Diablo II: Resurrected - Patch 2.5 MAGYARUL!
A Diablo II: Resurrected legutolsó PTR tesztidőszaka augusztus 25-én indult és szeptember 19-én ért véget. A cikkben a játék 2.5 verziószámú javításához kiadott legutolsó hivatalos Patch Notes magyar fordítása olvasható.
Üdvözlünk újra!
Örömmel osztjuk meg veletek, hogy ebben a PTR-ben debütál a Terror Zones - egy kísérleti funkció -, és számos hibajavítást vezetünk be, amelyekkel a közösség visszajelzéseit vesszük figyelembe.
A Burning Hells lángjai megjósolták a jövőt, hős: Ladder második szezonja október 6-án kezdődik. A Ladder Season Two további részleteiről, beleértve az indulás időzítését is, egy hamarosan megjelenő Diablo II: Resurrected blogban fogunk tájékoztatni. Alig várjuk, hogy a játékosok elkezdjék a versenyt, hogy rengeteg tapasztalatot és zsákmányt gyűjtsenek, miközben démonokat ölnek és megmásszák a ranglistát!
TERRORZÓNÁK
A 99. szintre való eljutás ünnepelt élmény a játékosok számára és ha sikerül elérni akkor ez egy igazi mérföldkő, sőt ez egyfajta rítus. Szeretnénk alternatívát kínálni a Baal, Diablo vagy Nihlathak ismételt farmolásához. Azt is szeretnénk ha a 99. szintig vezető út a játékosok szélesebb köre számára is elérhető lenne, változatos lenne és ami a legfontosabb, hogy kihívást jelentene - itt jönnek a képbe a Terror Zónák. Ahogy belemegyünk a részletekbe kérlek vedd figyelembe hogy a játékosok döntik el azt hogy szeretnének-e a Terror Zones-ban játszani vagy sem.
Ha Terrorzóna-kompatibilis játékban játszotok a Burning Hells seregei minden órában bizonyos zónákra összpontosítják démoni erejüket és terrorizálják azokat. Ezekben a zónákban a szörnyek legalább két szinttel magasabbak lesznek mint az aktuális szinted vagy az eredeti szintjük legfeljebb maximum két szinttel nagyobbak. A terrorizált szörnyek megöléséért kapott tapasztalat és a zsákmány ezen az új szinten fog alapulni. Ezenkívül a terrorizált szörnyek további tapasztalati pontokat is adnak.
Itt találod az egyes szörnytípusok szintjének részleteit nehézségi szintenként:
Normál
- Alap: szint: +2 szint 45. szintig
- Bajnok: +4 szint 47. szintig
- Egyedi: +5 szint 48. szintig
Nightmare
- Alap: +2 szint 71. szintig
- Bajnok: +4 szint 73. szintig
- Egyedi: +5 szint 74. szintig
Hell
- Alap: +2 szint 96. szintig
- Bajnok: +4 szint 98. szintig
- Egyedi: +5 szint 99. szintig
A fenti számításokhoz használt alap játékosszinteket a játék készítőjétől vettük. Ha a házigazda elhagyja a játékot (aki kreálta a game-et), akkor egy új játékos kerül kiválasztásra az alapszinthez.
A Terrorzóna-kompatibilis játékba való belépéskor a chatboxon keresztül küldött üzenetben értesülsz az aktuálisan terrorizált területekről. Ha közeledik az új terrorizált zónák ideje, a Chat Boxon keresztül értesülsz a közelgő változásokról.
Ezen kívül több jelzés is tájékoztat arról, hogy terrorizált területre lépsz:
- Egyedi ikon a terrorizált szörny neve mellett.
- A képernyőn megjelenő szöveg és üzenet.
- Különleges hangjelzés.
- Játékon belüli szöveg az automatikus térképen.
Itt a teljes lista a PTR alatt terrorizálható zónákról:
Act I
- Blood Moor and Den of Evil
- Cold Plains and The Cave
- Burial Grounds, The Crypt, and the Mausoleum
- Dark Wood
- The Forgotten Tower
- Jail
- Cathedral and Catacombs
- The Pit
- Tristram
- Moo Moo Farm
Act II
- Sewers
- Rocky Waste and Stony Tomb
- Dry Hills and Halls of the Dead
- Far Oasis
- Lost City, Valley of Snakes, and Claw Viper Temple
- Arcane Sanctuary
- Tal Rasha's Tombs
Act III
- Spider Forest and Spider Cavern
- Flayer Jungle and Flayer Dungeon
- Kurast Bazaar, Ruined Temple, and Disused Fane
- Kurast Sewers
- Travincal
- Durance of Hate
Act IV
- Outer Steppes and Plains of Despair
- River of Flame / City of the Dammed
- Chaos Sanctuary
Act V
- Bloody Foothills
- Frigid Highlands
- Glacial Trail
- Crystalline Passage and Frozen River
- Arreat Plateau
- Nihlathak's Temple, Halls of Anguish, Halls of Pain, and Halls of Vaught
- Ancient's Way and Icy Cellar
- Worldstone Keep, Throne of Destruction, and Worldstone Chamber
A következő zónák mostantól terrorizálhatók:
- Act I. : The Pit
- Act IV. : City of Damned
A következő zónákat már nem lehet terrorizálni:
- Act II: Maggot Lair and Harem/Palace Cellar
- Act III: Lower Kurast
The Act I: Black Marsh zóna véletlenül került fel a terrorizált zónák listájára, ezért eltávolításra került. Ezt a zónát soha nem lehetett terrorizálni. Elnézést kérünk a félreértésekért.
ÚJ SZÉTTÖRT VARÁZS
Hell szinten sok szörny ellenállást kap bizonyos sebzéstípusokkal szemben. Ha ellenállásuk 100% fölé nő, akkor az adott szörny immunis lesz egy adott sebzéstípusra. Mivel csak néhány módon lehet csökkenteni egy szörny immunitását, a hősök csak egy kis része képes sikeresen farmolni az összes zónát a Diablo II: Resurrectedben. Tisztában vagyunk vele, hogy ez olyan forgatókönyveket hozhat létre, ahol bizonyos buildek nem tudják teljes mértékben kihasználni az aktuális Terror Zone előnyeit, így kimaradnak a tapasztalati nyereségből, és ami a legfontosabb, ezeknek a zónáknak a szórakozásából.
A nagyobb karakterépítési változatosság elősegítése érdekében hat új Unique Grand Charm-ot vezetünk be, amelyek lehetővé teszik a játékos számára, hogy bizonyos szörnyek immunitását megtörje, amíg a bűbáj az inventory-ban van.
Az alábbiakban egy új kulcsszót fogtok észrevenni, a Sunder-t. Ez a kulcsszó azt jelenti, hogy ha egy szörny immunis egy bizonyos sebzéstípussal szemben, akkor az ellenállásuk 95%-ra csökken, függetlenül attól, hogy milyen volt a kiindulási ellenállási százalékuk - megtörve ezzel az immunitásukat, és lehetővé téve, hogy az adott típusú sebzést okozzanak neki. A Sunder a többi ellenálláscsökkentő módosító előtt kerül alkalmazásra, és csak a nem játékosokat érinti. Ezek az új egyedi varázstárgyak csak a Champion, Unique, Superunique vagy Boss nehézségű terrorizált szörnyektől fognak lehullani. Van egy kompromisszum, ami az új Unique Grand Charmokkal jár - miközben csökkentik a szörnyek ellenállását, a te ellenállásodat is csökkentik ugyanezzel az elemmel szemben, így több sebzést kaphatsz az adott típusból. A PTR alatt a Sundering Charms nem fog szörnyekből hullani, és csak a blogban később említett PTR-karaktersablonokon keresztül tesztelhető.
The Black Cleft
- Szörnyek mágikus immunitása széttörve
- Magic Resist –50%
The Bone Break
- Szörnyek fizikai immunitása széttörve
- Physical Damage Received Increased by 25%
The Cold Rupture
- Szörnyek „cold” immunitása széttörve
- Cold Resist –75%
The Crack of the Heavens
- Szörnyek „lighning” immunitása széttörve
- Lightning Resist –75%
The Flame Rift
- Szörnyek tűz immunitása széttörve
- Fire Resist –75%
The Rotting Fissure
- Szörnyek méreg immunitása széttörve
- Poison Resist –75%
*Kérlek vedd figyelembe, hogy a PTR időtartama alatt a tesztelésből származó tanulságok és a játékosok visszajelzései alapján változások történhetnek a Terrorzónák és az Unique Grand Charmok viselkedésében.
ÚJ PTR KARAKTER SABLONOK
A mai naptól, szeptember 15-től kezdve a PTR alatt eddig elkészített összes karaktert eltávolítjuk és helyükre 13 darab 85-ös szintű karakter opció kerül, amelyeket a játékosok a PTR időtartama alatt használhatnak. Minden karakter fel van szerelve az új Sundered Charms egyikével, így a játékosok első kézből tapasztalhatják meg, hogyan működnek. Íme a használható karaktersablonok teljes listája:
- Freezing Arrow Amazon - Cold Sunder
- Fire Arrow Amazon - Fire Sunder
- Frenzy Barbarian - Physical Sunder
- Fire Claw Druid - Fire Sunder
- Fire Druid - Fire Sunder
- Bone Necromancer - Magic Sunder
- Poison Necromancer - Poison Sunder
- Hammerdin (Blessed Hammer Paladin) - Magic Sunder
- Holy Fire Paladin - Fire Sunder
- Tessladin (Holy Shock Paladin) - Lightning Sunder
- Cold Sorceress - Cold Sunder
- Fire Sorceress - Fire Sunder
- Lightning Sorceress - Lightning Sunder
PTR FÓKUSZ ÉS RÉSZLETEK
A játékosok tesztelésének és a tartalom felfedezésének támogatása érdekében különböző szintű, népszerű felépítésű karaktersablonokat fogunk biztosítani. A PTR előrehaladtával kérjük, vedd figyelembe, hogy a játékosok visszajelzései alapján időszakos karbantartásokra, leállásokra vagy frissítésekre kerülhet sor. A PTR-időszak alatt a Terror Zónákat vagy más játékmenetbeli szempontokat érintő bármilyen változás nem kőbe vésett. A Terror Zones-t egy új, kísérleti jellegzetességként teszteljük, azzal a kifejezett szándékkal, hogy további szórakozást vigyünk a Diablo II: Resurrected-be. Annak érdekében, hogy a Terror Zones olyan élményt nyújtson, amely a lehető legjobban szolgálja a játékosokat, szükségünk van a segítségetekre, és arra kérünk benneteket, hogy írjatok visszajelzéseket.
A Diablo II: Resurrected főmenü képernyőjén egy játékon belüli felmérés lesz, ahol visszajelzéseket adhattok a Terror Zonesról. Alternatívaként a PTR Feedback fórumban is megtehetitek a visszajelzéseiteket. Ha hibákat fedeztek fel, kérjük, jelentsétek azokat a PTR hibajelentő fórumban.
Játékmenet/életminőség
- További figyelmeztető szöveg került a zsoldosok megerősítését kérő szövegbe, ha az előző zsoldosod még mindig rendelkezik felszereléssel.
- A Paladin's Thorns aura sebzésértéke mostantól jelen van a karaktermenüben.
- A Dead finger Mage-ek mostantól helyesen visszaállnak eredeti állapotukba, amikor nekromanták élesztik őket újra.
- Kijavítottuk azt a problémát, amikor a varázslatok nagyon magas ping mellett deszinkronizálódhattak.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a szörnyek egyedi módosulatai egy másik egyedi módosulatot aktiválnak. Például a villámmal és tűzzel is elvarázsolt szörnyek robbanást hoztak létre minden alkalommal, amikor pl.: többször eltalálta őket a Warcry.
- Javítottunk egy ritka problémát, amikor a földön lévő tárgyak nevei szabálytalanul villogtak és eltolódtak, miközben körbejártuk őket.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a játékosok és a szörnyek képesek voltak olyan ajtókon átmenni, amelyek vizuálisan zárva tűntek.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor bizonyos rúnaszavak nem javíthatók ugyanabban a játékmenetben, amelyben létrehozták őket.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor egy PC-n létrehozott karakter konzolon történő betöltése textúra- és világítási problémákat okozott a konzolon.
- Javítottunk egy problémát, amely akkor lépett fel, amikor egy képességet több billentyűhöz kötöttünk (pl.: Ctrl + X, Alt + X), és az első billentyűhöz kötött művelet feloldódott az adott billentyűről.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a játék neve és jelszava nem frissült és nem jelent meg megfelelően a játékban, amikor a megjelenítésre vonatkozó beállítást váltottuk.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a statisztikák, képességek vagy küldetések frissítései akkor is megjelentek, amikor nem voltak frissítések.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a hardcore karakterek neve nem jelent meg piros szöveggel a karakterlistán.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor az egy- és kétkezes alaptámadások a „Claw” fegyverekkel nem egyező támadási sebességgel rendelkeztek.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a korábbi karakterekhez (Ladder, Hardcore és Classic) kapcsolódó zászlók megmaradtak az újonnan létrehozott karaktereknél a Legacy Graphics karakteralkotó képernyőn.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a "vásárlás" gomb az eladó ablakban nem jelent meg az első fegyver lapon.Javítottunk egy olyan problémát, amikor bizonyos VFX-ek grafikai hibát okoztak Uber Diablo elleni harcban.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Iron Golem-ek elveszíthették a tárgy által biztosított aurát, amikor a gólemet lefagyasztották.
- A kiválasztott játékbeállítások mostantól megmaradnak a lobby játék létrehozásakor és szűrésekor, ahelyett, hogy visszaállítódnának.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor az előző játékban létrehozott Iron Golem eltűntek ahelyett, hogy hozzád teleportáltak volna.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a fegyvercsere végrehajtása egy csere során néha lefagyasztotta a játékot.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a beállított bónuszok által biztosított vizuális effektek néha be- és kikapcsoltak.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a VFX-ek nem játszódtak le.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a készség feltöltésével megidézett Iron Golem (pl.: a Metalgrid által biztosított) eltűntek, amikor inventory frissítést hajtottak végre.
- Kijavítottuk azt a problémát, hogy a feltöltött képességgel (charged skill) létrehozott Iron Golem-ek nem mentettek a játékok között.
- Kijavítottuk azt a problémát, hogy a konzolon és a kontrolleren játszó játékosok néha a inventory frissítés során a piros villogó jelzőt kapták az egészségvesztésről.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Horadric Cube-ot nem lehetett gyorsan eldobni, ha tárgyak voltak benne, amikor konzolon vagy kontrollerrel játszottunk.
- Javítottunk egy problémát, amikor a hasonló tárgyak nem csoportosultak egybe, amikor kontroller használata közben automatikusan feltöltődtek az övbe.
- Különböző problémákat javítottunk, amikor egy öv gyorsmozgatása során az általa biztosított további övhelyeken lévő tárgyakkal történt, miközben kontrollert használtunk.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor néha nem lehetett gyorsan felvenni egy olyan tárgyat, amelynek a követelményét egy másik felszerelt tárgy teljesítette.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor egy követelménycsökkentéssel rendelkező tárgy néha még mindig nem teljesített követelményként jelent meg, ha egy zsoldosra szereltük fel.
- Javítottuk a manaértékek deszinkronizálódását, amikor a mana fogyasztása és regenerálódása egy rövid keretablakban történt.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Quick Cast néha visszaállította az előző képességet a rossz egérgombra.
- Az Act V kétfegyveres zsoldosai mostantól pontosan animálnak két támadáslendítést egy helyett.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a három vendégminion-változatnak nem volt megfelelő öngyilkos minion változata. Ezek a vendég Minionok többé nem fognak vizuálisan csontvázzá változni és folyamatosan robbanási sebzést halmozni, amikor Nihlathak vagy egy Overseer ostorozza őket.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Fist of the Heavens véletlenül használható volt, amikor a kontrollerhez volt kötve, vagy az M+KB bal kattintáshoz volt rendelve.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a tárgyakra "esélyt adó" képességek által megidézett háziállatok eltűntek a inventory frissítés végrehajtása után.
- Kijavítottuk azt a problémát, amikor a feltöltött képességekkel megidézett hollók néhány másodperc után eltűntek.
- Nekromanta
- A Blood Golem támadásaira mostantól „life drain” büntetések vonatkoznak
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Blood Golem nem megfelelően lopott életet a PvP ellenféltől.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a tapasztalatmegosztás számítása egy nyolc fős csapat esetében ritkán túlcsordult, és a normálisnál kevesebb tapasztalatot adott.
Lokalizáció
- A játékosra utaló nemi névmási karakterláncok frissítése az "ő/az ő" helyett a semleges "az övék" névmásra.
- Hozzáadtunk egy előtagot az offline játékban kapott online Uber Diablo üzenetekhez.
- Hozzáadtuk az automap tooltip lokalizációs fordításait.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a lengyel, orosz, mexikói spanyol és portugál nyelveken az arany maximális értékének szövege túllépte a határait a felhasználói felületen.
- Kijavítottunk egy sor olyan felszereltségnevet, amely az orosz és a lengyel nyelvek esetében túllépte a határait a felhasználói felületen.
- Eltávolítottuk a felesleges távolságot a PC-n lévő fülek között a Questlog, a Waypoint-ok és a játékosok Invertory képernyőin, amikor kontrollerrel játszottunk, miközben a nagy betűtípus opciót használtuk.
- Megváltoztattuk a dátumformázást Japánban, hogy év/hónap/nap formában jelenjen meg.
- Javítottunk egy elírást a japán fordításokban a gyors felszerelés és a felszerelés feloldása a zsoldosok tooltip-jéhez.
PC-specifikus javítások
- Funkciót adtunk hozzá a barátok elutasításának visszavonására, így már nem végleges az elutasítás.
- Javítottunk egy olyan problémát; amikor a "/friends list" chatparancs 256 karakter után le volt vágva.
- Eltávolítottuk a PrintScreen billentyűhöz való bindelés lehetőségét.
- Javítottunk egy olyan problémát; amikor a játékosok a halál utáni aktív Legacy Graphics mellett nyitották meg a chatet, minden vezérlőelem megszűnt működni.
- Kijavítottunk egy problémát; ha egy linkelt elem a chatben meghaladta az egy sort, az elemet nem lehetett kiválasztani és megjeleníteni.
- Javítottunk egy problémát; ha egy játékos belépett a lobbiba, majd belépett egy játékba, a nehézség kiválasztása üres volt, amikor visszatért a lobbiba.
- Eltávolítottuk a görgetősávot és a gombokat a chatparancsok automatikus javaslat menüjéből.
- Kijavítottunk egy problémát; ha egy skill le volt kötve, majd ezt a billentyűt eltávolítottuk a skill kötésből, a le nem kötött készség továbbra is kötés nélkül jelent meg.
- Javítottuk a görgetést a ladder-en, a ladder típusa és az osztály legördülő listájában a ladder fülön az online lobbyban.
- Javítottuk a "Játéknév és jelszó megjelenítése" hibásan feltüntetett tooltipet, amely helyesen "Játéknév megjelenítése" volt.
- Javítottunk egy olyan hibát, amely miatt a lobbyban a késleltetésjelző vizuális megjelenítése nem középen volt.
- Javítottunk egy olyan hibát; ha a játékos a lobbiban aktiválja a vezérlő módot, a latency jelző képi megjelenítése eltűnt.
- A képességek mostantól mindig beállíthatók a bal vagy a jobb oldali slotba, függetlenül attól, hogy teljesülnek-e a használatukhoz szükséges követelmények.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a gyűrűk mindig a jobb oldali slotba lettek gyorsan felvéve, még akkor is, ha a bal oldali slot üres volt.
- Az M+KB mostantól képes tárgyakat gyorsan felvenni és gyorsan le-felszerelni a karakterére és a zsoldosára.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor egy tárgyat a zsoldos portréjára húzva nem cserélte ki az aktuálisan felszerelt tárgyat.
- A szövegről beszédre váltás mostantól a Voice-t használja (Windowsra telepítve), ami megfelel a kiválasztott hangnyelvnek (Beállítás a Battle.net indítóban).A szöveg-beszéd opció felolvassa az összes chatparancsot csatornától függetlenül.
- A szöveg-beszéd, amikor felolvas egy tárgylinket, mostantól csak a tárgy szövegét olvassa fel, ahelyett, hogy különböző számokat és betűket tartalmazna.
Stabilitás
- Javítottuk a PC-n történt összeomlást, amely akkor következett be, amikor a lobbyban lévő kliensablak méretét változtattuk.
- Javítottuk a játékhoz való csatlakozás és a játék létrehozásának backend kérését a gördülékenyebb játékélmény érdekében.
- Különböző játékstabilitási javítások.
Forrás: Blizzard News
Fordítás: vtomGe (lektorálta: CsakSapi)