempest mostantól minden varázslattal használható, és úgy módosult, hogy a megerősített varázslatok további célpontokra oszlanak szét, nem láncolódnak vagy ágaznak.
• A Frostbolt robbanási sugara most 2,4 méter (korábban 1,6).
• Az Ice Nova és az Ice Nova + Frostbolt kombinációjából származó Freeze Buildup mostantól egyezik. Az Ice Nova most Gem szint 1–20 között 100–157%-kal több Freeze Buildup-ot ad (korábban csak 50%, és csak ha Frostbolt-on lett elsütve).
• A Frost Bomb mostantól 8 másodpercig tartó Exposure-t okoz (korábban 5 mp).
• A Mana Remnants most 25% eséllyel idéz Remnant-et, ha elemi állapotban lévő ellenfelet ölsz meg (nem csak Shock). Kritikus találat esetén is idéz Remnant-et, ha a célpont valamilyen elemi hatás alatt áll – de legfeljebb 2 másodpercenként egyszer (szintén már nem csak Shock esetén).
• A gyújtás átterjedése – például a Wildfire Support vagy a Cracklecreep unique gyűrű hatására – most 1 másodperces késéssel történik (korábban 2 másodperc).
• A Wildfire Support mostantól 1,5 méteres körzetben terjeszti a gyújtást (korábban 2 méter).
Huntress update:
• A Parry-zolt ellenfelek többé nem tudják elkerülni a támadásaidat.
• A Rapid Assault robbanása mostantól Bleeding-et is okoz találatkor, és a sugara 2,4 méter (korábban 2 méter). A robbanás most Gem szint 5–20 között a támadási sebzés 142–312%-át okozza (korábban 85–187%).
• A Spearfield lándzsái most 10 másodpercig maradnak aktívak (korábban 6 mp). A robbanás most Gem szint 5–20 között a támadási sebzés 17–49%-át okozza (korábban 17–37%).
• A Herald of Blood mostantól nem semmisíti meg a ritka (Rare) és egyedi (Unique) szörnyek holttestét a robbanás során – így lehetőséged van a Ritual Sacrifice használatára rajtuk.
Warrior update:
• A Temper Weapon képesség, amit a Smith of Kitava's Against the Anvil Ascendancy passzívot ad, mostantól minden egyes ütéssel 3 közelharci támadásodat erősíti fel Channelling közben (korábban csak 1-et). A maximálisan felhalmozható Empowered Attack most 12 (korábban 4), és a Channelling sebessége 25%-kal gyorsabb lett. A Combust most 80–290% támadási sebzést okoz Gem szint 1–20 között (korábban 175–714%).
• A Shield Wall mostantól Warcry-okkal is felrobbbantható, nem csak Slam-ekkel.
• A játékosokra alkalmazott Armour Break most 4 másodpercig tart (korábban 12 mp). Nem-játékosokra továbbra is 12 másodpercig érvényes.
• A teljesen megtört páncél (fully broken armour) mostantól nem növeli a játékos által elszenvedett fizikai sebzést. Nem-játékosokra ez továbbra is +20% extra fizikai sebzést jelent találatokból.
Ranger update:
• A Stormcaller Arrow becsapódó villáma mostantól 1,6–2,4 méteres sugárral hat Gem szint 3–20 között (korábban 1,1–1,9 méter). Ha a villám eltalál egy Shocked célt, akkor mostantól minden közeli ellenfelet is Shock-ol 1,7–3 méteres körzetben (Gem szint 3–20).
• A Lightning Rod most 26–94% támadási sebzést okoz Gem szint 1–20 között (korábban 20–72%). A nyíl maximális élettartama most 20 másodperc (korábban 12).
• A Lightning Arrow sugaras célzási tartománya most 3,2 méter (korábban 2,4).
• A Tornado Shot tornádói most minden Gem szinten 15 másodpercig maradnak aktívak (korábban 7–7,9 mp Gem szint 11–20 között).
Egyéb Játékosegyensúly Változások:
• A Rally Support mostantól nem csak Strike vagy Slam képességekre korlátozódik – most már bármilyen közelharci támadást támogat, amit te magad hajtasz végre.
• A Glory (amit a Hammer of the Gods és a Spear of Solaris használ) mostantól nem fogy el, ha megszakítanak, mielőtt a képesség lefutna.
Új support gem:
• Új Support Gem került be: Inhibitor. Ez megakadályozza, hogy a töltések (charges) elhasználódjanak, viszont megnöveli a támogatott képesség sebzését 4%-kal minden egyes töltéstípus után, amivel rendelkezel. Az Inhibitor az uncut support 2-es szinttől elérhető.
Delirium Változások:
• A Delirium események időtartama most kb. 2,5-szer hosszabb lett.
• A Delirium Fog eleje most már tovább tud terjedni akkor is, ha épp más mechanikákkal foglalkozol – viszont a köd hátulja továbbra is megáll. Így elkerülhető, hogy véletlenül megszakítsd a Delirium-ot, miközben épp a szélén vagy.
• A Strongbox-ok most már akkor is megállítják a Delirium Fog-ot, amikor megnyitod őket – nem csak a teljesítés után, ahogy eddig.
Szörnyek sebességváltozásai:
Számos emberi szörny (például a Freythorn-i kultisták, a Faridun és az Act Three törzsi emberei) eddig képesek voltak félbeszakítani közelharci támadásaikat, ha a játékos túl messzire került támadás közben – különösen a többütéses támadások esetén, mint a bal-jobb csapás kombináció. Ezeket a megszakításokat többnyire eltávolítottuk, különösen a gyors támadóktól, mivel ezek túlságosan folyamatos támadássorozatokat eredményeztek, amik nem hagytak időt reagálásra vagy képességek használatára.
Act 1
• A Haste Aura modifikátor már nem jelenik meg eleve gyors szörnyeken.
• A Werewolf Prowlers és Tendril Prowlers közelharci támadás után sétára váltanak, és csak akkor kezdenek újra futni, ha a játékos egy bizonyos távolságra kerül – ezt a viselkedést több gyors szörnyre is kiterjesztettük.
• A Hungering Stalkers 12%-kal kevesebb életet és sebzést kaptak – eddig is viszonylag gyengék voltak, de a nagy mozgási és támadási sebességük miatt további gyengítést kaptak.
• Csökkentettük a Bloom Serpents számát a The Red Vale területen.
• A Venomous Crabs száma a Hunting Grounds-ban felére csökkent.
• A Freythorn-i kultisták támadásai már nem szakíthatók meg.
• A Freythorn-ban fejszét és buzogányt használó kultisták mostantól sétálnak támadás után, és csak akkor kezdenek újra futni, ha a játékos eltávolodik.
• A Blood Cretins halál utáni vértócsáinak időtartamát 6-ról 4 másodpercre csökkentettük, és a hatás területét jobban összehangoltuk a vizuális megjelenítéssel.
• Az Ogham Manor-ban csökkentettük a nehezebb szörnyek sűrűségét.
Act 2
• A Titan Valley-ben a Boulder Ants helyett mostantól Risen Maraketh szörnyek találhatók – az előzőek mozgása túl zavaró volt.
• A Faridun szörnyek minden támadás megszakítási eseménye eltávolításra került.
Act 3
• A Diretusk Boar és Antlion Charger mostantól nagyobb eséllyel oldalra lökik a játékost, ahelyett hogy magukkal sodornák.
• A Lost City szörnycsoportjai mostantól kevesebb távolsági támadót tartalmaznak.
• Az Azak Bog területén csökkentettük a távolsági és elit szörnyek számát, és megszüntettük a támadások megszakítási eseményeit.
• Javítottunk egy hibát, amelyben a Slitherspitter mérgező permete a Venom Crypts-ben nem szándékosan Chaos Damage-t okozott Physical Damage helyett.
Boss változtatások:
Viper Napuatzi:
• Az egyik legkeményebb boss, így enyhítettünk a harc nehézségén:
• Csökkentettük a Chaos Rains (a lila esők) mennyiségét és méretét.
• A vizuális effektek gyorsabban eltűnnek, így jobban láthatók az esési helyek.
Uxmal:
• Volt pár idegesítő szokása, ezeken finomítottunk:
• Kevesebbszer vált helyet a harc során.
• Már nem tölti vissza az Energy Shield-jét, miközben a levegőben van.
• Ritkábban használja a Flame Breath képességét.
Xyclucian:
• A látványos effektek miatt nehéz volt követni:
• Az aréna talajáról eltávolítottuk a lombozatot, hogy jobban láthatók legyenek a hatásai.
Minionok változásai:
• Átalakítottuk a minionok újjáéledési időzítőjét:
◦ Az első lény halálakor az időzítő beáll 7,5 másodpercre, ahogy eddig is.
◦ Minden további lény halála kisebb és kisebb mértékben növeli ezt az időt (maximum továbbra is 7,5 másodperc).
◦ Ez segít megelőzni, hogy ha szinte minden minionod meghal, akkor újra és újra 7,5 másodperc legyen az időzítő.
• Ha szétszedsz egy Bind Spectre vagy Tame Beast gemet, az oldja a kötést, így újra használhatod őket.
• A megszelídített vadállatok most már át tudnak férni olyan rések között, amiken a játékos is átjut.
Egyéb egyensúlyváltozások:
• A Rally támogatás mostantól nem csak Strikes vagy Slams támadásokat támogat – bármely közelharci támadással működik, amit te használsz.
• A Glory (amit a Hammer of the Gods és Spear of Solaris használ) már nem veszik el, ha megszakítanak a képesség használata közben.
• Javítottunk egy hibát, amely miatt a Ritualist ascendancy Blood Boils hatása nem terjedt tovább, ha a szörny halálkor felrobbant – például a Herald of Blood használatakor.
Crafting változások:
• Mostanra minden caster fegyverre szánt módosító (mod) bekerült a rúnákhoz. A Desert, Glacial, Storm, Iron, Body, Mind, Rebirth, Inspiration, Stone és Vision rúnák most már működnek Wand-eken és Staff-okon is, saját módosítókészlettel.
• Renly elhagyott boltjában, Ogham Village-ben mostantól található egy Blank Rune is, amit Renly bármelyik elemi rúnává tud kovácsolni – ha addig nem találtál ilyet, ez jól jöhet.
• 12 darab Artificer's Orb került fix helyekre a kampány során, így gyakrabban használhatod őket craftolásra.
• Bevezettünk 3 új típusú rúnát a tulajdonságokhoz (attributes), hogy megkönnyítsék a korai játékban a követelmények teljesítését: Adept, Robust és Resolve.
Rare szörnyek:
A végjáték során gyakori probléma, hogy egy Rare Monster elbújik a térkép valamelyik sarkában, amit nem jártál be – emiatt lemaradhatsz róla. Ennek enyhítésére mostantól a rare ellenfelek mindig láthatók a minimapon.
Egyéb Fejlesztések:
• Egy rúnát helyeztünk el fix helyre a Titan Grotto-ban.
• Növeltük az Armourer’s Scrap és Blacksmith’s Whetstone tárgyak előfordulását a Mawdun Quarry-ban.
• A Dread Servant által idézett élőholt tornádók mostantól nem profitálnak többlet lövedék módosítókból, és sokkal ritkábban sebeznek.
• Az Antlion Charger rohamai most nagyobb eséllyel oldalra löknek, ahelyett hogy magukkal rántanának. Továbbá, amikor térképes (Map) területeken jelennek meg, kevesebb Antlion-t és több gyengébb ellenséget hoznak
magukkal.
• Rathbreaker és Caedron, the Hyena Lord sebzése csökkent.
• Megvilágítást adtunk a Rogue Exile-ekhez, hogy nehezebb legyen szem elől téveszteni őket.
• Tovább csökkentettük egyes szörnyek „tologatós” viselkedését (értsd: kevesebb lökdösődés).
Hibajavítások:
• Javítottuk azt a hibát, amely miatt a Blood Boils (a Ritualist felemelkedés képessége) nem terjedt tovább, ha a szörny halálakor felrobbant – például Herald of Blood használatakor.
• Javítottunk egy hibát, ahol a Divine Orb hatott Fractured Modifiers-re is.
• Javítottuk azt a hibát, hogy az egyedi Jewel-ök, amelyek a környezetükben lévő passzívokat módosítják, nem működtek helyesen a kis Attribute vagy osztály-specifikus passzívokkal.
• Javítottuk azt a hibát, ahol a részleges Armour Break végtelen ideig tartott, ha sem te, sem a célpont nem rendelkezett Fully Broken Armour-rel.
• Javítottuk azt a hibát, ahol a Combust (amit a Temper Weapon Skill ad az Against the Anvil felemelkedésből) nem sebezte meg a célpontot.
• Javítottuk azt a hibát, ahol a Trial of the Sekhemas során egy bestia megszelídítése megakadályozhatta a továbblépést (most már tényleg).
• Javítottuk azt a hibát, ahol a Manifested Weapons nem tudták eltalálni a célpontot, ha túl közel voltak.
• Javítottuk azt a hibát, ahol a Whirlwind Lance egyszerűen eliramodott, ha Fork támogatással használták.
• Javítottunk egy teljesítménybeli problémát a Whirlwind Lance-szel kapcsolatban.
• Javítottuk azt a hibát, amely során a Thorns sebzés saját magadra is visszaüthetett (pl. Crown of the Pale King és Fireflower egyedi tárgyakkal).
• Javítottunk egy hibát, ahol az Electrocute nem számított bele az "egy-egy elemi hatásért az ellenfélen" bónuszba.
• Javítottunk egy hibát, ahol a Bloodhound’s Mark hibás Heavy Stun felhalmozást eredményezett.
• Javítottunk egy hibát, ahol az Unsteady Tempo támogathatott Channelling képességeket, bár valójában nem hatott rájuk.
• Javítottunk egy hibát, amely során a Strongbox-ok időnként nem nyíltak ki.
• Javítottuk azt a hibát, ahol az Ixchel’s Torment egyedi Strongbox animációjának megszakítása megakadályozta a doboz kinyitását.
• Javítottuk az Essence of the Infinite túl korai sebzését.
• Javítottuk azt a hibát, ahol a Sandspit Map nem adott hozzá extra szörnycsoportokat.
• Javítottuk azt a hibát, ahol erőtér jelent meg a főellenfél arénájában a Copper Citadel Map-en.
• Javítottuk azt a hibát, ahol beragadhattál járhatatlan terepre a Castaway vagy Alpine Ridge térképek főellenfél-checkpointjainál.
• Javítottuk azt a hibát, amely miatt a Hideout Map-ek nem voltak teljesíthetők, ha Delwyn jelen volt.
• Javítottuk a deszinkront, amely akkor fordult elő, amikor a Map Device körül próbáltál sétálni egy Hideout-ban.
• Javítottuk azt a hibát, ahol a Parry képesség eltűnhetett a gyorssávból területváltás után kontroller használata esetén.
• Javítottuk azt a hibát, ahol a képességek letiltódtak, ha nézőként újraéledtél a partitagok mellett kontrollerrel játszva.
• Javítottuk azt a hibát, amely megakadályozta a Companions szintlépését kontrollerrel.
• Javítottuk azt a hibát, ahol a Split kulcsszó felugró szövege 4 méteres sugarat írt, pedig a tényleges hatókör 6 méter.
• Javítottunk egy klienshibát, amely a Ancestral Warrior Totem használata során jelentkezhetett többjátékos módban.
• Javítottunk egy klienshibát, ami az Impaled debuff alkalmazásához kapcsolódott.
• Javítottunk három további klienshibát.
• Javítottunk két instance összeomlást.
0.2.0e Gyorsjavítás:
• Javítottuk azt a hibát, amely miatt a Queen of Filth nem jelent meg az Apex of Filth területen.
0.2.0e Gyorsjavítás 2:
• Javítottuk azt a hibát, amely miatt bizonyos indák – például amiket a Brambleghast használ – elszívhatóak voltak Spectre-ként.
0.2.0e Gyorsjavítás 3:
• A végjáték Map-eken, ahol van főellenfél: ha mostantól meghalsz a boss legyőzése után, nem hoz létre új területet, és nem törli a megmaradt tartalmat. Ehelyett az előző checkpointnál éledsz újra ugyanabban a zónában.
0.2.0e Gyorsjavítás 4:
• A Volatility maximum halmozódása mostantól 200 stack. Ez összeadódik a passzív képességfán található Controlled Chaos nevesített passzívval. Ez egy ideiglenes megoldás, hogy megakadályozzuk a Volatility végtelen stackelését, amivel irreálisan magas sebzést lehetett elérni – a végleges javítás később érkezik.
• Javítottuk azt a hibát, amely során a folyamatos élet-per-másodperc költségek nem érzékelték, hogy nem tudod őket fizetni, amikor a Lich’s Eternal Life nevesített passzív megakadályozta az életed változását.