Diablo II: Resurrected - Ezeket a változásokat akarja a nép

Diablo II: Resurrected - Ezeket a változásokat akarja a nép

Két hete a Redditen egy Chrompower nevű felhasználó közzétett egy felmérést a Diablo II: Resurrected kapcsán. Arra volt kíváncsi, hogy a Diablo II rajongói milyen változásokat akarnak és milyeneket nem akarnak látni a D2: R-ben. Nos, a közvéleménykutatásban több, mint 4300 játékos vett részt és az eredményt publikálták is, ennek a magyar nyelvű változatát olvashatjátok az alábbiakban.

Annak ellenére, hogy nagyon ellentmondásos vélemények vannak néhány változásról (pl. személyre szóló loot vagy a skillpontok könnyebb újraosztása) a Diablo 2 rajongók többsége a felmérésben említett változások nagy részét szeretné látni. Még a meglehetősen hatásos változásokat is, mint a varázslatok kiegyensúlyozása vagy új tartalom hozzáadása, a rajongók többsége örömmel fogadja.

Aki részt szeretne venni a felmérésben, annak azt javasolják a készítők, hogy az eredmények elolvasása előtt tegye meg, így friss, nem befolyásolt véleményt kaphatnak. Itt található a felmérés linkje:
https://forms.gle/jFphMWfK2y9SQy5A7

 

Általános információk a felmérésről

  • Az Online felmérés azt a célt szolgálja, hogy kiderítse, a Diablo közösség milyen változásokat akar és milyeneket nem  akar látni a D2: R-ben.
  • A felmérést közzétették a r/diablo, r/diablo2 Reddit Community-ben és a Blizzard fórumain.
  • A kutatásban 4352 ember vett részt, ami egy elég nagy minta és amely erős adatokat szolgáltat. Nagyon jó képet kapunk tehát arról, hogy milyen változásokat akar látni a közösség.
  • A résztvevők 99% -a játszott korábban Diablo 2 / Diablo 2 LOD-ot, ami értékesebbé és értelmesebbé teszi az adatokat a résztvevők Diablo-val kapcsolatos tapasztalatai miatt.

 

Inventory változások

 

1. Növelni kell a Stash (láda) helyet? (eredeti méret = 8 x 6 mező)

  • A többség (53%) megnövelné a tárhelyet, több 10 x 10 mezős fülre
  • Az emberek 28% -a korlátlan stash méretet szeretne, 10%-kuk pedig egy darab, 10 x 10 mezős helyet
  • Csak a válaszolók 6% -a ellenzi a megnövelt tárolási méretet


Igen, több, 10 x 10 mező méretű stash tab (53%); Igen, korlátlan tárhely (például a PlugY-nél) (28%); Igen, egy 10 x 10 mező méretű stash tab (10%); Nem (6%); Nem vagyok biztos benne (3%)

 

2. Legyen külön hely az inventoryban a bűbájok (Charm) számára?

  • A többség (58%) egy különálló charm-inventoryra szavazott, de a bűbájnak csak akkor kell működnie ha ebben az inventoryban van.
  • A válaszolók Közel egyharmada (30%) ellenzi a charm inventoryt
  • 7% szavazott arra, hogy legyen különálló charm inventory, de a bűbájok a normál inventoryból is működjenek.


Igen, de a bűbájnak csak ebben az inventoryban kellene működnie (58%); Nem (30%); Igen, a bűbáj a normal és a charm inventortyból is működjön (7%); Nem vagyok biztos benne (5%)

 

3. Növelni kell-e az inventory területét?

  • A válaszadók legnagyobb része (44%) arra szavazott, hogy meg kell növelni az inventoryt, de csak a Charm Inventoryval és a bűbájok csak onnan működhessenek.
  • A válaszolók harmada (32%) ellenzi a megnövelt Inventoryt.
  • 20% a nagyobb Inventoryra szavazott (a Charm Inventory hozzáadásától függetlenül)


Igen, de csak külön Charm Inventoryval kombinálva és a bűbájok csak innen működjenek. (44%); Nem (32%); Igen (20%); Nem vagyok benne biztos (4%)

 

Item változások

 

4. A rúnák (runes) és drágakövek (gems) stackelhetők legyenek (pl. Legfeljebb 10/stack)?

  • A döntő többség (78%) a stackelhető rúnákra és drágakövekre szavazott
  • 16% van a stackelhetőség ellen


Igen (78%); Nem (16%); Nem vagyok biztos benne (6%)

 

5. A tegezeknek korlátlan töltéssel kell-e rendelkezniük?

  • A válaszadók fele (50%) korlátlan töltést akar
  • 38% ellenzi a korlátlan töltést, míg 12% nem biztos benne


Igen (50%); Nem (38%); Nem vagyok biztos benne (12%)

 

Egyensúlyi változások

 

6. Kell-e valamilyen kisebb varázslat-kiegyensúlyozás a haszontalan / rossz varázslatok életképesebbé tétele érdekében?

  • A túlnyomó többség (70%) kisebb varázsegyensúlyozásra szavazott
  • Az emberek körülbelül egyötöde (19%) ellenzi a balanszolást


Igen (70%); Nem (19%); Nem vagyok biztos benne (11%)

 

7. Kell-e valamilyen kisebb kiegyensúlyozás a haszontalan / rossz zsoldosok életképesebbé tételéhez?

  • A túlnyomó többség (72%) a zsoldosok a kisebb kiegyensúlyozásra szavaztak
  • Az emberek körülbelül egyötöde (19%) ellenzi a változtatást


Igen (72%); Nem (19%); Nem vagyok biztos benne (9%)

 

8. Kell-e valamilyen apróbb item és rúnaszó kiegyensúlyozás, hogy a haszontalan / rossz itemek és rúnaszavak életképesebbé váljanak?

  • A többség (64%) kisebb kiegyensúlyozásra szavazott
  • Az emberek negyede (25%) ellenzi


Igen (64%); Nem (25%); Nem vagyok biztos benne (11%)

 

Battlenet változtatások

 

9. Meg kell-e változtatni a 6 hónapos Ladder-ciklust?

  • A vélemények nagyon megoszlanak: Körülbelül egyharmad (34%) rövidebb ladder-időszakra szavazott, míg
  • csaknem ugyanannyi ember (31%) szeretné megtartani a 6 hónapos ladder ciklust
  • A válaszadók 28%-a nem biztos benne és csak
  • az emberek 7% -a szeretne hosszabb szezont


Igen, legyen rövidebb (pl. 3 hónap) (34%); Nem (31%); Nem vagyok biztos benne (28%); Igen, legyen hosszabb (pl. 9 hónap) (7%)

 

10. Meg kell-e szüntetni a non-ladder rúnaszó- és drop korlátozásokat?

  • Az emberek több mint fele (54%) azt szeretné, ha a non-ladder korlátozásokat törölnék
  • 24% meg akarja tartani a Non-Ladder korlátozásokat
  • 22% nem biztos


Igen (54%); Nem (24%); Nem vagyok biztos benne (22%)

 

11. A „/ players X” parancsnak elérhetőnek kell-e lennie a Battlenet-en is? (Többjátékos szimuláció az XP és a drop növelése érdekében, ahol „X” a szimulált játékosok (maximum 8) száma).

  • A legtöbb válaszadó (44%) a „/ players X” parancs Battlenet-en történő engedélyezésére szavazott.
  • Az emberek 38% -a ellenzi
  • 18% nem biztos


Igen (44%); Nem (38%); Nem vagyok biztos benne (18%)

 

Felhasználói felület / leírás változtatások

 

12. Kell-e opcionális, korszerűsített varázslat gyorsbillentyű-rendszer?

  • A többség (62%) egy opcionális, korszerűsített varázslat gyorsbillentyű (spell hotkey) rendszerre voksolt
  • Az emberek körülbelül egynegyede (26%) ellenzi


Igen (62%); Nem (26%); Nem vagyok biztos benne (12%)

 

13. Kell-e a játékban rúnaszó / Horadric cube enciklopédia?

  • A döntő többség (71%) egy ingame enciklopédiát szeretne a rúnaszavakhoz és a Horadric cube-hoz.
  • Az emberek ötöde (20%) ellenzi


Igen (71%); Nem (20%); Nem vagyok biztos benne (9%)

 

14. Szükséges-e egy opcionális lootfilter annak érdekében, hogy itemeket (pl. Rúnák) jobban / könnyebben láthatóvá tegyenek amikor kiesnek?

  • A túlnyomó többség (70%) egy opcionális lootfilter mellett foglalt állást
  • Az emberek 23% -a ellenzi


Igen (70%); Nem (23%); Nem vagyok benne biztos (7%)

 

15. Szükség van-e egy ölés-számlálóra, amely azt mutatja, hogy adott Boss-t milyen gyakran ölték meg, illetve statisztikát ad a lootról?

  • Az emberek körülbelül fele (52%) támogatna egy ölés-számlálót (Kill-Tracker)
  • Az emberek 30% -a ellenzi
  • 18% nem biztos


Igen (52%); Nem (30%); Nem vagyok biztos benne (18%)

 

16. Kellene-e egy opció a földön fekvő loot megjelenítésének átkapcsolására (tehát nem kellene mindig nyomva tartani az ALT-t, amikor látni akarod a lootot)?

  • A túlnyomó többség (76%) szeretne kapcsolót a loot megjelenítésére
  • Az emberek 17% -a ellenzi


Igen (76%); Nem (17%); Nem vagyok benne biztos (7%)

 

17. Szükség van-e egy opcionális kiegészítő tooltipre az itemeken, mely megmutatná egy stat minimális és a maximális értékét? Például: Nagelring: + 21% magic find -> 15-30% magic find

  • A döntő többség (77%) szeretne egy opcionális kiegészítő tooltipet a statok min/max értékéhez
  • Az emberek 16% -a ellenzi


Igen (77%); Nem (16%); Nem vagyok benne biztos (7%)

 

Tartalmi változások

 

18. Hozzá kellene-e adni valamikor a játékhoz több endgame-tartalmat (pl: Pandemonium Event)?

  • A többség (69%) több endgame-tartalom hozzáadására szavazott
  • Az emberek 17% -a nem biztos benne
  • A válaszolók 14%-a ellenzi


Igen (69%); Nem vagyok biztos benne (17%); Nem (14%)

 

19. Hozzá kellene-e adni a játékhoz valamikor új itemeket, rúnaszavakat, Horadric Cube recepteket?

  • A többség (58%) azt szeretné, hogy valamikor adjanak majd hozzá a játékhoz új itemeket, rúnaszavakat és kocka-recepteket.
  • Az emberek körülbelül egynegyede (23%) ellenzi
  • 19% nem biztos benne


Igen (58%); Nem (23%); Nem vagyok biztos benne (19%)

 

Egyéb változások

 

20. Legyen-e opcionális személyes loot lehetőség a multiplayerben? (Mindenki megkapja a saját lootját és azt a partiban más nem tudja "ellopni")

  • Az emberek 39%-a ellenzi az opcionális személyes lootot
  • 36% válaszadó szeretne dedikált lootot,
  • A válaszolók 13%-a dedikált lootot szeretne, de kompromisszumos megoldásban
  • 12% nem biztos benne


Nem (39%); Igen (36%); Igen, de csak akkor, ha kompromisszum van (pl. Kevesebb loot vagy -100% MF, ha aktív) (13%); Nem vagyok biztos benne (12%)

 

21. Szükségesek-e további vagy könnyebb módszerek a skill/talent stb. pontok újraosztására? (pl. egy ingyenes újraosztás minden ladder reset esetén)

  • Az emberek 44% -a ellenzi a pontok újraosztásának további vagy könnyebb módjait
  • 43% a könnyítés mellett van
  • 13% nem biztos benne


Nem (44%); Igen (43%); Nem vagyok biztos benne (13%)

 

22. Megnyitható legyen a Cow level a Cow king megölése után?

  • A túlnyomó többség (82%) azt akarja, hogy a Cow king megölése után is meg lehessen nyitni a Cow level-t.
  • Az emberek 10% -a ellenzi
  • 8% nem biztos benne


Muh (igen) (82%); Nem (10%); Nem vagyok biztos benne (8%)

 

23. A Nihlathak portál nyitva maradjon-e a küldetés befejezése és a Waypoint megszerzése után?

  • A többség (65%) a Nihlathak portál nyitva tartása mellett szavazott
  • Az emberek 22% -a nem biztos benne
  • 13% ellenzi


Igen (65%); Nem vagyok biztos benne (22%); Nem (13%)

 

24. Van-e olyan egyéb változás, amelyet szívesen látnátok, de nem említette a felmérés?

 

Összegzés

 

  • Annak ellenére, hogy nagyon ellentmondásos vélemények vannak néhány változásról (pl. személyes loot, könnyebb pont-újraosztás), a Diablo 2 rajongók többsége szeretné a felmérésben említett változásokat. A rajongók többsége még az olyan nagyhatású változásokat is örömmel fogadta, mint a spellek balanszolása vagy új tartalom hozzáadása.
  • Akinek bármilyen kérdése van, megtalálja a felmérés készítőjét a Redditen: u / Chrompower
  • Mindenkinek nagyon köszönik a részvételt
  • A felmérés eredeti, angol nyelvű változata megtekinthető a következő linken:
    https://drive.google.com/file/d/1bZDRPXHVjNCh5mrGBwlkyG1JOWYfxLg-/view?usp=sharing

 

 

Forrás: Reddit