Diablo IV: Negyedéves frissítés, 2022 augusztus - MAGYARUL!

Diablo IV: Negyedéves frissítés, 2022 augusztus - MAGYARUL!

Üdvözlünk mindenkit a 2022-es év Diablo IV harmadik negyedéves frissítésén. Reméljük, hogy élveztétek a múlt negyedévben az utolsó induló osztályunk, a nekromanta játékstílusába való belemerülést. Azt a blogot és a korábbi frissítéseket itt olvashatjátok, ha lemaradtatok volna róla.

Ma arról fogunk beszélni, hogy mi jön a Diablo IV-be a játék megjelenése után. Ezt gyakran nevezik élő szolgáltatásnak, és itt ambiciózus terveink vannak. A folyamatos frissítésekért felelős játékigazgató-helyettesünk, Joseph Piepiora és a termékigazgató, Kegan Clark itt van, hogy beszéljenek a részletekről. Mindaz, amelyeket a megjelenéskor elvárhattok, a teljes Diablo IV-élmény, a gazdag endgame funkciók, és a rendszeres frissítések amelyek folytatják a történetet.

Sokan élveztétek a Diablo II: Resurrected és a Diablo III szezonjait és kértétek, hogy bővítsük az szezonok támogatását. Egyetértünk abban, hogy a Diablo játéknak az egyik legszórakoztatóbb módja az szezonok, ezért az elsőt már a megjelenés után hamarosan elérhetővé tesszük, és egy elkötelezett csapatot építünk fel, hogy évente akár négy szezont hozzunk el nektek, mindegyikben jelentős új funkciókkal, küldetésekkel, ellenségekkel, legendás tárgyakkal és sok mással.

A Diablo IV szezonjai a Diablo III évszakait másolják. Amikor egy új szezon kezdődik, az előző szezon összes karaktere átkerül az Eternal Realmba, ahol tovább játszhatsz, szintet léphetsz és cuccokat gyűjthetsz. Az új szezonban való játékhoz új karaktert hozol létre, és a többi játékossal együtt léphetsz szintet, miközben megtapasztalod az új szezonális funkciókat és tartalmakat. Ez, valamint a Diablo IV-ben a paragonpontok maximalizálása biztosítja, hogy az erőfeszítésed és a képességed – az ügyesség és elméleti tudás - határozza meg, milyen erős lesz a karaktered. Ez lehetővé teszi továbbá, hogy azok a játékosok is részt vehessenek, akik az előző szezonból kimaradtak. Ez a szezonkialakítás eleve megköveteli, hogy a karakter erejének minden forrása a játékból származzon, így a Diablo IV-ben nem tudsz nagyobb erőt vásárolni.

Az alábbiakban olvashatsz a monetizációs filozófiánkról, valamint arról, hogy a kozmetikai bolt és az opcionális szezonbérlet hogyan támogatja és fejleszti a szezonokat.

Reméljük, hogy tetszeni fog ez a frissítés, és várjuk gondolataitokat és reakcióitokat. Még ebben az évben tesztelni fogjuk a végjátékrendszerünket. Olyan funkciókat is tesztelni fogunk, amelyek lehetővé teszik a játék kampányát befejező játékosok számára, hogy az általuk létrehozott új karakterek számára is befejezettnek jelöljék azt, és ez lehetővé teszi, hogy az Eternal Realmba lévő karakterek hozzájáruljanak a szezonális fejlődéshez. Végezetül pedig maradjatok velünk a téli blogért.

Hálásak vagyunk, hogy velünk tartotok ezen az úton. Köszönjük, hogy játszotok az általunk készített játékokkal.

-Joe Shely,
Játékigazgató, Diablo IV

 

Szezonok

Hello, Sanctuary hősei! A nevem Joe Piepiora, a játékrendszerekért és folyamatos frissítésekért felelős játékigazgató-helyettes. Ma végre beszélhetek a Diablo IV szezonális tartalmi frissítéseivel kapcsolatos terveinkről. Abban az izgalmas helyzetben vagyunk, hogy a Diablo IV megérdemli a magas színvonalú, negyedéves kiadásokat.

Ahogy játékvezetőnk, Joe Shely már korábban megjegyezte, szezonális reset struktúrát követünk az játékunkban - a Diablo a választásról és a lehetőségekről szól! Úgy érezzük, hogy akkor a legjobb, ha egy szezonban tiszta lappal indulhatsz, választhatsz egy osztályt, testre szabhatod a buildedet, és az azt támogató tárgyakat vadászhatod le az út során. Ez számos előnyt biztosít számunkra, és ezek közül a legfontosabb, hogy minden egyes szezonban igazán felrázhatjuk a Diablo IV világát, egyedi élményeket teremtve minden egyes negyedéves kiadásunkkal.

 

Új tartalmak

Fontosnak tartjuk, hogy a játékosok lássák, hogy a játék érdemben változik. Minden évad egy-egy friss, új játékmenetbeli funkcióval és küldetéssorozattal fog megjelenni, amely új kihívásokat, rejtélyeket és lehetőségeket hoz a szintezés élményébe. Ezt a játékosoknak már az első játékóra vége előtt meg kell tapasztalniuk. A szezonális felépítés egyik előnye, hogy szórakoztató, új játékmódokat tesz lehetővé a karaktered fejlődésének teljes időtartama alatt.

Minden szezon új küldetéssorozata többet fog felfedni a Menedékről és a karaktered helyéről ebben a világban. Itt lehetőségünk nyílik új karakterek bemutatására vagy a régiek újbóli megismerésére, miközben felfedezzük a szezon történetét és tartalmát.

 

A meta frissítése

A Diablo IV egy hatalmas játék - szeretnénk biztosítani, hogy a meglévő tartalmakat és funkciókat olyan helyen tartsuk, ahol továbbra is szórakoztatóak és kihívást jelentenek. Ebből a célból mindig értékelni fogjuk a játék állapotát, hogy rendszeresen felújítsuk a régebbi pályákat.

Ennek egyik egyértelmű példája az osztályok, buildek és erők közötti viszonylagos egyensúly vizsgálata. A Diablo egy olyan játék, ami arról szól, hogy izgalmas, nagyon erős buildeket hozzunk létre, de nem akarunk olyan helyzeteket teremteni, ahol a pontatlan hangolás elnyomja a kreativitást.

Folyamatosan új legendás és egyedi tárgyakat, paragontáblákat, jelképeket és egyebeket fogunk hozzáadni, amelyek folyamatosan frissítik a metát és új építési lehetőségeket teremtenek.

 

A JÁTÉK fejlesztése

Minden egyes szezonban megvizsgáljuk, hogyan lehet egyszerűen javítani a játékélményt. Élő termékként a Diablo IV-et rendkívül magas színvonalhoz kívánjuk tartani. Azért vagyunk itt, hogy egy olyan élő játékot építsünk, amelyre büszkék lehetünk, és ennek a legjobb módja az, hogy közvetlenül bevonjuk a játékosokat.

A beérkező visszajelzések alapján a csapat azonosítani fogja azokat az QoL funkciókat és a játékcsiszolási munkálatokat, amelyekkel javítani lehet az általános játékélményt, és felkérik a közösséget, hogy szavazzon a prioritásukról. Bár nem mindig tudunk hirtelen változtatni, hogy valamivel azonnal foglalkozzunk, de biztosak lehettek benne, hogy a játékélmény minőségének javításában még évekig aktívan részt fogunk venni.

 

ÉLŐ ESEMÉNYEK

A Menedék egy élő világ, tele emberekkel, lényekkel és frakciókkal, amelyek saját céljaik elérésére törekszenek. A játékosoknak figyelniük kell az új élő eseményekre, amelyek minden szezonban felbukkannak. Egy példa az élő eseményre lehet a figyelmeztetés a  Fuldoklók közelgő inváziójára, amely akár egy hétvégén át is tarthat, vagy egy furcsa házaló érkezése a Szárazsztyeppék sziklái közül. Ezek az események új kalandokat és egyedi jutalmakat jelentenek.

 

SEASON JOURNEY

A főbb szezon kiadások mellett visszatér a Season Journey. A játékosokat arra ösztönözzük, hogy újból felfedezzék a Szentélyt, és a Season Journey minden egyes befejezett fejezetével korlátozott idejű jutalmakat szereznek. A Season Journey teljesítése nem kis teljesítmény, az utolsó lépésben a karaktereknek egy különösen halálos ellenséggel való rendkívül nehéz találkozáson kell túljutniuk. A jövőbeli Season Journey-kkel rendszeresen hozzáadunk nagyon nagy nehézségi kihívásokat, amelyeket a játékosok teljesíthetnek, bizonyítva ezzel a hozzáértésüket és emellett egyedi kozmetikai jutalmakat is szerezhetnek.

A Diablo III-hoz hasonlóan a Season Journey minden játékos számára ingyenes. A Season Journey céljainak teljesítése a Season Pass-ban az előrehaladást is biztosítja, ez egy új funkciót, amely a Season Journey-vel párhuzamosan halad előre, és lehetővé teszi a játékosok számára, hogy még több jutalmat szerezzenek pusztán a játékkal. A Season Pass ingyenes jutalmakat (kozmetikai cikkek, prémium valuta és játékélményfokozók) és fizetős jutalmakat (csak kozmetikai cikkek és prémium valuta) is tartalmaz.

 

Season Pass

Üdv mindenkinek, Kegan Clark vagyok, a Diablo IV termékigazgatója, aki a Diablo IV monetizációról fogok beszélni. Ahogy korábban már megbeszéltük, a Diablo IV egy teljes árú játék lesz, kozmetikai bolttal és szezonbérlettel - de egyik sem biztosít pay-to-power opciót. A játékon belüli vásárlások kialakításakor az a célunk, hogy olyan szép dolgokat hozzunk létre, amik hozzáadott értéket jelentenek a játékélményéhez.

Az szezonok teljesen új játékmenetet, küldetéseket, kihívásokat, meta-változásokat és QoL-javításokat tartalmaznak. A szezonbérlet a játékosok elkötelezettségét ismeri el, és a szezon során egyre több játékkal nagyobb jutalmak nyílnak meg. A jutalmaknak egyetlen sávja lesz, az ingyenes szintekkel, amelyeket csak a játékkal és a szintlépéssel lehet feloldani, és a prémium szintekkel, amelyek nem biztosítanak játékbeli erőt vagy előnyt más játékosokkal szemben. A bérlet ingyenes szintjei minden játékos számára játékélmény-növelő hatásokat biztosítanak - olyan dolgokat, amelyek gyorsabbá és egyszerűbbé teszik a friss szezonkarakterek szintlépésének útját. Ezzel szemben a Premium Tier jutalmak az esztétikára összpontosítanak, és hatalmas értéket nyújtanak kozmetikumok és prémium valuta formájában. A jutalmak közül sok megtestesíti a szezonális témát, segítve a játékosokat abban, hogy megmutassák, hogy részt vettek az adott szezonban.

Beszéljünk bővebben arról, hogy mire számíthatnak a játékosok:

A Season Pass-nak vannak ingyenes és prémium szintjei. A bérlet során a játékosok különböző jutalmakat szerezhetnek ingyen, csak a játékkal. A szezon során a játékosok bármikor megvásárolhatják a Prémium bérletet, hogy feloldják a szezonális kozmetikumokat és prémium valutát tartalmazó jutalmakat.

A Season Pass kozmetikumokat ad. A Shophoz hasonlóan ezek sem befolyásolják a játékmenetet. Emellett bizonyos kozmetikai típusok kizárólag a Szezonbérlethez tartoznak.

A Season Pass prémium valutát ad. A játékosok ezt a valutát a boltban kínált kozmetikumokra költhetik.

A Season Pass ingyenes szezonbónuszokat ad. A Boostok felgyorsítják a játékosok fejlődését a szezon időtartama alatt. A szezonbónusz például felgyorsíthatja a megszerzett XP-t, hogy egy szezonon belül több karakter szintlépése is gyorsabbá váljon. Mivel befolyásolják a játékmenetet, a Season Boostok minden játékos számára ingyenes jutalmak. Szeretnénk tisztázni, hogy a játékosok nem tudják a Season Boostokat gyorsabban feloldani vásárlással - nincs mód arra, hogy több boostot vagy gyorsabb ütemű boostot oldjanak fel pénzköltéssel.

A játékosok vásárolhatnak Tiers-t, de ezek nem fogják felgyorsítani a Season Boostok megszerzését. A játékosok nem fejleszthetik a Season Boostokat pusztán a Tiers megvásárlásával, mert ahhoz, hogy alkalmazni tudják őket, különböző szinteket kell elérniük. Minden más Tier jutalom azonnal feloldható a Tiers megvásárlásával. Más szóval, nincs mód arra, hogy a szezonbónuszok megszerzését a tierek megvásárlásával rövidítsék le; azokat ki kell érdemelni.

A Season Journey felgyorsítja a Season Pass előrehaladását. Bár bármilyen játékstílusban lehet haladni a szezonbérleten keresztül, a játékosok a Season Journey céljaira koncentrálhatnak, hogy gyorsabban haladjanak.

 

A bolt

A bolt és a kozmetikumok tervezéséhez úgy közelítettünk, hogy átgondoltuk, milyen élményt szeretnénk nyújtani a játékosoknak. Azt akarjuk, hogy a vásárlás jó érzés legyen - a vásárlás előtt, közben és után. Tehát, ha a játékosok úgy döntenek, hogy megvesznek valamit, azt azért kell tenniük, mert akarják, nem pedig azért, mert úgy érzik, hogy muszáj. A játékosok számára is világosnak kell lennie, hogy pontosan mit kapnak, mielőtt a vásárlás mellett döntenek, kellemetlen meglepetések nélkül.

A bolt kozmetikumai elemei a fegyverek és páncélok hatalmas választékának alapjaira épülnek, amelyeket a játékosok a játékban találnak. Az is fontos számunkra, hogy a bolt a Diablo világán belül helyezkedik el, így a kozmetikumaink olyanok, hogy egyes összetevői a játékban megszerzett páncélokból származó transzmogokkal keverhetők és kombinálhatók a végtelen testreszabási lehetőségek érdekében.

Beszéljünk többet arról, hogy mire számíthatnak a játékosok:

A bolt prémium valutáért árul kozmetikumokat. A kozmetikumok még több lehetőséget adnak a játékosoknak, hogy karakterük vizuális megjelenését testre szabják. A boltban kínált termékek közül semmi sem biztosít közvetlen vagy közvetett játékelőnyt. Tehát, bár sok közülük erős felszerelésnek tűnhetnek, nincsenek játékbeli statisztikáik.

A bolt nem kötelező. A játékosok pénzköltés nélkül is megtapasztalhatják az összes alapvető és szezonális játékfunkciót. Célunk, hogy a játékosok élvezzék a boltot, vásároljanak valamit, ha megtetszik nekik, és boldogan távozzanak a vásárlás után.

A Shop átlátható. Fontos, hogy a játékosok pontosan tudják, mire számíthatnak, mielőtt vásárolnának. Olyan előnézeti funkciót építettünk be, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy alaposan megvizsgálják a kozmetikumok minden részletét a saját karakterükön, mielőtt a vásárlás mellett döntenének.

A legszebb kozmetikai elemek nem kizárólag a boltban kaphatók. A Diablo IV több száz, a játékban fellelhető transzmoggal kerül forgalomba, köztük több tucat, a legjobb látványt képviselő páncélkészlettel. Vannak hihetetlen darabok - Unique és Legendary minőségű tárgyak -, amelyeket a játékosok anélkül is megtalálhatnak, hogy valaha is a boltba mennének. A boltban csak nagyobb a választék, nem feltétlenül jobb.

A boltban található páncéltranszmogok az adott osztály minden karakterénél használhatók. A Shopban található kozmetikumok közül sok osztályspecifikus, amelyeknek nem feltétlenül lenne értelme más osztályokon. Ha egyszer feloldasz egy kozmetikumot a Shopból egy adott osztályhoz, akkor azt az adott osztály minden karakterén használhatod a fiókodon. Vannak speciális, kizárólag a Season Passhoz tartozó kozmetikumok, amelyek a szezon témájához tartoznak, és minden osztályban hasonlóan néznek ki.

A legfontosabb vezérelv a Shop és a Season Pass mögött az, hogy olyasmit hozzunk létre, amit a játékosok szeretnek, várják, és értékelik, hogy a játék részei lehetnek. A kozmetikumok a Diablo IV-ben új lehetőségeket teremtenek a játékosok számára, hogy kifejezzék magukat, de ezek soha nem nyújtanak előnyöket a játékban. A játékosok megtapasztalják a szezonok minden örömét, akár költenek valamit, akár nem. Szándékunkban áll folytatni a párbeszédet a játékosokkal a Shopról és a Season Passról, és mindig meghallgatjuk és megkeressük a közösség visszajelzéseit ezzel kapcsolatban. Őszintén hiszünk abban, hogy a közösséggel együtt tudunk dolgozni azon, hogy a Diablo IV még hosszú éveken át egy élő, fejlődő világ maradjon! Köszönjük, hogy olvastatok, hamarosan többet is megosztunk veletek!

 

Záró gondolatok

A negyedéves frissítésről szóló blogot lezárva szeretnénk, ha a játékosok megnyugodnának, hogy a Diablo IV a megjelenés után is továbbfejlődik. Az új szezonok bevezetése az élő események mellett, valamint a visszatérő Season Journey együttesen fog működni, hogy változatosságot hozzanak a játékba, miközben megerősítik annak alapelvét: lehetővé téve a játékosok számára, hogy a Szentélyt saját belátásuk szerint tapasztalják meg. Alig várjuk, hogy a jövőben felfedezd ezeket a rendszereket!

 

Forrás: Blizzard News

Fordította: vtomGe