Diablo II – tippek és trükkök - folytatás

Diablo II – tippek és trükkök - folytatás

Diablo II – tippek és trükkök - folytatás

 

A cikk célja, hogy folytassam a tippek és trükkök összeszedését, amik segítségére lehetnek akár az új akár a viszatérő játékosoknak.

A cikknek van egy előzménye, amit javaslom, hogy szintén olvassatok el.

A két legfontosabb oldal ahonnan a tipeket kigyűjtöttem és amiket ajánlok, hogy böngésszetek a The Arreat Summit és a Pure Diablo.

 

Jöjjenek a tippek:

 

1. Ha kezdő vagy akkor ne olvass build guide-okat:

Ez a tanács elsőre hatalmas marhaságnak tűnhet. A legtöbb embernek az az első dolga amikor egy új játékot vagy új karaktert indít, hogy megkeresi google-n, hogy melyik a legerősebb vagy a legkönnyebb build amit érdemes használni. Ez a Diablo 3-ban tökéletesen működik, mert nagyon magas a drop rate azaz az esély, hogy varázstárgy essen. A Diablo 2 ebből a szempontból egy teljesen más játék, mert nagyságrendekkel kevesebb varázstárgy esik és simán beletehetsz a játékba 100 órát és még mindig reális esélye van annak, hogy a buildhez tartozó felszerelésnek nem szerezted meg minden darabját.

Ezt úgy kell elképzelni, hogy amíg a Diablo 2-ben izgalommal várod, hogy mikor fog végre egy unique tárgy esni és izgulsz mielőtt beazonosítod addig a Diablo 3-ban már fel sem veszed a földről a legendary tárgyakat, mert annyi esik belőle. Ez is egy jelentős különbség a két játék között, mert amíg a Diablo 3-ban a szezonban a Haedrig ajándékot kiszedni még a kezdőbb játékosoknak is alig pár nap alatt könnyen megoldható feladat, addig a Diablo 2-ben ez nagyságrendekkel tovább tart.

 

2. Tulajdonságok / stat-ok:

*Strenght / Erő: meghatározza, hogy mekkora sebzést okozol a fegyvereddel illetve milyen páncél tudsz felvenni. Minden egyes pont amit az erőre költesz megnöveli a sebzésed a fegyvered sebzésének 1%-val.

*Dexterity / Ügyesség: meghatározza, hogy mekkora esélyed van arra, hogy eltaláld az ellenséget és azt, hogy mekkora esélye van az ellenségednek arra, hogy tége eltaláljon. Az ügyesség azt is meghatározza, hogy milyen távolsági sebzésű fegyvert tudsz használni és azt, hogy mekkora esélyed van blokkolni egy beérkező támadást aban az esetben ha pajzsot használsz.

*Vitality / Életerő: meghatározza a karaktered életének és kitartásának (stamina) a mennyiségét.

*Energy / Energia: meghatározza a karaktered manájának a mennyiségét.

Attól függetlenül, hogy milyen karakterrel játszik az Életerő az a tulajdonság amire a legtöbb pontot adja minden játékos. Az erőre és az ügyességre általában csak annyi pontot érdemes tenni ami lehetővé teszi, hogy az adott fegyvert vagy páncélt használni tudjátok. Ezen felül a karakerek nagyon alacsony kezdő életerővel rendelkeznek, illetve az Életerő növelése hatékonyabb formája a az életben maradásnak a páncélzat növelésénél.

A védekezés szempontjól legfontosabb tulajdonságok (statok) az ellenállások illetve a fent említett életerő. A korábbi cikkben alaposan kitértem az ellenállás fontosságára, így ezt most nem ismételném meg.

 

3. Tome of Town Portal / Identify

Újra tudod azonnal tölteni a hazateleportáló és azonosító könyvet.

Ennek az a módja, hogy lenyomod a shiftet és a jobb egérgombbal kattintasz arra a tekercsre amivel meg szeretnéd tölteni. Ha nincs az adott vendornak egyik tekercse sem akkor add el neki, majd vásárold vissza. Az eredmény az lesz, hogy teljesen feltöltött (20 db-os) könyvet fogsz visszakapni.

 

4. Italok (1.)

A Thawing Potion és az Antidote Potion +50% hideg és méreg ellenállást illetve +10 maximum ellenállást adnak az adott elemre darabonként 30 másodpercig. Mindkettő ital azonnal eltávolítja a méreg és a hideg káros hatásait (fagyasztás, stb).  

A stamina ital azonnal visszaállítja az állóképességed, illetve 30 másodpercig sokkal gyorsabb stamina visszatöltődést biztosít.

 

5. Italok (2.)

Állandóan legyen tele a fél inventory-d gyógyító és mana italokkal.

Mivel nincs cooldown az italok használatára (ellentétben például a Diablo 3-mal ahol van) így borzalmasan hamar el tudod fogyasztani az övedben lévő 16 italt. Ha éppen nem életveszélyes helyzetben vagy akkor érdemes az öveden lévő italok helyett az inventoryban lévőket használni. (Megnyomod az ’I’-t, majd jobb katintasz az adott italra és megint megnyomod az ’I’ betűt. Így az öveden lévő italokat tudod vészhelyzetre tartalékolni.)

Ha több italt iszol meg akkor ezeknek az időtartama összeadódik (stackelődik). Ugyanez a stackelődés vonatkozik a stamina italokra is. Ezek főleg a játék elején fontosak amikor tudnál haladni, de a stamina elfogyása miatt kénytelen vagy csigalépésben tötymörögni...

Az italokat rögtön vissza be tudod tenni az övedbe ha a vendornál ha lenyomod a shiftet és jobb egérgombbal kattintasz az italra amikor megvennéd. Balról jobbra haladva lesz a sorrend ahogy beteszi az övedbe és ha abban az oszlopban már van valamilyen ital akkor az azonos típusút abba az oszlopba fogja pakolni.

Ha megnyomod a shiftet és utána az italok gyors gombjait (alapból az 1-4) akkor azzal az italt a követődnek adod. Mivela követőd nem éled fel magától, mina Diablo 3-ban érdeme sőket gyógyítani. Ha már későn kapcsolsz akkor a városban tudod feléleszteni.

 

6. Mérgezés

A méreg hatásának csökkentése maximalizálva van 75%-ban. Azaz nem lehetsz teljesen immunis a méreg alapú sebzésre és mindenképpen tartani fog a méreg hatása. Kívételt jelent a Poison Shrine, amely viszont minden méreg sebzéstől megvéd.

 

7. Halál

Ha meghal a karaktered és nincs elég hely az inventorydban amikor felvennéd a holttested akkor a játék a beépített algoritmus alapján fogja eldönteni, hogy melyik italokat veszi fel. A logika az, hogy balról jobbra haladva veszi figyelembe azokat az italokat amiket az öveden viselsz. Emiatt érdemes a rejuvenation italokat az övedben a bal oldali slotokba tenni. Főleg ha full rejuvenation italról beszélünk....

 

8. Farmolás a játék elején

A Blood Moor területen (Act 1, az első terület ahova kijössz a Rogue Encampment-ből) találsz egy kis viskót, amelyben van egy ágy. Az ágyra kattintva egy titkos rejtekhelyet fedezel fel, ami egyszerre több tárgyat ad. Főleg a játék elején kimondottan jó ötlet ide újra és újra visszatérni és ezt farmolni.

 

9. Unique mobok és Fallenek

Amikor találsz egy unique szörnyet aminek minion-jai vannak akkor érdemes hátrébb menni, hogy ne lásson téged. Ilyenkor a minionok jó eséllyel egyesével odatévednek hozzád és így lassan meg tudod ölni az egész csapatot.

Ezzel ellentétben az act 1-ben atalálható Fallen Shaman-okat érdemes először megölni, mert újraélesztik az általad megölt Fallen-eket. Amellett, hogy ez baromi idegesítő nem fogsz semmi tapasztalati pontot kapni a már korábban megölt, de felélesztett szörnyekért. (Azaz, csak az első megölését jár az XP.)

 

10. Magic find  

A magic find (MF) % a csökkenő hozam elvét követve működik.

Az alap gondolat a magic find működése mögött az, hogy nem fogsz több tárgyat kapni, hanem a kapott tárgyak lesznek jobb minőségüek. Például ha van 100% MF a karaktereden akkor ha az a tárgy ami kiesik alapból 10%- eséllyel volt mágikus tárgy akkor most ez 20 %-ra változik.

Ha extra alaposan szeretnél utána járni, hogyan is működik a MF akkor ezt a oldalt olvasd át alaposan. Készülj az agyzsibasztásra és gyenge idegzetűeknek nem ajánlom. (Meg sem kísérlem lefordítani....)

Aki beéri az én összefoglalómal annak azt ajánlom, hogy a következő dolgokra figyeljen:

*A legegyszerűbb módja a MF növelésének az ha perfect topázokat teszel a sisakodba és a páncélodba.

Nem lehetetlenül nehéz feladat szerezni egy 4 socketes páncélt és egy 3 socketes sisakot és a percet topázok segítségével rögtön 168 %-os MF-nál fogsz tartani.

*Nincs teteje a MF %-nak, de egy szint felett, már nem fog akkora hasznot hozni. 100 %-magasságában fogod először megérezni a hatását, alatta sajnos szinte észrevehetetlen, olyan kicsi különbséget jelent. 200-300 % között nő ismét érezhetően a MF hatása és ha erre a szintre növelted a MF-ot akkor tarts egy kis sünetet, mert nagyon rákattantál a témára...

*Azok a karakterek, amelyek skillekkel ölnek (pl: sorceress) szerencsés helyzetben vannak, mert nincs annyira szükségük a felszerelésre ahhoz, hogy magasat sebezzenek ezáltal tudnak MF-ra köveket költeni.

*A barbárok is kimondottan hasznosak tudnak lenni a MF szemszögéből, mert nagyon életerősek és ellenállás bonussal rendelkeznek. Viszont amit még talán ennél is fontosabb az az, hogy dual-wield-elnek, azaz egyszerre két fegyvert tudnak a kezükben fogni. Így ki tudják használni a Gull tőr és az Ali Baba kard adta hatalmas előnyt. Ha a fegyverben lévő socketbe esetleg még beletesznek egy Ist rúnát az pedig további hatalmas, 30 %-os MF növelést jelent.

*ha kellően magas MF-al rendelkezel akkor érdemes beiktatni normál, de még inkább nightmare szinten történő boss run-okat. A legpraktikusabb a Mephisto, Baal és Diablo triót megölni újra és újra. Fontos megjegyezni, hogy nightmare szinten ezek a boss-ok nem minden esetben adnak elite tárgyakat, de már a tőlük kapott exceptional tárgyak is jól használhatóak.  

 

11. Magic find csapó 2

*Minél több játékos van a csapatban annál több tárgy fog esni, de ezek nem feltétlenül varázstárgyak lesznek

*A karaktered szintjének semmilyen hatása nincsen a MF-ra

*A MF nincs hatással az ékszerek és a charmok esésének gyakoriságára

*A magasabb MF hatással van arra, hogy ritkább ékszerek essenek

*A MF semmilyen hatással nincs a rúnákra

*A MF semmilyen hatással nincs a a gambling-re

*a követődön lévő bármilyen tárgy MF értéke nem segít azon, hogy neked milyen tárgy esik

 

12. Leechelés

Amíg nem éred el a 25-ös szintet addig mind a jelentősen a te szinted alatti mind a jelentősen a te szinted feletti szörnyek megölése is csak töredékét fogja adni annak tapasztalatnak, mint amit akkor kapnál ha ugyanazon a szinten lenne veled a szörny. Miután elérted a 25-ös szintet ez a logika csak a te szinted alatti szörnyekre marad érvényes. (A logika célja a leech-elés kordában tartása.)

 

13. Akciós árak

A különböző fejezetekben lévő árusok 10% kedvezményt adnak az áruikból ha meghatározott küldetéseket teljesítesz. Ezek a következőek: Deckard Cain megmentése, Radament megölése, Lam Esen könyvének a megtalálása és Izual megölése. Az 5-ik fejezetben az árak 180%-os áron vannak. Miután megölted Shenket ez a felére fog csökkeni.

 

14. Küldetés-fegyverek

A küldetésekből kapott fegyverek (Horadric Staff, Khalim's Flail/Will, Hell Forge Hammer) bármilyen karakter által használhatóak, mert nincsen hozzájuk tartozó sem erő sem szint megkötés. Ezáltal kivállóak olyan olcsó, de erős fegyvernek, amikkel egy kezdő karakter könnyen tud szintezni.

 

15. Kulcsok

Az Assassin-ok ki tudják nyitni a ládákat kulcs nélkül. Mindegyik másik karakternek ehhez kulcsra van szüksége, ami kimondottan meglepő és akár idegesítő dolog is lehet főleg a Diablo 3-ból érkező játékosok számára. Így erősen ajánlott egy slot-nyi kulcsot mindig a inventorydben tartani.

 

16. Sebzésfajták

Harc során megjelenhet egy lila fröccsenés. Ez azt jelenti, hogy ún. Crushing Blow-t sikerült intézni a szörnyek ellen. Ez egyfajta kiemelten magas sebzés, ami a szörny életének meghatározott százalékában mérhető. Meglepő módon erre a távolsági sebző fegyverek is képesek, csak a sebzés alacsonyabb.

Ha kék vagy piros kört látsz a támadásnál azok a mana és élet lopást jelölik. (mana és health steal)

 

17. Fagyasztás elleni védelem

A fagyasztás idejének felezése (Half Freeze Duration) és a nem lehet megfagyasztani (Cannot Be Frozen) tuladonságok a tárgyakon nem százalékban hanem igen/nem-ben mérhetőek és nem adódnak össze, nem stackelődnek.

 

18. Torch

A Hellfire fáklya (torch) adta Hydra charge-okat újra lehet tölteni ha a vendornál megjavíttatod.

 

19. Damage Reduction

Az elszenvedett sebzés csökkenése (Damage Reduced by %) 50%-ban van maximálva. Ez a  szám stackelve növelhető és kimondottan hasznos dolog a Decrepify és az Amplify Damage átkok hatásának csökkentésére. 

 

20. Dual Wield

A barbárok dual wield képessége során nemcsak két fegyvert, hanem egy fegyvert és egy támadó italt vagy két italt is a kezükben tudnak tartani.

 

21. Light Radius

A távolság amit látsz (Light Radius) alap értéke 13 és a maximális értéke 18. Emiatt teljesen felesleges +5 pontnál többet erre szánni. Sőt, egyes játékosok szerint igazából totál értelmetlen bármennyi pontot erre szánni, mert a Diablo 1-el ellentétben a Diablo 2-ben szinte minimális a föld alatti pálya ahol a fény és láthatóság távolságnak bármennyi taktikai előnye lenne.

 

22. Prayer

A második fejezetben (act 2) található követő Prayer aurájának a hatása megduplázódik ha a követő kezébe az Insight fegyvert tesszük, mert a Prayer aura a Meditation skill által is aktiválódik.

 

23. Virtuális csapattársak

Amint elindítod a játékot nyomd le az entert és írd be, hogy "/players X" persze az ékezetek nélkül. Az X megfelel egy szának 1 és 8 között majd nyomd meg az entert mégegyszer. A játék semmilyen visszajelzést nem fog adni arról, hogy bármi történt volna, de a szörnyek hirtelen annyival erősebbek lesznek, annyival több tapasztalati pontot fognak adni és annyival több tárgy fog esni, mintha az X-nek megfelelő számú extra ember lenne a csapatban. (Ez még működött a v1v10-es patch-ben, de nem tudom, hogy az újabbakban vagy a Diablo II: Resurrecedben működni fog-e vagy sem.)

 

24. Gold

A karaktered 10 ezer aranyat tud cipelni szintenként.

 

25. Futás

Miközben fut a karaktered azok a szörnyek, amelyek a közelében vannak azok 95 % eséllyel fognak eltalálni.

 

26. Játék csapatban

Ahogy azt már a többi hasonló játékban már megszokhattuk a tapasztalati pont megoszlik a csapatagok között ha ugyanazon a területen vannak. Az a játékos aki beviszi a szörnyet megölő utolsó ütést 10% tapasztalati bónuszt fog kapni. A szörnyek megöléséből adódó teljes tapasztalati pont 35%-al megnő ha van egy másik játékos ugyanazon a területen (a térkép ugyanazt a területnevet írja ki) és ez a totál tapasztalat oszlik meg egyenlő arányban a csapattagok között.

 

27. Halál: tapasztalat- és arany vesztés

Normal szinten nem kell tapasztalatvesztéstől tartani. Nightmare szinten a halál 5% tapasztalat vesztést jelent. Hell nehézségi fokozaton ez 10 %-ot jelent. A tapasztalat vesztés a karaktered jelenlegi szintje és a következő szint közötti tapasztalati pontok százalékára vonatkozik. Amikor felveszed a holttestet akkor az elvesztett tapasztalati pontok 75 %-át visszakapod.

Halál esetén aranyat is elveszítesz. (az övedből és a ládádból is.) Az elvesztett összeg megegyezik a karaktered szintjével, de nem haladja meg az összes aranyad 20 %-át.

 

28. Karakterindításnál ne legyél kapzsi

Nem érdemes minden aranyat felvenni a játék elején, mert borzasztóan le fogja lassítani a haladást. Ehelyett a tárgyakra koncentráljatok és azokt vegyétek fel. Egy-egy ital vagy dobókés sokkal több pénzt hogy miután eladtátok a vendoroknak, mintsem ha minden egyes aranyat elvennétek.

Szuper jó hír, hogy a Diablo II: Resurrected-ben már ki lehet választani azt a lehetőséget, hogy a karaktered magától szedje fel a aranyat ha elég közel sétálsz el hozzá, azaz megfelelő pick-up radius-szal rendelkezel.

 

29. Kövek, vázák és ládák

Minden követ forgass fel, minden vázát törj össze és minden ládát nyiss ki ami csak az utadba kerül. A varázstárgyaid 40 – 50 %-át így fogod összeszedni. Ha ezek a tárgyak esetleg egy elit szörny csoport közelében vannak akkor még fontosabb ezeket kinyitni vagy összetörni, mert jó eséllyel magas loot fog esni belőlük.

 

30. Rúnaszavak

Bár a rúnaszavak önmagukban megérnek egy több oldalas különálló cikket itt is szeretnék kitérni rájuk. (Annyira megkerülhetetlen elemei a játéknak, hogy nélkülük elkézelhetetlen a hell fokozat, ami a Diablo 2-ben az endgame-t takarja.)

Jobb ha rögtön a elején megbarátkoztok a gondolattal, hogy a rúnaszavak rendszere borzasztóan bonyolult és komplex. Ez nem felétlenül kell, hogy bárkit elijesszen, mert természetesen itt is vannak fokozatok. Szerencsére már a játék elején is össze lehet állítani kellően erős rúnaszavas fegyvereket vagy páncélokat amik jelentősen megnövelik majd a karaktered erősségét.

Az alábbi listát érdemes felírni vagy kinyomtatni:

Rúnaszavak

Tárgy szint

Rúnák

Megjegyzés

Steel

Level 13

Tir + El

közelharcra

Nadir

Level 13

Nef + Tir

 Cloak of Shadows charge miatt

Malice

Level 15

Ith + El + Eth

 normal boss-ok ellen

Stealth

Level 17

Tal + Eth

 sorceress

Leaf

Level 19

Tir + Ral

 sorceress

Zephyr

Level 21

Ort + Eth

 bowazon

Ancient’s Pledge

Level 21

Ral + Ort + Tal

 high resist

Holy Thunder

Level 23

Eth + Ral + Ort + Tal

 paladin

Strenght

Level 25

Amn + Tir

 melee

Edge

Level 25

Tir + Tal + Amn

 thorns és vendor ár csökkentés

King’s Grace

Level 25

Amn + Ral + Thul

 demon és undead ellen

Spirit

Level 25

Tal + Thul + Ort + Amn

 caster

Radiance

Level 27

Nef + Sol + Ith

 life és mana boost

Insight

Level 27

Ral + Tir + Tal + Sol

 follower-vagy caster

Lore

Level 27

Ort + Sol

+1 all skill 

 

31 /1. Farmolás normál nehézségen

Ezen a szinten farmolásra egyáltalán nincs szükség. Egész egyszerűen azért, mert a tárgyaidat folyamatosan cserélgetni fogod illetve ha jót akarsz magának akkor minden ládát kinyitsz és minden vázát (urn) összetörsz. A legfontosabb az, hogy minél több MF-ot (magic find) szerezzetek be, hogy a unique tárgyak, rare tárgyak, gyűrűk, charmok és amulettek folyamatosan essenek. Ezt úgy tehetitek meg a legkönnyebben, ha a rendelkezésére álló legmagasabb topáz drágaköveket beteszitek a sisak és a páncél foglalataiba (socketeibe). A topáz az egyetlen drágakő amely MF-t ad. Ezen felül érdemes a olyan gyűrűket és amuletteket keresni amiken magas MF található . Mivel a játék normál fokozaton nem kiemelten bonyolult így meg tudjátok magatoknak engedni, hogy a MF-ot válasszátok a sebzést növelő bonuszok helyett. Erre sajnos magasabb nehézségi fokozatokon egyre kevesebb lesz a lehetőség.

Az egyetlen dolog amit érdemes farmolás címszóval ezen a szinten csinálni az a rúnák keresése. Ezt pedig úgy tudjátok a legkönnyebben megtenni ha az act 1-ben található Countess runokat csináltok. Amikor a Forgotten Tower küldetést elsőre csináljátok meg akkor 3 rúnát fogtok kapni, minden tovább alkalom során már csak kettőt. Ha soloban játszotok akkor nagyon figyeljetek arra, hogy a Countess megölése előtt visszaállítsátok a csapatlétszámot /player 1-re. (Ld. 23-as pont.)

Megjegyzés: Fontos tudni, hogy a boss-ok megölése során a legmagasabb drop rate akkor van, amikor küldetésként először ölitek meg őket. Nyilván ettől még maximálisasan megéri őket újra és újra megölni, de nem szabad arra számítani, hogy ugyanannyi lootot fogtok kapni sokadszorra, mint elsőre.

 

31 /2. Farmolás nightmare nehézségen

Ez az a nehézségi fokozat ahol már érdemben el tudunk kezdeni a farmolásról beszélni. Ennek az az oka, hogy a magasabb szintű ellenségek már kellően magas szintűek lesznek ahhpz, hogy a játék mechanikájába beépített algoritmusok szerint elkezdjenek potyogni a valóban erős és hasznos tárgyak.

Az első boss, amit el lehet kezdeni farmolni Andariel. Bár sajnos a sebesség szempontjából nem ez a leggyorsabb run, de megéri, mert általában jó MF-al rendelkező cuccok eshetnek ki.

Act 2 és act 4 között általában a sírok (tombs) azok a helyek ahol a legjobban megéri farmolni. Az act 3-ban található Lower Kurast kiemelkedik ezek közül, mert a farmolás mellett az XP is komoly boostot kap.

Amint megerősödik a karaktered tudsz tovább haladni és elkezdeni a Council-t és Mephistot farmolni. Ezek nagyságrendekkel nehezebbek, de cserébe már adnak olyan magas szintű tárgyakat, amik hell-en is megállják a helyüket. Mephisto messze a legkedveltebb a farmolók között, mert kiemelten magas lootot ad. Az utolsó farmolási célpont pedig ezen a fokozaton a Chaos Sanctuary ahol Diablot tudjátok legyőzni.

Ha tovább haladtok act 5-be akkor a könnyű megközelíthetősége és a dupla boss miatt az első waypointothoz érdemes többször visszatérni. Itt található ugyanis két boss is. Az első Shenk, aki a waypointtól lefele (visszafelé) található és Eldrith, aki a waypointtól felfelé található. Ez a hely kiváló bemelegítés a késöbbi farmokra.

Az utolsó boss ebben az act-ben akit a kaladorok sűrű tömött sorokban látogatnak Baal. Ennek viszonylag egyszerű az oka,mégpedig az, hogy ha elég sokan vannak a csapatban akkor Ball az egyetlen olyan boss nightmare nehézségi szinten akinél már van esély arra, hogy hell nehézségi fokozaton is használható magas szintű tárgyat találj. Ide még akkor is érdemes rendszeresen visszajönni farmolni ha amúgy már bőven hell fokozaton jtszol, de a hell szintű boss-ok még túl nehezek. Ráadásul ilyen esetben már talán leszel annyira erős, hogy speed run-olni tudd nighmaren Baalt.

 

31 /3. Farmolás hell nehézségen

Hell fokozaton érdemes ugyanazokat a helyeket farmolni, mint amit már normálnál és nightmare-nél leírtam kiegészítve néhány újjal.

Kérlek, nagyon figyeljetek arra, hogy a hell fokozat bizony pokolian nehéz már. (Szándékos szóvicc..LOL)

Viccet félretéve amikor váltotok hell fokozatra még harmat gyengék lesztek ahhoz, hogy Mephistot vagy Diablot farmoljátok. Emiatt fontos, hogy tudatosan és szisztematikusan építsétek tovább a karaktereteket odafigyelve, hogy mit és hogyan farmoltok.

Talán viccesen hangzik, de általában elmondható, hogy hell-en bármelyik szörnyet megéri megölni és egy kevés MF-al az act 1 bármelyik részét el tudjátok kezdeni farmolni és jó tárgyak fogni esni.

Megjegyzés: A Councilt hell-en már nem érdemes megölni, mert nem adnak elég magas szintű tárgyat. Gyűrűk, charmok és arany farmolására továbbra is jók, de másra alig.

A következő területeket érdemes farmolni

* The Pits – Act 1 (level 85 terület)

* Sewers 1, 2, 3 – Act 2 (Level 74+ terület)

* Ancient Tunnels – Act 2 (Level 85 terület)

* Lower Kurast + Chests – Act 3 (level 80)

A lényeg, hogy nighmare és hell nehézségi szinten minden területnek megvan a maga meghatározott szintje ami behatárolja, hogy milyen szintű tárgyak eshetnek ott. Elég bonyolult a mechanika, de ha valakit érdekel akkor itt tud róla olvasgatni. A lányeg, hogy a karaktered szintjéhez mérten ne farmolj túl alacsony szintű területet, mert nem fog elég magas szintű tárgyakat adni. (Például 85-90-es szintű karakterrel ne várj elég jó tárgyakat ha a Sewers részt farmolod.

 

32. Horadric Cube

Ez a kocka egy különleges küldetéstárgy ami messze a legfontosabb eleme a játéknak. Act 2-ben a Halls of the Dead pálya harmadik szintjén található.

Mivel az eredeti Diablo 2-es játékban döbbenetesen kicsi a tárhely így a kocka szerepe sokszor a tárolásban sem elhanyagolható. Amíg kívülről csak 2x2 nagyságú addig a belseje már 3x4-es nagyságú. Ezen kívül a tárgyak átalakításában van kulcsfontosságú szerepe.

Az átalakítás rész meglehetően komplex és szerteágazó, de szerencsére ezekről rengeteg weboldal van. Én is kigyűjtöttem nektek egy áfogó listát.

Egy valamire kell figyelni, de arra nagyon. A kockában az átalakítás folyamán csak azok a tárgyak lehetnek benne amikre az átalakításhoz szükség van. Ha több vagy kevesebb dolog van benne akkor az átalakítás sikertelen lesz. Szerencsére azt a hibát, hogy sikertelen átalakítás után elvesznek a tárgyak már kijavították.

Kiindulási tárgyak:

Kapott tárgy:

3 El rúna

Eld rúna

3 Eld rúna

Tir rúna

3 Tir rúna

Nef rúna

3 Nef rúna

Eth rúna

3 Eth rúna

Ith rúna

3 Ith rúna

Tal rúna

3 Tal rúna

Ral rúna

3 Ral rúna

Ort rúna

3 Ort rúna

Thul rúna

3 Thul rúna + Chipped Topaz

Amn rúna

3 Amn rúna + Chipped Amethyst

Sol rúna

3 Sol rúna + Chipped Sapphire

Shael rúna

3 Shael rúna + Chipped Ruby

Dol rúna

3 Dol rúna + Chipped Emerald

Hel rúna

3 Hel rúna + Chipped Diamond

Io rúna

3 Io rúna + Flawed Topaz

Lum rúna

3 Lum rúna + Flawed Amethyst

Ko rúna

3 Ko rúna + Flawed Sapphire

Fal rúna

3 Fal rúna + Flawed Ruby

Lem rúna

3 Lem rúna + Flawed Emerald

Pul rúna

2 Pul rúna + Flawed Diamond

Um rúna

2 Um rúna + Topaz

Mal rúna

2 Mal rúna + Amethyst

Ist rúna

2 Ist rúna + Sapphire

Gul rúna

2 Gul rúna + Ruby

Vex rúna

2 Vex rúna + Emerald

Ohm rúna

2 Ohm rúna + Diamond

Lo rúna

2 Lo rúna + Flawless Topaz

Sur rúna

2 Sur rúna + Flawless Amethyst

Ber rúna

2 Ber rúna + Flawless Sapphire

Jah rúna

2 Jah rúna + Flawless Ruby

Cham rúna

2 Cham rúna + Flawless Emerald

Zod rúna

3 Magic Ring

Magic Amulet

3 Magic Amulet

Magic Ring

2 Bolts

Arrows

2 Arrows

Bolts

Bármilyen Spear + Arrows

Javelin

Bármilyen Axe + Dagger

Throwing Axe

Strangling Gas Potion + bármilyen Healing Potion

Antidote Potion

Magic Shield + bármilyen Spiked Club + 2 bármilyen Skull

Magic Shield of Spikes

bármilyen Diamond + bármilyen Kris + bármilyen Staff + bármilyen Belt

Savage Polearm Class Weapon (+66-80% Damage, de nem lesz Bec-de-corbin, Grim Scythe vagy bármilyen Elite)

4 bármilyen Health Potion + bármilyen Ruby + Magic Sword

Magic Sword of the Leech (4-5% life stolen per hit)

3 bármilyen Health Potion + 3 bármilyen Mana Potion + bármilyen Chipped Gem

Rejuvenation Potion

3 bármilyen Health Potion + 3 bármilyen Mana Potion + bármilyen Standard Gem

Full Rejuvenation Potion

3 Rejuvenation Potion

Full Rejuvenation Potion

3 azonos típusú és szintű Perfect-nél kisebb gem

Azonos típusú, egyel magasabb szintű gem

3 bármilyen Perfect Gem + bármilyen magic tárgy

Azonos típusú, új magic tárgy

6 Perfect Gem (egy mindegyikből, skull-t kivéve)+ magic amulet

Prismatic Amulet (All Resistances +16-20)

Magic Ring + Perfect Emerald + Antidote Potion

Jade Ring (Resist poison +21-30%)

Magic Ring + Perfect Ruby + Exploding Potion

Garnet Ring (Resist fire +21-30%)

Magic Ring + Perfect Topaz + Rejuvenation Potion

Coral Ring (Resist lightning +21-30%)

Magic Ring + Perfect Sapphire + Thawing Potion

Cobalt Ring (Resist cold +21-30%)

3 Perfect Skull + nem foglalatos rare tárgy + Stone of Jordan

1 foglalat a tárgyba

6 Perfect Skull + rare tárgy

gyenge minőségű új rare tárgy

Perfect Skull + rare tárgy + Stone of Jordan

Jó minőségű új rare tárgy

3 Standard Gem + bármilyen foglalatos fegyver

foglalatos magic fegyver (1-2 foglalat)

3 Chipped Gem + magic fegyver

gyengébb minőségű foglalatos (ha lehet) magic fegyver (1-2 foglalat)

3 Flawless Gem + magic fegyver

jobb minőségű foglalatos (ha lehet) magic fegyver (1-2 foglalat)

Tal rúna + Thul rúna + Perfect Topaz + normal testpáncél (nem low-quality vagy superior)

azonos, foglalatos testpáncél

Ral rúna + Amn rúna + Perfect Amethyst + normal fegyver (nem low-quality vagy superior)

azonos, foglalatos fegyver

Ral rúna + Thul rúna + Perfect Sapphire + normal sisak (nem low-quality vagy superior)

azonos, foglalatos sisak

Tal rúna + Amn rúna + Perfect Ruby + normal pajzs (nem low-quality vagy superior)

azonos, foglalatos pajzs

Eld rúna + Chipped Gem + low quality fegyver

azonos, normal fegyver

El rúna + Chipped Gem + low quality páncél

azonos, normal páncél

Ort rúna + bármilyen fegyver jellegű tárgy

javított fegyver (etherealt nem javít)

Ral rúna + bármilyen páncél jellegű tárgy

javított páncél (etherealt nem javít)

Ort rúna + Chipped Gem + bármilyen fegyver jellegű tárgy

javított és feltöltött fegyver (etherealt nem javít)

Ral rúna + Flawed Gem + bármilyen páncél jellegű tárgy

javított és feltöltött páncél (etherealt nem javít)

Hel rúna + Scroll of Town Portal + foglalatos tárgy

Unsocket (foglalatok kiürítése)

Staff of Kings + Amulet of the Viper

Horadric Staff (küldetéstárgy)

Khalim's Eye + Khalim's Brain + Khalim's Heart + Khalim's Flail

Khalim's Will (küldetéstárgy)

1 Wirt's leg + 1 Tome of Town Portal

Átjáró, amely a titkos tehenes pályára visz. Megjegyzés: ez csak a Rogue Camp-ben működik, és csak akkor, ha az utolsó Act utolsó küldetése a Quest Log szerint be van fejezve és csak addig működik, amíg nem voltál jelen a tehenes pályán olyankor, amikor valaki épp első alkalommal ölte meg a Cow King-et azzal a karijával.

 

Hát hirtelen ennyi tippet sikerült összegyűjtenem. Remélem, elég lesz...  :-D

Ha eljutottatok idáig és tényleg alaposan átolvastátok az egészet akkor megemelem előttetek a kalapom és már megérte a belefektetett energiát.

Mivel még odébb van a Diablo II: Resurrected megjelenési dátuma ezért addig azt tanácsolnám, hogy mentsétek el a cikk linkjét és rendszeresen olvassátok újra, hogy mire valóban tudunk vele játszani addigra az alapok meglegyenek.

Végszóként azt szeretném elmondani, hogy talán a mostani és az előző cikk elolvasása után látjátok a játék komplexitását és megértitek, miért volt akkora siker és miért tudta beszippantani hosszú évekre a hardcore PC gamereket. Iletve azt is, hogy a Diablo 2 után miért volt akkora csalódás a Diablo 3. Én kimondottan bízom benne, hogy sokan fogunk az új verzióval játszani. Ha esetleg mégsem az sem akkora nagy probléma, mert a Diablo 4-nél úgyis megint együtt fogunk játszani, bár az sajnos még tényleg nagyon messze van...

 Drizzt_D_Hun

  

Forrás:

https://www.youtube.com/watch?v=H3UOdIO3Yb0&list=WL&index=22&t=300s&ab_channel=MrLlamaSC

https://www.youtube.com/watch?v=5TNdb8Rfgiw&ab_channel=Xtimus

https://diablo-archive.fandom.com/wiki/Immune_Monsters_(Diablo_II)

https://gamefaqs.gamespot.com/pc/197113-diablo-ii/faqs/23725

http://www.d2tomb.com/game_play_tips.shtml

https://www.reddit.com/r/diablo2/comments/8is7dp/50_tips_tricks_and_oddities_in_diablo_2/

https://steemit.com/gaming/@hydroflux/diablo-2-tips-and-tricks

https://www.farazjafari.com/diablo-2-guide

https://www.farazjafari.com/diablo-2-farming-guide

http://www.diablohungary.hu/hirek/diablo-ii/diablo-ii---horadric-cube_2012-03-06

https://www.purediablo.com/

http://classic.battle.net/diablo2exp/