DIABLO 4, SEASON 4 LOOT REBORN TUTORIAL

Diablo 4 season 4 tutorial, Loot reborn tutorial, season 4 help

DIABLO 4, SEASON 4 LOOT REBORN TUTORIAL
Diablo4 Loot Reborn tutorial

Sziasztok! Itt egy kis útmutató, és segítség az új
Diablo 4 Loot Reborn season-höz,
Hunyadi István nevű játékos tollából :) 
A leírás szubjektív, az ő szemszögéből íródott, viszont
sokat segít a játékban :) Akkor hát íme:

Sziasztok!
Engedjétek meg, hogy a saját szemszögemből megosszam veletek
a május 14-én érkező változásokat.

Szeretném mindenképp jelezni, hogy ez nem egy fordítás lesz, arra
ott a HH, diablo 4, season 4 patch itt el
tudjátok a patch notes magyar megfelelőjét is olvasni.

Én inkább gyakorlati szempontból szeretném ezt most leírni nektek,
leginkább a saját tapasztalataimra támaszkodva

ITEMEK:

Sárga itemek (lehet az sima, sacred vagy ancestral) csak két fix affixal rendelkeznek
és nem lehet rajtuk több, akkor sem, ha egy Aspect használatával legendaryt gyártottál belőle.

Fontos változás az Aspectek terén, hogy most már az újra dogozott Codexbe kerülnek be.
Extraktolni (kivonni) nem kell többé őket a Vendornál (PL. Dorian), elég a legendary itemeket
a kovácsnál betörni és a még a codexben nem létező aspectek bekerülnek automatikusan,
míg a már meglévők fejlesztésre kerülnek... szezon kezdetkor a Codex üres!

A legtöbb Aspectnek 16 szintje van. Mindig a betört legmagasabb szintje kerül elmentésre a
Codexben, így elég egyszerűvé válik a buildelés, mert, ha esett egy sokkal jobb item, de nem
azzal az aspectel, akkor gond nélkül működni fog a csere. Az Occultist-nál le tudod az
Aspectet ugyanúgy cserélni, mint a jelenlegi játékverzióban is, és nem kell tartani attól, hogy
esetleg nincs tartalékban aspected vagy nem ugyan olyan szintű.

LEGENDARY ÉS UNIQUE ITEMEK:

Normál és a Sacred itemeken 3 affix szerepel, viszont Tempert, csak 1et tudsz rájuk rakni.

- Ancestral Legendary itemek esetén, megint csak 3 fix affixed van, amik lehetnek
  úgynevezett Greater Affixek is, ezek a sima affixeknél magasabb értékek lehetnek,
  természetesen a legjobb ha ebből a háromból, mind Greater.
- A Greater affixeket nem tudod forgatni, ha enchant során ráforgatsz, akkor abból
  az affixból már soha nem lehet Greater.




- Az Ancestral Legendary Itemekre viszont két tempert is rakhatsz, ezek a
  receptek a játék során bárhonnan eshetnek, hajrá Helltide!
- A temper rendszer lényege, hogy a fix 3 affix mellé, további két másik affixet
  adhatsz az itemedhez, ezt a buildednek megfelelően te fogod kiválasztani.




- A Tempering recepteket megtalálod egyébként a Codexben, a Tempering Recipes fülön




- Minden itemre meg van határozva, hogy milyen halmazból választhatsz rá új Affixeket,
  minden egyes opció alatt találsz több lehetőséget és ezeken belül pedig 3-6 affix található.
- Sajnos nem választhatod ki, hogy melyik kerüljön rá, ez random. Ha olyan került az itmedre,  
  amilyet nem szerettél volna, 5 lehetőséged van újra forgatni azt.




- Az Obol rendszert megváltoztatták, 100as szinten fixen 925 ancestral itemek fognak esni és
  itt van rá esély, hogy Greater Affixes tárgyad essen. megnövelték a magadnál tartható
  Obolok számát 1000-ről 2500-ra.


MASTER WORKING: (KOVÁCS)

- Ez a rendszer csak az End Gameben elérhető, mivel a nyersanyag, ami kell a fejlesztéshez a
  Pitből esik. A Pit Carrigerben található és miután egy 46-os szintű Nightamre Dungeont letudtál,
  válik elérhetővé.
- A fejlesztéseknek 12 szintje van és minden 4. szinten az egyik statodat 25%-al növeli meg
- A buildettől függően eldöntheted, hogy mi a jó neked, ha 3 statod kap plusz 25%ot, vagy jó
  lenne ha csak az egyik statod kapná meg, mind a háromszor ezt a megnövelt értéket,
- Ilyenkor ha olyan a végkimenetel, ami neked nem tetszik, akkor az egészet újra kezdheted,
  de az összes ráköltött nyersanyagot elvesztetted.

- A fejlesztésekhez 3 különböző nyersanyag szükséges. Az első 4 szinthez az Obducite kell,
  a következő 4-hez Ignolith szükséges és a legvégső 4 fejlesztéshez a Neathiron kell.
- Nagyjából 40-50 szintű Pittől már csak az utolsó nyersanyag szerezhető be.

- A füves Vendornál viszont elcserélheted ezt a nyrsit alacsonyabb szintű nyersanyagokra.

- 1 db Neathironból tudsz vásárolni egy Ingolithot tartalmazó ládát, amiben 5 db nyersi
  található és így tovább.




Ezzel szerintem letudtuk az alapvető tudnivalókat az új Tempering és
Master Working Systemről!

Nagyon fontos dolgot mondanék még a kovácsról, ha a gyors betörésekre kattintanál az
All Items nevű gombra, a 4. szezontól változik, ez a gomb az összes nem kedvencnek
jelölt tárgyadat be fogja törni.

A játékban megváltozik pár megszokott stat, amit kerestünk eddig a tárgyakon.

- Most már nem tudsz Damage reductiont pakolni a tárgyaidra, nem is esik olyan és
  nincs is olyan temper recept (ez alól kivétel pár Unique tárgy), egyetlen egy tárgy
  van, amire kerülhet ilyen stat és estleg rá is forgathatod enchant által az Occultistnál
  az a necromanta pajzsa és talán a Tibaulton megmarad a 20%, de mivel még nem
  találkoztam az átdolgozás után vele, így sajnos nem tudom megerősíteni.
- Megváltozott az Armor szám is, amit el kell érni, hogy a fizikai sebzés 85%-át levédjük,
  ez a szám 9230. Ha ezt a számot elérted, nem kell több olyan tárgy, amin Armor található.
- Az új rendszerben is szükséges a Rezisztenciákat 70%-ra felhúzni.
  (Fire, Lightning, Cold, Poison, Shadow Resist)
- Ami viszont nagyon fontos lesz, hogy minél több életerőt szedjetek
  magatokra, ami szerencsére nem lesz nehéz, mert minden egyes tárgyon lehet
  maximum life stat.
  ( Nekem PTR-en 50 000 volt a Barbárral.)

PÁR TIPP A SZEZON KEZDÉSRE:

- Kezdd a játékot World Tier 2-őn, 50% plusz XP és arany, vedd fel az Iron wolf Questet és
  menj Helltidera (World Tier 1 és 2-től is elérhető már), ott minél több ládát nyitsz, annál
  gyorsabban fejlődsz, minden nyitás extra xp és természetesen sok sok itemmel leszel
  gazdagabb.
- Ne a megszokott ládákat keresd, ezen a szinten nincs felosztva, az összes láda
  Mistery Tortured Gift és egy kérdőjellel van felette.
- Fixen 100 az ára és random tárgyak esnek ki belőle.


- Helltide most elég izgalmas lesz, kapsz egy mérő sávot, ha annak a maximumát eléred,
  akkor a Pokol démonai rajtad ütnek, míg a sávod ismét ki nem ürül, de előtte egy Hellborn,
  egy erősebb elit szörny jelenik meg, mint a szezon 2-ben a blood seekerek.

- Ha legyűrted a Hellbornt, akkor megint csak loot esőben lesz részed és esik fixen belőle
  egy mati,amivel megidézhető a Blood Maiden, ami egy elég szívós ellenfél, mindenképp
  jól jön a játék nyíltvilágú aspektusa, hogy mások is tudnak csatlakozni.
- A Blood Maidennek, nagyon sok a HP-ja és többször segítségül hív Hellborn Disciple
  katonákat, viszont a loot itt is nagyon jó, mindenképp megéri, leginkább WT4-en szerintem.

- Helttide-ban esik továbbá a Forgotten Soul is nagyjából mindenből, démonokból, ládákból,
  nem lesz gond a nyersanyaggal.

- Az elején és később is érdemes lesz felszedni a növényeket, habár a nevük nem változott,
  de mostmár egyszerűsítették a rendszert, nem kell x darab a Bitberryből vagy a Gallowine-ból,
  kraftolni, mindegy mit kapsz fel, az egy marék növény lesz… épp ezért már az elején érdemes
  lehet párelixirt  lekraftolni, hogy még gyorsabb legyen a fejlődés. (+5-6% XP)


UPDATE: (Pár Leveling tipp az élő szerverről)

- Ahogy fent is említettem, mindenképp WT2-őn indítsd az új szezonális karaktered, robogj a
  Helltide-ra, majd vedd fel az Iron Wolf campből a questet és irány vissza a Helltide...
- Pár Tortured Gift of Mysteries láda

  kinyitása utána már elég szépen el leszel látva sárga itemekkel, ha szerencséd van,
  akár Legendary-vel is.

- Level 15ön csináld meg a class questet, továbbá a kovácsnál kapsz egy Temper receptet is,
  amit 35-ös szint környékén, minden offensive itemre pakolj fel
  (Fegyver, offhand, gyűrűk, amulett).
- Mindenféle plusz Damage-t tudsz rátenni, Damage to close, Damage to Distant, stb és elég
  combos statok, mert 40%-tól plusz 90%ig terjedhetnek.
- Ezután irány a Capstone Dungi, ha az megvolt WT3-ra váltáskor irány az Obolos vendor
  és minden tárgyból vegyél egyet, garantáltan Sacred itemeket kapsz, amik jóval
  erősebbek az aktuális felszerelésednél.
- Helttide-ban farmolj tovább, 50es szinten, oszd el a 25 paragon pontot
  (ha előtte a Lilith szobrokat és a Renown rendszert az ezelőtti szezonok során legalább
  egyszer felfedezted/felnyitottad),
- Egy 1es szintű Nightmare Dungeont csinálj meg
  (50-es szinten csinálj meg egy Tree of Whispers küldit és a ládában, amit kapsz lesz
  egy 1es szintű Nightmare Dungeon Sigil), ezután irány vissza a Helltide-ba és nagy
  eséllyel esik majd Glyph is számodra.
- 55-ös szinten irány a kövi Capstone Dungeonba, ha az is megvolt a rendszer ugyan ez,
  Obolos és minden tárgyból kapsz egy Ancestral verziót, ismételten hatalmas buff!

- Ismét vissza Helltide-ba, míg ki nem esik az összes glyph, mire azok meglszenek,
   elég erős leszel, hogy nagyjából 50-es szintű Nightmare Dungeonban elkezd a glyphek
   szintjét húzni.
- Helltide-ban nem ajánlom, hogy 55-60 között a Blood Maidennel összeakaszd a bajszod,
  hacsak nem találsz/találtok körülötte pár 70+os tápos Necro-t/bármit.

- Ha vannak aspectjeid, akkor használd őket a buildedhez megfelelően, még ha csak két
  affix is van a sárga itemeken, amiket az Obolos vendortól kaptál, kezdésnek teljesen
  megfelelők (tempert is nyugodtan tegyél rájuk) lesznek és miközben a Helltide-ot farmolod
  kiesnek a normális 3 affixes Legenray-k is!
  SOK SIKERT A FEJLŐDÉSBEN! :)


- A játék kapott egy új Über Bosst, Andarielt, ugyan az a loot táblája, mint a tesójának
  Durielnek
- Ő hozzá a Beast in the Ice és Lord Zir dobhat idéző matikat.
- Minden Über Bossnak van egy 200as szintű változata, úgynevezett Tormented Boss, itt
  tesztelheted, hogy mennyire is működik jól a builded,
- A Tormented verziók megidézéshez 3x annyi nyersanyag szükséges (5x nagyobb loot)
  és 3db úgynevezett Stygian Stone, ami az időre megölt Pit Boss dobhat neked, minél
  magasabb szintű a Pit, annál valószínűbb és annál több eshet!

- A Pit az olyasmi, mint a Diablo 3-ban a Greater Rift volt, 15 perced van (PTR-ben 10 volt),
  hogy megölj elég szörnyet, ahhoz, hogy egy portál nyíljon a Pit Bosshoz,
  aki nagyon kedves, aranyos, mert segítségül hív, mindenféle Echot, igen a Tomb Lordot is,
  de még Lilithet is, hogy te biztos időre megtudd őt ölni (Irónia)!

 - Az új Tempering rendszer miatt, a legtöbb über Unique és sima Unique feleslegessé vált,
  sokkal erősebbek a buildek nélkülük.
- Van pár kivétel a Starless Sky és a Melted amulett, amik még jól jöhetnek a gyűrű a
  resource regen miatt, az amulett pedig Lilithez.
- Csak azokat a Unique-okat éri meg kifarmolni, amik úgy mond Must Have a buildedhez,
  mondjuk a Tornado Warewolfnak kell a Tempest, a Frozen Orb sorcinak kell az új Amulett,
  a Fractured Winterglass, a Dust Devil Barbárank a Ramaladni, stb stb…
  de nagyjából minden buildnek 1 Unique kell!

- Tibaults Will-t persze felrakhatja mindenki is, rosszul nem jár vele! Ez természetesen a
  saját véleményem, nem kell készpénznek venni

Én nagyjából ennyit szerettem volna megosztani veletek, mindenkinek kívánok élvezetes
fejlődést és izgalmas End Gamet! Találkozunk a 4. szezonban!

Üdv:
Hunyi


Szerény véleményem szerint, ez a kis szubjektív leírás, nagyon sokat segít tisztábban látni,
a játékon belüli változásokról. Köszi Hunyadi István (Hunyi)

Köszönöm megtisztelő figyelmeteket,
Voltam, Vagyok, Leszek:realfalcon