A Diablo, mint a következő Trónok harca?

A Diablo, mint a következő Trónok harca?
A Diablo, mint a következő Trónok harca?
A Diablo, mint a következő Trónok harca?

Amióta a Game of Thrones olyan csillagászati nézettségi adatokat produkált, ami felülírt minden várakozást, minden hálózati és streaming szolgáltatás a következő nagy dobást keresi a fantasy műfajban. A showrunnerek és a producerek gyakran fordulnak a regényekhez, hogy gazdag, lélegzetelállító világokat találjanak, de számos olyan videojáték-sorozat is létezik, amelyek epikus történetmesélést ígérnek egy TV-s adaptáció esetén. Jó példa lehet erre a Diablo akció-RPG játék, amely minden tulajdonsággal rendelkezik ahhoz, hogy hatalmas nézettségű tévésorozat legyen.

 

Diablo: TV sorozat vagy film?

Amikor az adaptációról beszélünk, a nagy kérdés az: TV vagy film? A Diablo és szinte minden más fantasy-történet esetében a tévés médium sokkal értelmesebb, mivel lehetővé teszi a világépítést évadokon keresztül, ahelyett, hogy mindent egyetlen filmbe zsúfolnának össze. A Gyűrűk Ura egy figyelemre méltó kivétel, hiszen Peter Jackson filmrendező három filmet kapott rögtön az indulástól kezdve, így képes volt megtervezni és kibontani a történetet. A filmekből, sőt a speciális vágású verziókból is azonban még így is rengeteg anyag maradt ki a könyvek tartalmából.

A Diabloval nem szabad megismételni egy másik Blizzard-alkotás, a Warcraft hibáit, amelyet megpróbáltak egy filmbe sűríteni. Hollywood persze megpróbálná, de kudarcot vallana. Ha egy lebilincselő történetet próbál elmesélni az alapoktól (emlékeztetőül: már a vázlatos idővonal is 40 gépelt oldal - a szerk.) a videójátékok különleges hangulatának megteremtésével, akkor világos, hogy a Diablo TV-sorozat az egyetlen út.

 

Miért van értelme adaptálni a Diablo-t?

A Diablo bizony vastagon belemerül a horror műfajába az összes ijesztő szörnyeteggel és a Terror Urának legyőzésére irányuló törekvéssel együtt. A legtöbben ezt leginkább a dark fantasy műfajba sorolnák, a The Witcher-hez hasonlóan, abban az értelemben, hogy szembeállítja a jó erőit a gonosszal, miközben gondoskodik arról, hogy az akciójelenetek és a varázslatok folyamatosak legyenek.

Van azonban egy előnye, amelyet a Diablo TV-sorozat megtartana társaival szemben: a szereplők alakítása. Bárki, aki játszott a játékokkal, tudja, hogy számos játszható karakter van, saját egyedi képességekkel. Akár a Barbárt, akár a Necromancert választod, mindegyik máshogyan viselkedik stratégia és harci stílus tekintetében. Képzeljük el mindezt a képernyőn: hirtelen láthatjuk, hogyan dolgoznak együtt, vagy akár harcolnak egymással. Kezdhetjük az elején a Warriorral, a Rogue-val és a Sorcererrel, majd évadról-évadra lehetne építeni a csapatot és a történetet.

És akkor még a nem-játszható karakterekről egy szó sem esett! Deckard Cain például kihagyhatatlan egy Diablo-történetből.

 

Megtörténhet valaha is?

Mivel a Microsoft felvásárolja a Blizzard Entertainmentet, több mint valószínű, hogy a globális technológiai behemót megpróbálja maximalizálni a befektetés megtérülését. A streaming szolgáltatások kétségbeesetten igyekeznek megszerezni az összes franchise-t, ezért ne lepődjünk meg túlságosan, ha a Microsoft elkezdi eladni a népszerű videójátékok film- és TV-jogait. Míg a Blizzard a Diablo IV elkészítésére összpontosíthat , a Microsoft nagyobb képet fog nézni – ebben az esetben akár egy Diablo TV-sorozatot, amelyet el lehet adni, és akár a következő Trónok harca is lehet.

 

Forrás: Fortress