Diablo III Patch Notes 2.7.2 Update MAGYARUL!
November 12-én frissült a Diablo III tervezett 2.7.2-es verziószámú javítócsomagja a PTR szerveren. A PTR tesztidőszak ugyan már november 19-én végetért és zárultak a szerverek, de további változtatásról nincs hír. A cikk tehát a jelenleg ismert legfrisebb 2.7.2 Patch Notes-t tartalmazza. A javítások PIROSSAL láthatóak a korábbi változathoz képest.
Season
Az új évad témája: A 25. season a foglalatba helyezhető Itemek egy új típusát vezeti be Soul Shard néven. A Nephalem 7 egyedi lélekszilánkot (Soul Shard) találhat a pokol urainak megfelelően, és ezek új démonikus erőt fognak adni a játékosoknak. A három főgonosz (Prime Evil) Soul Shard-ja sisakba lesz szerelhető, a négy kisebb gonosz (LesserEvil) szilánkjai pedig a fegyverbe. Minden Soul Shard háromszor frissíthető egy új season-exkluzív eszköz, a Hellforge Ember használatával.
A SoulShard és a Hellforge Ember bárhonnan eshet a Sanctuaryban, de a Boss-okból a SoulShard kiesésének nagyobb az esélye. A szilánkokkal nem lehet kereskedni, de a kovácsnál szétzúzható vagy a Canai’s Cube Caldesann's Despair receptjében (Augment) felhasználható. Egyszerre csak egy Prime Evil Soul Shard és egy Lesser Evil Soul Shard szerelhető fel. Fontos, hogy a SoulShard-ok és a Hellforge Ember csak a szezonális játékban esnek és a season végén nem kerül át a nem-szezonális karakterekre.
Fejlesztői megjegyzés: A Diablo Franchise közelgő 25. évfordulója alkalmából azt akartuk, hogy elmélyedjetek a Nephalem múltjának sötétebb oldalában. A 25. season-ben magatokévá tehetitek a gonoszt, ha átitatnak benneteket a pokol urainak esszenciái. Egy utazásra indultok, hogy felfedezzétek a pokol hét urán alapuló démoni lélekszilánkokat. A Prime és a Lesser Evil megtestesítésével a játékosok a fájdalom és a szenvedés új formáit okozzák a Sanctuary démonainak.
Hibajavítások
- Kijavítottuk azt a hibát, amelynél a 2. rangú Soul Shard affixeinek értéke időnként megváltozott a foglalatba helyezés után.
- Javítottuk azt a hibát, amely lehetővé tette a játékosoknak, hogy felszereljenek két Lesser Soul Shardot.
- Frissítettük az All Resistance lehetséges értékét a 2. rangú frissítéseknél 55-62-re.
- Frissítettük az Armor lehetséges értékét a 2. rangú frissítéseknél 375-390-re.
Fejlesztői megjegyzés 11/12: Amellett, hogy kijavítottunk néhány olyan hibát, amelyek következtében egyes Soul Shard-ok tulajdonságai sokkal erősebbek voltak a tervezettnél, számos Soul Shardot újraterveztünk és kiegyensúlyoztunk, hogy versenyképesebb lehetőségeket biztosítsunk a megfelelő Soul Shard kiválasztására.
Sliver of Terror
- Frissített Sliver of Terror alaptulajdonság: "Az újratöltődési idők (cooldown) 25%-kal nőttek. Minden skill után, ami újratöltésben van, 12,5%-kal kevesebb sebzést kapsz és 25%-kal nagyobb sebzést okozol."
- Csökkent a 3. rangú Sliver of Terror Ring of Fire effektjének ereje, és 100-ra nőtt a proccoláshoz szükséges ölések száma.
Fragment of Destruction
- A 3. rangú Fragment of Destruction frissítést kapott: "Amikor felhelyezed a Mark of Destruction-t egy ellenségre, 5%-kal megnő a mozgási sebességed 7 másodpercre. Maximum 10 stack érhető el ebből."
- Eltávolított 3. rangú Fragment of Destruction tulajdonság: „Megnő a Mark of Destruction időtartama 10 másodpercre.”
Stain of Sin
- Frissített Stain of Sin alaptulajdonság: "25%-kal kevesebb sebzést okozol. Ha megölsz 50 ellenséget, vértócsát hozol létre, amely 150%-kal növeli az elit ellenségeknek okozott sebzést, és 15 másodpercig tart.
- Hozzáadott 3. rangú Stain of Sin tulajdonság: "További Rift Progress Orb-ot kapsz, ha megölsz egy elit pakkot."
- Eltávolított 3. rangú Stain of Sin tulajdonság: "A vértócsa a nem elit ellenségeket is lefagyasztja."
- Frissült a Stain of Sin 3. rangú tulajdonsága: érvényteleníti az elit affix tulajdonságait, beleértve a Wormhole-t és az Electrified-t.
Dregs of Lies
- Frissített Dregs of Lies alaptulajdonság: "25%-kal kevesebb sebzést okozol. A petjeid 50%-kal több sebzést okoznak."
- Hozzáadott 3. rangú Dregs of Lies tulajdonság: "Minden alkalommal, amikor a peted eltalál egy ellenséget, a sebzésed 1%-kal növekszik 5 másodpercre. Ez akár 100-szorosára is felhalmozódhat. Ha a stack eléri a 100-at, gyorsan lenullázódik.”
- Hozzáadott 3. rangú Dregs of Lies tulajdonság: "Egy elit ellenség megölése 5 másodperccel csökkenti a skilljeid összes aktív cooldown-ját."
- Eltávolított Dregs of Lies 3. rangú frissítés: "Megduplázza a sebzéscsökkentést, amit az ellenségek kapnak, ha kritikusan sebzed őket."
- Eltávolított Dregs of Lies 3. rangú frissítés: "Minden elit ellenség, akit megölsz a Shard sebzéscsökkentő hatásával, 5 másodperccel csökkenti az összes aktív cooldown-odat."
Remnant of Pain
- Kijavítottuk a 3. rangú Remnant of Pain átfutási tulajdonságának a hibáját, amely ütközési problémákat okozott a Mystic Ally-vel.
Essence of Anguish
- Frissített Essence of Anguish alaptulajdonság: "Minden alkalommal, amikor méregsebzést okozol egy ellenségnek, 2,5%-kal növeled az újratöltési idő csökkentését (cooldown reduction) és a mozgási sebességet, eközben azonban a bekapott sebzésed 5%-kal nő 10 másodpercre. Maximum 10-szeres stack érhető el."
- Kijavítottunk egy hibát, amely miatt a 3. rangú Essence of Anguish „Death Blow” effektusa a tervezettnél nagyobb sebzést okozott.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a 3. rangú Essence of Anguish „Death Blow” effektusa nem indult egyenletesen.
- Frissítettük a 3. rangú Essence of Anguish „Death Blow” effektusát, hogy ne működjön együtt a Sever Legendary tulajdonságával.
- Hozzáadtunk egy buff bar ikont az Essence of Anguish alapeffektusainak nyomon követéséhez.
- Frissítettük a 3. rangú Essence of Anguish „Death Blow” effektusának elemleírását, annak tisztázása érdekében, hogy csak a játékosok támadásai válthatják ki a hatást.
Itemek
Általános
- Frissítettük a Depth Diggers legendás tulajdonságát, hogy az összes Primary Skillel működhessen.
Barbár
- Remorseless: Míg a Wrath of the Berserker és a Call of the Ancients is aktív, a Hammer of the Ancients 600-800%-kal nagyobb sebzést okoz (az eddigi 200-250 helyett).
Fejlesztői megjegyzés: A barbár Hammer of the Ancients játékstílusát szerettük volna csiszolni anélkül, hogy egy adott szettet buffolnánk.
Witch Doctor
- Shukrani's Triumph: A Spirit Walk addig tart, amíg háromszor nem támadsz, vagy amíg egy elit ellenség 20 yardon belülre nem kerül. A szellembirodalomban végrehajtott támadások 75-100%-kal növelik a sebzést (eddig egy támadásig tartott, 30 yardos távolságon belül, sebzésbónusz nélkül).
- Lakumba's Ornament: Csökkenti az összes bekapott sebzést 60%-kal, ha a Soul Harvest stacked legalább (1-3), és további 2%-kal minden egyes Soul Harvest stack után (eddig 6% volt a csökkentés stackenként).
- The Spider Queen's Grasp: A Corpse Spider-ek további 600-800%-os sebzést okoznak, és hálót vetnek ki, amely érintkezéskor 80%-kal lassítja az ellenséget (eddig csak hálót szőttek és 60%-kal lassítottak).
- Brood of Araneae: A CorpseSpider-ek további 75-100%-os sebzést okoznak, és minden pókcsípés a célpont további 1%-os sebződését okozza a pókok által 5 másodpercig.
- Spirit of Arachyr (2 darabos bónusz): A Corpse Spider-ek immár élettel rendelkeznek és kétszer gyorsabban támadnak.
- Spirit of Arachyr (2 darabos bónusz): Megidéz meg egy állandó Pókkirálynőt, akit egy fertőzött fonal köt össze veled. A fonalba fogott ellenségek megfertőződnek. A Corpse Spider támadások a fertőzött ellenségek ellen ugyanazt a sebzést okozzák az összes fertőzött ellenségnek. A Pókkirálynő parancsot kapott, hogy menjen oda, ahová a Corpse Spider-t idézed. A Corpse Spider-ek immár élettel rendelkeznek.
- Spirit of Arachyr (4 darabos bónusz): Megidéz egy állandó Pókkirálynőt, aki 15 másodpercig tartó hálót hagy maga után, és lelassítja az ellenségeket. Amíg a hálóban vagy, 75%-kal csökkenti a bekapott sebzést. A Pókkirálynő parancsot kapott, hogy menjen oda, ahová a Corpse Spider-eket idézed.
- Spirit of Arachyr (4 darabos bónusz): A Pókkirálynő 15 másodpercig tartó hálókat hagy maga után, és lelassítja az ellenségeket. A fertőzött ellenségek továbbra is fertőzöttek maradnak, miközben a hálóban vannak. 75%-kal csökken a bekapott sebzés mialatt a hálóban vagy és utána még 4 másodpercig.
Fejlesztői megjegyzés: Átdolgoztuk a Witch Doctor Spirit of Arachyr szettjét, valamint számos legendás Witch Doctor Itemet. Ezekkel a változtatásokkal reméljük, hogy a Spirit of Arachyr különleges lesz és a Witch Doctor megkapja a számára szükséges buffot.
- A Corpse Spider-ekre már nem hatnak a mozgást befolyásoló (Crowd Control) effektusok.
- Frissült a Ring of Emptiness, hogy minden non-Fetish pet támadásait elősegítse.
- Frissült a Shukrani's Triumph leírása, hogy jobban tükrözze a funkcionalitást.
- A Corpse Spiders most profitálhat a Pet-buffok előnyeiből.
Fejlesztői megjegyzés 11/12: Új mechanikát adtunk a Spirit of Arachyr készlethez, amely aktívabb és tematikusabb játékstílust kölcsönöz neki. Ezenkívül lehetőséget adtunk a Corpse Spiders-nek, hogy számos, a peteket buffoló Itemmel működhessen együtt, ami több erőt és felszerelési lehetőséget biztosít.
Demon Hunter
- Embodiment of the Marauder (4 darabos bónusz): A Sentry-k 400%-kal megnövelt sebzést okoznak, és Elemental Arrow-t, Chakramot, Impale-t, Multishot-ot és ClusterArrow-t lőnek, amikor te is, valamint automatikusan castolják a beállított Hatred spender skilleket.
Frissítés: A Sentryk nem kapnak damagebuffot a 4-es bónuszban
- Embodiment of the Marauder(6 darabos bónusz): A primary skillek, az Elemental Arrow, a Chakram, az Impale, a Multishot, a ClusterArrow, a Companion, a Vengeance és a Sentry 12000%-kal megnövelt sebzést okoznak minden aktív Sentry után.
- The Shadow's Mantle (6 darabos bónusz): Az Impale 75000%-al megnövelt fegyversebzést okoz az először eltalált ellenségnek és 25000%-al megnövelt sebzést a többi eltalált ellenségnek.
- Bombardier’s Rucksack: 2 további Sentry helyezhető el. A Cluster Arrow 150-200%-kal megnövekedett sebzést okoz.
Fejlesztői megjegyzés: A Demon Hunter Embodiment of the Marauder szettjét úgy alakítottuk át, hogy visszaadjuk a régi funkcióinak egy részét, és visszahelyeztük az erőt a Sentrykre. Ezenkívül a The Shadow's Mantle szetten is csiszoltunk, hogy hatékonyabb legyen több célponttal szemben.
- Javítottunk egy hibát, ami miatt az Impale Chemical Burn rúnája nem részesült a Shadow's Mantle 6 darabos bónuszából.
Fejlesztői megjegyzés 11/12: Cluster Arrow sebzést adtunk a Bombardier’s Rucksack tegezhez, ami vonzóbbá teheti a Cluster Arrow buildeket az átdolgozott Embodiment of Marauder szettel.
Necromancer
- Bones of Rathma (6 darabos bónusz): Minden állandó aktív minion 1750%-kal növeli az Army of the Dead sebzését 31500%-ig.
Fejlesztői megjegyzés: A Necromancer Bones of Rathma szettjének újratervezése nem volt olyan erős, mint azt eredetileg reméltük, ezért növeltük az erejét.
Wizard
- Firebird's Finery (2 darabos bónusz): A Disintegrate meggyújtja az ellenségeket, aminek következtében másodpercenként 1500%-os 3000%-os fegyversebzést szenvednek el, amíg meg nem halnak. Amikor meghalsz, egy meteor esik le az égből, és feléleszt. Ez a hatás 60 másodperces újratöltési idővel rendelkezik.
- Firebird's Finery (6 darabos bónusz): 2500%-kal 5000%-kal nő a sebzésed, amíg a célponton az Ignite rajta van. Ha megsebzel egy meggyújtott ellenséget non-channeling tűzvarázslattal, az Ignite sebzése megszorzódik a Combustion stack-el. Petek nem válthatják ki ezt a hatást.
Fejlesztői megjegyzés: A Wizard Firebird's Finery szettje a 2.7.0-s javításban született újjá, és azóta is az egyik legerősebb build a játékban minden tevékenységhez. Ideje volt csökkenteni a Firebird's Finery erejét, hogy jobban összhangba kerüljön más karakterosztályokkal és buildekkel.
Fejlesztői megjegyzés 11/12: A játékosok visszajelzései alapján más megközelítést alkalmazunk a Firebird's Finery nerfelésénél. Ahelyett, hogy a Petek végeznék el a munka nehezét, elindultunk abba az irányba, hogy a játékos fantáziája szerint egy harci mágust építhessen.
Hibajavítások
- Kijavítottunk egy hibát, amely megakadályozta, hogy a játékos által castolt petek az Oculus körben proccoljanak, ha a Follower viseli az Oculus gyűrűt.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Momentum stack-ek nem mindig működnek megfelelően a Calamity és a The Ninth Cirri Satchel használatakor.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Mantra of Healing által biztosított Life per Second nem alkalmazódott a Molten Wildebeest's Gizzard által generált pajzsra.
- Javítottunk egy hibát, ahol a Mystic Ally: Earth Ally sebzése nem nőtt a The Crudest Boots által.
- Javítottunk egy hibát, amely megakadályozta, hogy az aktív Mystic Ally: Fire Ally megtámadja Perendit (Rift Guardian).
Forrás: us.diablo3.com
Fordítás: CsZCsaba