Karakter stratégiák a Diablo III-ban
Milyen típusú karakterek is vannak a játékban?
Kétféle karakterrel tudunk játszani, mely lehet dps (brutális sebzése van, de önmagában életképtelen) illetve support (szinte 0 sebzésű, támogató karakter).
Minden karakternek más és más a kialakítása.
A DPS karakter
A Legjobb megfogalmazás hogy hentes karakter, amivel ész nélkül gyorsan tudjuk a monstereket irtani. Ebből is van több fajta build (kialakítás).
Talán lehet mondani, hogy alapvetően kétféle Dps karakter van:
1. Solo (egymagad henteled a szörnyeket)
Solo karakternél is van több féle: például farmolásra torment 13 fokozatra illetve magasabb Greater Riftekre (GR)
Egy farm-karakternél igazából majdnem csak arra kell figyelni, hogy minél magasabb sebzésed legyen, illetve elég gyorsan tudj mozogni a mapon.
Ezzel ellentétben egy magasabb GR-en már igencsak figyelni kell a védelemre is, mivel elég nagy sebzésük van a szörnyeknek.
2. Party (több játékossal együtt mész az adott riftben)
Ebben az esetben a T13 riftekre ugyan az az elsődleges mint a solo karaktereknél.
A nagyobb változás a GR party karakternél van: itt elsődleges szempont az iszonyat magas sebzés, ahol háttérbe szorul a védelem, hiszen a support karakterek dolga, hogy megvédjenek.
Figyelni kell a megfelő egyensúlyra is, nem szabad mindent a support karakterekre hárítani. Ha sokat halsz, vagy nincs megfelelő védelmed, vagy pedig még nem nőttél fel arra a szintre.
Support karakter
Mindig az adott Patchtől függ a support karakterek kialakítása.
Szinte bármilyen karakterosztályból lehet szupportot építeni, de már nagyon régóta a monk és a barbár számít a legjobb szupportnak.
A szupport karakter lényege, hogy minél nagyobb védelme legyen és a karakterosztály támogató képességeit használja (pl: felfogja a mobokat, fagyaszt, lassít, összehúz, gyógyítja a dps-t, védelmet ad neki stb), a sebzése lényegtelen. Értelemszerűen ezek magasabb GR-re valók.