Diablo IV: Szinte minden megváltozik
A Blizzard által az október 4-ei fejlesztői közvetítésen bejelentett változtatások a Diablo IV kapcsán. És ez még csak az első pakk!
A Diablo IV október 4-ei fejlesztői frissítésekről szóló élő közvetítése során a csapat áttekintést adott a Season of Bloodról és bejelentettek számos újdonságot a játékmenet javítása érdekében. További Endgame-tevékenységeket adnak a játékhoz, jelentősen növelve az élményt, csökkentve a 100-as szintre való feljutás idejét, és növelve a konkrét egyedi és Uber Unique Itemek farmolásának lehetőségét.
Frissítés! Elkészült a fejlesztői streamet összefoglaló magyar nyelvű videó, itt megtekinthetitek:
A közvetítés során Adam Fletcher, a közösség társigazgatója leült a fejlesztőcsapat tagjaival, hogy átbeszéljék a közelgő Season of Blood részleteit és az 1.2.0 javítás (egy részét – a szerk.), amely október 17-én érkezik. A 2. évaddal kapcsolatos sok megosztandó információ miatt egy második Campfire Chattel folytatódik majd a közvetítés és ebben az osztályegyensúlyról, az új egyedi elemekről, az Ellenállások jelentős változásairól, valamint számos egyéb, az játékmenetet javító frissítésről és hibajavításról beszélnek.
A Season of Bloodban a játékosoknak ki kell használniuk a vámpírerejüket, hogy sikeresen megvédhessék magukat annak kiváltóitól, köztük a Blood Seekers-ektől, akik minden lépésüket követik. Minden további részlet a Season of Blood-ról ebben a cikkben elolvasható magyarul.
Echo of Duriel Boss-harc
A Fejlesztői frissítés élő közvetítése során a csapat a második évaddal érkező, számos, a közösség által kért funkcióváltoztatást mutatott be. A Vér Évadával a következő változásokat eszközölte a Blizzard a játékban:
5 új Endgame Boss
- Öt Endgame-főnökkel bővült Sanctuary, hogy bővítsék a kínált Endgame-élmények sokféleségét, így jobb lehetőségeket kínálva Unique és Uber Unique tárgyak megszerzésére.
- Az új Boss-küzdelmek Sanctuary különböző feladatainak sikerességén alapulnak, és különböző erőforrásokra van szükség az egyes főnökökkel való szembenézéshez. Minden új harc elérhetővé válik, ahogy haladsz a III. és IV. világszinten.
- Az egyes főnökökkel való találkozás konkrét részletei a Season of Blood cikkünkben találhatók.
- Minden főnök specifikus Unique tárgyakat dob, amelyek kizárólag az egyes bossharcokra vonatkoznak.
- A Duriel Boss Fight jelentősen megnöveli az Uber Unique-ok eldobásának esélyét, könnyebben elérhetővé téve az áhított tárgyakhoz való hozzáférést.
- Minden egyes Boss ellen lehetőséged van arra is, hogy az egyedi kozmetikumokat dobjon el, így célzottabbá válik ezen kozmetikumok játékon belüli hozzáférése.
Végjáték tevékenységek
- A légióesemények (Legion Events) közötti idő 30 percről 25 percre csökkent.
- A Legion Event figyelmeztető időzítők 5 percről 10 percre nőttek.
- Kijavítottuk azt a hibát, amely miatt a légióesemény gombostű-jelölője nem jelenik meg a játékos minitérképének szélén, ha egy suttogás (Whisper) aktív volt a légióeseményhez.
- A World Boss küzdelem gyakrabban érhető el az összes világszinten lévő játékosok számára, mivel a Spawn-idő 6 óráról 3 óra 30 percre csökkent.
- A World Boss figyelmeztető időzítői 30 percről 60 percre emelkedtek.
- Kijavítottuk azt a hibát, amely miatt a World Bossra tett gombostű-jelölő nem jelenik meg a játékos minitérképének szélén, ha a World Boss számára egy aktív Whisper volt.
- A jobb láthatóság érdekében mostantól üzenetet küldünk minden játékosnak, amikor a World Boss 15 percre van a spawnolástól.
- Megemelkedtek az Arany és a Tapasztalat-jutalmak a következő tevékenységekből:
- Helltide ládák
- A Grim Favor beváltása
- Egyedi Whisper befejezése
- Annak biztosítása érdekében, hogy az ellenség folyamatosan tapasztalatot adjon az aktuális játékosszinthez képest, a Whisper Cache-ből kapott Nightmare Sigilek mostantól mindig a játékos által teljesített legmagasabb szintű Nightmare Dungeon 5 szintjén belül lesznek.
- Az olvashatóság javítása érdekében a Helltide Chest ládák mostantól speciális ikonokkal jelzik a típusukat a térképen.
- A Whisper Cache a cache-slotba kerül az inventoryban
Tapasztalati pont és a szörnyek szintezése
- Csökkentettük a 100-as szint elérésére fordított időt, így az „utazás” körülbelül 40%-kal gyorsabb. A szörnyek 50+ szinten történő meggyilkolásával szerzett tapasztalatok jelentősen megnövekedtek, és ezek az értékek folyamatosan emelkednek, amikor szintet lépsz.
- A mechanika megakadályozza, hogy a szörnyek a játékos-karakter szintjének növekedésével egyre kevésbé legyenek erősek, azáltal, hogy a III. és IV. világszintű szörnyek legalább az 55., illetve 75. szint után megfelelnek a játékos aktuális szintjének. Ez növeli a szintlépés általános élményét, és sokkal simábbá teszi azt.
- Az Incense-főzetek már XP-bónuszt adnak és a halál után is megmaradnak.
- Megnöveltük az Elixírek és a Season Blessings XP-bónuszát azáltal, hogy multiplikatívvá tettük őket a World Tier bónuszával.
Nightmare Dungeonok
- Felgyorsul a démonölés, mivel Nightmare Sigil most közvetlenül a Nightmare Dungeonba teleportál.
- Egyes játékosok nem kaptak Nightmare Sigilit azokból a Dungeonokból, amelyekben nincs végső Boss, ezért a Nightmare Sigil-ek most a Nightmare Dungeon teljesítése után esbek és nem a Bossfight után.
- Néhány Dungeonból eltávolították a célokat, csak a Boss legyőzése szükséges a Nightmare Dungeon teljesítéséhez.
- Több Nightmare Dungeon nehezítés frissítésre került.
- Backstabbers
- A hátad mögül érkező közeli szörny-támadások sebezhetővé (Vulnerable) tesznek. A Vulnerable effekt alatt elszevnedett sebződés csökkentése X%-kal nő.
- A szörnyek védelme a kritikus sebzéssel szemben (Monster Critical Resist)
- A szörny-támadások 3 másodpercre X%-kal csökkentik a kritikus ütéseid (Critical Strike) sebzését és ez Y%-ig stackelődik.
- Death Pulse
- A változtatás meggátolja a halál impulzusait azokon a szörnyeken, amelyek halálakor robbanást okoznak.
- A változtatás meggátolja, hogy a halál impulzusok ismételten egymásra spawnoljanak.
- Lightning Storm
- A védőkupolában való „sokkolás” 35%-os bónusz mozgási sebességet biztosít 5 másodpercig.
- Csak akkor kezdődik, amikor a játékosok harcban vannak.
- Csak akkor indul el, ha a védőkupola létrehozójának közvetlen útja van a megcélzott játékoshoz.
- Drifting Shade
- Az időtartam 5 másodpercről 3 másodpercre csökkent.
- A Respawn idő 2 másodperccel nőtt.
- Backstabbers
- Jelentősen csökken a visszalépés lehetősége azáltal, hogy az összes Dungeon-objektumot a Dungeon kritikus útvonalára helyezték, így sokkal nehezebb kihagyni őket, ha rossz kanyart vesznek.
- Sok Dungeon elrendezését (Layout) újratervezték.
- Javul a csapdák átjárhatósága azáltal, hogy javították az általános vizuális effektusokat és csökkentették a tömegirányító (CC) effektjeiket.
- A végződések biztosítják, hogy a Dungeon elrendezések ne tűnjenek túl lineárisnak.
- Megnövelték a Paragon Glyph-ek megszerezhető tapasztalati pontjait.
Események
- A Dungeon Eventek értékesebbé és csábítóbbá válnak a játékosok számára azáltal, hogy megnövelték a szörnysűrűséget.
- Az NPC-ket többé nem lehet egy ütéssel megölni a III. és IV. szintű világszinten.
Item beállítások
- Jelentősen megnő a hely az Inventoryban azáltal, hogy a drágaköveket craft material anyaggá teszik. A drágakő anyagokat most már elviheted egy ékszerészhez, hogy craftolhass.
- A Scrolls of Escape megakadályozta, hogy a játékosok elveszítsék fejlődésüket egy hardcore karakterrel kapcsolatban a csatlakozási problémák miatt, ezért a Scrolls of Escape már elfogy, ha egy Hardcore játékos kapcsolata megszakad harc közben, és biztonságos helyre teleportálja őket.
- Csökkentették annak az esélyét, hogy egy legendás elem bizonyos statjai lezáródjanak, azáltal, hogy csökkentették a teljes enchant-költségeket.
- Csökken az Inventory túlterheltsége és csökkennek a városba való szükségtelen utazások:
- A World Tier III-ban: a normal, a magic és a non-sacred rare tárgyak craft materialként fognak kiesni.
- A World Tier IV-ben: a normal, a magic és a non-ancestral rare tárgyak craft materialként fognak kiesni.
- Ennek kompenzálására megemelték az aranyhullás arányát a World Tier III és IV-ben.
- A magasabb szintű szörnyek a III-as és IV-es világszinten nagyobb tárgyerejű (Item Power) Sacred és Ancestral tárgyakat dobnak el.
- A normál Whisper cache-ből kieső Itemek mostantól +10 Item Power-t kapnak. A frissített cache-ből mostantól +20 Item Power Itemek esnek majd.
- A Helltide cache jutalmak mostantól +20 Item Power értéket biztosítanak.
Egyéb Fejlesztések
- Lecsökken az idő, amit a seasonokban a hírnév (Renown) újraszerzésére fordítottál, az összes megszerzett hírnév-jutalom megmarad az évadok és a karakterek között (ez nem tartalmazza a tapasztalatot és az aranyat).
- A Megszerzett Skill Pontok, a bájital-kapacitás, az Obol-maximum és a Paragon pontok, amelyeket a Renown-ból szereztél, megmaradnak az egyes karakterek között. A Renown tapasztalatot és aranyat kell megszerezni minden karakternél.
- Például: 1. karakter: Reown Tier II-t szerez egy régióban: 1 Skill-pontot és 1 bájital-kapacitást kap
- Létrehozol egy a 2. karaktert, és egy másik régióban megszerzed az I. szintet: 1 Skill-pontot kap
- Létrehozol egy 3. karaktert: Ez a karakter automatikusan megkapja mindkét elismert jutalmat az 1. és a 2. karaktertől: 2 Skill Pont, 1 bájitalkapacitás lesz elérhető
- Ez vonatkozik a hardcore karakterekre is. Ha renown-jutalmakat szerzel egy hardcore karakteren a Season of the Malignant játékban, akkor a megszerzett jutalmak továbbra is megmaradnak a Season of Blood új hardcore karakterére, függetlenül attól, hogy az előző Hardcore karaktered meghalt-e.
- A Hardcore karakterek esetében a Lilith oltárai és a térkép-felfedezés fejlődése továbbra is a Hardcore világon belül marad.
- A Season of the Malignant-hoz hasonlóan az Altars of Lilith és a Map Discovery előrehaladása azon hardcore karakterek esetében, akik a Season of the Malignant előtt haltak meg, nem maradnak fenn a Season of Blood esetében.
- A hőn áhított tárgyak mostantól kedvencként (Favorite) jelölhetők meg, és nem értékesíthetők vagy bezúzhatók.
- 2 további karakterhely került hozzáadásra.
- Azon játékosok, akik még nem fejezték be a kampányt, de korábban szeretnének hozzáférni a szezonális tartalomhoz, megkapják a Kampány kihagyásának lehetőségét a karakteralkotás során, ha az accountukon bármelyik karakter befejezte a Prológot.
- Megszűnnek az elpazarolt Minion- és Companion támadások, azáltal, hogy a Minionok és a Társak többé nem veszik célba a sebezhetetlen ellenségeket.
Mountok
- Javítottuk a lovaglás élményét a lovak általános érzékenységének javításával. Kevésbé valószínű, hogy elakadnak az akadályokon vagy váratlanul lelassulnak.
- Csökkent a Sanctuary-n való átkelés ideje a vágta időtartamának növelésével, amely mostantól áttöri a barikádokat.
- Az alapsebesség 15%-kal nőtt (ez nem befolyásolja a végsebességet.)
- Eltávolítottuk, hogy a játékosoknak a maximális sebességhez a kurzort az ablak szélére kelljen helyezniük, az általános sebesség a kurzor elhelyezéséhez képest javult.
- Javult a harci és a lovas sokoldalúság a Mounk képességek újratöltési idejének 50%-kal való csökkentésével.
- A kézi leszállás újratöltési ideje 10 másodpercről 5 másodpercre csökkent.
- A sebzés miatti kényszerített leszállás újratöltési ideje 10 másodpercről 4 másodpercre csökkent.
- A leugráskori harci képességek (pl.: a barbár Bounding Slam) felszállás után elérhetővé válása közötti késleltetés 10 másodpercről 3 másodpercre csökkent.
A ládák mostantól minden kisebb városban elérhetők, ahol Waypoint-ok találhatók.
Városi kiigazítások
- Minden fővárosban, a fontos árusok közelében további láda-helyeket adtunk hozzá.
- Lecsökken a fővárosokba való utazás szükségessége azáltal, hogy minden Waypointtal rendelkező kisebb városhoz lását adtak hozzá.
- Lecsökken a fővárosokba való utazás szükségessége azzal, hogy a Suttogások fája Waypointhoz egy okkultistát (Occultist) adtak.
- Csökken a városon belüli gyaloglás szükségessége, mert több árus a Waypointhoz közelebb telepedett le több fővárosban is: Kyovashad, Zabinzet, Ked Bardu, Gea-Kul.
- Javul a navigáció Sanctuary felfedezett részein a karakteralkotást követően, mert 10 új Waypointot adtak hozzá az automatikusan feloldott pontok listájához a térképen azok számára, akik kihagyják a kampányt.
- Így minden régióban 2 Waypoint lesz.
- Azok a játékosok, akik úgy döntenek, hogy kihagyják a kampányt, és még nem nyitották fel ezt a 10 pontot egyik karakterükön sem, azok számára nem lesznek automatikusan elérhetőek.
A ládába bekerült a keresés és a szűrés funkció
UI és UX
- Javítottuk az elemek rendezését és az általános szervezést a ládában a keresési és szűrési funkciók hozzáadásával.
- Javítottuk a Streaming funkciót a Streamer mód hozzáadásával, amely elrejti az olyan érzékeny információkat, mint a Karakternevek vagy a Battle.net felhasználónevek.
- Javítottuk a szervezést a tárgyakhoz kapcsolódó eszköztippek intuitívabb és következetesebb sorrendben történő megjelenítésével.
- Jobb szervezés azáltal, hogy a kinyert, azonos legendás tulajdonsággal rendelkező Aspectek csoportosítva vannak a ládában és az Inventoryban.
- Javítottuk a navigációs funkciókat az automatikus futtatás (auto-run) lehetőségének hozzáadásával. Ha a játékos egy irányba mozog, akkor folyamatosan abba az irányba fog haladni, amellyel szemben áll, vagy ahová a kurzort helyezte, amíg egy másik mozgás aktiválódik, vagy egy képességet nem indít el.
- Javítottuk a navigációt a minitérkép nagyítási szintjének beállításával.
- Hozzáadtunk egy opciót, amellyel a harci szöveget el lehet rejteni (sebzésértékek, Vulnerable, Dodge, Fortified, stb.)
- Javítottuk a Unique Itemek láthatóságát.
- Javítottuk a képernyőolvasó opció elérhetőségét azáltal, hogy alapértelmezés szerint engedélyeztük.
- Javítottuk a kurzor kontraszt színeit és lehetőségeit a sokoldalúság és a testreszabhatóság érdekében.
Az alábbi videóban visszanézheted az október 4-ei fejlesztői közvetítést:
A csapat megvitatta a Blood Battle Pass szezonját is, és rávilágított az ingyenes Tier-ek továbbfejlesztett jutalmaira. A következő, október 10-i Campfire Chat-en további változtatásokról lesz szó: a fejlesztők bemutatják az osztályegyensúly-változásokat, a sérülésekkel szembeni ellenállások változásait, az egyedi tárgyak beszerzésének változásait és még sok minden mást.
Kérdés-válasz
Milyen tervek vannak az Itemizáció változtatásaira?
Sok ötletünk van, több visszajelzést is szeretnénk figyelembe venni, nagy terveink vannak a véletlenszerűsítésre és a későbbeikben erről be fogunk számolni
Van-e ötlet az Open World világ játékmenetének változatosabbá tételéhez?
Olyan játékmenetet szeretnénk, amely mixeli a Nigtmare Dungeonokat és az Open World világot. A második évadban lesznek olyan tevékenységek, amelyek az Open World mapon történnek és farmolni is többet kell majd. Ezt jelzi a tartalomdiagram - releváns tartalmak lesznek az Open World mapon.
Van rá esély, hogy eltávolítják a szintkorlátot a Paragon Node-okról?
A Diablo 4-et ezzel a korlátozással tervezték. Szeretnénk megtalálni a megfelelő módokat a játékosok számára, hogy tovább növeljék az erejüket, ahogy a játékban vannak. Ez leginkább akkor érdekes, amikor elérik a 100. szintet. Több módja is lesz annak, hogy ezt a növekedést szórakoztató modon tegyék és ne többletfeladatnak érződjön. A játékosok része úgy érzi, hogy kifogyott a tennivalóból a 100. szint elérésekor, hiszen itt progresszről beszélünk. Ezért leginkább arról van szó, hogy tennivalót kell adnunk nekik. pl. A Paragon Glyph korlát növelése vagy az Endgame Bossok. Van még hely, hogy hozzáadjunk ehhez az élményhez.
Kaphatunk egy gombot a Paragon tábla reseteléséhez?
Érdekes ötlet. Utánanézünk.
Van esély az Uber Unique statjainak fejlesztésére?
A 10-ei streamen erről részletesen fogunk beszélni. Vannak lehetőségeink, hogy javítsunk rajta.
Lehetőség van a ládában legendary tulajdonságra keresni?
Igen
A klánmenedzsment jelenleg nagyon korlátozott. Vannak-e tervek a leader és az officerek eszközeinek bővítésére?
Igen, vannak terveink, szívesen hozzáadnánk a játékhoz több ilyen jellegű opciót. A jövőben sokkal többet meg fogunk osztani ezekről.
Bármi hír a Set Itemekről?
Minden seasonban adunk a játékhoz unique-okat, így lesz ez a második évadban is. Szeretnénk hozzáadni új legendás Aspect-eket is, így változatosak lesznek a buildek.
Duriel nehézsége milyen lesz? Mondjuk Echo of Lilith-hez képest?
Az Echo Lilith a csúcsfőnök, ő tényleg nagyon nagyon nehéz. Néhány módosítást végrehajtottunk rajta, hogy a különböző buildekkel is le tudják ölni. Durielt a második évadban úgy tervezték, hogy ne legyen ugyanezen a nehézségen, hanem ő egy kicsit könnyebb legyen, kevésbé lesz nehéz legyőzni, mint Uber Lilith-et.
Az öt új főnök a második évad után is farmolható lesz?
Igen, részei lesznek az Eternal realm-nek is.
Van terv a Nightmare Dungeonok craft-rendszerének megváltoztatására, hogy ne újra és újra egy Dungeont kapjunk?
Sokat beszélünk arról, hogy hogyan lehetne jobban bevonni a játékosokat a Nightmare Dungeon mechanikába. Keressük a lehetőségeket a játékmenet megújítására.
Van-e terv as buildek elmentésre, mint a Diablo 3-ban az Armory?
Igen, a jövőben ezt szeretnénk hozzáadni.
Van-e terv a jövőben egy kereskedési felület hozzáadásához, ahol a játékosoknak nem kell egy harmadik féltől származó eszközöket használni?
Jelenleg erre a trade chat működik a játékban. Várjuk a játékosok visszajelzéseit a kereskedelemmel kapcsolatban.
Van terv arra vonatkozóan, hogy a karakterek szintlimitjét eltávolítsák?
Keressük azokat a módokat, amelyeknél a játékosok úgy érzik, hogy jó előrelépési lehetőségeik vannak amint elérik a 100. szintet. Ennek a pontos tartalmáról jelenleg nem vagyunk készek beszélni. Mivel a második évadban sok játékos fogja elérni a 100. szintet, ezért tudjuk, hogy tartalomra van szükségünk, sok időt töltünk a gondolkodással.
Van terv a loot-filterek bevezetésére
Hallottuk már ezt a visszajelzést, ez az a téma, amit épp most kutatunk.
Van terv további láda-fülek bevezetésére?
Az eddigieken kívül nincs más bejelenteni valónk a ládával kapcsolatban, de felismertük, hogy több tárolási képességre van szükség. Folytatjuk a fejlesztést ezen a területen.
Forrás: Blizzard News
Fordítás: CsZCsaba