Ilyen lenne a Diablo II, ha a Blizzard soha nem hagyta volna abba a fejlesztését

Bemutatkozik a "Project Diablo 2" mod

Ilyen lenne a Diablo II, ha a Blizzard soha nem hagyta volna abba a fejlesztését

Egy újabb Diablo 2 mod tűnt fel. A készítő csapat vezetőjével a PCGamesN.com -on Iain Harris készített interjút, ennek magyar fordítását olvashatjátok az alábbiakban.

A Diablo 2 rajongói már régóta megtalálták a módját, hogy a klasszikus ARPG-t életben tartsák, miután a Blizzard más játékokra cserélte. Egyes projektek megmutatják, hogy néz ki a Diablo 2 4K-ban, míg mások áttranszportálták a játékot máshová, például a Grim Dawn-ba. A most következő Diablo 2 modot azonban arra a gondolatra építették, hogy hogyan nézne ki a régi PC-játék, ha a fejlesztés soha nem állt volna le.

"Javítottuk az életminőséget, használhatóbbá tettük a mechanikusan korlátozott képességeket, és kijavítottunk számos olyan tervezési koncepciót, amelyek a játékfejlesztés korai idejéből származnak" – mondta a Project Diablo 2 vezetője. "Alapvetően a 20 éves RPG ismeretek alkalmazásáról és a Diablo 2-re történő frissítéséről szól, hogy úgy álljunk, mintha a játék ilyen hosszan patchelt lett volna."

SenpaiSomething, a projekt vezetője tovább magyarázza a tervezési filozófiát: több buildek, itemek, végjáték-tartalom és a játékosok csapatokba szerveződésének késztetése új térképek hozzáadásával – hasonlóan a Path of Exile rendszeréhez. Azt is mondja, hogy a Diablo 2 modban új dungeonok jelennek majd meg azoknak a csoportoknak, amelyek több csapatjátékot akarnak. Ezek a dungeonok olyan opcionális tartalmak, amelyek szupport és tank-buildeket igényelnek, amelyek szerinte idegen fogalmak a legtöbb ARPG játékban.

"Arra törekszünk, hogy olyan ARPG-t hozzunk létre, amely lehetővé teszi, hogy bármilyen módon lehessen játszani." - mondta SenpaiSomething. "Bármely build, legyen az szóló-, csapat-, vagy boss-fókuszú, kiválasztható és játszható."

A csapat tervei túlmutatnak a Project Diablo 2 mod kiadásán. Négyhavonta a szerver alaphelyzetbe áll, és új tartalom- és egyensúly-frissítéseket vezetnek be a gazdaság és a játék frissességének fenntartása érdekében.

Mivel az elmúlt években már láthattunk néhány rajongói Diablo 2 remastert, megkérdeztem SenpaiSomething-tól, hogy mi teszi a Project Diablo 2-őt különlegessé. Azt mondja, hogy a legfontosabb különbség az, hogy a csapat nem a játék újjászervezésére, hanem "a Diablo 2.5 létrehozására törekszik."

"Egy remaster főként a grafikai átalakításra koncentrál, míg ez inkább a Diablo 2 újabb bővítésére irányul" - mondja. "Ez különbözik abban az értelemben, hogy képesek vagyunk a Diablo 2 konstrukciójával foglalkozni, és nem próbálunk egy új játékot létrehozni, mint ahogyan sok más modder teszi."

A Project Diablo 2 jelenleg alfa verzióban van, de nem kell sokáig várni, hogy játszhatóvá váljon. SenpaiSomething azt mondja, hogy a csapat szándéka szerint a modot nyár vége és kora ősz között lekapcsolják, hogy elkerüljék a Path of Exile resetjét. Lesz egy zárt béta is néhány támogatóval, majd ezután egy nyitott stresszteszt béta mindenki számára.

A mod ingyen lesz majd játszahtó, de szükség lesz egy Blizzardtól vásárolt Diablo 2 Lord of Destruction verzióra. Aki pedig szeretne naprakész lenni a PD2-vel kapcsolatban, az a következő eléréseken tud további információkhoz jutni:

 

Forrás: PCGamesN