SPOILERVESZÉLY! A Diablo IV cselekménye
A következő írás a Reflection Network Reddit oldaláról származik, nem hivatalos forrásból! Szivárogtatott adatok és spoiler előfordul, így csak saját felelősségre olvasson tovább mindenki!
Figyelem! A most következő cikk a Reflection Network Reddit oldaláról származó írás magyar fordítása. Számos SPOILERT és kiszivárogtatott információt tartalmaz, de a szerzői jogot sérthető képeket kicseréltük. Akit az eredeti írás érdekel az kattintson ide, aki nem szeretne többet megtudni a történetről a hivatalos infókon kívül, az pedig NE olvasson tovább! Aki úgy dönt, hogy tovább olvassa a cikket, de nem ismeri a Diablo sorozat háttértörténetét… nos nekik előbb ezt az írásunkat javasoljuk megemészteni.
53 év telt el a Sanctuaryban Diablo felett aratott győzelmünk óta, vagyis most az 1338-as évet írjuk a játék világában. Hosszú idő, tekintve, hogy a sorozat korábbi játékai nem „ugrottak” 20 évnél nagyobbat.
Az események helyszíne ezúttal a Keleti Föld, amelyen keresztül az utolsó két Horadrim – Lorath Nahr és Donan – elkísér bennünket. Lorathot a sorozat harmadik részéből ismerjük, de Donan egy teljesen új karakter, magát Astarothot győzte le. Állítólag ő őrzi a Tyraeltől kapott legendás lélekkövet. Maga az arkangyal is elhagyta a testvériséget, senki sem tudja biztosan, hol van most, de az ő távozása volt az, ami a Horadrim Rend felbomlását eredményezte.
Valaki más is csatlakozik hozzánk. Egy Neyrelle nevű szélhámos, aki a legendás Horadrimet és... a reményt keresi. Vajon megtalálja-e egy ilyen kegyetlen és könyörtelen világban? Hosszú kaland vár ránk, amely öt különböző régióban zajlik majd. Ezek a Dry Steppes, Scosglen, Fractured Peaks, Hawezar és Kehjistan. Nos, ezekről a területekről érintőlegesen egy fejlesztői videóban már esett szó, de vessünk egy hosszabb pillantást is az ismeretlen vidékekre.
Dry Steppes
A száraz sztyeppéket okkal nevezték el így, ez a föld valóban nagyon szűkös a létfontosságú erőforrásokban, ezért rendkívül sok itt az éhező. Mit is mondhatnánk a véget nem érő fosztogatásról és a rablásokról, amelyek csak súlyosbítják az amúgy is rossz helyzetet…
A régió fővárosa Ked-Bardu városa, melynek alapítói a barbárok. Első táboruk körül egy város nőtt ki, ahová a világ minden tájáról érkeznek kereskedők, és a barbár kovácsok tudásának híre vonzza a vásárlókat. A gazdag kereskedőknek köszönhetően a város biztonságban van, mert a zsoldosok előszeretettel védik azokat, akiknél mindig van egy nagyobb erszény.
A népességnövekedés miatt azonban nehezebbé vált a kereslet kielégítése. Ehhez hozzájárultak a guulrahni menekültek, akiknek mindenüket otthon kellett hagyniuk. Szörnyű katasztrófa érte azt a várost; az utcákat vér mossa, és számos épület katakombává változott. Hogy e mögött ki áll, nem teljesen ismert, de a Hármak Kultuszához tartozó nyomokat már sikerült megtalálni. A guulrahni menekültek ideiglenes táborokban telepedtek le a város nyugati részén, mert Ked-Bardunak nincs elég erőforrása ahhoz, hogy sok újonnan érkezőnek házat építsen.
A zord sztyeppék rendíthetetlen és hajthatatlan népe tiszteli a természet erejét és szépségét, ezért yak-szobrokat állítottak. Azt mondják, ha megsimogatsz egy ilyen szobrot, az szerencsét és bátorságot hoz.
Scosglen
Scosglen egy hatalmas erdő, amely örök ködbe burkolózott. Joggal tekintik a druidák hazájának, legnagyobb településük pedig Cerrigar. A vezérek zászlaja még ott lobog a város negyedein, ha ütött-kopott és kifakult is. Scosglen vezetői évszázadok óta összegyűlnek a viták üstjénél, hogy megbeszéljék egymással a sérelmeiket és rendezzék a nézeteltéréseket, lehetőleg vérontás nélkül.
Scosglen több házát családi rúnák és szimbólum-faragványok díszítik, amelyek egészséget, gazdagságot és védelmet ígérnek.
Zarándokhely és a régi hit szimbóluma Vaszilij fája, ahol rendszeresen hagynak felajánlásokat a természet szellemeinek. A legenda szerint azóta létezik, hogy alatta tanította követőit a Nephalem Vaszilij, a druidák közül az első.
De még egy ilyen helyen sem minden nyugodt: Scosglen erdőit démoni támadás érte, csak az Aldurwood maradt érintetlen. Mintha maga Aldur (aki már régen elhagyta ezt a világot), megvédené a szellemvilágtól. Ha a betegség itt is gyökeret ver, semmi sem menti meg Scosglen erdőit.
Fractured Peaks
A Fractured Peaks egy hóval borított hegyvidék, ahol a kalandunk kezdődik. Ezek a vidékek menedékként szolgálnak jámbor szerzetesek számára, akiknek a Fénybe és Inari atyába vetett hitük mindenek felett áll. A helyi Fény-katedrálist Prava tiszteletes anya vezeti, és őt a bűnbánó lovagok kísérik (ez egy különleges hadsereg, amely kiáll a szent eszmék védelmében). A vallási központ Kyovashad városában található, a belépéshez tisztító rituálén kell átesni. Értelmetlen, de egyeseket megnyugtat.
Minden hónap elején Prava tiszteletes anya hajnalban prédikál az isteni eljövetel alkalmából, amikor Inarius atya visszatért a világba. Az is érdekes, hogy a Fény Katedrálisa eretneknek nyilvánította a Horadrimokat és minden támogatójukat. Az az állítás, hogy ezek a hitehagyottak besurrantak hozzájuk a Pokol kapuján, és istenkáromló tettek mutatták meg sötét lelküket.
Ezt a területet nem a rettenetes hideg fenyegeti, a lakók eléggé alkalmazkodtak az ilyen nehéz körülményekhez, de a vámpírok már évtizedek óta rettegésben tartják őket. A hétköznapi emberek szabadítási kísérletei legtöbbször sikertelenül végződnek, csak a Bűnbánó Lovagok képesek ellenállni a telhetetlen vérszívóknak, de még ők is szenvednek el veszteséget.
Említést érdemel a hely egy szokatlan jellemzője is, itt sok név szláv eredetű, és a vidék nagy részét tajgaerdő borítja.
Hawezar
Lehetetlen leírni az összes lidérces betegséget, amelyek megfertőződhetnek bárkit Hawezar mocsaraiban, akiket majd elborít az aljas növényzet és szörnyeteggé válhatnak. Ugyanakkor remek búvóhely is – kevesen mernek ide jönni. Nincs törvény, aminek köszönhetően a helyi bandák és tolvajok szabad kezet kaptak. Mindenki tudja, hogy itt az életével kell fizetnie a tudásért.
Senki sem tudja, miféle gonoszság mérgezi ezt a vidéket, de a helyiek mindenért a mocsári boszorkányokat okolják, de nem vetik meg, hogy segítségért forduljanak hozzájuk. A boszorkányok égetése itt a dolgok rendje, de ettől nem lesz nagyobb a világosság. Éppen ellenkezőleg, a helyzet csak romlik, mert a helyi varázslók megpróbálják visszatartani a sötétség erőit attól, hogy még több kárt okozzanak a környezetnek.
A régió legbiztonságosabb helye Zarbinzet városa, amely egyben nem hivatalos fővárosa is. Betelepülői között találkozhatunk a Zakarum Rend, más néven a Fény Templomának híveivel.
A pletykák szerint Rathma Hawezarban él – ő az első Nephalem, Lilith és Inarius fia. A nekromanta szolgálatában egy titokzatos kígyó áll, és egy bizonyos Suttogó fa is kapcsolódik hozzá. Sokak számára azonban ez csak egy újabb tündérmese.
Kehjistan
A sorozat korábbi játékaiból ismert Kehjistan némi változáson ment keresztül. A hírhedt Caldeum kapui immár zárva vannak az utazók előtt, a központ pedig most Gea Kul kikötővárosa. Igen, ezeken a vidékeken a főváros nem először változik: volt egy gyönyörű Viz-Jun és egy vallásos Kurast is, de mindegyiknek az a szomorú sors jutott, hogy mára már csak a romjaik maradtak fent.
Gea Kul híres tavernáiról, ahol jó sört lehet inni és egzotikus finomságokat lehet kóstolni. De itt a tapasztalatlan utazókat megzavarhatják a veszélyes bandák, amelyek már régóta működnek ebben a városban. Eddig még nem volt hős, aki meg tudta őket állítani.
Kehjistant a gonoszság és a viszály országának nevezik és ezzel aligha lehet vitatkozni. Az egykor hatalmas Birodalom démoni inváziókba és véres csatákba keveredett és ennek kétségtelenül káros hatása volt: a terület elnéptelenedett és sok város elpusztult.
Kehjistan szomorú sorsa csak egy sokkal nagyobb konfliktus előkészülete volna? Ki tudja, mi történhet még itt. A helyiek azt mondják, hogy a vallási szekták hívei nem alszanak, és már kiválasztottak néhány területet a környéken.
Forrás: Reddit