Diablo IV: Negyedéves frissítés, 2022 június - MAGYARUL!

Diablo IV: Negyedéves frissítés, 2022 június - MAGYARUL!

Üdvözlünk a Diablo IV évközi jelentésében. Reméljük tetszettek az előző jelentésben bemutatott Sanctuaryt ábrázoló grafikák és Dungeon-ok.

Itt megállnék egy pillanat erejéig gratulálni a Diablo Immortálnak az induláshoz. Az Immortal csapat elképesztő kemény munkát végzett hogy életre keltsék Diablot mobilon is, és egy új módon élvezhessük a Diablo nyújtotta élményt.

Ma bemutatjuk az utolsó karaktert ami a Necromancer lesz. Ez nagy képernyőn lett bemutatva, úgyhogy tudunk ugrani a mélyebb részletekbe és a karakter mechanikára. Ez a blog tekinthető a bejelentés kiegészítéseként, ahol Adam Jackson vezető Class Designer mélyebben bevezet minket az alap playstyleba, bemutatja a skilleket, és az egyedi karakter mechanikát a Book of the Dead – et. Valamint megtekinthetjük a necromancer által használatos egyedi fegyvereket és páncélokat is.

A Diablo IV elkötelezett a játékosválasztás elve mellett.  Ez határozza meg, hogyan közelítünk sok rendszerünkhöz, a karakterek testreszabásától kezdve a nyitott világunk sűrűségén és elrendezésén át az osztályaink és buildjeink tervezéséig. Amint alább látni fogod, a Book of the Dead erre a választási ötletre összpontosít, és arra, hogy milyen necromancer szeretnél lenni.

Reméljük, hogy elnyeri tetszésedet ez a frissítés, és várjuk gondolataidat és reakcióidat.  Még ebben az évben várhatóan többet fogsz hallani arról, hogy miként tervezzük támogatni a Diablo IV-et a megjelenés után, beleértve a Seasons terveinket is. Hálásak vagyunk, hogy velünk vagy ezen az úton.

Köszönjük, hogy játszottál az általunk készített játékokkal.

- Joe Shely,
Játékigazgató, Diablo IV

 

Üdvözlet, Sanctuary hősei!

Ma örömmel jelentjük be, hogy a rajongók kedvence, a Necromancer ismét visszatér, hogy nekrotikus varázslatokkal megölje és leigázza ellenségeiket. Nagyon sokat dolgoztunk ezen az ikonikus karakteren, és alig várjuk, hogy a kezedbe kerülhessen.

Tudjuk, hogy a Necromancernek régi története van a franchise-unkban, és nagy gondot fordítunk arra, hogy a játékosoknak olyan élményt adjunk, amely megfelel a hírverésnek. Jelentős időt töltöttünk azzal is, hogy a Necromancer Diablo II, Diablo III és Diablo Immortal verzióinak rajongói lássanak valami ismerőst a kínálatunkból, ugyanakkor valami egyedit hozzunk létre a Diablo IV számára. Olvass tovább, hogy megtudod, miről is szól a Necromancer!

 

A karakter jellemzői

A Necromancer két különböző típusú erőforrást használ: Essence és Corpses. Az Essence az elsődleges erőforrásuk, amely lassú ütemben automatikusan visszatöltődik. Az alapkészségek használata a Necromancereknél szintén Essence-t termel vissza, lehetővé téve számukra, hogy gyakrabban használják képességeiket. A holttestek viszont a Necromancer közelében meghaló ellenségek maradványai. Ezek a maradványok felhasználhatók csontváz csatlósok megidézésére vagy különféle más képességek, például a Corpse Explosion használatához.

Amellett, hogy megjelennek, amikor ellenséget ölnek meg a Necromancer közelében, a holttestek különféle effektusok segítségével is generálhatók, így további szabályozást adnak afelől, hogy milyen gyakran kívánja használni azokat. Noha alapszinten rengeteg holttest lesz, tisztában vagyunk vele, hogy egyes játékosok támaszkodni akarnak majd erre az erőforrásra, és ennek eredményeként rengeteg lehetőséget kínálnak annak biztosítására, hogy ne maradjanak nélkülözve.

Ami a fegyvereket és más egyedi felszereléseket illeti, a nekromanták kardokat, tőröket, pálcákat, fókuszokat és pajzsokat használnak. Ezeken kívül ők az egyetlen osztály, amely használhatja a kaszákat. Ezen kívül melyik magát tisztelő nekromanta rohangálna átkok nélkül a Sanctuary világában? Örömmel jelenthetjük, hogy ezeket a csúnya debuffokat az ellenségeidre is kedvedre adhatod, hisz olyan képességek térnek vissza, mint a Decrepify és az Iron Maiden.

 

Játékstílusok

A Necromancer négy magas szintű játékstílust kínál, amelyek közül a játékosok választhatnak. Ezek a játékstílusok a Bone, Darkness, Blood és a Army.

Csont

A csontkészségek viszonylag fizikai természetűek, és így nagyobb hasznot húznak az olyan hatásokból, mint a Critical Strike. Ezeknek a készségeknek az is előnyös, ha nagy mennyiségű Essence birtokában van és elkölt, mivel különféle hatásokkal járnak, amelyek az egyes támadásaikat még erősebbé tehetik.

A Bone Spirit visszatért a Diablo IV-be, és most egy egyedi csavarral rendelkezik, amely jól példázza a Bone képességek lényegét. A Bone Spiritnek nem csak cooldownja van, hanem az összes Essence-t is elfogyasztja, ami a játékosnak jelenleg van.  Az használat után egy csontszellem keletkezik, amely megkeresi a legközelebbi ellenséget.  Amikor elérik őket, a szellem felrobban, és nagy mennyiségű sebzést okoz a célpontnak és az összes többi ellenségnek a területen. Ez a sebzés az elköltött esszencia pontonként egy bizonyos százalékkal megnő, ami azt jelenti, hogy azok a játékosok, akik a maximális mennyiségű Essence-t költik el, jelentős mennyiségű sebzést okoznak az eltalált ellenségeknek. Ez a képesség fejleszthető is, így a Critically Strike lefutása jelentősen lecsökken, ami azt jelenti, hogy azok a játékosok, akik vállalják, hogy sok Essence-t generálnak, miközben magas Critical Strike eséllyel is rendelkeznek, sok sebzést kapnak ettől a képességtől.

Egy másik Bone-készség, amelyhez a nekromanták hozzáférhetnek, a Bone Prison. Amikor a játékos eldobja a Bone Prisont, fegyverét a földbe vágja, és előhívja a Csontból készült körkörös falat, hogy körülvegye a megcélzott ellenséget vagy területet.  Az ellenségek nem tudnak áthaladni ezen a téren, amíg a Bone Prison fennáll, ami hihetetlenül sokoldalúvá teszi, és sok más képességgel kombinálható, még azokkal is, amelyek nem a Bone köré épülnek. A Bone Prison kiválóan alkalmas folyosók elzárására, ellenségek csoportjainak csapdába ejtésére, hogy felkészítse őket egy AoE támadásra, vagy egyszerűen leválasztja az ellenség csoportját, hogy később megbirkózzon velük, miközben magasabb prioritású célpontokat kezel.

Sötétség

A sötétségi készségek árnyékmágiát használnak, hogy legyőzzék ellenségeiket. Az ilyen típusú támadások általában DoT-alapúak, vagy rövid időn belül többször is támadnak, és különféle előnyökkel és jutalmakkal járnak az ellenségek ilyen módon történő megsebesítéséért. A Darkness képességek általában különféle debuffokat és tömegvezérlő elemeket is tartalmaznak, hogy távol tartsák ellenségeiket, miközben lassú, fájdalmas halált halnak.

A Decompose egy alapvető sötétségi készség, amely lehetővé teszi, hogy sötét mágiát irányíts az ellenségekre, sebzést okozva nekik, miközben Essence-t is generálsz. Más alapkészségekkel ellentétben a Decompose rendszeres időközönként megidézi a holttesteket, így sokkal könnyebben biztosíthatja, hogy állandó készlettel rendelkezzen csontvázak megidézésére.

Egy másik Darkness képesség a Blight.  A Blight egy sötét energiájú labdát indít el egy irányba. Ha eltalál egy ellenséget vagy lejár, robbanásszerű sebzést okoz, miközben egy szennyezett területet hagy maga mögött, és időnként sebzi a benne lévő ellenséget. Ez a készség nagy mennyiségű sebzést okoz a helyben álló ellenségeknek, akár az élőhalott csatlósaival való harc miatt, akár azért, mert más képességek, például a Bone Prison segítségével visszatartják őket.

Vér

A nekromanták a vérmágia erejét  használhatják arra, hogy elszívják ellenségeik életét. Ezeknek a készségeknek nemcsak a védekezés-orientált előnyei vannak, hanem számos módjuk van arra is, hogy ezt a védekezést támadássá alakítsák a játékos számára, felhatalmazza őket, és megjutalmazza őket azért, mert nagy mennyiségű maximális életerővel rendelkeznek, valamint magas szinten tartják jelenlegi egészségi összértéküket.

A Blood Surge kis mennyiségű vért szív a közeli ellenségektől a Necromancerhez, amely aztán kiűz egy vérnovát, ami a játékos helyéhez közeli sérülést okoz. A vérnóva sebzése megnövekszik minden elszívott ellenfélnél, ami arra ösztönöz, hogy a maximális hatás érdekében az ellenségek csapatának közepén legyél.

Egy másik Blood képesség a Blood Mist. Aktiváláskor a Necromancer véres köddé oszlik, átmenetileg immunissá válik minden sebzésre, miközben kiüríti a közeli ellenségek életét, akiken áthaladnak. Ez egy univerzálisan erős védekező készség, amely elegendő időt biztosít átvészelni azokat a szörnyű pillanatokat, amikor túlterheltek a körülmények.

A sereg

Ahogy az várható volt, a nekromanták megidézhetik az élőholtakat, hogy teljesítsék a kötelességük.  Azt is lehetővé tesszük a játékosok számára, hogy a lehető legnagyobb mértékben szakosodjanak seregük megerősödésére, amely magában foglalja a különféle csontvázakat, valamint a klasszikus gólemet. Ennek a játékmódnak az egyik előnye, hogy könnyen beépítheti a Bone, Darkness vagy Blood képességek előnyeit, így nagymértékben testreszabhatja, hogyan szeretne interakcióba lépni a hadseregével.

Példaként, úgy gondoljuk, hogy teljesen életképes lesz, ha egy játékos egy Darkness témájú hadsereget épít, és a Decompose alapkészsége lesz, hogy holttesteket generáljon, mivel ott nyilvánvaló szinergia van. Ha azonban a játékos más módon szeretne holttesteket generálni, akkor ugyanilyen könnyen egy nosztalgiautazást tehet a 2000-es évbe, és távolról csaphatja le Bone Spears-t ellenségeire, miközben a Necromancer által kínált összes Csont-készség szinergiát választja. 

Sok iteráción mentünk keresztül, és szeretnénk, hogy az élőhalottak megidézésének élményét teljesen érezze át játékos , és hogy a képességsávjukból mennyit kell szentelni az osztály ezen részének. Ebből a célból kitaláltuk a szerintünk a lehető legjobb verziót annak biztosítására, hogy a játékosok a lehető legnagyobb mértékben testreszabhassák nemcsak a hadseregüket, hanem azt is, hogy milyen más készségeket szeretnének használni saját egyedi képességeik támogatására. 

Ha egy játékos azt akarja, hogy a lehető legtöbb megidézett egység legyen, akkor csak két gombot kell a képességsávjának szentelnie: az egyiket a csontvázak élesztése, a másikat pedig a gólemére. A Csontváz élesztése gomb egyablakos ügyintézés az összes különböző csontváz emelésére, amelyet a játékos megidézhet, a Gólem gomb pedig arra szolgál, hogy a gólemet egy egyedi effektus használatára vezesse, amely az éppen aktív gólem típusától függ. Ezzel a beállítással remek egyensúlyt találtunk aközött, hogy rendelkezünk a Necromancer sereg felállításához és irányításához szükséges eszközökkel, miközben teret engedünk a játékosok kifejeződésének, hogy milyen további készségeket szeretnének fejleszteni. 

 

Book of the Dead

Ha már a hadseregeknél tartunk, melyik magát tisztelő nekromanta nem kóborol vele? Nos, valójában te lehetsz az!  Bár teljes mértékben megvan a teljes támogatás, amit elvárhatsz, hogy kielégíthesd az élőhalottak megidézésével kapcsolatos összes szükségletedet, ugyanakkor szeretjük azokat a játékosokat is, akik függetlenebb játékstílust szeretnének.

A Book of the Dead, a Necromancer egyedülálló osztálymechanikája. A bejelentkezés pillanatától kezdve egy extra képességgel kezdesz a sávon: Raise Skeleton.  Ezzel a gombbal azonnal képes leszel élőhalott harcosokat nevelni, hogy harcoljanak melletted.  Ezen kívül hozzáférhet a Book of the Deadhez. Ez egy olyan tér, ahol testreszabhatod a hadseregedet (vagy annak hiányát), a karaktered szint növelésével egyre több lehetőséggel.

Ezen a téren három testreszabható idézés található: Skeletal Warriors, Skeletal Mages és a Gólem. Minden idézésnek van három szakterülete is, amelyek közül választhat. Példaként, csontvázharcosaidat skrimisherek, védők vagy kaszások lehetnek. A Skirmisherek sokkal szokásosabb harcosok, de megnövekedett a sebzésük és csökkent az egészségi állapotuk, a védőknek bónusz egészségük van, a kaszásoknak pedig lassabb a támadásuk, sebzést okoznak az előttük lévő AoE-ben, és van egy speciális charge támadásuk, amely nagy mennyiségű sebzést okoz. Ezen túlmenően, a hadsereg minden egyes speciális egysége egyedi fejlesztésekkel rendelkezik, amelyek még jobban testreszabhatják a hadsereg egyes egységeinek működését általános játékstílusukban. Ezek az egységek és a frissítések szinergiát mutatnak a fent említett különféle játékstílusokkal, valamint további lehetséges játékmódokat is hozzáadnak.

Mindezen testreszabás mellett a játékosok lehetőséget adtunk arra, hogy feláldozzák seregük különböző összetevőit személyes előnyökért.  A Book of the Deadben minden egységtípus mellett található egy extra lehetőség, amellyel feláldozhatod az egység megidézésének képességét egy személyes, állandó buffért cserébe. Ezeket a buffokat gondosan megtervezték és úgy helyezték el, hogy a játékosok kombinálhassák úgy, hogy nincs egy, néhány vagy az összes lehetséges megidézett egység, miközben továbbra is rendelkeznek megfelelő lehetőségekkel a felépítésük javítására.

Ezzel a rendszerrel az a célunk, hogy mindenki számára legyen valami izgalom.  Vannak releváns, hatékony lehetőségek közül választhat, hogy a játékos szeretne játszani a teljes hadsereggel, a hadsereg egy részével, vagy akár azok számára, akik teljesen lemondanak a hadseregükről és egyedül szeretnének játszani. Eddig remekül játszottunk ezzel a rendszerrel, és izgatottan várjuk a különféle kombinációkat, amelyekkel mindannyian előálltok, hogy a következő szintre emeljék Necromancert.

 

Záró gondolatok

Nagyon izgatottak vagyunk, hogy elhozhatjuk a Necromancert a Diablo IV-be, és alig várjuk, hogy a kezedbe kerüljön. Legyen szó veterán játékosról, aki több ezer órát fektet le sok éven keresztül, vagy egy új kalandor a Sanctuary világában, reméljük, hogy nagyon jól fog szórakozni azzal, amit létrehoztunk.

Mint mindig, kérjük, írja meg nekünk visszajelzését az eddig bemutatott dolgokról. Bár biztosak vagyunk abban, hogy jó úton haladunk, tudjuk, hogy a legjobb ötletek és a legjobb játékok a közösség hozzájárulásával születnek. Nagyon szépen köszönjük mindenkinek a türelmét, és hogy csatlakozott hozzánk ezen a csodálatos utazáson a Sanctuary világán keresztül – ígérjük, megéri várni.

- Adam Jackson,
Vezető osztálytervező, Diablo IV

 

Forrás: Blizzard

Fordítás: Blessking