Diablo IV: Nightmare Dungeon tudnivalók (tippek/trükkök)
Diablo 4 nightmare dungeons
Ezek az Affix-ek növelik az erődet! Ezekből mindig pontosan 1 van (zöld színnel jelölve a Sigil-ek tetején). Használd ki azokat, amelyek jól illenek a karakteredhez.
Affix |
Hatása |
Quick Killer |
Növeli a támadási és mozgási sebességedet. |
Reduce Cooldowns on Kill |
A szörnyek megölése csökkenti a Cooldown-jaidat. |
Battle Hardened |
Növeli a sebzéscsökkentésed (Damage Reduction) 1 %-al, minden 10% hiányzó életerőd után. |
Increased Critical Strike |
Növeli a kritikus találati esélyedet (Critical Strike Chance). |
Increased Healing |
Növeli a visszagyógyított életed mennyiségét az összes forrásból. |
Magic Find |
Növeli a jobb minőségű tárgyak megtalálásának valószínűségét. |
Gold Find |
Növeli a megszerzett arany mennyiségét. |
Poisonous Evade |
Az Evade (Ugrás) használatával Poison Pool-okat (Méreg tócsa) hagysz magad után, amelyek sebzik a szörnyeket. |
Nudging Evade |
Az Evade (Ugrás) használata az ellenségeket hátralöki. |
Lightning Caller |
Időnként villám csap le az égből és némi villám sebzést okoz a közelben lévő ellenségeknek. |
Control Impaired Explosions |
Ha olyan hatás ér, mely alatt nem tudod irányítania karaktered (Crowd Control vagy másnéven CC, Stun, Freeze, Immobilize), akkor robbanások keletkeznek körülötted melyek sebzik a szörnyeket. |
Thorns |
Megnöveli a Thorns (sebzés reflektálása) stat-odat. |
Physical Damage |
Megnöveli a különböző típusú sebzéseidet, de csak akkor, ha van ilyen típusú sebzésed, tehát nem ad új elemi sebzésfajtát a build-hez. Ezek a sebzésnövelő %-ok additív, tehát hozzáadott, nem pedig szorzott (multiplikatív) sebzésfajták. |
Fire Damage |
|
Lightning Damage |
|
Frost Damage |
|
Poison Damage |
|
Shadow Damage |
2. Speciális affixek
Ezek extra bosszantó és erős hatások, amelyek kihívást jelentenek. 50% esély van arra, hogy 1 ilyen affix legyen a Sigil-en, de szerencsére maximum 1 lehet belőlük.
Stormbane's Wrath
Ez a kis szikla nem a barátod. Körbe-körbe üldöz téged a NMD-ben, és halálos impulzusokat, robbanásokat bocsát ki miután elér téged, és a földbe csapódik. Ezek a vörös villámló nova impulzusok nagyon fájdalmasak tudnak lenni, főleg a nagyobb szintű NMD-kben. Rendszeresen megtámad téged harcban és harcon kívül is. A legjobb megoldás, ha a nova hatótávolságán kívül maradsz. Megpróbálhatod becsapni úgy, hogy hagyod, hogy közvetlenül feletted lebegjen, majd Evade-del kitérsz előle hatótávolságon kívülre amikor leereszkedik. Így egy kis időt tudsz nyerni magadnak. Nincs mód arra, hogy teljesen lerázd, ezért ne is próbálkozz vele.
Blood Blister
Egy szörny megölése esetén bizonyos eséllyel egy vérhólyagjön létre. Rövid idő elteltével felrobban, és nagy Area of Effect Damage-et, másnéven térsebzést (a továbbiakban AOE) okoz minden játékosnak, aki a hatótávján belül van. A vérhólyagok gyorsan megnőnek, míg végül felpuffadnak, lüktető hangokat adnak ki, és felrobbannak. A vérhólyagokat bármikor elpusztíthatod a megjelenésüktől a felrobbanásuk pillanatáig, megakadályozva ezzel, hogy sebzést okozzanak. Ajánlatos inkább előbb, mint utóbb elpusztítani őket.
Drifting Shade
A Drifting Shade talán az egyik legidegesítőbb affix, egy célkövető rakéta, amely addig üldöz amíg el nem ér vagy talál téged. Amikor elér, felrobban, és súlyos sebzést okoz, valamint egy NIghtmare Field-et hoz létre, amely elkábít és megvakít, vagyis tehetetlenné tesz, amíg benne állsz. Amikor a Drifting Shade becsapódási zónáján belül vagy, nem használhatsz semmilyen képességet tehát. Ha ebben a fekete lyukban találod magad menekülj ki belőle, amilyen gyorsan csak tudsz. Szerencsére a Drifting Shade viszonylag könnyen becsapható: amikor a rakéta közeledik hozzád, szándékosan hagyd, hogy eltaláljon, majd azonnal térj ki (Evade) - ezzel teljesen elkerülheted a sebzésrobbanást és a kábító (Daze) hatást.
Volcanic
Harc közben a időnként lángszökőkútak, lávarepedések és robbanások csapnak fel a földből, amelyek komoly sebzést okoznak, ha magad alatt találod őket vagy esetleg belesétálsz, beleugrasz, így például ha közvetlenül alattad alakulnak ki, a sebzés katasztrofális lehet. Amint látod, hogy a minivulkánok elkezdenek kialakulni, itt az ideje, hogy eliszkolj.
Death Pulse
Ne időzz túl sokáig a közelében. A Death Pulse egy halálos villámsebzésű robbanás, amely nagy eséllyel egy szörny megölése után következik be. Mindig közvetlenül a szörny halála után keletkezik a holttest helyén. A Death Pulse hatásterülete nem különösebben nagy. Ha azonban rengeteg szörny hal meg körülötted, akkor előfordulhat, hogy úgy fogsz sikoltozni hogy AAAAAH!, mert nincs menekülési lehetőséged a nagy robbanások előtt. Ezzel az Affix-el tényleg figyelned kell a helyezkedésre. Ez egy különösen nagy kihívást jelentő Affix az olyan build-ek számára, amelyek rendszeresen vesznek részt közelharcban. A Season of Blood-tól kezdve már nem keletkezik olyan szörnyek megölése után, amik eleve felrobbannak haláluk után és nem tud egy újabb Death Pulse másik Death Pulse tetején megjelenni.
Avenger
Egy szörny megölése után a közeli szörnyek vörösre színeződnek és még több sebzést okoznak. A szörnyek ebben a feldühödött állapotban lényegesen veszélyesebbek. A szörnyfalkák gyors elintézése a legjobb módja annak, hogy elkerüld a halált. Ha hosszan elhúzódó harcba keveredsz, ellenségeidnek minden szükséges muníciót megadsz ahhoz, hogy bosszút álljanak, amire oly haragtól fűtötten szomjaznak. Ne hagyd, hogy ez legyen a korai véged.
Nightmare Portal
Időnként a harc közben a Nightmare Portal-ok (Rémálom Kapuk) nyílnak meg a közeledben, és veszélyesebbnél veszélyesebb szörnyek jönnek ki rajta. Példának okáért a Fallen Lunatic-ok rendszeresen megjelennek ezekből a portálokból. Általában ezek a portálok közvetlenül mögötted jelennek meg, és megpróbálják elvágni a menekülési útvonaladat. Ha úgy érzed, hogy egy adott NMD túl nagy kihívást jelent, és sokszor meg kell hátrálnod, ez az Affliction nagyon el tudja rontani a kedvedet. Ellenkező esetben csak haladj előre vagy pusztítsd el a portálokat, amint megjelennek.
3. Empowered Elites
Az Empowered Elit szörnyek mindig egy adott Affix-szel idéződnek meg. Egy Sigil-en lehetnek Empowered Elit-ek vagy Speciális Affix-ek, de soha nem lehet egyszerre mindkettő ugyanabban a NMD-ben. A Special Afflictions-höz hasonlóan itt is csak maximum 1 db Empowered Affix lehet egy Sigil-en.
Affix | Hatása |
Empowered Elites (Shock Lance) | Minden elit szörny a Shock Lance Affix-szel spawn-ol.Ez egy nagy adag villámsebzést okoz. |
Empowered Elites (Suppressor) | Minden elit szörny a Suppressor Affix-szel spawn-ol.Csak közelről támadhatóak, mert egy pajzsbúrát idéznek maguk köré az elit szörnyek. |
Empowered Elites (Poison Enchanted) | Minden elit szörny a Poison Enchanted Affix-szel spawn-ol.Ez egy nagy adag méreg sebzést (Posion Damage) okoz. |
Empowered Elites (Cold Enchanted) | Minden elit szörny a Cold Enchanted Affix-szel spawn-ol.Ez nagy nagy adag jégsebzést (Cold Damage) okoz. |
Empowered Elites (Shadow Enchanted) | Minden elit szörny a Shadow Enchanted Affix-szel spawn-ol.Ez egy nagy adag sötét sebzést (Shadow Damage) okoz. |
Empowered Elites (Teleporter) | Minden elit szörny a Teleport Affix-szel spawn-ol.Az elit szörnyek teleport képességgel rendelkeznek. |
4. Monster Buffok
Affix |
Hatás |
Unstoppable Monsters |
Minden szörny megállíthatatlanná válik. |
Melee Defenders |
Minden szörny lényegesen kevesebb sebzést kap a közeli támadásokból. Ez rendkívüli kihívást jelentő Affix a melee buildek-nek. |
Ranged Defenders |
Minden szörny lényegesen kevesebb sebzést kap távoli támadásokból. Ez rendkívül kihívást jelentő Affix a ranged buildek-nek. |
Monster Attack Speed |
Minden szörny nagyobb támadási sebességgel (Attack Speed) rendelkezik. |
Monster Barrier |
Minden szörny az életereje 1 %-val megegyező pajzzsal rendelkezik. |
Monster Life |
Minden szörny 30 %-al megnövelt maximális életerővel rendelkezik A NMD-ben. |
Monster Thorns |
Minden szörny visszaveri a sebzésed egy részét. |
Monster Life Steal |
Minden szörny visszanyer egy kis százalékot az életéből, amikor sikeresen eltalálnak téged. |
Monster Regen |
Minden szörny (a Boss-ok nem kapnak ilyen képességet) regenerálja az életerejének egy kis százalékát másodpercenként. |
Monster Critical Resist |
A szörnyek támadásai csökkentik a következő kritikus csapásod (Critical Strike Damage) sebzését. |
Monster Vulnerable Resist |
Vulnerable hatás ideje csökken a szörnyeken |
Monster Crowd Control Resist |
Crowd Control másnéven a CC hatás ideje csökken a szörnyeken. |
Monster Overpower Resist |
Minden szörny támadása csökkenti a következő Overpower (kritikus túlütési képesség) támadásod erejét. |
Monster Bleed Resist |
Minden szörny ellenáll a vérzés (Bleed Damage) sebzésnek. |
Monster Burning Resist |
Minden szörny ellenáll az égés (Burning Damage) sebzésnek. |
Monster Fire Resist |
Minden szörny ellenálóbb a tűz sebzéssel (Fire Damage) szemben. |
Monster Cold Resist |
Minden szörny ellenállóbb a jég sebzéssel (Cold Damage) szemben. |
Monster Lightning Resist |
Minden szörny ellenállóbb a villám sebzésselű (Lightning Damage) szemben. |
Monster Poison Resist |
Minden szörny ellenállóbb a méreg sebzéssel (Posion Damage) szemben. |
Monster Physical Resist |
Minden szörny ellenáll a fizikai sebzéssel (Psychical Damage) szemben. |
Monster Shadow Resist |
Minden szörny ellenállóbb az árnyék sebzéssel (Shadow Damage) szemben. |
Monster Shadow Damage Over Time Resist |
Minden szörny ellenállóbb az időalapú árnyék sebzéssel (Shadow Damage Over Time, másnéven DOT) szemben. |
Monster Bleeding Damage |
Minden szörny a fizikai sebzésének egy százalékát vérzési sebzésként adja le. |
Monster Burning Damage |
Minden szörny a fizikai sebzésének egy százalékát égési sebzésként adja le. |
Monster Fire Damage |
Minden szörny a fizikai sebzésének egy százalékát tűz sebzésként adja le. |
Monster Cold Damage |
Minden szörny a fizikai sebzésének egy százalékát fagy sebzésként adja le. |
Monster Lightning Damage |
Minden szörny a fizikai sebzésének egy százalékát villám sebzésként adja le. |
Monster Poison Damage |
Minden szörny a fizikai sebzésének egy százalékát méreg sebzésként adja le. |
Monster Shadow Damage |
Minden szörny a fizikai sebzésének egy százalékát árnyék sebzésként adja le. |
Monster Shadow Damage Over Time |
A szörnyek támadásai időalapú árnyék sebzést okoznak (Shadow Damage Over Time másnéven DOT). |
5. Player Debuff
Ezek olyan negatív hatások, amelyek csökkentik a karaktered statisztikáit, vagy valamilyen módon sebezhetőbbé tesznek a szörnyek sebzésével szemben. Ezek a legnehezebben kezelhető Dungeon Affix-ek közé tartoznak. Ezekből csak 0-1 lehet egy Sigil-en egyszerre.
Affliction |
Hatás |
Backstabbers |
A hátulról érkező szörnyek támadásai sebezhetővé (Vulnerable) tesznek és növelik a Vulnerable sebzés hatását. |
Potion Breakers |
Minden távolról érkező támadás "X" másodperccel növeli a következő gyógyítóitalod használhatósági idejét (Cooldown). |
Slowing Projectiles |
Minden távolról érkező szörny támadásnak esélye van arra, hogy lelassítson téged. |
Barrier Breakers |
Csökkenti a Pajzsod (Barrier) hatékonyságát. |
Armor Breakers |
A távolról érkező támadások csökkentik a Páncélzatod (Armor) hatékonyságát. |
Resistance Breakers |
A távolról érkező támadások 6 másodpercig csökkentik a rezisztencia értékeidet és a maximális rezisztenciádat. |
Dodge Breakers |
A távolról érkező támadások csökkentik a Dodge esélyét. |
A hét legrosszabb affix, amit érdemes kerülni, de persze mindenkinek megvan a maga nemezise:
- Armor Breakers
- Monster Life
- Monster Vulnerable Resist
- Monster Critical Resist
- Blood Blister
- Backstabbers
- Empowered Elites (Cold Enchanted)
Voltam, Vagyok, Leszek:
realfalcon
Forrás: Maxroll
Fordította: VTomGe
A cikk kommentelhető a Diablo MAGYARORSZÁG csoportban: