Jövőre elszabadul a pokol! – Érkezik a Diablo IV
A 2022-es Xbox Games Showcase Event során elmeséltük a Pokol és a Mennyország közötti szüntelen konfliktus történetét, megjövendöltük Lilith, Sanctuary démoni alkotójának visszatérését, és részleteket osztottunk meg a Diablo-saga következő részéről – a Diablo IV–ről.
A Diablo IV 2023-ban fog megjelenni Windows PC-n, Xbox One X|S-en, Xbox Series X|S-en, PlayStation 4/5-ön, és minden platformon cross-play és cross-progress lesz. Konzolon a játékosok a démonokat vállt vállnak vetve is ölheti a couch co-op játékrendszernek köszönhetően. És még egy csontdermesztő bejelentés: a Barbarian, a Druid, a Rogue és a Sorceress mellett az ötödik és egyben utolsó osztály az induláskor a kaszás halálszállító, a Necromancer!
Bemutatkozik a Necromancer
Rathma papjaiként - akit a kívülállók nekromantaként ismernek - a „halál” szó a hatalmat jelenti számukra, és izgalmat okoz nekik, amikor megérinti őket a szele. Ezek a legendás idézők a vért, a csontot és a sötétséget akaratuk alá hajtják és leigázzák az élőholtak sorait, hogy teljesítsék parancsukat. A tudatlanok, akik felveszik a harcot ezekkel a halált megvető teremtményekkel, gyorsan rájönnek, hogy súlyos hibát követtek el, mert a sötétség jár a nyomukban.
Híreket hoztunk nektek arról, hogy a Necromancer osztály hogyan fogja megtizedelni és újraéleszteni a démonokat a Diablo IV-ben. Olvassátok el a 2022. júniusi Diablo IV fejlesztési frissítés blogunkat, hogy többet megtudhassatok a karakter mechanikájáról (például a Halottak Könyvéről), a klassz vezető tervezőjétől, Adam Jacksontól.
Te döntesz
A Diablo IV középpontjában a játékos választása áll. Nincs egyetlen módja a játéknak; A játékosok saját útjukat járják, és nemlineáris módon alakítják sorsukat. Ez a szellemiség kiterjed a karakterek testreszabására és skilljeikre, a Diablo IV közös, nyitott világának és közösségi rendszereinek felfedezésére és természetesen a végjátékra. Vessetek egy pillantást ezekre a játékrendszerekre és az általuk kínált lehetőségekre.
Karakter testreszabás
Sanctuary lakói sokszínűek. Azt akartuk, hogy ugyanez a sokszínűség tükröződjön az általatok életre keltett hősökben. Így akár barbárként, druidaként, nekromantaként, zsiványként vagy varázslóként indultok a Diablo IV-ben, egy kidolgozott karakter-formáló rendszer fogad majd benneteket, amely rengeteg lehetőséget kínál. A játékosok választása nem csak az esztétikára terjed ki, hanem a Skill Tree-ben is látható minden osztály számára, amelyek végtelen módot kínálnak arra, hogy hőseitekkel felvegyétek a harcot a lángoló pokol erőivel szemben.
Fedezd fel az utat
A Diablo IV-ben tehát nincs egyetlen mód Sanctuary átjárására – ezt a játékos motivációjára bízzuk. A világ hatalmas: rideg hegyláncok, sivatagi kanyonok, dögvész sújtotta vidékek és sok más helyszín. Mindez úgy, hogy nem hiányoznak a démonok, amelyekkel szembe kell nézni, és a titkok, amelyeket fel kell fedezni. A Diablo IV-ben nem egyszerűen egy üres világon kell áthaladnotok – minden centiméteren harcra késznek kell lennetek.
Ahogy kalandoztok és figyelitek a pusztítást, amelyet Lilith visszatérése okozott a földön, egy újfajta gonoszsággal találkozhattok: az Erődökkel. Ezeket a helyeket megszállták a pokol csatlósai, hogy a sötétség árnyékát vesse rájuk. Az erődök megtisztítása változást fog hozni ezeken a helyeken, újra benépesíti őket élettel, és zsákmánnyal jutalmazza meg a játékost. Az erőd új kazamatákat és más rejtett helyszíneket is felfedhet, amelyekben fel lehet tárni. Ha már a dungeonok: a Diablo IV közel 150 részletes kazamatát tartalmaz, amelyek segítségével írthatjátok a gonoszt a fő küldetésvonalon és azon túl is. Minden alkalommal, amikor bementek egy dungeonba, annak elrendezése és az ellenfelek eloszlása változik, életben tartva a kihívást, miközben lehetővé válik, hogy stratégiát dolgozzanak ki a játékosok a benne rejlő veszélyek leküzdésére.
A Sanctuary él… és meg kell szabadítani a démonoktól! A veszélyes kazamatákon és erősen védett erődökön kívül vannak helyi események is, amelyeket egyedül vagy csapattal kell teljesíteni a dicsőség és jutalom jegyében. A különösen szívós kihívásra vágyó merész hősök számára pedig a hatalmas World Boss-ok járják a világot. Fogjatok össze a Sanctuary védőtársaival, hogy legyőzzétek ezeket a rémálomszerű titánokat!
Közösségi funkciók
A más hősökkel való összefogás már régóta a Diablo-élmény alapja. A Diablo IV folytatja ezt a hagyományt azáltal, hogy teljes körű PvE és PvP élményeket kínál. Ha lehetőséget biztosítunk a játékosoknak arra, hogy egyedül, vagy mások segítségével üldözzék Lilith-et, ez csak egy újabb módja annak, hogy a játékosok további szövetségeket hozzanak létre a Diablo IV-es harcok során.
Annak érdekében, hogy a barátokkal való démonölés gyerekjáték legyen, átépítettük a partiformáló rendszert, hogy a karakterszinttől vagy attól függetlenül, hogy egy adott küldetésvonalon belül hol tartózkodsz, továbbra is összefoghass bárkivel. Ezt az élményt azon játékosok számára is szánjuk, akik bár különböző platformokon vannak, mégis közösen szeretnék megtisztítani Sanctuary-t a gonosztól.
Ha azonban nem szeretitek a démonok hordáit más játékosokkal együtt irtani, akkor inkább egy halandóbb ellenfelet részesíthettek előnyben. Mephisto, a Gyűlölet Ura, aki örökké összecsapást akart szítani, megátkozta Sanctuary egyes területeit, és a gyűlölet mezejévé változtatta azokat . Itt a befolyásával egymás ellen fordította a halandókat a kijelölt PvP zónákban. Aki engedelmeskedik Mephisto kísértésének azzal, hogy ellenségesnek tünteti fel magát, kivívja mások haragját, de ha sikeresen legyőzi az ellenfelet, a zsákmányát magának követelheti. Ezek a zónák nem a gyengéknek valók, inkább azoknak a hősöknek, akik vérrel és buzgalommal szeretnének hírnevet szerezni!
End Game tartalmak
A Diablo IV fő történetének lezárása hatalmas pillanat lesz, de ez biztosan nem jelenti a hősök útjának végét. Azt akarjuk, hogy a játékosok a Diablo IV végjátékát egy új kezdetnek tekintsék, amely tele van jó néhány döntéssel a következő kalandokkal kapcsolatban. A játékos először próbára teheti magát a Nightmare Dungeon-ban. Ezek a helyek átalakultak és hemzsegnek a démoni veszélyektől, új kihívások és további megpróbáltatások formájában. Aki egy másik irányba szeretne elindulni, annak a Tree of Whispers végjáték-rendszer lehet a megoldás, amely gyakran rotálódó célokat és jutalmakat biztosít, felszerelési tárgyak, tapasztalati pontok és craft materialok képében.
Sanctuaryban könyörtelen, mindig jelenlévő veszély vár rátok minden alkalommal. Ahhoz, hogy a pokol démonaival felvehessétek a harcot, meg kell erősödnötök. Amint a játékos eléri a maximális szintet, a Paragon Board feloldódik, és ezzel együtt több száz választható útvonal is megjelenik a hős további testreszabásához.
Köszönjük, hogy csatlakoztatok hozzánk a tábortűz mellett és megoszthattunk pár dolgot a Diablo IV jövőjéről! Ahogy haladunk a 2023-as indulás felé, további információcsomagok fognak napvilágot látni. Tartsátok szemmel a jövőbeli negyedéves frissítésekkel kapcsolatos blogokat és minden mást.
Búcsúzunk tőletek… egyelőre
-A Diablo IV csapat
Forrás: Blizzard
Fordította: CsZCsaba