Egy legenda újragondolása, avagy egy kis Diablo II a Diablo III-ban
Interjú a Diablo III egyik vezető tervezőjével
"Vicces történet” - kezdi Frankie Lee, a Diablo III csapat egyik vezető játéktervezője -, amikor fiatal voltam, anyám úgy gondolta, hogy túl sok időt töltök videojátékokkal, mert órákig a Diablo II-ben voltam. Leginkább farmoltam, és megpróbáltam egy Stone of Jordan-t eladni, így azt mondtam anyámnak: "Értékes üzleti ismereteket tanulok a jövőm szempontjából. " Most itt vagyok, és nem használom fel ezen üzleti ismereteket, hanem a Diablo III-t tervezem."
Lee egyik legújabb tervezési törekvése, a Diablo III csapatában dolgozó tehetséges társainak támogatásával, a Diablo II híres Ethereal tárgyainak bemutatása a Diablo III-ban.
Az Ethereal sorozat 21 erős fegyvert tartalmaz - osztályonként hármat -, amelyek jelentős sebzést okoznak a démonoknak. Óriási potenciállal rendelkező eszközök egy letűnt korból, és amelyek nemrégiben újból megjelentek Sanctuary-ban. Három kiemelkedő tulajdonság jellemzi őket: ritkák, erősek és múlandók. "Egyszerre csak egyet lehet használni és véletlenszerű legendás erővel rendelkeznek, valamint számos erős (rögzített) tulajdonsággal bírnak" - mondja Lee.
A 24. évad és az azt kísérő téma alapjainak megteremtésekor a csapat vissza akart térni a Diablo II-re és azokra az emlékekre, amelyek már feledésbe merültek. Több ötletet felvetettek, mondja Lee, de egyik sem tűnt annyira jónak, mint az éteri emlékezet. "Nagyon szerettük volna, hogy ez az évad különlegesnek érződjön. Szerettük volna megragadni a Diablo II szellemiségét a szezonális témán keresztül, amely az Ethereal tárgyak ötletéhez vezetett a Diablo III-ban." Az éteri termékek koncepciója nemcsak a Diablo III-ra gyakorolt mély hatást a Diablo II által, hanem lehetővé tette a fejlesztők számára, hogy újragondolják, hogyan lehet két évtizeddel később újból elképzelni az ikonikus tárgyakat.
A Diablo III csapata számára bonyolult törekvés volt a Diablo II Ethereal tételeinek újragondolása az utódban. "Az egyik legnagyobb kérdés, amelyet feltettünk magunknak, az volt: Mit jelent egy Diablo II-es tárgy megjelenítése a Diablo III-ban?"- mondja Lee. "Mélyen beleéreztünk és megpróbáltunk emlékezni arra, milyen érzés volt, amikor a Diablo II-ban egy ilyen legenda kiesett. Ritka volt, egyedi volt, erős volt, rengeteg tulajdonsága volt, és hatalmasnak érezted magad."
Lee megjegyzi, hogy a Diablo II néhány legendás tárgyát soha nem hívták egyedi nevükön, hanem elemtípusaik alapján. Nem csak erős fegyverek és páncélok voltak, hanem éteri fegyverek és páncélok is. A Diablo III Ethereal tárgyai nem rendelkeznek a Diablo II-es Ethereal-ok csökkentett tartósságával és javítási nehézségével (feltéve, hogy nem használta a játkos a Zod rúnát), de csak a 24. season időtartama alatt lesznek elérhetők és használhatók. Továbbra is megőrzik azokat az egyedi ikonokat, neveket, elemtípusokat és hangokat, amelyek eredetileg a Diablo II-ben voltak, és az évad lejárta után transzmogrifikálhatók a fegyverekre, ha sikerül összeszedni mind a 21-et.
Lee és a Diablo III csapata reméli, hogy mindenki élvezni fogja a fegyverek által kínált elképzelhetetlen erőt. "Szeretnénk, ha a játékosok örömmel találnák meg az első ethereal-t, és kitalálnák, hogyan építsék be a buildjükbe, miután elolvasták a tulajdonságait" - mondja Lee. "Remélhetőleg az új fegyverek új metákat eredményeznek és a 24. season mindenki számára csodálatos élményt nyújt majd."
Forrás: news.blizzard.com