Diablo IV: Játékmechanika 2. - Sebzés

Hogyan lehet megsokszorozni a Diablo IV karaktereinek sebzését? Íme a titok!

Diablo IV: Játékmechanika 2. - Sebzés

Az ARPG játékok egyik legérdekesebb és legizgalmasabb része a karakterek által leadott sebzés és az ehhez kötődő mechanikák. Milyenek legyenek a fegyverek? Milyenek legyenek statok? Milyenek legyenek a skillek alapsebzései? Számos ezekhez hasonló kérdést lehetne még feltenni és több olyan szempontot lehetne még felsorolni, ami a karakter sebzésével kapcsolatba hozható, a legfontosabb téma azonban kétség kívül a sebzés buffolása. Mit is jelent ez pontosan? Minden olyan tulajdonságot ide lehet sorolni, ami módosítja (növeli) a sebzésünket például a lassított mobok „X” százalékkal jobban sebződnek vagy az elit mobokkal szemben „Y” százalékkal nagyobb sebzésünk… és még sorolhatnánk.

Nem nehéz belátni, hogy megnövelni valamit kétféleképpen lehet: vagy hozzáadok egy bizonyos számot, vagy felszorzom valamennyivel. És ez a két módszer nagyon eltérő erdményeket tud szolgáltatni, tehát nem mindegy, hogy egy adott buff hozzáad (additiv) vagy felszoroz (multiplier) az eredeti mennyiséghez.

A karakterünk sebzése is pontosan ugyanígy épül fel, ráadásul egy olyan játékban, mint a Diablo, a buffok számának csak a fejlesztők képzelete szab határt. Hát a Diablo IV-ben nem sok határt szabtak magunknak a Blizzardos srácok: annyi számú és annyi típusú buffot építettek a játékba, hogy tesztelő legyen a talpán, aki át tudja őket látni.

Próbálkozások természetesen a viszonylag kevés tesztelési lehetőség ellenére már vannak: átláthatatlan táblázatok, teóriák, feltételezések, szép hosszú listák próbálnak rávilágítani a játék additív és multiplikatív buffjaira és ezek számításának módjára. A téma azért sem lehet közömbös, mert egy sikeres karakter felépítése ezeken a buffokon, pontosabban a helyes megválasztásukon múlik. Akár meg is lehet sokszorozni a karakter erejét egy jó buff-kombinációval vagy használhatatlanná is lehet tenni, ha elrontunk valamit.

Pár napja megjelent a Youtube-on, a Goblin Inc. csatornáján egy hiánypótló videó a témában és a készítője el is ismeri, hogy számos állítása tesztelés alatt áll, de jópár olyan megállapítás elhangzik, amelyek a startot követően hasznosak lehetnek. Egyik legfontosabb állítása az, hogy a buffoknak különböző típusaik vannak és ezek a működésüket tekintve külön-külön vödrökbe helyezhetők. A vödrökön belül a buffok összeadódnak, de a vödrök egymással szorzódni fognak, vagyis akkor lesz igazán erős a karakterünk, ha „minél több vödrünk” van.

Ez persze egy rendkívül leegyszerűsített félmondat a videóról és sajnos még akkor sem lesz teljes a kép, ha végigrágjuk magunkat a teljes anyagon. Sok mindent tesztelnek és a start után még tesztelni is fognak. Jó példa erre a leírásban található két táblázat itt és itt, amelyek segítik ugyan a megértést, de több kérdést generálnak, mint amennyit megoldanak.

A videó ettől függetlenül az erősen ajánlott kategóriába tartozik, feliratot lehet hozzá bekapcsolni és a fogaskerékre kattintva az automatikus magyar fordítás is elérhető:

 

Forrás: Youtube