Season 27 - Minden, amit tudnod kell. MAGYARUL!
Halld meg a hívást, halld, Nephalem!
A fény arra int, hogy hűségesen térj vissza Sanctuary-ba. A 27. Season, a Fény Hívása augusztus 26-án 17 órakor kezdődött. Ebben a cikkben mélyre tekintünk a szezon témájában, a jutalmakban és a 2.7.4 patch változásait is megnézzük, alaposan áttekintjük.
A Season 27 témája
A fény és a sötétség szüntelen háborújának megfordítására törekedve a Mennyország Angyalai igazságosságuk jelét vésték be a Szentélybe. A ravasz Nephalem, aki előnyt próbál kovácsolni a harcból, angyali próbatételen megy keresztül, amely erkölcsisége szimbólumát tiszta, túlvilági tökéletességgé kristályosítja. Az isteniség által átitatott konkrét égi erő ismeretlen – Erre a kérdésre a választ a csatatéren kell keresned. Menj hát, Nephalem!
A 27. szezon bemutatja a „Light’s Calling”- ot, az új szezonális témánkat. A hősies Nephalem visszaszerzi az „Angelic Crucibles”-t, egy új eszközt és ezt felhasználva bármely Legendás tárgy megszentelhető, véletlenszerűen átitatva azt a három új, osztályspecifikus képesség egyikével. Az Angelic Crucibles segítségével a játékosoknak a három legendás képesség egyikére kell támaszkodniuk és teljesen véletlenszerű, hogy melyiket kapják meg. Az „Angelic Crucibles segítségével az egyes osztályok tapasztalatára akartunk támaszkodni, még jobban példázva az adott osztályok képességeit, ügyességét, de egy árnyalt lencsén keresztül” Ezt úgy értelmezd, kedves Nephalem, hogy a tárgy megszentelésekor Ancient-szintű statokkal lesz felszerelve az adott tárgy.
„A Mennyország az éteri pompának ad otthont, határtalan kisugárzással – A játékosok a mennyországból eredő, szent erővel vannak felruházva, megáldva.”
Season kozmetikai jutalmak
Annó a 17. szezontól kezdődően újra bevezettük az előző szezon jutalmait, hogy elérhetővé tegyük azoknak a játékosoknak, akik először NEM tudták megszerezni ezeket. Ez azt jelenti, hogy a 27. szezonban visszatérnek az eredetileg a 15. szezonban elérhető jutalmak. Az exkluzív Conqueror Set ládája és kesztyűi mellett egy sorozatnyi portrékeret is elérhető lesz, amelyek az Örök Konfliktus küzdelmét övezik. A lelkes pet-gyűjtők számára a Belphegor jelenik meg majd meg mellettetek, miközben elkísér kalandjaitokra Sanctuary-n keresztül!
Az elmúlt szezonokhoz hasonlóan a 27. szezonba is két új kozmetikai jutalom lesz, ha befejezted a Season Journey-t. Állj kéz a kézben a szörnyvadászatod közben a Corvus Cadaverous pet-tel és hangsúlyozd a tapasztalatod és tehetséged a „Laurels of Knowledge” portréval.
Season Journey jutalmak
Ha az elmúlt néhány szezonban szorgalmasan gyilkoltad a démonokat, és minden alkalommal elérted a Conqueror szintet a season journey-ben, akkor mostanra biztosan felhalmoztál néhány extra helyet a ládádban. De azoknak a játékosoknak sem kell aggódniuk, akik még nem szereztek összesen öt plusz helyet a ládájukba, mert a Journey során továbbra is szerezhetnek egy továbbit, ha a következő feladatokat el tudják végezni a Conqueror szinten:
- Fejezd be a 70. szintű Nephalem Riftet a Torment XIII nehézségen öt percen belül.
- Fejlessz fel három legendás Drágakövet 55-ös szintig.
- Csinálj meg kettő Conquest szintű küldetést a szezonban
- Öld meg Malthaelt 70-es szinten másfél perc alatt Torment XIII nehézségi fokozaton.
- Öld meg Greed-et Troment XIII nehézségen.
- Érd el a Greater Rift 60-as nehézségi szintjét egyedül.
- Használd Kanai kockáját, hogy 50+ szintű drágakővel egészíts ki egy Ancient legendary tárgyat.
- Használd Kanai kockáját egy legendás tárgy újrakovácsolásához.
Season Conquest
Ha már a hódításoknál tartunk, ezeket is kicsit felfrissítettük! A 27. szezonba visszatér a Sprinter/Speed Racer kihívás ahol egy óra alatt kelll teljesítened a Diablo III összes kampányát az I. Act-tól az V. Act-ig 70. szinten! Következőnek ott van a a Avarice/Avaritia, ahol az a feladat, hogy 50 milliós aranysorozatot kell elérned a The Vaulton belül vagy annak belső szentélyén kívül. A Boss Mode/Worlds Apart egy másik szintű kihívás, már nem kispályás dolog; pusztítsd el a Diablo III összes bossát maximális szinten (lvl 70) a Torment X-es nehézségi szinten, mielőtt lejárna a 20 perces időkorlátod! Azon rajongók kedvence akik szeretik a nem szokványos buildeket, a The Thrill/Superhuman, ezen küldetés teljesítéséhez már meg kellett tudnod csinálni egyedül egy Greater Rift 45-ös szintet, de tárgyak nélkül, másképp nem tudsz indulni a küldetésre. Végül a Masters of the Universe/Masters of Sets kiterjeszti a tudásod a szettek felé azáltal, hogy nyolc különböző Set Dungeon-t kell teljesítened „Mastery Rank” szinten, készülj a gyűjtés megkezdésére Nephalem!
Haedrig ajándéka
A „Haedrig's Gift” jóvoltából a Season Journey egyes fejezeteinek befejezésekor megkapjuk az egyik karakterspecifikus szett darabjait. Az alábbiakban felsoroltuk az elérhető, illetve megszerezhető szetteket! Azok számára, akik újak a szezonos játékban, ez a dolog a következőképpen működik:
A Season Journey 2., 3. és 4. fejezetének befejezése után három „Haedrig” ajándékot kapsz. Minden ajándék tartalmaz néhány darabot valamelyik szettből. A játékosok szezononként csak egy szettet szerezhetnek a Journey-ből, ilyen módon a hardcore és a non-hardcore között, ezért válassz okosan!
A kapott szett az egyes „Haedrig” ajándékok megnyitásakor játszott karakter osztályától függ. A teljes szett összegyűjtéséhez ki kell nyitni mind a hármat ugyanazon a karakteren.
Íme a Haedrig's Gift által megszerezhető szettek:
- Barbarian – Wrath of the Wastes
- Crusader – Roland’s Legacy
- Demon Hunter – Unhallowed Essence
- Monk – Raiment of a Thousand Storms
- Necromancer – Bones of Rathma
- Witch Doctor – Helltooth Harness
- Wizard – Tal Rasha’s Elements
Patch Notes
Az alábbiakban olvashatod a Diablo III 2.7.4 javítócsomagjának véglages változatát
Megjegyzés: Minden változás a Diablo III összes verziójára vonatkozik, beleértve a PlayStation 4-et, PlayStation 5-öt, Xbox One-t, Xbox Series X|S-t, Nintendo Switchet és PC-t, hacsak nincs másképp jelezve.
Season 27
A 27. Season egy új típusú eszközt mutat be, Angelic Crucibles néven. Amint a Nephalem megtalálja ezt a mennyei tárgyat, bármilyen felszerelhető legendás item „megszentelésére” felhasználhatja. Az item megszentelésekor tökéletes Ancient-szintű statok jönnek létre rajta, miközben megőrzi legendás erejét. Ezenkívül a folyamat hozzáad egyet a három új, egyedi, osztályspecifikus képesség közül.
A Season témájának részletei:
- Az Angelic Crucibles (eszköz) és a Sanctified Items (megszentelt item) csak a szezonális játékban szerezhető be, és az évad végén nem adódnak át a nem-szezonális karakterre.
- Az Angelic Crucibles bárhol eshet Sanctuaryban a 70. szinten.
- A játékosok annyi megszentelt tárgyat szerezhetnek be, amennyit szeretnének, azonban egyszerre csak egy megszentelt tárgyat lehet felszerelni.
- A megszentelt tárgyak újra megszentelhetők egy másik Angyali Crucible használatával.
- Egy elem megszentelésekor minden stat változni fog.
- Csak a 70. szintű felszerelt itemeket nem lehet megszentelni
- A craftolt tárgyakat nem lehet megszentelni.
- A követők nem szerelhetik fel a megszentelt itemeket.
- A PTR-hez képest az Angelic Crucibles droprátáját megdupláztuk
Karakterosztály-specifikus megszentelt tulajdonságok
Barbár
- A Whirlwind összehúzza a mobokat 25 yardon belül és húzza magával.
- A Hammer of the Ancients minden irányba üt a Barbár körül. A Hammer of the Ancients minden tizedik leadása erőteljes lökéshullámot szabadít fel. A lökéshullám 10-szeres sebzést okoz.
- Az ellenségek eltalálása Tempest Rhythm stacket generál. A Wrath of the Berserker aktiválása 50 stack Tempest Rhythm-et fogyaszt, és 16 yardon belül megrémiszti az ellenséget, így stackenként 2%-kal nagyobb sebzést szenvednek el 20 másodpercig. Maximum 50 stack.
Crusader
- A Blessed Hammer szétreped az energiától és az útjában 15 yardon belül sebzi az ellenséget. A Dominion kivételével az összes rúna a kalapácsot egyenesen dobja el a karakter előtt.
- Két másodpercenként meghívja a Fist of the Heavens-t egy véletlenszerű közeli ellenségre. A Steed Charge castolása után ez a hatás gyorsabban jelentkezik öt másodpercig.
Megjegyzés: a Fist of the Heavens Sanctified power vizuális effektjei különböznek a játékosok által leadott Fist of the Heavenstől.
- A Falling Sword castolása után a karakter két arkangyallal leereszkedik az égből, akik képesek castolni Consecration-t és Condemn-t.
- Az arkangyalok nem részesülnek a bónuszokból
- Az arkangyalok nem sebződnek
- Az angyalok spawnolásának nincs cooldown-ja a Falling Sword castolásakor
- Egyszerre legfeljebb két arkangyal lehet jelen.
- Az arkangyalok a továbbiakban nem castolják azonnal a Consecration-t és Condemn-t, miután megidézik őket.
- Az Arkangyalok sebzése 33%-kal csökkent a korábbi értékéhez képest.
Demon Hunter
- A Strafe castolja az utoljára leadott nem-channeling hatred spender képességet.
- A Vengeance castolása rakéták özönét szabadítja el, amelyek az ellenségek maximális életének megfelelő százalékos sebzést okoznak. A kilőtt rakéták száma 30 másodperc alatt megnő. Az elitek és a bossok rakétánként kevesebb sebzést kapnak.
- A Cluster Arrow ellövése többé már nem dob el robbanószerkezetet. Ehelyett a robbanás erejét áthaladó fénysugarakba koncentrálja.
Monk
- A Wave of Light castolása most megidéz egy harangot a célhelyen, amely sebzést okoz, ha bármely játékos megtámadja a harangot. Egyszerre legfeljebb öt csengő lehet aktív.
- A Shattering Light rúna tiszteletben tartja, hogy merre nézel, amikor megütöd a harangot, és a harangok többé nem tudják megszólaltatni egymást.
- Más játékosok is megtámadhatják a megidézett harangokat.
- Hangeffekt jelzi a megszentelt Wave of Light castolásátA harangok használata nem számít bele a többi játékos öléseibe
- A harangok eltűnnek, ha 10 másodpercen belül nem használják fel őket.
- Minden Way of the Hundred Fists kombinált ütés a második fázisú kombinált ütést használja. A Way of the Hundred Fists egymást követő találatai 2%-kal növelik a sebzést. Max 350 stack.
- A Seven-Sided Strike ütés célpontját spirituális ütésekkel sújtják 15 másodpercig. Ez egyszerre csak egy ellenséget érinthet.
Necromancer
- A Golem 20 yardon belül felszedi a holttesteket. Minden általa tárolt holttest lehetővé teszi, tetszőleges corpse-spending képesség castolását a felhasznált hullák maximumával. Legfeljebb 30 holttest tárolható.
- Az 50 yardon belüli ellenségeket folyamatosan támadja az Army of the Dead – Unconventional Warfare, amíg ez a tárgy fel van szerelve.
- A Fate’s Vow és az Army of the Dead megszentelt képesség nem kerül kölcsönhatásba.
- Öt, egymást követő ütés az ellenségre a Death Nova-val, egy olyan szellemet eredményez, amely minden ötödik Death Nova castolásnál lesújt az ellenségre. Egyszerre legfeljebb három szellem idézhető.
Witch Doctor
- A Locust Swarm által érintett ellenségek is meg lesznek kísértve (Haunt). A Piranhas castolásakor, a 60 yardon belül lévő összes megkísértett ellenség a medencébe kerül. A Bogadile által elkábított kisebb ellenség azonnal meghal. A Bogadile által elkábított elitek és bossok hatalmas sebzést szenvednek.
- Egy vizuális effektus jelzi azt a területet, ahonnan a szörnyeket a piranhák behúzzák.
- A Horrify olyan aurává válik, amelynek hatására az ellenség 100%-kal több sebzést kap és 15%-kal kevesebb sebzést okoz az egyéb hatásai mellett.
- Időnként megidéz két Gargantuant és három Zombi Kutyát (Zombie Dogs). A Gargantuan megkapja Restless Giant rúna effektjét, a Zombie Dogs pedig mindegyik rúnájának az effektjét. A Sacrifice által sújtott ellenségeket feláldozzák, aminek következtében 100%-kal több sebzést szenvednek el a Petektől.
Wizard
- A Storm Armor 30 másodpercig töltődik. A Storm Armor teljes feltöltéssel történő castolása erőteljes villámcsapást szabadít fel, és azonnal megöl egy véletlenszerű ellenséget 30 yardon belül. A bossokat és az elieteket nem öli meg, de jelentős sebzést kapnak.
- Az Arcane Orb időszakonként akár négy orb-töltést is létrehoz, amelyek castoláskor további gömböt generálnak. Az Arcane Orbit rúnából származó összes töltés egyszerre robban fel.
- A Magic Missile 10 rakétát lő ki, és megkapja a Seeker rúna effektjét.
Fejlesztői megjegyzés: A Lords of Hell szezonnal megvizsgáltuk, mit tenne Nephalem, ha birtokában lenne a pokol hatalmának. Ebben a szezonban meghívjuk a játékosokat, hogy szemtanúi legyenek, mit tud Nephalem véghezvinni a mennyek erejével. Célunk a 21 egyedi osztály-képességgel az volt, hogy olyan változtatásokat vezessünk be a készségekbe, amelyek újradefiniálhatják a build vagy a set játékát. Izgatottan várjuk, hogy a játékosok hogyan használják majd ki a mennyország erejét a 27. Seasonban.
Általános frissítések
- Az Adventure Mode immár alapértelmezettként minden fióknál fel lett oldva. A játékosoknak többé nem kell befejezniük a Campaign-t, hogy hozzáférjenek az Adventure Mode-hoz.
- Az alapértelmezett nehézségi szint kiválasztása frissítve lett, hogy minden játékos és platform számára egységes legyen. Ezentúl minden játékos alapértelmezés szerint hozzáférhet a Normal-Torment 6 nehézségekhez, és ha egy karakterrel elérik a 70. szintet, a játékosok hozzáférnek a Torment 7-Torment 16-hoz.
- Az Uber Boss Realms mostantól automatikusan bezárul 60 másodperccel az Uber Bossok legyőzése után. Egyetlen játékmenetben további portálok is megnyithatók ugyanahhoz az Uber Boss Realm-hoz.
- Az Echoing Nightmare befejezésekor a tapasztalati pont jutalom 83%-kal csökkent.
Fejlesztői megjegyzés: Mivel az Echoing Nightmares szezonális témáról állandó funkcióvá vált, úgy éreztük, hogy vissza kell venni a tapasztalati pont jutalmat, hogy elkerüljük, hogy a játékosok kötelességüknek érezzék ebben a tevékenységben eltöltött idejük maximalizálását. Az Echoing Nightmares víziója az, hogy olyan szórakoztató bónusztevékenység legyen, mint a Vault, amely jó loot- és augment material forrásként szolgál. Számos változtatást eszközöltünk az Adventure módban és a nehézségi feloldásokban is – ezek összhangba hozzák a Diablo III élményt az összes platformon az új játékosok számára, és megkönnyítik a kívánt tevékenységhez való ugrást. Végül továbbfejlesztettük az Uber Boss élményt, hogy a játékosok több körben is ölhessenek bossokat anélkül, hogy újra kellene generálniuk a játékokat.
Itemmódosítások
Általános
- Guardian's Jeopardy (2 darabos bónusz): A közeli támadásokból bekapott sebesülés csökkentése 1%-kal nő minden 1000, a rajtad lévő felszerelésekből származó Vitality stat után. A távolsági támadásokból bekapott sebesülés csökkentése 1%-kal nő minden 1000, a rajtad lévő felszerelésekből származó Strength/Dextreity/Intelligence stat után
- Guardian's Jeopardy (3 darabos bónusz): További 100%-ot nyersz a felszerelt tárgyaidon lévő Strength/Dextreity/Intelligence és Vitality statokból.
Fejlesztői megjegyzés: Azt hallottuk a játékosoktól, hogy a craftolt 3 részes szettek voltak a legjelentősebb hatással a buildekre, ezért bevezetünk egy másikat, hogy nagyobb választékot adjunk.
Crusader
- Armor of Akkhan (2 darab bónusz): A Judgement-nek nincs cooldown-ja és minden rúna hatását megkapja.
- Armor of Akkhan (4 darabos bónusz): A Phalanx Avatar támadásai 0,5 másodperccel csökkentik Akarat’s Champion coolodown-ját és alkalmazzák a Condemn-t is, amikor a Judgement által érintett ellenségeket támadják meg.
- Phalanx Avatars olyan mesterséges intelligenciát kapott, hogy a játékos körüli célpontok prioritás legyen.
- A „megnöveli a phalanx sebzését” affixek és az Enforcer Legendary Gem most már a Phalanx Condemn-t buffolja.
- Eternal Union: Határtalanul megnöveli a megidézett Phalanx Bowmen és Bodyguard időtartamát.
Fejlesztői megjegyzés: Az Armor of Akkhan átdolgozásával az a célunk, hogy leszűkítsük a szett fókuszát, kiemelve azt a fantáziát, ahol a Crusader a lovag-parancsnok, és ítéletet mond a Fény ellenségei felett.
Necromancer
- Trag'Oul's Avatar (2 darabos bónusz): A Blood Rush és a Siphon Blood minden rúna hatását elnyeri. Az életköltési képességek többé nem kerülnek az Essence-be.
- Trag'Oul’s Avatar (4 darabos bónusz): Maximális HP életpont esetén a képességekből történő gyógyulás hozzáadódik a karakter maximális életéhez 45 másodpercre, ami akár 300%-kal is több lehet.
- Trag'Oul’s Avatar (6 darabos bónusz): Az életköltési képességek 10 000%-kal nagyobb sebzést okoznak, és a képességekből való való gyógyulás 100%-kal nő.
- Iron Rose: A Siphon Blood-al történő támadásnak 100% esélye van egy ingyenes Blood Nova leadására. Miután a játékos összes életvesztése eléri a maximális Life 10%-át, a Death Nova 40%-kal megnövekedett sebzést okoz 60 másodpercig. Ez a hatás akár 10-szer stackelhet.
- Bloodtide Blade: A Death Nova 300-400%-kal megnövelt sebzést okoz minden ellenségnek 25 yardon belül, akár 25 ellenfél számára.
- Funerary Pick: A Siphon Blood 2 további célponttól üríti ki a vért. Minden célpont 250-300%-kal nagyobb sebzést kap a karaktertől, hacsak nincs csak 1 célpont, mert akkor a megnövekedett sebzés dupláját kapja. A Siphon Blood - Power shift bónusza most 20% stackenként, és ez minden skillre kihat.
Fejlesztői megjegyzés: Szerettük volna újra megragadni Trag'Oul’s Avatar Blood Necromancer fantáziáját, és növelni annak hatékonyságát egyetlen célponttal szemben.
Wizard
- Delsere’s Magnum Opus (2 darabos bónusz): Az Arcane Orb, Energy Twister, Magic Missile, Shock Pulse, Spectral Blade, Electrocute vagy Arcane Torrent castolása egy Slow Time-ot tesz a célpontra. Ez az effekt nem aktiválódik, ha a célpont már eleve a Slow Time buborékban van. A Teleport cooldownja resetelődik, mialatt a karakter a szett által generált buborékban vagy a külön castolt buborékban tartózkodik.
- Delsere's Magnum Opus (4 darabos bónusz): 75%-kal csökkentett sebzést szenved a karakter, amíg van egy aktív Slow Time buborék. A Slow Time buborékban tartózkotó szövetségesek fele ekkora segítséget kapnak.
- Delsere's Magnum Opus (6 darabos bónusz): Az ellenségek, akik a Slow Time buborék effektje alatt állnak és még utána 5 másodpercig, 12 500%-kal megnövekedett sebzést szenvednek el az Arcane Orb, Energy Twister, Magic Missile, Shock Pulse, Spectral Blade, Electrocute és Arcane Torrent képességek által.
- Crown of the Primus: A Slow Time minden rúnájának effektjét megkapja a „Point of No Return” kivételével és állandóan követi a karaktert.
- Tal Rasha Elements (2 darabos bónusz): Ha az ellenséget Arcane, Cold, Fire vagy Lightning típusú skillel sebesítjük meg, az immunitást biztosít az adott elemmel szemben és egy ugyanolyan sebzéstípusú meteort zuhan le az égből. Ugyanaz a meteor nem fordulhat elő kétszer egymás után.
- Tal Rasha Elements (4 darab bónusz): Arcane, Cold, Fire és Lightning támadások mindegyike 50%-kal növeli a karakter ellenállását 8 másodpercre.
- The Smoldering Core: A gyengébb ellenségeket a Meteor becsapódási területeire csábítják. A Meteorok 40-50%-kal nagyobb sebzést okoznak, ha egymást követő találatok ugyanazt a célpontot érik. Ez akár 10-szer stackelődhet.
- Mirror Ball: A Magic Missile 2 extra rakétát lő ki és 400-500%-kal megnövelt sebzést okoz.
- Mempo of Twilight: Alkalmazza a Meteor Shower rúnát minden castolt meteorra és 300-400%-kal nagyobb sebzést okoz.
Fejlesztői megjegyzés: A Delsere’s Magnum Opus gyengének, nehézkesnek tűnt és nem felelt meg a kívánt játékmenetnek, ezért leegyszerűsítettük a játékstílust, hogy vonzóbbá tegyük, lehetővé téve a varázslók számára, hogy az idő urainak érezhessék magukat. A Tal Rasha's Elements értelme az idők során megváltozott, ezért áttekintettük, hogy újra bemutassuk a Meteort használó játékstílust.
Monk
- Inna's Mantra (6 darabos bónusz): Állandóan megadja a Mystic Allies öt rúnájának passzív képességeit. Az ellenség megtámadása létrehozza a beállított Mystic Ally-t, amely 15 másodpercig tart, legfeljebb 10 Mystic Ally-ig. A misztikus szövetségesek sebzése 900%-kal növekszik minden egyes Mystic Ally után.
- Bindings of the Lesser Gods: A Cyclone Strike által sújtott ellenségek 5 másodpercre 150-200%-kal megnövekedett sebzést szenvednek el Mystic Ally-től. A megosztott Fire Allies ennek a bónusznak a háromszorosát kapják.
Fejlesztői megjegyzés: Az Inna's Mantra Monks több szezonban is magasan teljesített, így itt az ideje a nerfelésnek.
Demon Hunter
- Strafe: Frissült az alapskill, így ,már bármilyen felszerelt fegyverrel alkalmazható, nem csak íjjal.
Hibajavítások
- Javítottunk egy hibát, amely megakadályozta, hogy a legendás Spear Epyrean Messenger kiessen.
- Captain Crimson's Trimmings: Kijavítottunk egy hibát, ami miatt a 3 darabos szettbónusz időnként kiesett.
- Frissítettük a Bone Spike és Siphon Blood eszköztippeket, hogy tükrözzék a megfelelő sebzési értékeket.
- Kijavítottunk egy hibát, amely miatt a Sanctified elemek nem mindig az Ancient-szintű statisztikákkal rolloltak.
- Javítva egy hiba, ahol a Slow Time és az Archon Slow Time stackelődött.
Találkozunk a Sanctuaryban, Nephalem!
-A Diablo III csapat
Forrás: Blizzard News
Fordította: bergyor / CsZCsaba
Íme a Let's Level Up Diablo III Season-gyűjteménye! Kattints a képre, ha kiváncsi vagy az eddigi Seasonok összefoglalására!