Torchlight III Early Access Mainline Patch (2020 június 13)
Íme az első korai hozzáférésű Mainline Patch fordítása - Köszi Szicsi!
A Railmasternél éveken keresztül egyre kevesebb és kevesebb helyen használták az Endurance-t. A zárt alfa végére mindösszesen 5 skillre alkalmazták, ami gyakorlatilag annyit jelent, hogy a fejlesztésekben bölcsebb dolog volt csak egy Endurance fogyasztót választani, mivel sok más skill elérhető volt helyette, amelyek cooldown-nal működnek. Így egyértelművé vált, hogy a Railmaster a használható skilleknél az időt részesítette előnyben, mint erőforrást. Az Endurance tulajdonképpen csak arra volt való, hogy kitöltsd az elsődleges skill cooldown idejét.
Világos, hogy a Railmasterrel való játékot úgy tudjuk fejleszteni, ha elfogadjuk az időt, mint elsődleges erőforrást úgy, hogy átalakítjuk a fennmaradó Endurance-et fogyasztó skilleket úgy, hogy azoknak saját cooldown idejük legyen ahelyett, hogy effektív az Endurance legyen maga a cooldown. Eközben azonnal új lehetőséget láttunk abban, hogy az Endurance miben tud segíteni a Railmasternek. Mérlegeltük, megbeszéltük a dolgainkat, és oda lyukadtunk ki, hogy készítünk egy olyan mechanikát, amely semmilyen formában nem korlátozza a skilleket - mivel a korlátozást már alapból 'megkapjátok' a cooldown miatt -, ugyanakkor sok bónuszt ad. A Railmaster resource játékmenet arról szól, hogy A) kiválasztod, melyik skill bónusza a legfontosabb neked az adott pillanatban, és B) próbálod növelni a nyereséget az adott erőforrásra, így növelve a bónuszaid mértékét is.
Minden esetben, ha maxon van az erőforrásod, kiválaszthatod a sávodban lévő skillek közül az aktuális combathoz leginkább illőt, legyen az akár a szövetségesek (játékostársak) összehívása, akár egy bazinagy AoE támadás, esetleg egy hosszabb ideig tartó, sokáig hatásos buff; a döntés a tiéd. Ez sokkal vonzóbb játékmenetet biztosít a Railmaster számára, mint ami korábban elérhető volt számotokra, és jobban azonosul az összetett Dusk Mage-el, mint például a sötét/világos charge barral, vagy a Forged-del, a Vent skillek kezelésével.
A Fort most egy 'Store All' funkcióval érkezik, a Sharpshooter testreszabásában több lehetőség lesz, és számos változatos Relic update és javítás is jön. Hogy mindezek egyensúlyban legyenek az alap gold droppal, a Fort-ban az erőforrás újratermelődésének idejét és a prop költségeit drasztikusan csökkentettük.
Mindezek mellett számos hibát javítottunk az utazásban, skill pontokban, és a nem elsődleges itemekben és skillekben is.
Alapok
- Megoldottuk azt a problémát, amikor a játékosok a Fort szintjük helyett egy végtelen kék üregbe sodródnak.
- A Railmaster “warp pad” problémáját megoldottuk. (Legalábbis reméljük)
- A Skill ponttal kapcsolatos hibát, amikor is túl sok pontot kaptatok, vagy nem tudtatok skill pontokat költeni, kijavítottuk.
- Eltávolítottuk a városból a térképárusokat, így nem válik 'unalmassá' a játék.
- Deactivated Contracts – elérhető lesz később az Early Accessben.
- A beállítások alaphelyzetbe állítása a kép/videó felbontást is visszaállítja.
- Ha egy karakter nehézségi szintjét átállítod bármelyik másikra, visszadobja a karaktert “normal” -ba; ezt is kijavítottuk.
- Többé nem lehetséges egy másik nehézségi szinten lévő játékos partyba hívása a neve beírásával.
- A Steam Achievements már nem válik automatikusan elérhetővé, mikor belépsz az Occupied Trevail Point-ba.
- Néhány achievement leírásánál a 'collect' szót 'equip'-re cseréltük:
- Legendary Set - Equip 7 different legendary sets.
- Celestial Garb - Equip the legendary Celestial set.
- Cosmic Garb - Equip the legendary Cosmic set.
- Woodsbeast Garb - Equip the legendary Woodsbeast set.
- Skittering Garb - Equip the legendary Skittering set.
- Musketeer Garb - Equip the legendary Musketeer set.
- Arc-Powered Garb - Equip the legendary Arc-Powered set.
- Mountain King's Garb - Equip the legendary Mountain King set.
- A Legendary Set achievement most már pontosan számolja az equippelt legendary set-eket.
- Az “Equip Items with Trait Greater Than” típusú feladatok már számolják az achievement elérésébe is beleszámító részeredményeket.
- Javítottuk azokat az achievementeket, amik nem számolták bele a legendary set itemeket (Arc-Powered Garb, Celestial Garb, Cosmic Garb, Mountain King's Garb, Musketeer Garb, Skittering Garb, Woodsbeast Garb).
- Hozzáadtunk néhány kiegészítő statisztikai infót, hogy nyomon tudjátok követni az adott folyamatok aktuális pontjait (Fort activity, item drop, stb.)
Felhasználói felület
- A játék indításánál az Early Access részletesebb lett.
- Frissítettük a játékon belüli help menü infóját.
- Hozzáadtunk néhány ikont a maradék wardrobe fort prop-okhoz.
- A skills menüben már nem jelenik meg a More Info gomb, ha nincs rá szükség.
- Hozzáadtunk egy Legendarium ikont, és egy Legendarium info panelt.
- A játékosok már nem kapnak hibás értesítést arról, hogy “New Skills Unlocked”, vagyis új skillek elérhetőek, ha még nem tudnak hozzáférni a Legendariumban.
- A skill kiválasztó sáv már nem tűnik el véglegesen, ha az üres Relic ablakra vagy a Legendarium ablakra mész.
- Integrált játékos 'jelvények' a social menüben.
- Új arcképek a történet-mesélőknek.
- A játékosok már nem tudják megnyitni a menüt vagy interakcióba lépni az UI-val a loading képernyő közben.
- Kijavítottuk az item tooltip üzeneteket ha nem megfelelő karakterrel vagy, vagy túlságosan alacsony a szintje a Luck Tree pontjaihoz.
- A nem megfelelő class üzenetek és az item dimmer is megjelenik már az inventoryban a Forged ágyúira más classoknál.
- Kijavítottuk a rossz betűszínnel megjelenő quest leírásokat.
- Ha kilépsz egy beállítás képernyőjéről, az előző 'Main Menu' képernyőre kerülsz vissza.
- Épületek craftolása közben már nem jelenik meg a fehér négyzet, és eltávolítottunk egy extra Arc weboldal linket.
- A 'Frontier Map'-on sok helyen javítottuk azt, hogy tévesen világította meg azt a helyet, ahol éppen vagy.
- Az item tooltipek közül eltávolítottuk a Damage over Time részt.
- Míg sok fegyver némi extra damage-et ad, néhány elem kevésbé közvetlen dolgot csinál – ami igazából nem damage over time. Úgy gondoljuk, hogy az UI ezen részének eltávolításával tisztább lesz a dolog.
- Hozzáadtunk néhány loading képernyőt, amelyek bemutatják a játékosainknak a karakterek rendszerét.
- A 'Hide UI' funkció megkapta az F10 gyorsbillentyűt.
- Frissítettük a karakter személyreszabás menüt, a nagyobb UI rugalmasság érdekében.
- Az X és A helyett a nyilakkal tudod állítani a social options-t.
- Megjavítottuk a hang- és írás alapú chatet.
Küldetések
- Movement Skills tutorial level 10-nél.
- Hozzáadtunk egy account tutorial questet, hogy bemutassuk a Gambler NPC-ket.
- Emeltük a story questekért járó jutalmakat.
- A játékba került egy további szükséges feladat a 'Harder, Better, Faster, Stronger'-ben, ahol le kell győznöd Algamarth-ot (Warden of the Falls).
- Most már a 'Sadistic Sorcery' küldetés véget ér a Wolframmal való beszélést követően.
- A játékos nem ragad be többé az 'idézésbe', ha dupla jobb klikket nyom a quest trackerre.
- További nem kötelező mellékküldetések a Hyvid Hatchery és Crystal Passage küldikben.
- Frissítettük az activating és deactivating feladatokat, így a Netherbloommal nem tudsz kapcsolatba lépni, és nem tud spawnolni amíg el nem végzed az ehhez szükséges feladatot.
- A quest trackerben elöl vannak azok az aktális területen elvégzendő questek, amikhez task tartozik, majd utána következnek azok, amelyekhez nem tartozik task.
Itemek és felszerelés
- Lágyabb animációk és ragyogás az aktív pajzson.
- Minden gold drop mennyiségét kb 60%-kal csökkentettük.
- Csökkentettük a championok és bossok gold dropját az eddigi felére.
- A ládákból származó gold drop mennyiségét sztenderdizáltuk.
- A játékosok már nem veszik fel automatikusan a goldot amikor elérik a gold limitet.
- Kijavítottuk azt a hibát, hogy néha az egykezes fegyverek damage nélkül spawnoltak.
- A kezdő railhammer mindig a Rusty Railhammer.
- Az íj látható marad Targeted Strikes Triple shot közben.
- A Bleed affix idejét egységesen minden esetben növeltük.
- Azok az Item affixek, amik érintik a Slammer tree-t, már ezen a néven futnak a Lineage helyett.
- A Railmaster "Pistol Equip"-je már pontosan működik.
- Az "Ebon Grasp" Legendary már egy Unholy Bolt 'falat' lő ki, egy darab helyett, ha az Energy Spike-ot használod aktív Dark Buff közben.
- A Doompipe Legendary-t átneveztük "Mortar and Flamethrower always have their Endurance Bonus and do not spend Endurance"-re, és a Doompipe hatásai Endurance Bonussá alakulnak.
- A "Shotgonner's Shield" legendary új neve "Shotgun and Shield always have their Endurance Bonus and do not spend Endurance", és a Shotgonner's Shield hatásai Endurance Bonussá alakulnak.
- Snecko Stick: újratervezve, hogy kompatibilis legyen a Legendariummal. Az item megtartja eredeti ranged attack-ját, de az affixban csak a poison bolts szerepel.
- Centrifugal Demolisher: már a Hammer Spin után is némi plusz damage-et ad.
- Berserk Crusher: plusz charge a Pound and Spike Drive-hoz.
- Blast Breaker: 'Blasting Charge always gains its Endurance Bonus, and does not spend Endurance'. (Blasting Charge-ért mindig jár Endurance Bonus, és nem költ az Endurance-ból)
- Stinging Wing: a Flying Picks most már inkább kétszer olyan gyors újratöltődést biztosít ahelyett, hogy az Endurance csökkenését megakadályozná.
- Tome of Zul-Tava: Doompipe's affix-ként jelent meg, most már developmentben van, és nem jön dropból.
- Storm Driver: mostantól a hatását is látjuk.
- Ugyanaz a lore item már nem esik sokszor egymás után a 'Curious Pneumatic Drum'-okból.
- Ha fullon vagy potiból, akkor már nem tudsz 'flippy lock'-ba rakni többet.
- Többé nem crashel be a játék, amikor Snecko Staff legendariummal támadsz.
- Javítottuk azt a hibát, amikor néhány item részletei csak számokkal jelentek meg.
Ereklyék (Relics)
- A Relic stash már mutatja az új ereklyét rögtön a készítés után.
- A Falming Destroyer célzása már nem hely, hanem irány alapján történik. Aktiválás előtt 'forog', így céloz. Ezáltal pontosabb helyzete lesz akkor is, amikor elsül.
- A Bane aktív skill 90%-os damage-e 140%-os weapon damage-re nőtt, és a tooltipben 'előrejelzi', hogy mekkora az alap, és a méreggel való damage.
- A Shocked-nek már nincs DoT vonatkozása, csak a damage-re fókuszál. Az Elemental Damage fogja eldönteni a Shock bolts damage-ének mértékét, ahelyett, hogy mindig 70% Weapon Damage-e lenne.
Erődök (Fort-ok)
- Frissítettük az alap Fort-ot, ugyanúgy néz ki, viszont kevésbé “rumlis”.
- Készítettünk egy “Clear All” Fort Funkciót.
- Ha Trevail's Passage-hez utazol, a party leader Fortjához kerülsz.
- Javítottuk azt a hibát, hogy Act 3-ban nem tudtatok a fortokba jutni.
- Erősen csökkentettük a resource újratöltődés idejét, 5 másodperc és 1 perc közt, a mennyiségtől függően.
- Erősen csökkentettük a resource fogyasztást a fort dekorációjához.
- Némileg csökkentettük a Magic és Rare minőségű fort dekorációk árát (gold-ban).
- A Wardrobe szobrok már megfelelően használják a normal térképeket.
- Helyrehoztuk az itemek furcsa viselkedését, amikor a wardrobe-ból a játékosra kerül.
- Amikor első alkalommal nyitod meg a customization menüt a Fortban, már nem záródik be magától.
- Fényesebb Monument-ek (textúrák és UI).
Petek
- A poison pet defense (primary) affix minimum 16-os szinttől elérhető.
- Az electrical pet defense (primary) affix minimum 31-es szinttől elérhető.
Szörnyek
- Javítottuk azt a ritkán előforduló hibát, mikor néhány szörny ugyanakkor, ugyanott spawnolt.
- Brall nem respawnolt, ha Painful vagy magasabb nehézségi szinten nyírták ki a játékost. Most már igen. :)
- Brall farkasa már nem kapja meg Brall bónusz HP-ját.
- Brall HP-ját kb. 40%-kal növeltük.
- Brall fázis váltásai kicsit korábban történnek, az utolsó fázisa 50% HP-tól indul.
- Brall illúziói néha full HP-val jelentek meg, nempedig Brall HP%-ával. Ezt is javítottuk.
- A Brall Nether Well Arrow-jának cooldown-ja 10-ről 5 másodpercre csökkent, a spawn ideje pedig 20 másodperc, 10 helyett.
- A Boss Health alapvetően 70-re nőtt, +120% a korábbihoz képest. Ez afféle válasz Tyler nemrégiben megjelent non-act boss videójára, melyben láthatjuk, hogy a Kronch-hoz hasonlóak 30 másodperc alatt halnak meg, különféle karaktereknél, Hard módban. Ez a határozott fordulat erősen indokolt. Kivétel ezalól: Yapper, aki marad 15-nél, és Bruce Killis, aki közel marad a 35-höz. Az 5 megnevesített boss, akik nem főbossok (pl. Strongtusk) 100-ra mennek fel, 70 helyett. Brall és Sadista 140-re mennek 100 helyett. Ordrak marad 200-nál.
- Az XP is növekszik, sokkal alacsonyabb arányú TTK-XP-jük volt mint a normal monstereknek. Most már össze lehet őket hasonlítani, összességében nagyjából másfélszeres a HP-juk.
- Csökkentettük a szükséges minimum távolságot a Blazing Custodian Automatons-hoz.
- A nagyobb bossok nagyobb teret kapnak a mozgásra.
- A monsterek spawn után azonnal megkapják a defense buff-ot, ha a Hyvid Armor Crystal buff sugarán belül spawnolnak.
- A Skeletal Acrher monsterek, akiket Lilly Bonebreaker spawnolt, majdhogynem halhatatlanok voltak; a hiba javítva.
- Psora boss-t kevés erőfeszítéssel le lehetett győzni, ha a boss arenán kívül voltál; most már nehezebb.
- Eltávolítottunk 2 tornyot Shriekbeak spawn-ja mellől, így a játékos nem hal meg azonnal.
- Sadista's Lobby-t áthelyeztük az Arénába.
Környezet
- Az imperial guardok hullája, ami lore itemet dob, már megjelenik Fields of Unrest-ben.
- Megjavítottuk az NPC animációkat.
- Eltávolítottuk a problémás infested mapworks dungeon-t, ami Frackmaster 2000-ben végződik.
- Eltűntettük a bármelyik dungeonban szükségtelenül megjelenő “Earth Ember Deposit” bányászó csomópontokat.
- Helyrehoztuk a spawn helyeket, hogy a játékosok ne a játékterületen belül spawnoljanak.
- Sunken Ruins hosszát növeltük, hogy közelebb legyen a belőtt időtartamhoz, és több lehetőséget/helyet biztosítson a lore cuccoknak, és hogy kicsit 'szellősebben' legyenek.
- “The Gambler”-nek szüksége volt egy jobb házra Trevail Point-ban. Most már van neki.
- General Graye-t kicsit elmozdítottuk, így már könnyebben láthatóak az interakciós ikonjai, és elfordítottuk a tároló ládáját egy kicsit természetesebb irányba.
- A playtest NPC-ket minden városból eltávolítottuk.
- Kevésbé darabos a játékosok mozgása.
- A játékosok néha beragadtak egy nyitott helyen, ahol elvileg kéne tudniuk mozogni. Most már tudnak.
- Denevér- és légyrajok is kerültek a játékba.
- Firebelly Strongholdban kijavítottuk a warpok helyeit.
- Ha alacsonyabb teljesítményű gépen játszol, a low grafikában is van lehetőség némi árnyékra.
- Blazing Monster Affix update.
- Javítottuk az extra navmesh-t a térkép szélén, Lost Woods-ban. Cave of Sorrows-ban a rossz hídnál van az extra navmesh.
- Phase Beast elveszíti a fényét, ahogy elkezd haldokolni.
- A felbukkanó Dusk Mage animációt javítottuk mozgás kezdeténél és végénél, ha great weapon van a kezedben.
- A Dusk Mage könyöke már nem pattan hátra amikor pisztollyal a kezében koncentrál.
- Sacrifice the Goose: már nincs ott az a nagy narancssárga sokszög.
- Megjavítottuk a “tétlen” pózokat Forged-nél és Duskmage-nél, ha nagy fegyver van a kezedben.
Karakterosztályok
Sharpshooter:
- Nagyobb lehetőség a személyre szabásra (a munka folyamatban).
- Javítva: Ghost Visage Tier 3 bonusnál Shasta status effect ikonja látható volt.
- Javítva: Heartseeker's Bleed status effect-nél nem jelent meg szöveg, ha rajta volt a kurzor.
- Onslaught Tier 3 bonus: 75% weapon damage, Explosive Arrow robbanással.
Railmaster:
- Kijavítottuk a Shocking Rounds tier 3 bonus problémáit.
- A Blasting Charge már név szerint mutat a Vulnerability-re, így a tier 1 közvetlenül a leírt hatásra utal.
- Endurance Update:
- Az Endurance már nem resource-ként van jelen, hanem az extrákat lehet vele bejátszani.
- Ha damage-et kapsz, az Endurance egyenesen arányosan nő (közben ugyanúgy növekszik az affixokból/itemekből).
- Ha az Endurance fullon van, bármelyik non-Train (nem-tanult?) skill az Endurance-ból fog fogyasztani a bonus effektekért. Az Endurance soha nem csökken (magától).
- A skilleket Endurance nélkül is lehet használni, a normálnak megfelelő mértékben csökkentve a cooldown-t/charge-ot.
- Endurance bónuszok:
- Pound (2 mp. Cooldown, 3 charge); endurance bónusz: 50% attack speed és 50% damage a Basic Attack-oknál 10 másodpercig.
- Blasting Charge (4 mp. Cooldown, 2 charge); endurance bónusz: 1 helyett 3 charge (régen az ezt okozó Legendary most: 'Blasting Charge always has its Endurance Bonus').
- Hammer Spin (ugyanaz, mint eddig); endurance bónusz: a Pound, a Blasting Charge és a Flying Picks minden charge-át megkapja.
- Flying Picks (4 mp. Cooldown, 2 charge); endurance bónusz: sum-ol egy egy helyben álló Ancestral Spirit-et, aki csákányokat vág az ellenfélhez.
- Lantern Flash (ugyanaz, mint eddig); endurance bónusz: amikor az égés véget ér, vagy az ellenfél meghal, felrobban, így a hatósugarában lévő összes ellenfélen nagy sebzést okoz.
- Torque Swing (ugyanaz, mint eddig); endurance bónusz: egy örvénylő kalapácsot küld vissza (lassú mozgású fegyver).
- Spike Drive (1 charge, ami alapból nem termel charge-ot): charge-ot termel, ha valamilyen Endurance Bonus-t használsz.
- Ghost Train (8 mp. Cooldown, 2 charge); endurance bónusz: az első Ghost Train után még 2 Ghost Train jelenik meg.
- Shield Car Endurance Bonus: gyógyít téged és a közelben lévő társaidat 100%, azaz max HP-ra.
- Shocking Rounds Endurance Bonus: növeli az Endurance termelődést 50%-kal.
Forrás: torchlight3.com
Fordítás: Szicsi