Diablo III: Nagy a baj az EU régióban!
Hatalmas a fejetlenség: kidobált játékosok, elérhetetlen communityk
Nagyon komoly hálózati problémák kezdenek kirajzolódni a Diablo III európai régiójában. Egyre több játékos panaszkodik arra, hogy állandóan kidobálja a játék és egész csinos lista van már a nem működő communitykről.
Hogy mekkora a fejetlenség, azt jól jelzi, hogy a használhatatlan communityket a fórumban listáztatják a játékosokkal (az csak hab a tortán, hogy az us fórum technikai rovatába kell írni), a szerver által állandóan kidobált játékosokat pedig végeláthatatlan technikai és hálózati üzenetváltásra kényszerítik.
Nézzük konkrétan
Az európai communityk igen nagy hányada nem elérhető, "Error 319018"-as kóddal jeleznek vissza, nem lehet joinolni a csetjükre és nem is lehet írni rá. A hibát az amerikai fórumban kell jelezni, a Technical Support topicban. Ide már több európai játékos beírta jópár nagy, ismert eu-community nevét, elég komoly a veszteséglista.
Ebben az altopicban vannak a nevek
Érdemes elolvasgatni a kommenteket, a support eddig sajnos semmit sem tudott kezdeni a panaszokkal, a legutolsó kék kommentben arra kérték a játékosokat, hogy írják be a halott community nevét :) Állításuk szerint leginkább európai (és koreai) communityket érint a hiba és már tudomásuk van angol, orosz, francia és német nyelvű nem működő communitykről is. A komment legjobb része: reményüket fejezik ki, hogy néhány community esetében magától megoldódik a probléma.
Update: Sajnos az új communityk létrehozása sem jelent megoldást. Egyrészt sokak elérték a community-limitet és mivel a régiből a hiba miatt kilépni sem tudnak, így az újba bejutni esélyük sincs, másrészt nem egyformán elérhetők a frissen alapított communityk sem a játékosok részére.
A játékosok terén sem jobb a helyzet: látszólag teljesen random felhasználóknál üti fel a fejét az "Error 1016" jelenség. A konkrét hibajelenség az ő esetükben az, hogy teljesen váratlanul, 5-10-15 perc játék után a fenti hibaüzenettel kidobja őket a játék.
Három dolog biztos a jelenséggel kapcsolatban:
1. Csak az eu régióban fordul elő, us szervereken hiba nélkül tudnak játszani az érintettek.
2. Nem accounthoz kötött a jelenség: egy másik felhasználó a problémát észlelő játékos accountjával hibamentesen tudott játszani.
3. Nem a felhasználó oldalán van a hálózati probléma, ugyanis más rendszerek (pl youtube, facebook) gond nélkül használhatók.
Nos, ezekkel a problémákkal az eu fórum Technical Support topicjában "foglalkoznak", de azonkívül, hogy mindenféle rendszerfájlokat kell nekik küldeni és lelkesen írogatnak egy csomó kék kommentet, nem igazán történik semmi. Ebben a topicban van mindenféle jótanács a videókártya drivertől a VPN-ig, de igazából megoldás nincs. A 1016-os error így néz ki a gyakorlatban:
Update: Egy magyar felhasználó jelezte, hogy a supporttal történt hosszas levelezés (és hívás) után kipróbálta a TunnelBear nevű VPN klienst. Jelenleg ő tud játszani, egy teljes órát bent tudott maradni.