Battle Royale a PoE-ban? Igen!

Battle Royale a PoE-ban? Igen!

Visszatér egy régi-új játékmód a Path of Exile-ba! Aki ismeri a Battle Royale játékokat, vagy már 2018-ban is játszott a PoE-val, annak nem lesz ismeretlen a műfaj, aki viszont nem járatos a műfajban az olvasson tovább, nem jár rosszul! A Path of Exile: Royale visszatért, és elérhető lesz a PC-játékosok számára minden hétvégén az Expedition időtartama alatt (az induló hétvége kivételével).

A Royale eredetileg egy április elsejei eseményként indult a PoE-ban 2018-ban. Hasonlóan a többi Battle Royale-játékhoz, ez is egy gyors ütemű, masszív PvP-élmény volt, ahol a játékosok a szűkülő szigeten tárgyakért, tapasztalatokért és túlélésért küzdöttek. Annak ellenére, hogy nagyon gyorsan összeállt és csak egy napig volt elérhető, meglepően népszerűnek bizonyult, és a közösség azóta is kéri a visszatérését. Nos, végre visszatért, és ezúttal rengeteg erőfeszítést tettek a fejlesztők annak érdekében, hogy ez több legyen, mint egy gyors poén.

 

Csatlakozás egy játékhoz

A Path of Exile: Royale egy friss, 1. szintű karaktert igényel, és egy mérkőzés legfeljebb körülbelül 15 percet vesz igénybe. A Royale megtalálható a karakterválasztó képernyőn, az Események listában (a karakterlista alatt). A Csatlakozás gombra, választani kell egy osztályt a szokásos módon, és bekerülünk a jelenleg töltő játékba. Nem kell minden egyes fordulóhoz új karaktert készítenünk, mert miután elkészült egy karakter, az újra kiválasztható lesz, hogy csatlakozzon több játékhoz, bár visszaáll az 1. szintre, és minden egyes itemet elveszít.

A mérkőzésbe lépve a Royale-sziget partján találjuk magunkat, amíg a játék betöltésére várunk. A fordulók akkor kezdődnek, amikor megvan a játékosok kellő száma (amit 50/100-nál kezdünk, de szükség szerint módosíthatunk).

 

A passzív készségfa

Royale-nak egy teljesen más passzív képességfája van, mint a szokásos Path of Exile-nak. Kifejezetten gyors játékokhoz és PvP harcokhoz készült, és egy kicsit könnyebben érthető, mint a szokásos fa.

Az első dolog, amit észrevehetünk, hogy már nincsenek rajtpozíciók. Ez azért van, mert Royale-ban a karakterosztály nem befolyásolja a passzív fán való kiindulás helyét. Minden osztály kioszthat pontokat a kilenc kiindulópont bármelyikéből. A hat külső ág különböző készségek és sebzéstípusok köré szerveződik, míg a középpontban lévő képességek erőteljes, de szituációs védekező statokat nyújtanak. A passzív faablak nem foglalja el a teljes képernyőt, így menet közben is kezelhetjük a fát.

Ha szintet lépünk, egy helyett két passzív készségpontot kapunk és a pontokat azonnal eloszthatjuk, nem kell megerősíteni. Fontos, hogy a Royale-ben nincsenek respec pontok, ezért mindenképpen gondosan kell választanunk!

 

A forduló megkezdése

Mindenki egy titokzatos sziget tengerpartján indul. Csak néhány flaska és alapvető fegyverek lesznek nálunk, ezért az első cél az kell legyen, hogy találjunk néhány skill gemet és több felszerelést. A part tele van ládákkal és szétszórt tárgyakkal, amelyek segítenek a gearelésben.

Rengeteg szörny van a parton, amelyeket megölve tapasztalati pontokat szerezhetünk és szintet léphetünk, de más játékosok is ugyanezt fogják tenni! Ha elég erősnek érezzük magunkat, beljebb nyomulhatunk, hogy erősebb szörnyeket, magasabb szintű drágaköveket és felszereléseket találjunk, és talán néhány értékes ládát is a sziget közepén.

Amint a játék elkezdődik, egy időzítő elkezd visszaszámolni. Amikor ez az időzítő a nullához ér, vihar söpör be a tengerből, és beborítja a sziget egy részét. Bárki, aki a viharban áll, az idő múlásával sebződni kezd, amely egyre halálosabbá válik, amíg biztonságba nem ér, vagy meg nem hal. Amint a vihar leáll, az időzítő újra elindul, és a ciklus addig folytatódik, amíg a vihar be nem fedi az egész szigetet!

A vihar határa piros színnel jelenik meg a játék világában és a minimapon. A kék színű belső kör azt a területet jelzi, amely a vihar következő mozzanata után is biztonságos lesz. Ha kívül vagyunk a biztonságos zónán, a jelzők megmutatják az irányt és a biztonságos távolságot.

 

Drágakövek és tárgyak

Jelenleg körülbelül 50 skill és 15 szupport gem áll rendelkezésre a Royale-ban. A rendes játék összes köve közül választották ki őket, és ha szükséges, könnyítették őket az alacsony szintű játékhoz. Például találhatunk olyan skillt az 1. szinten, amelyhez a 28. szintű szintre van szükség a szokásos PoE útvonalon. Ahhoz, hogy a dolgok viszonylag egyszerűek maradjanak, a rendelkezésre álló skillek kizárólag sebzéssel és / vagy mozgással kapcsolatosak.

A part meglehetősen korlátozott skill-választékot kínál, és nincs szupport gem sem. A szárazföld felfedezése során a drágakövek szélesebb választékát találjuk.

A megtalált felszerelés többnyire ugyanúgy fog kinézni, mint a rendes játék 1. fejezetében, de van néhány különbség. Ami a legfontosabb, hogy az élet-töltő flaskáink megakadnak, ha egy másik játékos eltalál minket, ezért nem számíthatunk rájuk, hogy megment a PvP harcban. Néhány item módosított értékekkel rendelkezik, néhány extra mod elérhető, vagy jóval alacsonyabb szinten jelenik meg, mint általában. A Royale körülbelül 75 egyedi itemből álló készletet tartalmaz, és hasonlóan a drágakövekhez, ezek közül sok olyan van, amelyek általában sokkal magasabb szinten találhatók. Ezek a beállítások azonban tisztán numerikusak, így bízhatunk abban, hogy kedvenc egyedi tárgyunk továbbra is ugyanúgy fog működni, mint a szokásos játékban.

Ha egy játékos meghal, kifoszthatjuk! Ha kapcsolatba lépünk a holttesttel, láthatja az összes tárgyat, amit tartott és elvihetjük, amit szeretnénk. Vigyázzunk a holttestekre, miközben bejárjuk a szigetet, és ne csodálkozzunk, ha valaki már kifosztotta őket!

Érdemes megjegyezni, hogy a loot-filterek le vannak tiltva a Royale-ban. Annak ellenére, hogy a drop mértékét a lehető legnagyobb mértékben csökkentették, egy finomhangolású szűrő túl sok előnyt jelentene azzal szemben, aki szűrő nélkül játszik, különösen azért, mert a minimapon tárgyakat észlel. A jövőben kevésbé drasztikus módszerek lesznek majd az itemek szűrésére a Royale-ban. A kozmetikai mikrotranzakciók egyelőre szintén le vannak tiltva, mert jelenleg hatalmas kezdeti betöltési időket és rossz teljesítményt okoznának.

 

Egyéb játékjellemzők

A felfedezés során olyan állomásokat találhatunk, amelyek megérintésükkor teljesen feltöltik a flaskáinkat. Használatuk után azok ereje néhány másodpercig nem lesz elérhető. Vigyáznunk kell tehát ezeknél az állomásoknál a lesben várakozó többi játékos miatt. A karakterünk is feljavult: a normál játékhoz képest több élettel, kevesebb manával, de több mana regenerálódással, kiegyensúlyozottabb alaptulajdonságokkal és gyorsabb tapasztalatszerzéssel indul.

 

Nyertes és vesztes

Ha meghalunk, akkor annyi, a körnek vége. A halálunk a kill feedben jelenik meg, főleg azért, hogy mindenki röhöghessen, ha például egy Rhoa megöl. A játékot azonban továbbra is nézhetjük és nézőként szabadon mozoghatunk, vagy kiválaszthatunk egy másik játékost, és nézhetjük az ő szemszögéből. Ha nem akarunk maradni, akkor egyszerűen kilépünk, és jöhet a következő kör.

A vihar folyamatosan szűkülő biztonságos zónát hoz létre, ami azt jelenti, hogy a megmaradt játékosok végül kénytelenek lesznek harcolni a dicsőségért. Nemcsak a hírnevet és a dicsőséget lehet azonban szerezni, hanem a vadonatúj Rhoa Feast rejtekhely dekorációját is elnyerhetjük a fő játékhoz! Ez a dekoráció újabb variációkat tesz elérhetővé meg, minél több kört nyerünk, és megmutatja a győzelmeink számát, így a PvP-képességeinket is bárki számára, aki a rejtekhelyen tartózkodik.

 

Mi következik a Path of Exile: Royale-ban?

A Royale minden hétvégén elérhető lesz, kivéve az indító hétvégét, a 3.15 bővítési liga teljes időtartama alatt. Sajnos konzolokon a Royale nem lesz elérhető, mert még a PC-n lévő nagyobb játékosállomány mellett is eltarthat egy ideig, amíg az új Royale játékok bizonyos napszakokban elindulnak bizonyos régiókban, és ezek a problémák jelentősen súlyosbodnak a kisebb konzolos területeken.

A fejlesztők azt ígérik, hogy gondosan figyelik a játékosok tapasztalatait, és szükség szerint változtatnak. A fő játéktól eltérően nem áll fenn az egyensúlyváltás veszélye, ami tönkreteszi az emberek karaktereit, ezért számíthatunk arra, hogy kisebb változtatásokat hétről-hétre végeznek majd.

A Royale hosszú távú jövőjéről szóló frissítés a 3.15 vége felé várható.

 

Forrás: pathofexile.com