Gemek
Ékkövek. A felszerelésünk socket-jeibe lehet őket illeszteni. A játékban normál és legendary gemeket lehet gyűjteni.
A gemek extra statokat vagy passzív képességeket adnak karakterünknek. Azon itemekbe lehet betenni őket, amelyek rendelkeznek sockettel.
Kétféle gem van a játékban:
1. Gemek
Ezek a "normál" gemek, akármelyik foglalatbe be lehet őket illeszteni. Fejesbe és fegyverbe illesztve különleges statokat adnak, bármely más socketben main statot.
A típusai:
- Amethyst (Vitality / Helm: Life% / Weapon: Life per Hit)
- Diamond (All Resistance / Helm: Cooldown reductiuon / Weapon: Increased damage against elites)
- Emerald (Dexterity / Helm: Goldfind / Weapon: Critical Hit Damage)
- Ruby (Strenght / Helm: +Experience / Weapon: +Damage)
- Topaz (Intelligence / Helm: Resource cost reduction / Weapon: Thorns Damage)
A gemek rangjai:
- Normal
- Flawless
- Square
- Flawless Square
- Star
- Marquise (61-es szinttől lootolható)
- Imperial
- Flawless Imperial
- Royal
- Flawless Royal
2. Legendary gemek
Passzív képességeket adnak karakterünknek. Megszerezhetők minden Greater Riftben (a Boon of the Hoarder a Vaultban), mindegy mekkora szinten megyünk. Ezeket a gemeket a GR végén egy Urshi nevű NPC-nél lehet fejleszteni, de a fejlesztés esélye a GR nehézségétől függ.
Ha van 1 gemünk 30-as szinten azt a legjobb 100% eséllyel, minimum 40-es szintű riftben tudjuk fejleszteni. Ha csak 9 szint különbség van a gem és rift szintje közt, máris csak 90% esély van arra, hogy fejleszteni tudjuk.
Minden gem húzását 100%-ba lehet húzni ha a gem szintjénél 10-el nagyobb a gr szintje.Az empowered kipipálásával goldért plusz egyet húzhatunk a gemen és ha nem halunk meg egyszer sem, akkor még egyet. Azaz összesen ötöt tudunk húzni egy gr rifttel.
Level 1-es gem húzása 100%ban: a gem szintjéhez 14-et kell hozzá adni, ha biztosra tudjuk, hogy nem halunk meg.
Majdnem minden gemet kizárólag csak amuletbe illetve ringbe tudunk behelyezni. A kivétel a Gem Of Ease, amit csakis fegyverbe, illetve a Red Soul Shard, amelyet csak sisakba.
A legendary gemek listája és képességeik (angol):
https://diablo.fandom.com/wiki/Legendary_Gems
A legendary gemek tulajdonságainak magyar fordítása:
BANE OF THE POWERFUL
- 20%-kal megnöveli a sebzésünket, 30 másodpercre, miután megöltünk egy Elit csapatot (rare elitnél ide értendőek a minionok is).
- Minden upgrade 1 másodperccel növeli meg a buff idejét
- 25-ös szinttől: megnöveli a sebzésünket Elitek elleni harcban 15% -al és csökkenti az elitektől benyelt sebzést 15%-al.
BANE OF THE STRICKEN
- Minden sikeres támadás 0,8%-kal növeli a karakter skilljei által okozott károkat.
- Minden upgrade 0,01% -kal növeli ezt a bónuszt.
- 25-ös szinttől: 25% -kal növeli a bossok (köztük az Rift Guardians) elleni sebzést.
BANE OF THE TRAPPED
- 15%-kal Megnöveli a sebzést olyan ellenfelekkel szemben, akik control-impairing effekt (pl. stun, freez) hatása alatt állnak
- Minden upgrade 0,3%-al növeli a bónuszt
- 25-ös szinttől: Olyan aurát hoz létre, amely minden 15 yardon belüli ellenség mozgási sebességét 30%-kal csökkenti (vagyis a gem saját magát proccolja)
BOON OF THE HOARDER
- Egy ellenség megölésekor 25% esély van arany droppolására
- Minden upgrade 1,5%-al növeli az esélyt (a gem maximális szintje 50)
- 25-ös szinttől: 30% movement speedet kapsz 3 másodpercre ha goldot veszel fel
BOYARSKY'S CHIP
- 16000-el növeli a Thorns damage-t
- Minden upgrade további 800-al növeli a Thorns damage-t
- 25-ös szinttől: A primary skillek taunt-olják (magára irányítja) az első ellenséges támadást 2 másodpercre
ENFORCER
- A játékost segítő petek sebzését növeli meg 15%-kal
- Minden upgrade 0,3%-al növeli a petek sebzését
- 25-ös szinttől: A petek 90%-kal kevesebb sérülést fognak kapni
ESOTERIC ALTERATION
- Csökkenti a nem-fizikai sebződést 10%-al
- Minden upgrade növeli a sebződés-csökkenést 0,5%-al
- 25-ös szinttől: 75%-al nő a nem-fizikai ellenállás, ha a karakter élete 50% alá esik.
GEM OF EASE
- A mobok megölése további 500 tapasztalati pontot (XP) ad és ez szorzódik a játék nehézségének megfelelően
- Minden upgrade növeli a bónusz tapasztalatot 50-el
- 25-ös szinttől: Mind a gem, mind az item, amibe belekerül használható bármelyik karakterszinten
GEM OF EFFICACIOUS TOXIN
- Minden eltalált ellenséget megmérgez a fegyvered sebzésének 2000%-val, 10 másodpercen keresztül
- Minden upgrade növeli a mérgezést 50%-al.
- 25-ös szinttől: Minden megmérgezett ellenségre 10%-kal nagyobb erővel hat minden, bármilyen forrásból származó sebzés és az ellenség sebzése is csökken 10%-al.
GOGOK OF SWIFTNESS
- Minden sikeres támadás megnöveli a támadási sebességünket 1%-kal, a dodge esélyét pedig 0,5%-al 4 másodpercen át. Ez a hatás 15-ször stackelődhet.
- Minden upgrade a dodge esélyét 0,01%-al növeli
- 25-ös szinttől: 1% Cooldown redukciót generál / stack
ICEBLINK
- Minden cold-típusú skill lehűti az ellenfelet (chill), 60%-al lassítja 1 másodpercig (kivéve, ha van már rajta jobb effekt) és a az összes chill-hatás lassítási képességét 5%-al növeli (80%-ig)
- Minden upgrade megnöveli a sebesség csökkentését 0,4%-al (A maximum szint 50)
- 25-ös szinttől: További 10% esélye van a kritikus találatnak chillelt vagy fagyasztott ellenfelek ellen.
INVIGORATING GEMSTONE
- Sikeres találat esetén az összes forrásból származó gyógyulást 1%-al 5 másodpercre növeli, és ez tízszeresen stackelhető
- Minden upgrade megnüveli a gyógyítás bónuszt 0,02%-al.
- 25-ös szinttől: Immunis lesz a karakter a Crowd Control (mozgást befolyásoló) effektekre.
LEGACY OF DREAMS
- Amíg nincs szettbónusz a karakteren, minden visel legendary item megnöveli a sebzést 3,75%-al és csökkenti a bekapott sebzést 2%-al.
- Minden upgrade növeli a sebzésbónuszt 3,75%-al (a gem maximális szintje 99)
- 25-ösz szinttől: A bónuszok duplázódnak ancient item esetén
MIRINAE, TEARDROP OF THE STARWEAVER
- 15% esély van arra, hogy egy közeli ellenséget megüssön 3000%-os fegyversebzéssel, ami holy-típusú sebzés lesz, valamit gyógyítsa a karaktert a maximális élet 3%-ával.
- Minden upgrade 60%-al növeli a sebzésbónuszt.
- 25-ös szinttől: A közeli ellenfeleket megüti minden harmadik másodpercben
MOLTEN WILDEBEEST'S GIZZARD
- Megnöveli a "Lifer per second" statot 10000-el
- Minden upgrade növeli a "Lifer per second" statot 1000-el
- 25-ös szinttől: Ha nem kapunk sebzést 4 másodpercig, egy "absorp shield" képződik, az aktuális "Lifer per second" értékéne 200%-ával
MORATORIUM
- A kapott összes sebzés 35%-a eloszlik és több mint 3 másodperc múlva hat csak.
- Minden upgrade 0,1 másodperccel növeli a késleltetés idejét
- 25-ös szinttől: Ölésnél 20% esély van rá, hogy az eloszaltott sebzést eltüntesse
MUTILATION GUARD
- 10%-al csökkenti a közelharci sebződést (bármilyen elemental-sebzéstípus esetén).
- Minden upgrade 0,5%-al növeli a sebzéscsökkentést
- 25-ös szinttől: Mialatt a karakter élete 50% alatt van, akadálytalanul mozoghat az ellenségeken és a Waller akadályokon keresztül.
PAIN ENHANCER
- Kritikus találat esetén az ellenfélből 2500%-os fegyver sebzésnek megfelelő vérzés indul el, 3 másodpercig tart és mint fizikai sebzés realizálódik.
- Minden upgrade megnöveli a sebzésbónuszt 50%-al
- 25-ös szinttől: Vérmámort okoz, ettől 3%-kal megnő a támadási sebességünk minden vérző ellenféllel szemben, 20 yardos körön belül.
RED SOUL SHARD
- Csak az évfordulós esemény során érhető el
Rendszeresen küzd az irányításért, szabadon enged egy tűzgyűrűt, amely 12500%-os tűz típusú fegyversebzést okoz, miközben áthalad az ellenségeken - Minden upgrade 50%-al növeli a sebzésbónuszt
- 25-ös szinttől: Karakterszint vagy paragonszint-lépéskor a karakter erőforrás költségei és skilljeinek cooldown-ja 75%-al csökken 30 másodpercre
SIMPLICITY'S STRENGTH
- Megnöveli a primary skillek sebzését 25%-al
- Minden upgrade megnöveli a sebzésbónuszt 0,5%-al
- 25-ös szinttől: A karaktert a primary skillek gyógyítani fogják, a maximális élete 4%-ával, ha eltalál velük egy ellenséget
TAEGUK
- Megnöveli a sebzést 2%-al 1,5 másodpercre a channeling-típusú skillek minden egyes mozzanatakor. Ez az effekt 10-szer stackelhető. Egy stack megszerzésekor frissül az összes meglévő stack.
- Minden upgrade megnöveli a sebzésbónuszt 0,04%-al stackenként.
- 25-ös szinttől: 2%-al megnöveli az armort stackenként.
WREATH OF LIGHTNING
- Az ellenfél eltalálása esetén 15% esélye van egy mini-conduit buffnak (villám), ami másodpercenként 1250% fegyversebzéssel villám típusú sebzést ad a közeli ellenfeleknek 3 másodpercig
- Minden upgrade 25%-al megnöveli a sebzésbónuszt
- 25-ös szinttől: A mini-conduit effekt ideje alatt 25%-al nő a mozgási sebesség.
ZEI'S STONE OF VENGEANCE
- A karakter által okozott sebzés növekszik 4%-kal minden 10 yarddal, mely a karakter és az általa eltalált ellenfél között húzódik. A buff maximálisan 20% lehet, amely 50 yard távolságnak felel meg.
- Minden upgrade 0,08%-al növeli a sebzésbónuszt (tehát maximális távolságnál, a maximális buffot 0,4%-al)
- 25-ös szinttől: Találat esetén 20% az esélye annak, hogy 1 másodpercre megbénul (stun) az ellenfél.
Fordítás: CsZCsaba
Forrás: Diablo Wiki