Velük van az erő - A Monk, amely letarolta a Diablo III ranglistáit (zBarb és zDH buildekkel)

Velük van az erő - A Monk, amely letarolta a Diablo III ranglistáit (zBarb és zDH buildekkel)

Ebben a cikkben a Diablo III új reménységéről, az Inna’s Mantra szettel felszerelt Monkról lesz szó, illetve az ilyen karakterek köré épülő parti-setupról. A cikkben a szupport karakterek leírása is szerepelni fog, ahol csak lehet d3planner linkeket is megadunk, illetve magyar nyelvű videóban is magyarázunk ezt-azt. Mivel az Inna Monk rendkívül erős és gyors lett (és ez nemcsak a 25. seasonban, hanem azon kívül is így van), ezért a build különböző variánsai is szóba fognak kerülni.

A setupot különösen felerősítik az ún. Soul Shard itemek, melyek csak a 25. Seasonban elérhetők. Ezek a sztori szerint a pokol urainak lélekköveiből származó szilánkok és ennek megfelelő tulajdonságokkal ruházhatjuk fel a karaktereinket. A cikkbe beágyazott videókban minden build részletezésekor kitérünk az alkalmazott Soul Shardok képességeire is, de hangsúlyozni kell, hogy a setup ezek nélkül is rendkívül erős marad.

 

1. Inna Mystic Ally Monk

Az Inna’s Mantra szettet, és két, a különböző buildvariánsokhoz elengedhetetlen itemet a 24. Seasonban átdolgozták és a Mystic Ally skill is változáson esett át.

Ez szerepel az akkori Patch Notes-ban:

Tárgyváltozások

  • Inna’s Mantra 4 darabos szettbónusz: Megkapod mind a 4 mantra alaptulajdonságát folyamatosan. Minden egyes aktív Mystic Ally után kapsz 5 % sebzéscsökkentést. A Mystic Ally-ok többet nem sebződhetnek.
  • Inna’s Mantra 6 darabos szettbónusz: Egyszerre megkapod mind az öt Mystic Ally nyújtotta passzív képességet. Ha megtámadsz egy ellenséget akkor kiválasztott Mystic Ally fog megjelenni és 15 másodpercig megmarad egészen 10 aktív szövetségesig. A sebzés megnövekszik annyiszor 3000 %-ra amennyi Mystic Ally-val rendelkezel.
  • The Crudest Boots: A Mystic Ally újabb 2 Mystic Ally-t idéz meg. Ezek 150-200 %-kal megnövekedett sebzést okoznak és képesek tovább sebezni.
  • Bindings of the Lesser Gods: Azok az ellenségek, amelyeket eltalálsz a Cyclone Strike-al, 150-200 %-kal nagyobb sebzést fognak elszenvedni a Mystic Ally-aid által 5 másodpercig. Az osztódott Fire Ally esetében ez további ötszörös szorzót jelent.

Nézzük tehát, hogy a Maxroll szerzői (Northwar/wudijo) szerint ez mit is jelent a gyakorlatban:

Az átdolgozott Inna's Mantra, valamint a The Crudest Boots és a Bindings of the Lesser Gods erősítése által színre lépett az Inna Mystic Ally build. A build kétféle változatban használható: a Water Ally nagy AoE-vel és állandó DPS-sel, amely leginkább gyors runokhoz való, és Fire Ally kiváló robbantó sebzéssel, ami ideális a Greater Riftek maximalizálására. Az Earth Ally sajnos használhatatlan a buffolás ellenére is, mert ezek a szövetségesek túlságosan úgy viselkednek, mint a sziklák: lassúak (ami rossz a speedfarm számára), és szeretnek a föld alatt ülni és semmit sem csinálni (ami mindenre rossz).

Az Inna’s Mantra szett bónuszai:

  • A (4) és (6) bónuszok biztosítják az összes „Mantra” és a „Mystic Ally” skillek passzív hatásait. Ezeket duplázza meg a (2) Bónusz (ráadásul a Mystic Ally buffok a The Crudest Boots révén további duplázást jelentenek).
  • Összesen kapunk tehát:
  • 56% additív sebzésbuffot (40% buff a Fire Ally-tól és 16% debuff a Mantra of Conviction-től)
  • 40% All Resistance-t a Mantra of Salvation passzívjától
  • 80% Life-t az Earth Ally passzívjától
  • 63368 (+42% LPS) Life Per Second élettöltést a Mantra of Healing és Enduring Ally passzívjaiból
  • 16 Spiritet másodpercenként az Air Ally passzívjából
  • (6) A bónusz 3000% Mystic Ally sebzést biztosít minden aktív Mystic Ally után. A sebzésbónusz összeadódik önmagával, így összesen 301-szeres szorzót jelent 10 szövetségesnél.
  • Ezeken kívül egy extra Ally-t idéz a szett hiteléskor, a következő tulajdonságokkal:
  • Az extra szövetségeseket támadásonként, ellenségenként (vagy tárgyanként) kell megidézni.
  • Az extra szövetségeseket passzív formájukban hívják meg.
  • Az extra szövetségesek nem biztosítják passzív bónuszaikat.

Mystic Ally skill:

  • A Mystic Ally aktiválása 100 Spirit-et ad még akkor is, ha az Air Ally rúna nincs kiválasztva, de nem növeli a Mystic Ally sebzését még akkor sem, ha nincs kiválasztva rúna.

Crudest Boots

  • Az extra szövetségesek a passzív hatásukat is biztosítják, megduplázva annak nagyságát.
  • Az Inna's Mantra (6) bónusz által biztosított passzív hatások ugyanígy megduplázódnak.
  • Ezenkívül megduplázza az Inna Mantra (6) bónuszával megidézett szövetségesek számát.
  • Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy 4 ellenséget kell eltalálnod egyszer, vagy egy ellenséget négyszer, hogy megidézd a maximális számú szövetségest.
  • 30 másodpercre növeli a Water Ally, az Earth Ally és a nem rúnázott Mystic Ally aktív effektjeinek időtartamát.

Bindings of the Lesser Gods

  • További 200%-kal megnövekedett Mystic Ally sebzést okoz (vagy 1000%-kal a Fire Ally esetén).

 

Buildek

Itt némiképp eltérünk a Maxroll ajánlásaitól. Ők hatféle buildet részleteznek, ebből néggyel foglalkozik a cikkünk: egy extrém gyors build a farmoláshoz (Bounty, Nephanelm Rift), egy speed build az alacsonyabb szintű (max 120) Greater Riftek teljesítéséhez, egy push build 120 GR szint fölé és ugyanennek a parti változata. A Maxroll nagyon részletesen kitér a Soul Shardok (S25) hatásaira is, mi „csak” jelezni fogjuk a mellékelt videókban, hogy melyik fő- illetve másodlagos tulajdonság a legjobb az adott buildnek.

 

1.1 Szuper speed farmbuild (Water Ally)

Koncepció

A farmbuild változat az Inna’s Mantra (6) szettet ötvözi a Raiment of a Thousand Storms (4) szett bónuszaival, így lehetővé válik, hogy újratöltési idő nélkül spammeld a Dashing Strike-ot, amíg van elég Spirited. Mivel a mobilitás nagyon fontos a buildben, a statok prioritása a következő: Resource Cost Reduction -> Cooldown Reduction (CDR) -> Damage statok

A CDR-re az Epiphany/Insight fenntartásához és a Mystic Ally spammeléséhez van szükség, amely 200 Spiritet ad aktiváláskor még akkor is, ha az Air Ally rúna nincs kiválasztva. Használható még a Mantra of Healing/Circular Breathing rúnáját, a The Guardian's Path passzívot és a Spirit Regeneration statot is a fegyveren és a sisakon.

Játékmenet

Spammeld a Dashing Strike-ot a cél eléréséig. Próbálj meg átmenni a mobokon, hogy proccold az Obsidian Ring of the Zodiac-ot és a Messerschmidt's Reaver-t. Aktiváld a Mystic Ally-t, amikor a Spirit elfogy. Ügyelj arra, hogy soha ne fogyjon ki a Dashing Strike töltése (charge), különben ki kell várnod a teljes újratöltést, még akkor is, ha rengeteg Spirittel rendelkezel. A bossok ellen csak a Bindings of the Lesser Gods sebzési bónuszára van szükséged. Ezeken kívül néha hasznos a Cyclone Strike használata a mobok csoportosítására, de a legtöbbször érdemes megőrizni inkább a Spiritet a folyamatos haladás érdekében.

Beállítások

Ha nincs elég sebzésed, akkor eldobhatod az Obsidian gyűrűt és a Convention of Elements (CoE) gyűrűt a Bastions of Will szett felszerelése érdekében. A Raiment of a Thousand Storms (4) bónuszával a Dashing Strike Spirit-költő skillnek számít, így csak időnként kell használnod a Way of the Hundred Fists-et, hogy megkapd a teljes 125%-os sebzést.

 

1.2 Speed (Water Ally)

A Water Ally rúna a szóló és gyors Greater Riftekben jeleskedik a következetes sebzése és a nagy AoE (területi sebzés) miatt. Csoportokban a permafreeze (folyamatos fagyasztás) gyakran nem kívánatos, és összességében a nagyobb sebzés miatt a Fire Ally jobb választás.

A Dual Wield (kétfegyveres) változat maximális sebzést ér el, ha a Bastions of Will szett bónuszait, az Aughild's Authority szett bónuszait, az Echoing Fury képességét és a Flying Dragon képességét használja. A Molten Wildebeest's Gizzard gem és a Serenity a Squirt's Necklace amulett buffjának védelmére szolgál. Az In-geom teszi teljessé a buildet azáltal, hogy 100%-os rendelkezésre állást biztosít az Epiphany-nak, és szinte korlátlan Dashing Strike lehetőséget.

Játékmenet

Spammeld az Epiphany-t és a Serenity-t, Dashing Strike-al haladj előre, használj Cyclone Strike-ot az ellenségeken, és nézd meg, amint a Mystic Ally-k elpusztítják őket. Ha nem a rohanással vagy a ciklonozással vagy elfoglalva, használhatod a Way of the Hundred Fists-et a Bastions of Will bónuszainak aktiválásához és a Flying Dragon buff fenntartásához. Csak akkor használd a Mystic Ally-t, ha azt látod, hogy hullámok kék emberekké változnak! Az In-geommal miatt leginkább az elitekre kellene koncentrálni, de mivel van Cyclone Strike és kiváló az AoE-sebzése, érdemes megállni a nagyobb trash-pakkokon is.

 

1.3 Push (Fire Ally)

Koncepció

A push karakter építése során maximalizálnod kell a robbantásod sebzését. Ehhez az Endless Walk szett bónuszát, a Shenlong's Spirit szett bónuszát és a Convention of Elements gyűrű képességét együttesen kell használnod. A Spirit Guards bracer és a Lefebvre's Soliloquy vállas a tankosítás érdekében használatosak. Ez az összeállítás csak 33,3% CDR-t igényel, de ajánlatos 37-40% körüli értéket elérni, hogy az időzítés könnyebb legyen.

Játékmenet

Ez az összeállítás egy összetett rotációt követel meg, amely a Convention of Elements forgásához kapcsolódik. A fizikai (Physical) ciklus elején nézd meg Shenlong's Spirit buffját. Ha aktív, hagyd abba a generátor használatát és vidd le a Spiritedet nullára pár Cyclone Strike használatával, majd kezdj újra generálni. 2 másodperccel a fizikai ciklusba lépés után hagyd abba a mozgást, nyomj egy Cyclon Strike-ot a közeli mobokra és tartsd lenyomva a Way of the Hundred Fists-et. 2 másodperccel a hűvös (Cold) cikluba lépés után (vagy amikor nagyon elkezd lemenni a HP-d), aktiváld a Serenity-t. A tűz (Fire) ciklus elején használd újra a Cyclone Strike-ot. Nyisd meg az Inventoryt és nézd meg a DPS-t: ellenőrizd, hogy a Flying Dragon aktív-e. Ha nem, támadj még néhány másodpercig. Amikor minden buff felállt (vagy legkésőbb 2 másodperccel a Fire-be lépés után), használd a Blinding Flash-t, majd a Mystic Ally-t. A szövetségesek felrobbanása után a következő 10 másodpercet szabadon töltheted azzal, hogy előre haladj, és több mobot gyűjts a következő robbantáshoz.

Beállítások

  • Ha problémád adódik a túléléssel a Relentless Assault-ot és a Blinding Flash-t átválthatod Harmony-ra és egy olyan védekező skillre, mint a Mantra of Salvation/Agility, az Inner Sanctuary/Temple of Protection vagy az Epiphany/Desert Shroud.
  • Magasabb Paragonnál (2500+) több sebzést érhetsz el, ha az Aughild Authority szettet használod a Spirit Guards és Lefebvre's Soliloquy helyett. Annak érdekében, hogy egy kicsit mérsékeld a szívósságot ért veszteséget, használd az Inner Sanctuary-t a Blinding Flash helyett és a Near Death Experience-t a Relentless Assault helyett.
  • Nagyon magas Paragonnál (6000+) a build speedfarming verziója (https://maxroll.gg/d3planner/389992652#Speed%20GR%20Shenlong) elég erős lesz ahhoz, hogy teljesítse a GR 150-et. Ahhoz, hogy push builddé alakítsd át, a sebzési erővel rendelkező, stackelhető Dregs of Lies-t (S25) és Gogok of Swiftness helyett Zei's Stone of Vengeance-t kell használnod. A CDR hiánya itt kevésbé fontos, mert nem kell mindent kipucolni, csak a nagyobb kupacokat kell keresni.

 

1.4 Party (Fire Ally)

A Monk (vagy két Monk) könnyen megölhet mindent a Greater Riftben – a trash mobokat, az eliteket és a Rift Guardiant. Mind ugyanúgy néznek ki a zBarb és a zDH által támogatott Inna Monk számára. Majdnem ugyanazt a beállítást használhatod, mint a Solo Push változatban, de az Aughild's Authority készlettel inkább a sebzésre kell hangolnod.

Játékmenet

Itt a játékmenet a Convention of Elements (CoE) körül forog. Röviddel a Fire ciklus előtt a zBarbnak Ground Stomp-ot kell használnia a mobok összeállításához (pixelezés). Használnod kell a kupacon a Cyclone Strike-ot, meg kell támadnod 3-szor a generátorral és aktiválnod kell a Mystic Ally-t. Ezek után hagyd abba a támadást (különben felülírod az Assimilation stackjét), használd a Dashing Strike-ot, hogy bejuss az Oculusba (ha van a közelben), és nézd a tűzijátékot.

Amikor két Monk van a partiban (4 fő), deszinkronizálnotok kell a CoE forgását, méghozzá úgy, hogy a gyengébb Monk 4-5 másodperccel az erősebb előtt végezze el a forgást, aki ezután használhatja az Oculus Ringet. Ehhez a kisebb monknak Rift előtt le kell szerelnie a CoE-t, majd várnia kell 20+ másodpercet, és vissza kell tennie, amikor a nagy szerzetes a villámciklusának (Lightning) végén van.

Beállítások

Általában egy két Monkból álló csapatban az erősebb karakternek a Zei’s Stone of Vengeance gemet kell használnia, a gyengébbnek pedig a Bane of Stricken-t. Körülbelül 4000 Paragonnál (amikor már két körben meg tudjátok ölni a Rift Guardiant) dupla Zei-re válthattok. Ha túlélési probléma merül fel, használd a Sixth Sense-t a Relentless Assault helyett és a Dashing Strike Blinding Speed rúnája helyett a Radiance-t. Nagyon magas Paragonnál (6000+) elhagyhatod a CoE-t, az Endless Walk szettet és a Flying Dragon-t, ezek helyett pedig beteheted a Bastions of Will szettet, a Squirt's Necklace-t és a Messerschmidt's Reaver-t. A Fire Speeds-hez nagyon hasonló játékstílust kapsz, de nincs annyi CDR-ed, ezért lassítanod kell egy kicsit, és hagynod kell, hogy a zBarb húzzon néhányat, mielőtt elindulsz.

Összefoglalás

  • Állítsd össze az alapvető Itemeket és szerezd be a teljes Inna's Mantra szettet.
  • Halmozz fel egy csomó támadási sebességet, és soha ne hagyd abba a támadást a Flying Dragon proccolása érdekében.
  • A Water Ally-vel csak az aktív formát használd, szabadulj meg a kék fickóktól.
  • A Fire Ally használatakor ne húzz össze túl sok mobot!

Felhasznált forrás: https://d3.maxroll.gg/guides/inna-mystic-ally-monk-guide/2
(Season: https://maxroll.gg/guides/inna-mystic-ally-monk-guide)

 

2. Szupport Barbár (zBarb)

A szupport barbár (általában zBarbnak hívják, mert "nulla" sebzést okoz) az egyik legerősebb támogató karakter a játékban a 4. Season és a Crowd Control Resist hozzáadása óta. A 16. Season során a vitathatatlan pozícióját megerősítették a Ground Stomp hozzáadásával a pixelpull buildhez. A csoport felderítése és a szörnyek összegyűjtése az erős képességük, de emellett erőteljes támadó buffokat és szinte bármilyen segédeszközt is nyújthatnak, amelyre a csapatnak szüksége lehet!

Az Ignore Pain/Mob Rule Crowd Controll effektekkel szembeni immunitásától a Chilanik's Chain mozgási sebesség buffján valamint az Ignore Pain és a War Cry által biztosított védelmen át a Threatening Shout/Falter és a Strongarm Bracers sebzési buffjaiig, a zBarb a támogató képességek széles skáláját kínálja a csapatnak. A 20. évadban a Horde of the Ninety Savages szett bevezetése még egyel is lépett: a (2) bónusz dupla hatékonyságot biztosít a Shouts képességeknek.

Ha még ez sem elég meggyőző, akkor most jön a lényeg! A zBarb páratlan képessége, hogy az Ancient Spear/Rage Flip segítségével összegyűjti a szörnyeket, majd szorosan pixelezi őket a Ground Stomp/Wrenching Smash segítségével. Az egészet kiegészíti egy hihetetlen mobilitás és a szörnyek tetszőleges irányításának képessége a Furious Charge és a The Legacy of Raekor szett által. Ennek eredményeként ez a build az egyik legvonzóbb, de egyben az egyik legnehezebb, ha nem a legnehezebb build az egész játékban.

A build három változatáról lesz szó a cikkben: a leginkább ajánlott (és egyben a legnehezebben játszható) variáns a magas GR-ekhez való leginkább, lesz szó egy speedrunokhoz ajánlott variánsról és egy olyan változatról, amelyet nem ajánlanak a hozzáértők, de messze a build legnépszerűbb variánsa (tekintve, hogy könnyen játszható). Ez utóbbi build lesz látható a magyar videón is.

Alapok

A build alapja a The Legacy of Raekor szett (4) bónusza (gyors mozgás és a környezet irányítása a Furious Charge segítségével) és a Horde of the Ninety Savages szett (2) bónusza (a War Cry és a Threatening Shout/Falter dupla hatékonysága). Ezen kívül kell a gearbe az Illusory Boots, amellyel akadálytalanul mozoghatsz a falakon és a szörnyeken a Furious Charge használata nélkül, és a legjobb helyekre ugorhatsz a Ground Stomp/Wrenching Smash pixelezéshez. Szükséged lesz még a Pride of Cassius övre, hogy állandóan elérhető legyen a legfontosabb buff, az Ignore Pain/Mob Rule. A gear tartalmaz még egy másik övet, a Chilanik's Chain-t, amely egy hatalmas, 40%-os mozgássebesség-növekedést ad a csoport minden tagja számára. A Strongarm Bracers mindig szívesen látott item a 30%-os additív sebzésbónusza miatt. Ékszerek: az Oculus Ring 85%-os különálló damageszorzót biztosít a ringben álló csapattársaidnak, az Obsidian Ring of the Zodiac pedig segít csökkenteni az Ignore Pain újratöltési idejét. A The Flavor of Time megduplázza a Pylonok idejét (Conduit nagyon fontos), a Band of Might pedig óriási, 80%-os sebződéscsökkentést biztosít, de helyettesíthető az Obsidian Ring of the Zodiac-al vagy az Oculus Ring-el, ha megengedheted magadnak, hogy nélküle is túlélj. Ajánlott Potion a Bottomless Potion of Kulle-Aid, amely a falak lerombolásával segíti a partit.

Statok

Mivel támogató karaktert építesz, nincs szükséged olyan támadó statokra, mint a kritikus találati esély (Critical Hit Chance), a kritikus találati sebzés (Critical Hit Damage), a területi sebzés (Area Damage) vagy az elemi sebzés (Elemental Damage). Ehelyett össze kell gyűjtened a lehető legtöbb feltöltési idő csökkentést (Cooldown Reduction), támadási sebességet (Attack speed) és erőforrásköltség-csökkentést (Resource Cost Reduction). Törekedj arra, hogy állandó Ignore Pain/Mob Rule képességed legyen, amelyhez legalább 63,50%-os CDR szükséges. Az Obsidian Ring of the Zodiac és a Messerschmidt's Reaver miatt egy kicsit kevesebb Cooldown Reduction-val játszhatsz.

Az Attack Speed (AS) ​​kiválóan alkalmas a Furious Charge befejező animáció és a Rage Flip animáció beállítására, de ezek a képességek szűk támadási sebességű töréspontokkal (Breakpoint) rendelkeznek, így minden AS roll az itemeken egy újabb törésponthoz vezet, csökkentve a Furious Charge és a Rage Flip animációit, ami simább játékmenetet eredményez.

A zBarb egy másik prioritása a zökkenőmentes játékmenet érdekében a keménység (Toughness) és az életbentartás képessége, mivel gyakrabban vagy távol a csoporttól, hogy összegyűjtsd és kirángasd a szörnyeket, valamint felderítsd és kezeld a Pylon spawn-pontokat. Ennek érdekében messzemenően a legjobb módszer a Relentless, de az Inspiring Presence és a Pound of Flesh kihasználása.

Ezek a passzív képességek a szokásosnál nagyobb súlyt adnak a Vitalitynek. Az Inspiring Presence és a Pound of Flesh életregenerálást biztosít a HP-d nagysága és elég nagy HP-re lesz szükséged, hogy életben maradjon, miközben 35% alatt van az értéke, hogy kihasználhasd a Relentless minden előnyét, amikor a környezet ellenséges. Az All Resistance és az Intelligence szintén kiemelt fontosságú, mivel a Barbárnak, mint Strenght-alapú karakternek hiányoznak ezek a statok. Ezért szükséges a gear néhány elemét Intelligence-el augmentálni.

Ami a Pickup Radius-t illeti, bár a lehető legtöbbre van szükség a Speed ​​Run-okhoz (27 yardig), de az egy másik történet. A Greater Rift push esetében körülbelül 10-12 yardot kell megcéloznod. Ennek az az oka, hogy a Progress Globe-ok felszedésével a Pylonok spawnolását is befolyásolhatod.

Végül, de nem utolsósorban, a gear két kritikus darabja az öv. Tökéletes legendary rollt kellene kapnod akár a Pride of Cassius-on, akár a Chilanik's Chain-en, hogy felvedd, illetve kockába tedd a másikat. és felkockázza a másikat. Speedrunok esetén a secondary statok is fontosak a maximális Pickup Radius miatt, de nagyobb Greater Rifteken meg a plusz Fury kellene, mivel ez lehetővé teszi még egyszer a Rage Flip használatát anélkül, hogy Furious Charge-t kellene használnod (ami Crowd Control ellenállást épít ki a szörnyeknél). Fontos (primary) stat a Life per Fury Spent, amely rendkívül erős az önfenntartáshoz, különösen egy zMonk nélküli csapatban.

Játékmenet

A zBarb vezeti a csapatot, felkutatja az elitek elrendezését és a csoportosításhoz szükséges helyeket (scout). Megkeresi a kereszteződéseket, mivel ezek lehetővé teszik, hogy egyszerre több oldalról húzzon. Nagyon mozgékony a Furious Charge és a The Legacy of Raekor (4) bónusz, a Messerschmidt's Reaver vagy az In-geom segítségével. A húzóerőt az Ancient Spear/Rage Flip és a Ground Stomp/Wrenching Smash segítségével hozod létre. Elég tankos ahhoz, hogy egyedül túléljen és messziről kihúzza a szörnyeket.

A játékmenet és a kommunikáció optimalizálása érdekében az egész csapatnak szóban is kommunikálnia kell!

A Pull létrehozása

Miután megnyitottátok a Greater Riftet, kezdd el buffolni a szövetségeseid a barbár az összes aktív buffjával, majd próbáld meg felderíteni a térképet a Furious Charge segítségével (scout). A hátul lévő szörnyeket mindig az Ancient Spear Rage Flip segítségével kell magaddal húznod. Keress egy helyet és jelezz (call) a többieknek (ennek legáltalánosabb módja, hogy leteszed ott a bannered), hogy maradjanak és sebezzék a szörnyeket. Húzz oda annyi szörnyet, amennyit csak tudsz, és inkább a hátsókra koncentrálj, mint az elöl lévőkre. Csoportosítsd őket szorosan az Ancient Spear/Rage Flip és a Ground Stomp/Wrenching Smash segítségével. Ügyelj arra, hogy ne használd a Charge!-ot túl sokat, mert a szörnyek Crouwd Controll (CC) ellenállása megnövekszik, és megnehezíti a Rage Flipping munkáját!

Pilonkezelés

A pylonok nagyon fontosak a GR során, és különbséget jelenthetnek a próbálkozás és a sikeres teljesítés között. A mobilitása és a szörnyek húzásával kapcsolatos feladatai miatt általában a zBarb felel a Pylonok kezeléséért. Íme minden, amit a pilonokról tudni kell:

  • A pylonok spawn helyei mindig rögzítettek minden pálya-elrendezésben (layout). Elegendő gyakorlással a layout alapján meg tudod majd állapítani, hogy hol található minden pylon hely.
  • A Pylon spawn esélye attól függ, hogy mennyit fejlődtél. Ez az esély visszaáll ~1%-ra egy pylon megjelenése után, és lineárisan növekszik a progressz ~50%-áig, ahol az esélye, hogy a következő helyen egy oszlopot találj, 100%.
  • Greater Riftekben legfeljebb négy oszlopot lehet létrehozni.
  • Az alap spawn esélye a pylonra ~1%. Ez 0%-os progressz esetén áll fenn, vagy annak az esélye, hogy két pylont kapj egymás után anélkül, hogy bármit is haladnál. Ez azonban nagyon valószínűtlen.
  • A fent említett szabályok miatt az optimális progressz a pylon aktív kereséséhez 20% és 33% között van. Minél hamarabb találsz egy Pylont, annál hamarabb tudsz haladni a következő spawn felé.
  • A pylon spawn helyeit a rendszer akkor ellenőrzi, ha 75 yard távolságra vagy tőlük, ami távolabb van a képernyő széleinél (50-60 yard). Emiatt óvatosan kell közlekedned, nehogy elszalassz egy pylont!
  • A pylonok spawn helyek mindegyikének van egy független esélye egy pylon létrehozására. Az, hogy nem kapsz egy Pylont a helyszínen, nem jelenti azt, hogy nem kaphatsz egyet a következő helyen anélkül, hogy bármit is tennél! Ez azt jelenti, hogy egymás után két Pylon spawn helyet is ellenőrizned kell, ha a progressz megfelelő. Ha azonban két hely ellenőrzése után sem kapsz Pylont, akkor a következő előtt némi előrelépést kell tennetek.
  • Szándékosan megnézheted a Pylon spawn helyeit, hogy "blokkold" őket, ha a csapat nem akar pylont azon a terepen, ahol harcol. Ugyanígy, a következő mapon pylonokat hozhatsz létre, miközben a csapatod az előzőn harcol.
  • A pylonok effektjei elvesznek, ha kiteleportálsz a Greater Riftből, kivéve a Speed ​​Pylont. Ez különösen hasznos lehet, ha falakat kell áttörnöd a Bottomless Potion of Kulle-Aid használatával, de a Shield Pylon effektje van rajtad.

Rift Guardian Management

Ha arra van szükség, hogy a Rift Guardian egy másik helyen legyen, mint ahol eredetileg megjelent, az egész csapatnak a zBarb kivételével futnia kell a kívánt helyre. A zBarb a Rift Guardianon marad, és rajta tartja a fókuszt, majd elkezd teleportálni a Greater Riftből, miután az Ignore Pain parancsot leadta, hogy ne szakadjon meg a portolás. Mivel a Rift Guardiannak már nincs célpontja a hatótávolságon belül, a kiválasztott helyen lévő csapattagokhoz teleportál. Ezután a zBarb visszatérhet a Greater Riftbe, és újra csatlakozhat a csoporthoz, hogy buffoljon, segítsen és irányítson.

Az a cél, hogy minél több bejövő sebzést távolítsatok el a Rift Guardian Killertől (RGK), különösen, ha az RGK a Squirt's Necklace amulettel játszik. Zbarbárként próbálj meg mindig az RGK előtt vagy a lehető legközelebb állni a boss hitboxhoz. Kiváló példa erre a Saxtris, mivel mindig egy célpontot támad közelharci támadásával. Fel kell fognod a csapatot ért találatokat!

A Rift Guardian sok képessége megszakítható elkábításukkal (stun): néhány károsító képesség, de teleportálási és megidézési képességek is. Kiváló példa erre a Skeleton King: a Ground Stomp vagy a Furious Charge segítségével lehet stunnolni és megszakítani az idéző (summon) és a teleportáló animációját. De légy óvatos: csak akkor szabad elkábítani a Rift Guardiant, amikor szükséges, nehogy immunissá váljon a Crowd Control ellen.

 

2.1 High GR zBarb

Ez a legnehezebben játszható és elsajátítható build a Diablo III-ban. Mindent meg kell tenned, ami a Játékmenet részben le van írva, és a Greater Rift sikere nagymértékben rajtad múlik. Call, scout, buff, debuff, pull, pixel, scout újra és folytasd!

Játékmenet

Játssz a Trash Killer rotája függvényében

A legjobb módja annak, hogy sebzést okozz a Diablo III-ban, ha sebzéssorozatokat készítesz a Convention of Elements használatával olyan ideiglenes buffokkal kombinálva, mint a Way of the Hundred Fists/Assimilation, az Archon, a Land of the Dead vagy a The Barber halmozott sebzése. Kommunikálnod kell a Trash Killerrel, hogy tudd, mikor érkezik a sebzése. Az a feladatod, hogy a lehető legtöbb szörnyet szorosan egy helyre csoportosítsd, beleértve az Eliteket is, és fenntartsd az összes buffodat.

A szörnyek mozgatása

A kulcs az, hogy széles, nyitott helyeket válassz (általában kereszteződéseket), amelyek lehetővé teszik, hogy egyszerre több oldalról húzhass. A fő prioritás a hátul lévő szörnyek, mivel később úgyis előre fogsz haladni. Mozgathatod (Bodypull) a szörnyeket úgy, hogy közel kerülsz hozzájuk és Wreath of Lightning gemet proccoltatod, vagy a hosszabb távra ható Rage Flip skillel. Használd a Furious Charge és a Rage Flip kombinációját, hogy szörnyeket húzz nagy távolságokra. Ha olyan zárt térképen játszol, mint a Keep Depths vagy a Corvus, a szörnyek beszorulhatnak a szűk ajtónyílásokba, "forgalmi dugót" okozva, néhányat hátra kell húznod, hogy kiszabadítsd őket, és hagyd, hogy átmenjenek az ajtón.

Pixelezés

A szörnyek pixelezése azt jelenti, hogy a Ground Stomp/Wrenching Smash segítségével összerántod őket, figyelmen kívül hagyva a sebzésüket. A partiban mindenkinek meg kell győződnie arról, hogy a Ground Stomp castolása előtt nincsenek Crowd Control effekt hatása alatt a mobok. A megfelelő pixelhez hely kell, ezért a barbár megkeresi azt az Illusory Boots segítségével, vagy létrehozza a Rage Flip segítségével, majd használja a Ground Stomp képességet. Ez gyakorlatot igényel, és a Trash Killer Convention of Elements ciklusához kell időzíteni.

 

2.2 Speed zBarb

Koncepció

Ezek gyors tempójú GR-runok, amelyek általában 3 perc alatt végetérnek. A múltban a META a Charge Barb, a Vyr Wiz, a Rend WW Barb és a GoD DH volt az alapjuk, mostanra már szinte minden karakterosztálynak van olyan speedbuildje, amivel lehet speedrunokat futni és a zBarb tökéletesen bele tud illeszkedni a koncepcióba: akármelyik buildet képes úgy szupportolni, hogy az ne menjen a sebesség rovására.

Játékmenet

Gyorsan csoportosítanod kell a szörnyeket, és alkalmaznod kell minden buffot a szövetségeseidre, és debuffokat az ellenségeidre, különösen az elitekre és a nagy progresszt adó célpontokra, mint például a Golgor-ok vagy a Punisher-ek. Össze kell húznod az eliteket az Ancient Spear/Rage Flippel, fel kell derítened a zsákutcákat, és szükség esetén hívni a partit. Légy azonban óvatos, mivel egyes zsákutcákban pilon-spotok vannak, és bizonyos esetekben nem jó pilonokat létrehozni. Próbáld meg felvenni az összes globe-ot, - legyen az progress globe, health globe vagy glory globe - szinte azonnal, és soha ne hagyj magad mögött semmilyen fejlődési gömböt!

Beállítások

Futhattok 3-5 perces speedrunokat is, amelyek kicsit lassabbak ugyan, de a kulcsfelhasználás szempontjából kicsit hatékonyabbak. Ez egy jó módja annak, hogy felszintezz néhány közepes szintű augmentre szánt gemet. A játékstílus és az általános beállítás nagyon hasonlít a 3 perc alatti verzióhoz.

Az egyetlen különbség az, hogy egyesek felveszik a The Legacy of Raekor (4) bónuszt, majd a Strongarm Bracers-t Ground Stomp Wrenching Smash-sel, és a Little Rogue & The Slanderer kombinációt használják.

 

2.3 ww zBarb

Ez a variáns a build casual-barát verziója. Mivel a Charge helyett a CC-effektet nem generáló Whirlwind képességet használja, sokkal könnyebb az irányítása: folyamatosan foroghat a mobokon, ezáltal a karakter mozgatása és az erőforrás-menedzsment is könnyebb lesz. A kompromisszum a zBarbár sebességéből és a teljesítményéből adódik: ezek a tulajdonságok ugyanis sokkal rosszabbak a Charge-változaténál. A Maxroll szerzői nem javasolják a ww-variáns használatát:

Létezik egy népszerű zBarb változat, amely a Whirlwind-et használja a Furious Charge helyett. Nem ajánljuk játszani! Noha a Spin to Win érzés szórakoztató is lehet, ez a beállítás nem hoz semmilyen előnyt amellett, hogy tankosabb. Lassabban mozog, kisebb a vonóképessége, és elveszíti a Furious Charge zBarb terepvezérlési képességét.

Felhasznált forrás: https://d3.maxroll.gg/guides/support-zbarb-guide/2
(Season: https://maxroll.gg/guides/support-zbarb-guide)

 

3. Szupport Demon Hunter (zDH)

Bevezetés

A szupport Demon Hunter (általában zDH-nak hívják, mert "nulla" sebzést okoz) az egyik legerősebb támogató karakter a játékban a 21. évad, az Odyssey's End buffja óta. 150%-os additív sebzési bónusza szinte önmagában felülmúlja a játék minden más sebzésbuffját és akkor a többi képességéről még nem is beszéltünk. Általában egy zBarbbal párosítják, amellyel együtt olyan parti-támogatásra képesek, hogy még egy nem tökéletes dps karaktert is fel tudnak hozni akár a legmagasabb szintre.

Sebességének és rugalmasságának köszönhetően a zDH néhány változtatással nagyon könnyen illeszkedik a különféle csoportbeállításokba, és úgy módosítható, hogy akár még néhány buffot hozzon, vagy akár némi húzóképességgel (Leonine Bow of Hashir + Bolas) is rendelkezzen. Kifejezetten a speedrun-ok esetében jelentős mértékben javíthatja a teljesítményt azáltal, hogy jó támogató játékmenetet ad, akár egyetlen szupportként is.

Alap

Az alapbeállítás sok helyet enged a variációknak:

  • Az Odyssey's End az Entangling Shot/Chain Gang-el párosítva a buffok magja: lenyűgöző, 150%-os additív sebzési bónuszt ad.
  • Az Oculus Ring minden támogatási összeállítás alapeleme, és 85%-os multiplikatív sebzési bónuszt biztosít (nem halmozható), ha csapattársai az általa létrehozott területen állnak.
  • Nemesis Bracers, hogy extra Eliteket kapj a Pylonokból.
  • A Strongarm Bracers 30%-os additív sebzési bónuszt biztosít, miután hátrataszító képességgel (knockback) (Vault Rattle Roll vagy Bolas, Leonine Bow of Hashir) eltalált egy ellenséget.
  • A Companion/Wolf Companion 15%-os multipikatív sebzési bónuszt biztosít.
  • A Multishot Wind Chill 8% Critical Hit Chance-t ad (általában 7-10% DPS körül), és jól párosodik az Iceblink gemmel (tehát az összesen +18% Critical Hit Chance, a gem nem stackelődik).
  • Az Elusive Ring hatalmas, 60%-os sebződéscsökkentést biztosít a zDH-nak.

A build tipikus kiegészítései a következők:

  • Unhallowed Essence (2) Bónusz, amely gyorsabb erőforrás-termelést tesz lehetővé.
  • Gears of Dreadlands (4) Bónusz mobilitást, sebződéscsökkentést, valamint az Odyssey's End debuff gyorsabb alkalmazását teszi lehetővé.
  • Embodiment of the Marauder (2) Bónusz, amely a Companion skill összes rúnáját megadja, ezek közül különösen a Wolf Companion és a Boar Companion lehet hasznos (általában a Boar-t kihagyják a push buildból, mert hajlamos megzavarni a cc-effektek ellenállását).
  • A Captain Crimson's Trimmings segíthet a túlélési és az újratöltési idő szükségletekben.
  • Asheara's Vestments (4) Bónusz, amellyel megidézheted mind a 3 követődet, akik az Onslaught, Erosion, Piercing Shot és Night's Veil segítségével buffolhatják a parti dps karaktereit.

Összességében a zDH sokoldalú, a laza játéktól a nagyon igényes játékig terjed, és szinte bármilyen forgatókönyv esetén nagyszerű támogatást ad a partinak. A legtöbb esetben 100-200%-kal buffolhatod csapattársaid sebzéskibocsátását, miközben 33-55%-kal csökkentheted a bekapott sebzésüket, és egyidejűleg olyan tevékenységet is biztosíthatsz, mint például az elitek összehúzása és spawnolása a pylonokból. A felépítés lehet nagyon tankos, ha akarod és jól passzol a játék szinte bármelyik DPS-buildjéhez!

 

3.1 High GR GoD zDH

A magas Greater Riftekben általában van egy szupport barbár, aki elvégzi a kemény munkát a partiban, és a te feladatod főként a csapatod buffolása és az ellenségek gyengítése lesz. Ezt a szerepet általában nagyon könnyű eljátszani, így a build tökéletes választás azoknak a kezdőknek, akik nagy rifteket szeretnének csoportban teljesíteni.

Koncepció

A Gears of Dreadlands (4) bónuszt használd a mobilitás érdekében és az Entangling Shot gyorsabb alkalmazásához. A The Flavor of Time  amulett megnöveli a pylonok idejét (ez elsősorban a Conduit esetében fontos). A Numbing Traps, a Wolf Companion és a Multishot Wind Chill további hasznos parti-buffok. Mivel ez a variáns nagyon tankos, és a magas GR-ek meglehetősen lassú tempójúak, elhagyhatjuk a Smoke Screen-t.

Játékmenet

Általában a zBarb feladata lesz távoli ellenségeket hozni, és gondoskodni a csoportosításukról az Ancient Spear/Rage Flip és a Ground Stomp Wrenching Smash segítségével. Mindazonáltal tisztában kell lenned a környezeteddel, és segítened kell a szörnyek húzásában (lehetőleg a Strafe használata nélkül). Segítened kell közelhozni a mobokat a ponthoz, ahol megállt a csapat, fel kell derítened a pylonok helyét (a megfelelő progresszre figyelned kell!) és kattintani rájuk a megfelelő időben.

Meg kell győződnöd róla, hogy minden buffot/debuffot megfelelően alkalmazol, amikor szükséges: Multishot 3 másodpercenként, Guardian Turret a csapattagokon, az Entangling Shot és/vagy a Strafe spammelése). Próbáld meg más módon is segíteni a csapatot, pl. falak törése Bottomless Potion of Kulle-Aid potion-nel, a Wormhole felvétele, amely akár veszélyes helyre is vezthet. Különösen nagy kupacoknál ügyelj arra, hogy gyakran és időben alkalmazd újra az Entangling Shotot (és ne hagyd, hogy lejárjon: folyamatos támadással körözz a kupac körül vagy gyere vissza időben, ha túl messzire mész).

Beállítások

Ha még tankosabb karakterre van szükséged, választhatod az Esoteric Alteration gemet a Gogok of Swiftness helyett.

 

3.2 Speed Bolas zDH

Koncepció

A Gears of Dreadlands (4) bónuszát használod a mobilitás érdekében és az Entangling Shot gyorsabb alkalmazásához. Az Embodiment of the Marauder (2) bónuszt szintén használod, hogy megkapd a vaddisznó (Boar) Companiont. A Bolas + Leonine Bow of Hashir + Emimei's Duffel segítségével húzzuk össze a szörnyeket. Elérhető a buildben a Smoke Screen/Displacement – ​​egy mobilitási készség, amely a Strafe megszakítása nélkül használható.

Játékmenet

A Bolas skillt használó szupport DH-ként sok a tennivalód, és a teljesítményed közvetlenül befolyásolja, hogy milyen gyorsan és milyen magasra tudsz menni, jobban, mint bárki más a partiban.

A játékmeneted általában így néz ki: Átvágsz a szakadékon, valamivel a parti előtt, és keresel egy elit csomagot vagy elég nagy trashmob-kupacot a harchoz. Ha megtaláltad őket, állítsd le a Strafe-et, használd a Bolas - Entangling Shot - Multishot skilleket ebben a sorrendben, majd folytasd a Strafe-et az Odyssey's End debuff alkalmazásához. Ha a küzdelem 3 másodpercnél tovább tart, újra kell castolnod a Multishotot. Ha 6 másodperc után is megy a harc, meg kell ismételned a teljes sorozatot.

NE HASZNÁLJ BOLAS-t egynél többször ugyanazokon a mobokon!

NE HASZNÁLD a Strafe-t, ha a Bolas az utoljára használt generátor!

Beállítások

Ha túlságosan papírnak érzed magad, váltsd át a Hunter's Wrath-et Zoey's Secret-re, ez meghosszabbítja az alapvető debuff-szekvenciádat (lassabban tudsz támadni), de nagyon tankos leszel (ha lemondasz az Embodiment of the Marauder-szettről, alternatíva lehet még a Wraps of Clarity).

 

3.3 High GR Ashaera zDH

Koncepció

Ez a változat az Asheara's Vestments szettet is használja, amelynek bónusza a Followerek megidézése. Az így megidézett követők nem adnak buffot, és nem adnak legendary tulajdonságokat a partinak (Emanate), de még így is debuffolhatják a szörnyeket. Ily módon 30%-os additív sebzést biztosíthat a DPS-nek az Onslaught, az Erosion és a Piercing Shot, és megnöveli a kritikus találati esélyt a Night's Veil. Ebben a variánsban a Gogok of Swiftness helyébe az Enforcer lép, amely 90%-os sebződéscsökkentési bónuszt alkalmaz a követőidre. Ez lehetővé teszi, hogy az 50%-os CDR relic itemeket használhatsz rajtuk.

Játékmenet

Az Asheara's Vestments bónuszának időtartama 30 másodperc, az újratöltési ideje pedig 60 másodperc. A Riftben állandóan támadnod kell, szóval nem tudod kontrollálni, hogy mikor proccoljon. Próbáld nyomon követni az újratöltést és maradj a kupac közepén proccoláskor. Amikor a követőid megjelennek és a szörnyek csapdájába esnek, nincs más választásuk, mint a mobok között kamatoztatni tudásukat.

A Rift Guardian elleni harc alatt dönthetsz úgy, hogy néhány másodpercre abbahagyod a támadást, és így szinkronizálhatod az Asheara's Vestments proccolását az RGK CoE-ciklusával. A sebzési ciklus előtt 2-3 másodperccel el kell kezdened a támadást, hogy a követőknek legyen idejük spawnolni és minden képességüket használni.

Beállítások

Ha a csapatban valaki máson van Iceblink, felveheted az Esoteric Alteration-t. Ha nincs szükséged a Nemesis Bracer-re, mert valaki más használja, viselheted a Wraps of Clarity-t és ezáltal sokkal tankosabb lesz a karaktered.

Ha valaki más a csapatból használ Nemesis Bracers-t és szeretnéd elérni a DH által elérhető legnagyobb sebzésnövelést, akkor használj Strongarm Bracers-t, és válts Vault Rattling Roll-ra. Ezt a beállítást hihetetlenül nehéz játszani, nagyon kis DPS nyereséggel, ha tökéletesen hajtják végre, és hatalmas DPS veszteséggel, ha hibáznak. Ennek az az oka, hogy lépést kell tartanod az Elusive Ringgel az ellenség elől menekülve, és hogy tökéletes időzítésre van szükséged a Strongarm Bracers proccolásához: közvetlenül a Barbarian's Ground Stomp után a Crowd-Control szabályok miatt. Győződj meg róla, hogy tudod, mit csinálsz, amikor ezt a beállítást használod!

Felhasznált forrás: https://d3.maxroll.gg/guides/support-demon-hunter-guide/2
Season: https://d3.maxroll.gg/guides/support-demon-hunter-guide

 

Greater Rift 150

Legvégül íme a buildek működése a gyakorlatban zDH és ZBarb szemszögből (vágatlan VoD):