"Különben rábasznánk" - Elhalasztják a PoE új kiegészítőjét

A WoW Classic kapcsán szerzett kellemetlen tapasztalatok miatt menekül a GGG a Cyberpunk elől

"Különben rábasznánk" - Elhalasztják a PoE új kiegészítőjét

A Grinding Gear Games közleményt adott ki: elhalasztják a Path of Exile 3.13 verziószámú kiegészítőjének indítását. Az alábbiakban a bejelentést, majd annak magyarázatát olvashatjátok:

Korábban a december 11-ei dátumot céloztuk meg a 3.13-as kiegészítő elindítására. Az új fejlesztési módszertanunk bizakodást nyújt számunkra abban, hogy ezt a dátumot kiváló minőségű bővítéssel tudjuk elérni. Nemrég azonban a CD Projekt Red bejelentette, hogy a Cyberpunk 2077 most december 10-én jelenik meg. Nem akarjuk olyan helyzetbe hozni a játékosainkat, hogy választaniuk kell e két játék közül, ezért úgy döntöttünk, hogy kilépünk az útjukból és késleltetjük a Path of Exile 3.13-as kiegészítőjét januárig.

Még mindig arra számítunk, hogy december elejére-közepére befejezzük a 3.13-at. Ennek a bővítésnek a témája változatlan marad. A megjelenés előtti késés hónapjában megkezdjük a 3.14 bővítés fejlesztését.

Annak érdekében, hogy a karácsonyi / újévi szünetben még maradjon néhány érdekesség a Path of Exile-ban, tervezzük legalább egy több hetes esemény lebonyolítását (például Flashback). Miután összeállítottunk egy tervet, megerősítjük ezen esemény(ek) részleteit.

Bár ez a késés remélhetőleg nem befolyásolja fejlesztési ütemezésünket, valószínűleg a kiadási ütemterv egy kicsit megváltozik 2021 folyamán. Erről részleteket közölünk, amint több információnk lesz ezekről az időpontokról és amikor bejelentjük a 3.13 kiegészítőt.

Chris Wilson, a Grinding Gear Games vezérigazgatója egy hosszabb posztban indokolta a döntést:

Úgy érzem, hogy ez az az eset, amikor fontos, hogy kissé felemeljük a függönyt, és elmagyarázzuk az összes tényezőt, amely a döntésünket befolyásolta.

Az akció-RPG-k játékmenete a tárgyak megkeresésére, a karakterek szintjének emelésére és a különböző kihívások teljesítésére épül, mindeközben a játékosok összehasonlítják fejlődésüket a barátaikkal. Ennek legizgalmasabb ideje közvetlenül egy új liga beindulása után van, mivel új gazdasággal jár a játék. Egy új liga első napja vagy hete messze a legizgalmasabb idő a játékosok számára, és ez tükröződik a játékosok elkötelezettségét nyomon követő mérőszámokban. Erre terveztük a teljes üzleti modellünket, azzal, hogy tartalmainkat kiadtuk a liga indulásakor. Ezért is indulunk péntek délután/este, hogy maximalizáljuk a játékosok rendelkezésére álló hétvégi időt az elstartolásához.

Eddig igazán szerencsések voltunk, hogy szinte mindig elkerültük a közvetlen ütközést más nagy játékok megjelenésével. 2019 végén azonban kevesebb mint két héttel a WoW Classic indulása után indítottuk a Blight ligát. Ez jelentősen negatív hatással volt a játékosok számára, a játékidőre, a Twitch nézettségére és a bevételre. Kicsit katasztrófa volt, és számunkra elég nagy tanulság. Az az igazság, hogy sok játékos, ha elmulasztja a liga indulását, valószínűleg kihagyja vagy nem veszi olyan komolyan, mintha az első napokban sikerült volna felfejlődnie. Létfontosságú tehát a tiszta indítás. A rossz indításnak nagyon nagy hatása van, amely veszélyeztetheti is a játék fenntarthatóságát.

A Cyberpunk 2077 egy hatalmas játék. Sokan fogják játszani, és valószínűleg elég keményen fogják játszani. Könnyen belátható, hogy valószínűleg több hétig dominálni fog, reálisan nézve a játékosok nagy részét legalább néhány hétig le fogja kötni.

A CD Projekt Red bejelentése előtt meg voltunk elégedve a Cyberpunk előző megjelenési dátuma és a 3.13-as céldátum közötti relatív időzítéssel. Három hetes különbség volt, ami szorosabb volt, mint szeretnénk, de valószínűleg elég idő volt arra, hogy ne fenyegesse egzisztenciálisan a 3.13 kiadását. Ezután bejelentették, hogy kiadásukat késleltetik a mi indulásunkat követő 24 órán belülre. Megértem, hogy azok, akik nem tervezik megvásárolni a Cyberpunkot, úgy érezhetik, hogy túlreagáljuk a dolgot, ha el akarunk térni az útjából. Nagyon sajnálom a kellemetlenségeket és a csalódást. De a kereskedelmi valóság az, hogy ha megtartanánk eredeti kiadási dátumunkat, akkor rábasznánk. Úgy gondoljuk, hogy elveszítenénk legalább a játékosaink felét, szinte az összes streamert, a fejlesztőink egy részét, és őszintén szólva nem is vádolnánk őket. Az ekkora játékkal egy időben történő indítás nem kivitelezhető.

Oké, de indulhatunk-e korábban decemberben? Nos, nem igazán. Ha megpróbálnánk hamarabb indulni, akkor az fejlesztési nehézségeket és a minőségi problémákat okozna induláskor. Tehát a korai kiadás messze a legnehezebb megoldás.

Rendben, de mi lesz később decemberben? A tervezettnél egy héttel későbbi indulás, december 18-án azt jelenti, hogy szinte az összes munkatársunk távol lenne az indítás után, és ez megakadályozná, hogy megoldjuk a kiadás utáni problémákat, elvégezzük a konzolos indításokat, stb. Ráadásul egy hét nem igazán elég, hogy elkerüljük a Cyberpunk-ot. Nyilvánvaló okokból nem indulhatunk el sem december 25-én, sem január 1-jén.

Tehát január 8-át vagy január 15-ét célozhatjuk meg indítási dátumként. Sokkal több csapattag van távol 15-ig, tehát valószínűleg ezt az időpontot jelentjük be. Azt szeretném mondani a csapatomnak: "Nektek nehéz évetek volt. Menjetek el egy nagyszerű nyaralásra, gyertek vissza feltöltődve, és elindítunk egy terméket, amelyben bízunk".

A Path of Exile játékosainak további 50% -a számára, akik elolvassák a fentieket, és még mindig szomorúak, hogy a 3.13 nem jön ki decemberben, nagyon igyekszünk érdekes eseményeket készíteni a játékban.

Nagyon sajnálom, hogy ez a döntés csalódást okozott a rajongóknak, de úgy érzem, hogy a legkevésbé rossz lehetőséget választottuk. Noha mentálisan sokkal jobban éreztem magam a tegnapi döntés meghozatala után, még mindig nem tudom túltenni magam azon a gondolaton, hogy cserbenhagytalak titeket. Ígérem, hogy keményen fogunk dolgozni annak biztosításában, hogy rengeteg szórakoztató PoE-dolog történjen az ünnepek alatt, amelyet egy kurvajó kiegészítő követ.

 

Forrás: pathofexile.com