Baj van!
Hiba, hiba hátán...
Azt hiszem, hogy a Wolcen startjára nagyon enyhe kifejezés az, hogy "döcögősen indult". Finoman szólva is katasztrófa helyzet alakult ki. Nézzük sorban:
A fejlesztők valószínűleg maguk sem gondolták, hogy ennyi vásárlójuk lesz, így nem voltak felkészülve ekkora rohamra (a Diablo3-ban és a PoE-ban is éppen uborkaszezon van). A Beta-teszt segíthetett volna felmérni az érdeklődést, de az első hibát itt vétették a fejlesztők: offline volt a Beta, így semmi adatuk nem volt a várható terhelésről.
A második hiba pedig az volt, hogy valószínűleg nem készült el teljesen a játék. Hibák, bugok tömkelegével kell küzdeniük a játékosknak (pontosabban nem kell, mert nem mennek a szerverek, de erről később). Egy kis ízelítő a hibákból:
- Gold duplikálás
- Magic find Exploit
- Item duplikálás
A harmadik, egyben a legnagyobb hiba pedig az volt, hogy elindították a játékot. Már azonnal látszódtak a hibák: a terhelés maga alá gyűrte a szervereket, így sokan be sem jutottak a játékba. Akik viszont tudtak játszani, ők sem jutottak sokkal előrébb: eltűnt láda-tartalomról, elveszett adatokról szóltak a hírek.
A kialakult helyzetben az egyetlen helyes döntés a teljes leállítás volt, ez szombat hajnalban meg is történt. És tart azóta is a "karbantartás". A fejlesztők korrektek, kommunikálnak a közösséggel twitteren és Redditen is, de az újabb halasztásokon kívül több egyelőre nem szivárgott ki, a legújabb közlemény (halasztás) szerint:
"Befejezzük az adatbázis-problémák kijavítását, amelyeket az egyidejű kapcsolatok száma okoz, és gondoskodunk arról, hogy minden karakter-adat visszakerüljön. Valószínűleg egy kicsit több időre van szükségünk, mielőtt visszahozhatjuk a szervereket online, és ETA-t adunk."
Ahogy az persze lenni szokott, az internet népe máris szórakoztatja magát: megjöttek a mémek :) Íme néhány gyöngyszem:
Forrás: Wolcen reddit