Diablo IV: Játékmechanika 3. - Endgame

A Blizzard egy újabb Inside the Game videóban foglalta össze a Diablo IV végjátékát. Ezt egy kicsit felpimpeltük.

Diablo IV: Játékmechanika 3. - Endgame

Isten hozott, vándor! A Blizzard Inside the Game videósorozata során a Diablo IV fejlesztőcsapatának tagjaival végigvezetnek minket a játék elemein. Ennek a sorozatnak az első darabja Sanctuary világát mutatta be, a második videó, az Into the Endgame a végjáték-rendszer felfedezéséhez nyújt segítséget a fő küldetés befejezése után.

Joseph Piepiora játékrendező, Joe Shely játékrendező, Kayleigh Calder vezető producer és Ash Sweetring játékproducer a Diablo IV ezen aspektusait dolgozzák fel az alábbi fejlesztői videóban: Capstone és Nightmare dungeonok, Paragon Board, The Codex of Power, Overworld tapasztalatok és a Fields of Hatred.

A Diablo IV sarokpontja a „Play Your Way” filozófia: Ahogy a játékos tovább halad a történetben és a végjátékban, rengeteg új tevékenységet nyithat meg, amelyek fejlődést biztosítanak játékstílustól függetlenül. A játékosok így folyamatosan fejlődhetnek. „Sanctuary egész világát kínáljuk majd jákosainknak. Nem lesz olyan, hogy nincs semmi tennivaló.”

Üdv Lilith, áldott Anya!
-A Diablo IV csapat

 

Capstone Dungeon

Miután a játékos befejezte a kampányt, sokkal több tartalom vár rá. Hozzáférhet egy speciális dungeonhoz, amit Capstone Dungeon-nak neveznek. Ezt teljesítenie kell.

Az első Capstone Dungeon elindítása:

A kampány végén, az „Epilógus” küldetések befejezése után, a küldetéslistába a Priority Quest fül alatt egy új feladatot fogsz látni "World Tier 3: Nightmare" címmel.

A küldetés Kyovashadban, a város északi részén található katedrálisnál játszódik. A küldetés követésével és a World Tier 2-re állításával felmehetsz a katedrálisba, és beléphetsz a Capstone Dungeonba az épület hátsó részében.

 

World Tier mechanika

A Diablo IV World Tier mechanikája lehetővé teszi, hogy a játék nehézsége a szintnek megfelelően skálázódjon. Először a játékosok a World Tier 1 és 2 szintekhez férhetnek hozzá, ami az 1. szinten minimális kihívást jelent az új játékosoknak, a 2. szinten pedig nagyobb kihívást és több jutalmat. A World Tier 3 és 4 eléréséhez a játékosoknak végig kell játszaniuk a Diablo IV fő kampányát, és végig kell küzdeniük magukat egy Capstone Dungeonon, hogy a következő szintre léphessenek. Bár ez a mechanika nagyszerű végjátékbeli kooperatív tartalmak lehetőségét kínálja, a végén még gondot okozhat, ha a karakterek nincsenek szinkronban és csak a csapat vezetője juthat előre a World Tierben.

A veterán Diablo játékosok számára, akik igazi kihívást szeretnének, a fő kampány befejezése és az első Capstone Dungeon kezelése prioritást kell, hogy élvezzen, mivel az új ellenséges hatások és a World Tier 3-ban nyújtott bónuszok hatalmas előrelépésnek tűnnek az előző World Tier-hez képest. Az erre a szintre való feljutás hozzáférést biztosít a játékosoknak a Diablo IV Nightmare dungeonjeihez is, amelyek a végjáték tartalmának nagy részét teszik ki. A magasabb World Tierhez való hozzáférés azonban könnyebb lehet, mint amennyit mondanak, mivel a játékosoknak a World Tier 2-ben a Kyovashadban található Cathedral of Light Capstone Dungeont kell teljesíteniük.

 

Paragon Board

A maximális szint elérése után a skillfa kimaxolását követően a Paragon rendszert lehet fejleszteni. A Paragon Board sokkal több mélységet, sokkal több testreszabást és több opciót tesz lehetővé. El lehet forgatni a táblát, így lehet utat választani - ha például erősebb karaktert akarsz, akkor az ilyen jeleket kell kiválasztanod. Ez egy jó módja annak, hogy folyamatosan bővíthető és egyedi legyen a karakter.

 

The Codex of Power

Ez egy olyan végjáték-rendszer, amely a karakterhez tartozó Aspect-eket tartalmazza. Amikor befejezel egy dungeont, lehetőséged lesz lootolni egy Aspectet, amelyet felvehetsz. Ez lehetővé teszi a játékosoknak, hogy a világban talált tárgyakat erősebbé tegyék és legendás tárgyakká alakítsák őket. Mindenki a neki legjobban tetsző játékstílus szerint alakíthatja a felszerelését.

 

Nightmare Dungeon

A Nightmare Dungeonok lehetőséget adnak a játékosoknak, hogy harcoljanak egy kazamatában, ahol már jártak a korábbi kalandozásaik során.

A Nightmare Dungeonok a Nightmare nehézségen működnek, és egy Nightmare Sigil megtalálása után nyílnak meg. Minden egyes pecsét egy adott dungeonnak felel meg valahol Sanctuaryban. Ezek a pecsétek speciális módosítókat adnak a börtönhöz, növelve a bent várakozó szörnyek vadságát, és magasabb ritkaságú zsákmányt biztosítanak. (Az egyik ilyen módosító a Hell Gate, amely egy portál és folyamatosan szörnyeket köp magából, miközben megpróbálod teljesíteni a dungeont.)

A Nightmare Dungeonok teljesítésével a játékosok még erősebb szigilleket kaphatnak vissza, amelyek egyre halálosabb módosításokat és kihívásokat tartalmaznak, amelyeket le kell küzdeniük. Ahogy a játékosok egyre magasabb és nagyobb kihívást jelentő World Tier szinteken haladnak előre, új Nightmare Dungeon-ok válnak elérhetővé számukra, amelyeket felfedezhetnek.



A Diablo IV-ben több, mint 120 dungeont kell végigjátszani és megtalálni. Ezek közül bármelyik válhat Nightmare Dungeon-ná. A dungeonok nightmare verzióját a Nightmare Sigil aktiválja.

 

Helltide

A pokol csatlósai kezdenek nagyobb befolyást gyakorolni Sanctuary egyes részein és ahogy a játékosok egy ilyen Helltide területre érnek, erősebb szörnyeket fognak találni. Ha megölik ezeket, Aberrant Cinder-t szerezhetnek, amelyekből nagyértékű jutalmakat vásárolhatnak.

Az ég elsötétül, a folyók vörösek lesznek, meteorok hullanak az égből, a szörnyek felerősödnek – ezek lehetnek pl. a Helltide zónák jellemzői.

A Helltide események olyan régiószintű események, amelyek a World Tier 3 játékosok számára elérhetőek: A területen lévő démonok felerősödnek, és a szörnyek szintje nagyobb, mint a játékos szintje, de a zsákmányuk a nehézségi szint emelkedésének megfelelő. A Helltide-ban megölt szörnyek potenciálisan hamut droppolnak, amit az adott régióban Helltide ládák megnyitásához lehet elkölteni.

Néhány kézműves anyag csak Helltide-ban található, mint például a Fiend Rose.

 

Whispers of the Dead

A Whispers of the Dead a fő küldetés egy adott fejezetének befejezése után oldódik fel. A térképen megjelenítve a játékosok különböző Suttogásokat látnak majd szétszórva Sanctuaryban, amelyek a Suttogások Fájának (Tree of Whispers) motivációihoz kapcsolódnak. A Suttogások fája zord és egy kicsit hátborzongató, de misztikusan kísérteties és gyönyörű is. A fa hangokat hallat a játékosok felé és szeretné ha kiszolgálnák. A bountyk során pl. tárgyakat kell gyűjtened és visszavinni őket a fához, vagy pl farkasokat kell leölnöd. Ezeknek a feladatoknak a teljesítése tapasztalattal, arannyal és Grim Favors-szal jutalmazza a játékosokat. Nightmare Sigils-eket is lehet szerezni ezen a rendszeren keresztül.

A Suttogások típusai, amelyeket a játékos a térképén lát, gyakran változnak, és a nap folyamán újak válnak elérhetővé. Minden egyes Suttogás más-más jutalmat és tapasztalatot kínál a teljesítéséért.

 

Fields of Hatred

A Gyűlölet Mezői olyan, a Sanctuaryban található területek, amelyek akkor jöttek létre, amikor Lilithet megidézték a halandók birodalmába és a jelenléte elkezdett átszivárogni ezeken a területeken. Azok, akik ezekre a mezőkre léptek, megromlottak, halandó társaik ellen fordultak. Számos kalandor özönlik ezekre a területekre saját akaratából, hogy vérrel és buzgalommal szerezzenek hírnevet.

A Fields of Hatred a térkép Dry Steppes régiójában található, Kehjistan sivatagjától északra. A játékosok tetszés szerint léphetnek be ezekre a területekre, ahol egymás elleni harcot (PvP) folytathatnak. A játékosok Seeds of Hatredet gyűjthetnek ezekben a zónákban, a mobok, a területen lévő bossok megölésével, ládák nyitásával és egyéb események teljesítésével. Ha meghalsz a Gyűlölet mezején, a magjaidat bármelyik másik játékos felveheti. A Gyűlölet magjainak célja, hogy elvigyétek őket a Gyűlölet oltáraihoz. Három ilyen oltár van a Gyűlölet mezőinek különböző sarkaiban. Ha odaviszed a magokat, és elvégzel egy tisztító rituálét, a játékosok vörös porrá változtathatják őket, ami állandó, és a leltáradba kerül. A vörös porral bizonyos tárgyakat vásárolhatsz a Fields of Hatred városában lévő árusoktól.

A játékosok "Mark for Blood"-ot is végezhetnek, amivel a Diablo 4-ben lehetővé teszik a PvP-t. Ezt úgy teheted meg, hogy előhívod a gyorskereket (PC-n az E-t), és végiggörgeted az opciókat. Azzal, hogy vérrel jelölöd magad, engedélyezed, hogy megölhess más játékosokat, és hogy a többi megjelölt játékos megölhessen téged. A nem jelölt játékosokat nem tudod megölni, és fordítva. A vérjel eltávolításához fel kell keresned a Tisztító oltárt, amely a Fields of Hatred városában található. Ha már vérjelet viselsz, megölhetsz más játékosokat és a Gyűlölet kiválasztottja lehetsz. Ha te vagy a Gyűlölet Kiválasztottja, a térképen elfoglalt helyed minden más játékos számára láthatóvá válik. Az oltároknál sem végezhetsz tisztító rituálékat, és elég sokáig kell életben maradnod ahhoz, hogy hatalmas jutalmakat szerezz. A Gyűlölet Kiválasztottja cím megszűnik, ha belépsz a városba vagy elhagyod a Gyűlölet mezőit.

 

Forrás: Blizzard News / Gamespot / Gamerant / Diablo Wiki / Diablo Wiki / Diablo Wiki / Gamespot

Fordítás: CsZCsaba