Diablo II: Resurrected frissítés - MAGYARUL
A Technical Alpha teszt tanulságai
A gonosz túlélte... Több mint húsz évvel a Diablo II megjelenése után a rajongók és az új játékosok egyaránt visszatértek az időtlen klasszikushoz a Diablo II: Resurrected Technical Alpha tesztben. A fejlesztők a kezdetektől fogva arra törekedtek, hogy olyan játékot készítsenek, amely tiszteletben tartja az eredeti örökségét. Nagyra értékelik mindenki közreműködését függetlenül attól, hogy közvetlenül vett-e részt a játékteszten, visszajelzéseket küldött-e, vagy egy élő közvetítés során nézte-e a játékot.
Az áprilisi tesztet követően a Diablo II: Resurrected csapata jelentős előrehaladást ért el a játék kiadása felé vezető úton. A műszaki alfa teszt tanulságait egy hosszabb cikkben osztották meg velünk, ezek kulcsfontosságú vizuális fejlesztésekhez, játékélmény- és hozzáférhetőségi változtatásokhoz vezettek. Íme a visszajelzések által kiadott frissítés magyar változata.
Művészet és látvány
Művészcsapatunk átdolgozta a régi Diablo II-t, annak grafikai hűségével a jelenlegi generáció igényeinek megfelelően. Nagy gondot fordítottak a szörnyek, hősök, tárgyak és varázslatok látványának javítására, miközben megőrizték az eredeti megszokott esztétikáját. Reméljük, hogy a Diablo II: Resurrected új életre kelti a veterán játékosok emlékeit a játék múltjáról. És azt is reméljük, hogy az új játékosokat ugyanazon csodálat és félelem fogja el, amelyet a rajongók két évtizeddel ezelőtt éreztek.
VFX (vizuális effekt) frissítések
Lightning
A varázslónő használhatja a Villámot, egy olyan erős képességet, amely egy elektromos támadást indít a karakter ujjai közül. A közösségi visszajelzések alapján a Lightning VFX egy fehérebb és vastagabb megjelenítéssel lett tovább javítva, amely jobban emlékeztet az eredeti VFX-re.
Blizzard
A varázslónő egy jégvihart idéz és hideg halál esik az ellenségeire. A Lightning-hoz hasonlóan ennek a varázslatnak az effektjét is úgy állították be, hogy jobban visszaadja az eredeti romboló erejét.
Holy Freeze
Ennek az aurának a felhasználásával a Paladin folyamatosan lassíthatja és megfagyaszthatja az ellenségeket. Ennek az AoE aurának a VFX-jét is frissítették, hogy jobban tükrözze az eredeti játék különlegességeit és színeit.
Eltalált szörnyek
Amikor a szörnyeket varázslatok (például hidegvarázslatok), mérgek vagy egyéb állapothatások sebzik vagy mozgásképtelenné teszik, a közösségi visszajelzések alapján színváltozáson esnek át.
Az animáció frissítése
Mana & Health
Amikor a mana és az élet töltődik a karakteren, az animáció sebessége jobban és gyorsabban illeszkedik az élet és a managömb töltődéséhez.
Az ikonok frissítése
Tárgyak színei
A scrollok, a drágakövek és a főzetek ikonjainak színét felerősítették, hogy a ragyogóbb színeket kiemeljék, nagyobb figyelmet fordítsanak a fókuszpont(ok)ra, és egyértelműbbé tegyék a képet.
A fegyverek, páncélok, küldetés-tárgyak és charm-ikonok ugyanazt a változtatást kapták. Íme néhány példa:
Játékélmény
A játékélmény (QoL) elemei a funkciók széles skáláját tükrözik, amelyek célja, hogy könnyebben lehessen játszani, anélkül, hogy ez befolyásolná az alapvető játékmenetet. Megfelelő megvalósítás esetén a QoL változtatások gazdagíthatják a játék játszhatóságát és szórakoztatóbbá tehetik azt. A Diablo II: Resurrected esetében egyszerűsíteni akartuk ezt az élményt anélkül, hogy veszélyeztetnénk, mindazt, ami emlékezetessé tette az eredeti játékot. Annyi egyedi kacskaringó és rendszer létezik ebben a játékban, amelyet korszerűsítve végső soron el lehet rontani az eredeti élményt, amelyet imádunk. Tehát visszafogottan viselkedtünk a hiteles élmény védelme érdekében, miközben figyelembe vettük a játékosok visszajelzéseit is fejlesztési folyamatunk során.
Testreszabás
Lépéseket tettünk az automatikus aranyfelvétel, a nagy betűtípusok, a felhasználói felület méretezése (PC) és az olvashatóság javítása érdekében a gamma / kontraszt beállítások felé, hogy a játékosokat az igényeiknek megfelelő testreszabási lehetőségekkel ruházzuk fel. Ezekkel a lehetőségekkel a játékosok csiszolhatják a HUD (kijelző) és a grafika láthatóságát, megtalálva az ideális egyensúlyt a szép és a szemcsés, vagy bármilyen más szempont között. Egy későbbi, részletesebb blogbejegyzésben kitérünk a Diablo II: Resurrected testreszabhatóbbá válása érdekében tett erőfeszítéseinkre.
A felhasználói felület beállításai
Tisztán hallottunk a véleményetek. Most már kiválasztható, hogy az elemek nevét be- vagy kikapcsolja-e egy gombnyomással - vagy megtarthatja az eredeti "nyomva tartás" módszert. A ti döntésetek lesz az itemek nevének ki- és bekapcsolása.
Megosztott tárhely: lapok és tárhely frissítések
Gondos tanácskozás után a Shared Stash-nek mostantól három lapja (füle) lesz, nem csak egy. Sok játékos úgy érezte, hogy egy lap nem elég. Amikor a játékos személyes tároló ládájáról van szó, megértjük, hogy ez komoly dolog. Ez a változás lehetővé teszi a játékosok számára, hogy jobban rendezzék a lootot a tárhely három fülén (egyenként 100 egységnyi hely) és még sok más elemet tárolhassanak.
Összehasonlító Tooltip: bekapcsolható frissítés
A minden elemen elterjedt Összehasonlítás tooltip (tartsa lenyomva a „gombot” az összehasonlításhoz) mostantól be- és kikapcsolható a felhasználói felület beállításaiban a "Show Item Tooltip Hotkeys" részben. Sok játékos úgy gondolta, hogy ennek a segítségnek a beállítása szükségtelen a HUD számára.
Automap javítások
Az Automap mindig is lehetővé tette a játékosok számára, hogy jobban eligazodjanak a játékban, azáltal, hogy az aktuális térképet halvány átfedésben biztosítják a „tab” gombra kattintva. Új eszközöket vezettünk be az Automap olvashatóságának javítása érdekében. Például a halvány elemek színe módosult, így nem keverednek túlságosan a játék világába és nem lesznek zavaróak sem.
Térképbeállítások: Opciófrissítés
A Map kezdeti beállításai némi zavart okoztak a Technical Alpha-ban. Most egyetlen Map opció lesz, három beállítással. Ezek a beállítások a bal oldali minimap, a jobb oldali minimap és a középre rendezett teljes képernyős map lesznek. Engedélyezni kell majd, hogy a térkép hogyan jelenik meg a HUD-on.
Vegyes frissítések
Óra hozzáadása
Éppen itt volt az ideje. Sok kérés alapján egy óra hozzá lett adva a Diablo II: Resurrected-hez, amelyet a felhasználói felület beállításaiban kell engedélyezni, az Óra melletti jelölőnégyzetre kattintva.
Töltőképernyő: Karakter-sebezhetőség és idő
A karakterek már nem fognak ellenséges helyen megjelenni (spawn), amíg a játék teljesen be nem töltődik, megakadályozva a karakterek támadását vagy sérülését a betöltési képernyőn. Ezenkívül a teljes betöltési idő gyorsabb lesz.
Hangváltás
A közösségi visszajelzések alapján eltávolítottuk az eredetileg hozzáadott extra morgásokat és ordítozásokat.
És még több dolog
A fent részletezett fejlesztések csak néhány példa azokra a változtatásokra, amelyeket a Diablo II: Resurrected fejlesztése érdekében hajtottunk végre a játékosok Technical Alpha tesztet követő visszajelzései alapján. Köszönjük mindenkinek, aki visszajelzést adott. A hibajelentések, az építő jellegű kritika és a játékteszteléssel szolgáltatott adatok elengedhetetlenek voltak ezekhez a változtatásokhoz. Amint további tesztekkel haladunk, továbbra is éber megfigyelők leszünk, miközben többet tanulunk a Diablo II: Resurrected játék során szerzett tapasztalataitokból.
Mi a következő lépés?
Idén augusztusban a játékosok első kézből tapasztalhatják meg ezeket a legújabb változásokat! Korlátozott ideig a Pokol kapui újból megnyílnak, így a Diablo II: Resurrected előrendelő játékosai a korai hozzáférésű bétában léphetnek a Sanctuary-ba. Röviddel ezután minden játékos (PC-n, Xboxon és PlayStation-en) lehetőséget kap arra, hogy a nyílt bétában szembeszálljon az égő pokol démonaival. Gyűjtsétek össze a barátaitokat; öt különböző osztály (amazon, barbár, paladin, varázslónő és druida) között játszhattok és együttesen akár 8 játékossal rendelkező partit alkothattok.
Amikor elkezdtünk dolgozni a Diablo II: Resurrected játékon, megrázott minket egy ilyen hihetetlen lehetőség, hogy belemerüljünk a múltba és újjáépítsük nosztalgiánkat... de azt is felismertük, hogy az eredeti játék okkal klasszikus, ezért körültekintőnek kell lennünk. Nagyon sok ember, köztük mi is, szereti ezt a játékot, és szeretné, ha hitelesen újragondolják. Jól akarjuk csinálni ezt a játékot és kiszolgálni a játékosait. A BlizzConline-on történt bejelentésünk óta hihetetlen a fejlődés útja. A közösséggel folytatott együttműködésünk bizalmat és motivációt adott számunkra az elvárásokhoz méltó cím elkészítéséhez.
Ahogy haladunk előre, arra kérünk titeket, hogy továbbra is osszátok meg visszajelzéseiteket és beszámolóitokat a tapasztaltakról. Ezek segítenek nekünk megformálni a Diablo II remaster-t, amiről álmodtunk. Alig várjuk, hogy többet megosszunk erről a szeretett munkáról. Maradjatok tehát a Diablo csatornákon, hogy további frissítések érkezzenek ezen a fronton, különösen a nyílt béta közeledtével! Kérjük, osszátok meg benyomásaitokat a hivatalos Diablo II fórumokon vagy a Diablo reddit oldalán.
Ha többet szeretnétek megtudni a Diablo II: Resurrected-ről, nézzétek meg a weboldalunkat , vagy a frissítésekért kövessétek hivatalos a Diablo hivatalos Twitter fiókját!
Köszönjük minden játékosnak!
Forrás: news.blizzard.com
Fordítás: Realfalcon / CsZCsaba