A Microsoft felvásárolja az Activision Blizzardot
A Microsoft bejelentette, hogy elindította a teljes Activision Blizzard felvásárlását 68,7 milliárd dollárért. A tranzakció még nem zárult le, nagyjából fél év lehet, míg mindenki áldását adja az üzletre, de ha végbe megy, a cég a játékipar harmadik legnagyobb vállalata lehet a bevétel szerinti rangsorban a Tencent és a Sony után.
A megállapodás értelmében az ActiBlizz minden stúdiója, így az Activision Publishing, a Blizzard Entertainment, a Beenox, a Demonware, a Digital Legends, a High Moon Studios, az Infinity Ward, a King, a Major League Gaming, a Radical Entertainment, a Raven Software, a Sledgehammer Games, a Toys for Bob és a Treyarch (illetve egyéb, nem említett kisebb csapatok) is az Xbox nagy családját erősítik.
Amíg az átállás zajlik, az Activision Blizzard és a Microsoft Gaming külön üzemel, de ahogy ennek vége, az ügyvezetői pozíciót Phil Spencer fogja betölteni mindkét divízió esetében.
A Microsoft közleménye szerint azon lesznek, hogy minél több ABK-játék kerüljön a Game Pass katalógusába, legyen szó már megjelent, vagy jövőben megjelenő címekről.
Activision Blizzard King portfóliója: Call of Duty, Warcraft, Candy Crush, Tony Hawk, Diablo, Overwatch, Spyro, Hearthstone, Guitar Hero, Crash Bandicoot és StarCraft.