Diablo III: Season 29 - Minden, amit tudnod kell. MAGYARUL!
A Diablo III 29. évada szeptember 15-én 17 órakor indul, a 2.7.6 Patch már éles
Üdv, Nephalem!
Az idő a szemed láttára esik szét a Visions of Enmity évadában, amely szeptember 15-én, 17 órakor indul (CEST) élőben. Az alábbiakban mindent megtudhatsz az új Solo Self Found módról, a Visions of Enmity szezonális témáról, a Paragon-küszöb funkcióról, az egyensúlyi-frissítésekról és a játék egyéb újításairól.
Mit hoz a jövő: Üzenet a Diablo III csapatától
A bátor nephalemek végigharcolták az elmúlt 11 évet, újabb és újabb témákat, frissítéseket és pokoli eseményeket küzdöttek le. A Diablo III a 29. évadában nemcsak bemutatkozik egy vadonatúj – az utolsó – téma, de ez a Season megalapozza a játék jövőjét.
A 30. évad friss játékmenet-egyensúlyokat és hibajavításokat hoz majd, hogy felfrissítse a játékmenetet, de nem vezet be új témát. Ehelyett ebben az évadban állandóan visszatér a közösség kedvenc témája, a Rites of Sanctuary, amely minden módban játszható lesz. A 30. évadot követően nagyjából 3 havonta újra bevezetik az elmúlt évadok ikonikus témáit és funkcióit, biztosítva, hogy soha ne legyen hiány a leküzdendő akadályokból.
A 29. ÉVAD TÉMÁJA
Ott van. A semmiből megjelent, vakító villanással zúgás kíséretében... de mégis olyan gyorsan eltűnt, ahogy érkezett. Nem ez az első portál, amivel találkoztál, Nephalem, de ártalmatlan természetű, vagy az ellenfelek trükkje? Csak egy mód van a bizonyosságra: gyűjtsd össze a bátorságot, hogy belépj az ismeretlenbe. Készítsd fel tested és elmédet is, hogy könyörtelen erővé válj!
A Diablo III 29. évadában bemutatkozik az új, Visions of Enmity téma. Ördögi repedések (Diabolical Fissures) néven ismert furcsa portálok bukkantak fel Sanctuary vadonjában, és veszélyes emlékeket idéznek elő a múltból, a Pokol még veszélyesebb követeit.
SZEZON KOZMETIKAI JUTALMAK
A rég elfeledett kincsek ismét napvilágot látnak a 29. évadban. Hagyd, hogy az Old Growth pet erőt adjon ezekben a bizonytalan időkben, lovagold meg a kozmoszt a Galactic Wings segítségével és merülj el a Greyhollow portré mítoszában!
Két új End of Journey kozmetikai jutalom is bekerül Sanctuarybe a 29. évaddal. Szárnyalj át a sötétben a fenséges Quoth pettel az oldaladon és mutasd büszkén Leoric iránti hűségedet a Mad King’s Favor portrait portrékerettel.
SEASON JOURNEY JUTALMAK
Ha az elmúlt néhány évszakban szorgalmasan gyilkoltad a démonokat, és minden alkalommal elérted a Conqueror-t az utazásod során, akkor biztosan felhalmoztál néhány extra rejtett láda-fület. Évadonként egy további fület kapsz, ha befejezed a Conqueror szintet, legfeljebb ötig:
- Guardian of Sanctuary: Fejezd be a 70. szintű Nephalem Riftet a Torment XIII-on öt percen belül.
- Gem of My Life: Fejlessz fel három legendás drágakövet 55. szintig.
- All I Do Is Win: Teljesíts két Conquest-et ebben a szezonban.
- Show Me What You Got: Öld meg Diablot 70-es szinten 1 perc és 30 másodperc alatt a Torment XIII nehézségi fokon.
- Money Ain't a Thang: Öld meg Greed-et a Torment XIII nehézségi fokon.
- Take U There: Érd el a Greater Rift 60. szintet egyedül.
- Power Amplification: Használd Kanai kockáját, hogy egy 50+ szintű augmenttel egészíts ki egy ancient legendary tárgyat.
- Cubic Reconfiguration: Használd Kanai kockáját egy legendás tárgy újrakovácsolásához.
SZEZONÁLIS HÓDÍTÁSOK (CONQUEST)
- Avarice: Teljesíts egy 50 milliós aranysorozatot a The Vaulton és a The Inner Sanctumon kívül.
- Avaritia: Teljesíts egy 50 milliós aranysorozatot a The Vault és a The Inner Sanctum mellett Hardcore módban.
- Dynasty: Teljesíts egy 55-ös szintű Greater Riftet szólóban a következő hat osztálykészlet teljes bónuszával Hardcore módban.
- Masters of Sets: Teljesíts Master szintre 8-at a következő Set Dungeonok közül Hardcore módban.
- Masters of the Universe: Teljesíts Master szintre 8-at a következő Set Dungeonok közül
- Speed Racer: Teljesítsd az I-től V-ig terjedő felvonásokat maximális szinten 1 óra alatt Hardcore módban.
- Sprinter: Teljesítsd az I-től V-ig terjedő felvonásokat maximális szinten 1 óra alatt.
- Super Human: Teljesítsd el a 45-ös Greter Riftet egyedül, Set Itemek nélkül, hardcore módban.
- The Thrill: Teljesítsd el a 45-ös Greter Riftet egyedül, Set Itemek nélkül.
- Years of War: Teljesíts egy 55-ös szintű Greater Riftet szólóban a következő hat osztálykészlet teljes bónuszával
HAEDRIG AJÁNDÉKA
Megint itt az idő! A Haedrig's Gift jóvoltából a Season Journey egyes fejezeteinek befejezéséért járó szettek ismét felcserélődtek.
A Season Journey II., III. és IV. fejezetének teljesítése után Haedrig három ajándékkal jutalmaz meg. Minden ajándék tartalmaz néhány darabot a karakterosztályod valamelyik szettjéből. A játékosok szezononként csak 1 osztálykészletet tudnak feloldani ilyen módon a Hardcore és a non-Hardcore módban, ezért válassz okosan! A kapott szett az egyes Haedrig ajándékok kinyitásakor játszott karakter osztályától függ. A teljes szett összegyűjtéséhez meg kell nyitnod mind a hármat ugyanazon a karakteren.
A Haedrig's Gift által a 29. évadban biztosított szettek a következők:
- Barbarian: Might of the Earth
- Crusader: Thorns of the Invoker
- Demon Hunter: The Shadow’s Mantle
- Monk: Monkey King’s Garb
- Necromancer: Grace of Inarius
- Witch Doctor: Raiment of the Jade Harvester
- Wizard: Firebird’s Finery
PATCH NOTES
Az alábbiakban a Diablo III: Patch 2.7.6 verziószámú frissítés magyar fordítását olvashatod. A frissítés szeptember 12-én élesedett.
Megjegyzés: Minden változás a Diablo III összes verziójára vonatkozik, beleértve a PlayStation 4-et, PlayStation 5-öt, Xbox One-t, Xbox Series X|S-t, Nintendo Switchet és PC-t, hacsak nincs másképp jelezve.
Solo Self Find
Ez egy új egyjátékos mód, egyedi ranglistákkal, ahol karaktert hozhatsz létre, és játszhatsz a legújabb szezonális tartalmakkal. Azok a démonölők, akik a Sanctuary-n keresztüli utazásuk intenzitását igyekeznek fokozni, kipróbálhatják az új Solo Self Found módot. Ebben a módban csak magadra támaszkodhatsz, hogy legyőzd a pokol hordáit. Így van, ez egyjátékos (solo) élmény. Ha még jobban szeretnéd felpumpálni a pulzusod, elérhető ennek a módnak a hardcore változata.
A Solo Self Found egyjátékos módot a Diablo III-ba a játékosok már évek óta kérik. Külön ranglisták lesznek azok teljesítményének összehasonlítására, akik elég bátrak ahhoz, hogy karaktert készítsenek ebben a módban. Ezek a ranglisták a többi módhoz hasonlóan működnek.
Karakter létrehozásához a Solo Self Found módban válaszd ki a Solo Hero opciót a karakterlétrehozó képernyőn. Továbbra is ugyanúgy játszhatsz a Campaign és Adventure módban, mint más módokban, de csak a Privát játék opció lesz elérhető. A Challenge Rifteket egy partival is teljesítheted, miközben a mód szezonális. A Solo Self Found egy magányos utazás, így nem fogod tudni elindítani ezt a módot parti közben, és nem érheted el a Diablo III többjátékos funkcióit, például a kereskedést. Az Újjászületés (Rebirth) elérhető a Solo Self Found számára.
A 29. évad, a Visions of Enmity témája és a Patch 2.7.6 többi összetevője a Solo Self Found szem előtt tartásával készült.
Season 29: Visions of Enmity
A Lángoló Pokol aljas teremtményei behatoltak Sanctuary minden szegletébe, és közben eltorzították a valóságot. Ez a zavar átadta helyét a Visions of Enmity mini-dimenzióknak, amelyek a Diabolical Fissure portálokon keresztül érhetők el.
Az 1-es vagy magasabb szintű Nephalemnek esélye van egy ördögi hasadékra (Diabloical Fissure) találni, ha démonokat öl meg a nyílt világban. Ha a pokol ámokfutása egy ilyen hasadékot vált ki, nyomulj tovább, és lépj be az ellenséges látomásba – ismeretlen, hogy milyen borzalmak várnak a másik oldalon, de ezek a dimenziók gazdagok jutalmakban. A látomások meglehetősen instabilak, és további repedéseket is képesek produkálni, miután az ellenséget átküldik – tartsd szemmel ezeket a lehetőségeket, hogy maximalizáld a hasznos felszerelés szerzésének esélyét!
Új szörny-tulajdonságok
Vigyázz, Nephalem! A pokolból származó új erőkkel ruházták fel a látomásokon belüli összes ellenséget, ami halálosabbá tette őket, mint korábban. Ezek a tulajdonságok csak a Visions of Enmity dimenziókban érhetők el.
- Erősítő (Enervating): Olyan területet hoz létre a szörny körül, amely 65%-kal csökkenti a játékos mozgási sebességét, és 50%-kal csökkenti a Cooldown-csökkentést, ha a játékos a szörny közelében van.
- Üszkösödő (Necrotic): A játékos gyógyulása 65%-kal csökken. A szörnyek időbeli sebzési effektussal rendelkeznek (Damage Over Time – DoT), ami 30 másodperc alatt a játékos maximális életerejének 180%-át sebzi. Ez a hatás megszűnik, ha a játékos 95% fölé gyógyult.
- Erőforrás elnyelő (Resource Leech): Egy játékos megsebzése a maximális erőforrás 65%-át eltávolítja.
Paragon küszöb
Változásokat vezetünk be a Paragon pontok kiosztásában, hogy együtt működjenek a Solo Self Found és a 29. évad témájával. Összesen csak 800 Paragon pontot rendelhetsz a karakteredhez. Korábban csak összesen 50 Paragon pontot lehetett hozzárendelni minden attribútumhoz a Core, Defense, Offense és Utility kategóriákon belül, most azonban minden attribútumhoz akár 200-at is hozzárendelhetsz. Minden kategóriában csak 200 Paragon pont helyezhető el.
Fontos, hogy ez a változás kizárólag a 29. évadra vonatkozik.
Fejlesztői megjegyzés: Tudjuk, hogy Paragon király volt a karakter erejét tekintve. Az idei szezon változtatásával ezt az erőt a Main Stat darálásról a játékmeneti tudásra és a felszerelések vadászatára akartuk áthelyezni. A Paragon rendszeren belül néhány változtatást érdemes szem előtt tartani:
-
Movement Speed: A mozgási sebességet pontonként 0,125%-ra változtattuk, mert a régi érték 100%-os mozgási sebességet biztosított volna a játékosoknak, ami túl sok volt. A játékosoknak most lehetőségük van pontokat elhelyezni ebbe a statba, amivel meghaladhatják a tárgybónuszokból származó 25%-os mozgási sebességet.
-
Területi sérülés: A Területi sérülésnek ugyanúgy kell működnie, ha nem egy kicsit jobban, és a teljesítmény jelentős javulásával.
A közösség által kért változtatások
A közösség minden egyes Patch és Season publikálásakor közölte azokat a javításokat, amelyek közül néhányat most szeretnének hozzáadni a Diablo III-hoz. Mindig szánunk időt a kapott visszajelzések áttekintésére, értékelésére, és olyan változtatások végrehajtására, amelyek összhangban vannak a játék tervezési elveivel. Az alábbiakban a 2.7.6 PTR javítócsomagban található, a közösség által kért frissítések sorozata található. Köszönjük az évek óta tartó folyamatos visszajelzést!
Orek’s Dream
- A Dark Berserker (Monster Set 1) és a Toxic Lurker (Monster Set 8) eltávolítva. Helyükre Hellions (19. szörnykészlet), Vile Swarm (23. szörnykészlet) és Savage Beast (33. szörnykészlet) került.
Monk
- Hozzáadtunk egy buff-ikont a Flying Dragon proccolásakor.
- Ha az egeret a karakter alá mozgatod a Tempest Rush Flurry stack leadása közben, többé nem fog véletlenszerűen visszaállni.
Necromancer
- A Haunted Visions korábban csak akkor távolította el a csontváz-mágusokat a szimulakrumokból, ha a játékos skilljei közé a Grim Scythe be volt állítva, most ettől függetlenül eltávolítja a mágusokat.
- A Requiem Cereplate nem számolta ki a megfelelő mennyiségű Essence-t, és túl sok esszenciát adott hozzá kullancsonként. Ezt javítottuk.
Vegyes
- A Mastermind eltávolítása a szezonális utazás Champion részéből. Ez azt jelenti, hogy többé nem kell elsajátítanod a Set Dungeont. Ehelyett lecserélték a Overcoming the Trials-re, amely egy Echoing Nightmare befejezését kéri.
- A Hamelin halálát bemutató egyedi animáció miatt sok probléma merült fel azzal kapcsolatban, hogy miként jegyzi fel a játék a gyilkolást. Hamelin mostantól a legközelebbi játékosnak adja a gyilkosságot halálakor.
- A Corrupted Angels és azok összes változata néha olyan támadást hajtank végre, amely dupla sebzést okoz, anélkül, hogy bármi jele lett volna, hogy ez egyedi lépés volt. Ez megváltozott, ugyanazokat a sebzéseket okozza, mint a normál támadások.
- Greater Rift térkép-ellenőrző pontokat adtunk a Battlefields and Boneyards mapokhoz.
- A Corvus, az Ice Caves és a Spider Caves mapok többé nem lehetnek Greater Riftekben.
- A Desolate Sands és a Shrouded Moors Orek's Dream verzióiban megnőtt a szörnysűrűség.
KARAKTER-EGYENSÚLY VÁLTOZÁSOK
A Patch 2.7.6 különféle egyensúlymódosításokat vezetett be a Crusader, a Demon Hunter és a Witch Doctor osztályok számára. Referenciaként a piros színű szöveg a régi leírást, míg a zöld betűtípus az új leírást jelöli.
Crusader
Akkhan's Leniency:
- A Blessed Shield által eltalált minden ellenség 35-40%-kal növeli a Blessed Shield sebzését 3 másodpercre.
- A Blessed Shield által eltalált minden ellenség 35-40%-kal növeli a Blessed Shield sebzését 6 másodpercre. Akár 100-szor halmozódik fel (nincs több külön stack).
Vigilante Belt:
- Nincs korábbi bónusz.
- Miközben a harci lovat lovagolod, a Fist of the Heavens megnövelt sebzést okoz a mozgásod sebességével megegyezően, és automatikusan lehívják egy véletlenszerű közeli ellenségre a támadási sebességednek megfelelő időközönként, ha a skillek közé be van állítva (action bar).
Demon Hunter
Gears of Dreadlands:
- 4 másodperc Momentumot kapsz, ha elsődleges képességgel (Primary skill) támadsz, legfeljebb 20 másodpercig. Elsődleges képességeid 10%-kal nagyobb sebzést okoznak Momentum-másodpercenként.
- 4 másodperc Momentumot kapsz, ha elsődleges képességgel (Primary skill) támadsz, legfeljebb 20 másodpercig. Ez az időtartam minden egyes alkalmazás után 5 másodperces késleltetést követően visszaszámol. Elsődleges képességeid 10%-kal nagyobb sebzést okoznak Momentum-másodpercenként.
Fejlesztői megjegyzés: Azt akartuk, hogy a Gears of Dreadlands könnyebben és optimálisan játszható legyen, és le kellett mondanunk a stack-eket mutató vizuális jelzőről.
Witch Doctor
Cluckeye:
- 25-50% esély a kotkodáslásra támadáskor.
- A Hex - Angry Chicken castolása minden petet felrobbanó csirkévé varázsol. A csirkék 150-200%-kal, az Angry Chicken pedig 50%-kal több sebzést okoz minden felrobbant csirkénként.
- Cluckeye most már csak a Witch Doctornak esik és ennek eredményeként Cluckeye többé nem jelenik meg a Max Discipline másodlagos attribútummal.
Manajuma’s Way:
- A Hex - Angry Chicken 15 másodpercig tart, és csirke mozgási sebessége további 100%-kal nő.
- Amíg te egy dühös csirke vagy, minden másodpercben szülsz egy csirkét, amely ellenségeket keres, és az Angry Chicken robbanásból származó sebzésed 25%-át okozza.
- A Hex - Angry Chicken 15 másodpercig tart, és a csirke mozgási sebessége további 100%-kal nő, miközben 75%-kal csökkenti a sebződést és ez 5 másodpercig még tart a lejárat után.
- Amíg dühös csirke vagy, félmásodpercenként szülsz egy csirkét, amely ellenségeket keres, és 100%-át sebzi az Angry Chicken robbanás okozta sebzésnek.
HIBAJAVÍTÁSOK
Diabolical Fissures
- Az ördögi hasadékok most a képernyőn és a chat-dobozban jelölik, amikor megjelennek.
- Az ördögi hasadékok többé nem keletkezhetnek Greed birodalmában.
- Az ördögi hasadék végén található láda szövege egy névre lett cserélve.
- Kissé megnöveltük azoknak a Greater Rift kulcsoknak a számát, amelyek potenciálisan egy ördögi repedés belsejében eshetnek.
Játékmenet
- Kijavítottunk egy hibát, amely miatt a Witch Doctor Angry Chicken képessége nem okozott akkora kárt, mint a leírásban szerepel.
Stabilitás
- Javítva egy összeomlás, amely akkor fordulhat elő, amikor a játékosok megnyitották az Achievement-et.
- Kijavítottuk azt a hibát, amely miatt az évad végén a kapott levél megnyitása összeomlást okozhat.
- Javítva a játék összeomlása, amely akkor következett be, amikor a Demon Hunter meghatározott tárgy és készség kombinációkat használt.
UI
- Kijavítottuk azt a hibát, amely miatt a varázsló tükörképeinek (Mirror Image) száma alig volt látható a buff-ikonon.
- Kijavítottuk azt a problémát, hogy az rítusok oltárában (Altar of Rites) néhány ikon kemény szélű volt.
Adjanak az ördögi hasadékok hatalmas áldásokat!
-A Diablo III fejlesztőcsapat
Forrás: Blizzard News
Fordította: CsZCsaba
Íme a Let's Level Up Diablo III Season-gyűjteménye! Kattints a képre, ha kiváncsi vagy az eddigi Seasonok összefoglalására!