Kergesd a hógolyót, meglesz a 150!

Elszabadultak a Diablo III 21. évadjának buffjait kihasználó "kreatív" megoldások

Kergesd a hógolyót, meglesz a 150!

Mióta léteznek a Diablo III-ban tematizált seasonok, az így kapott előnyök a játékosok állandó céltábláivá váltak. Alapvetően eddig kétféle buffolást talált ki a Blizzard: az egyik szerint a játék valamelyik funkcióját változtatták meg (pl: dupla bounty jutalom, Legacy of Dreams effekt stb.), a másik irány viszont külső tényezők behozatala volt a játékmenetbe. Egy ilyen külső beavatkozást választottak a 21. évadra is: mindenféle időjárási effektek (hógolyó, tűzfal, meteor, tornádó, villám) okoztak sebzést a mobokon és már a PTR szerveren kiderült, hogy a korábbi, ilyen jellegű buffokhoz hasonlóan ez is a kelleténél sokkal jobban befolyásolhatja a játékmenetet.

 

Ezek után a PTR szinte csak erről a buffról szólt, az új szettekkel szinte a kutya sem törődött, sokkal „hatékonyabb” volt, minden karakterosztályból egy low-paragon szupport karakterrel solo 150-es rifteken futkározni. PTR közben érkezett ugyan egy javítás, de ez még mindig nyitva hagyta a hógolyókergetés lehetőségét, így minden jóérzésű játékos abban reménykedett, hogy egy újabb javításban orvosolják a season effekt problémáit, vagy esetleg egy másik témát választanak élesben.
Nézzük sorban, mi történt:

 

A buff úgy működik az elejétől fogva, hogy a sebzése a Rift szintjével arányosan nő, vagyis egy 150-es GR-en kegyetlen nagy sebzést lehetett vele kiosztani, ráadásul a késleltetését 120-ról 90 másodpercre csökkentették. Proccolta kezdetben az Area Damage-t, vagyis egy hatalmas mobkupac összehúzásakor a sebzése is megsokszorozható volt, így semmi másra nem volt szükség, csak egy erős túlélőképességű, nagy összehúzó potenciállal rendelkező zdps karakterre. Az első javítás után az Area Damage-t nem proccolta már az effekt, de hamar kiderült: még így is puszító, mert 0% Area Damage-el is lehozható a 150. A PTR zárását követően kiadtak egy javított Patch Notes-ot, amelyben a buff sebzése az ölés függvénye lett és eszerint stackelődik.

 

Természetesen nem tartott sokáig, hogy megtalálják a játékosok a rést: egyrészt az már a season elindulását követően nyilvánvalóvá vált, hogy csapatban a játékosok átadhatják egymásnak a stacket, így jelentősen felhalmozva azt, másrészt pár nappal később kiderült, hogy rift elhagyásakor és újra belépéskor bár resetelődik a stack, de a sebzése nem. Mára odáig fajult a helyzet, hogy mind partiban, mind szólóban a season-téma kihasználása sokkal célravezetőbb, mint a valódi játék, szólóban például egy szupport(!) barbárral futottak 150-et a következő módszerrel:

 

Amikor látta a Blizzard (ha a PTR tapasztalat nem lett volna elég), hogy játék helyett az effektekre várnak inkább a játékosok, kénytelen volt lépni és jelezte: változtatni fognak a téma működésén. A Hotfix tegnap este érkezett, nézzük hát, hogy mit sikerült kisütni:

 

Season 21 Hotfix (Forrás)

Ma reggel elindítottunk egy gyorsjavítást a 21. évad effektjeinek javítására. A visszajelzéseknek köszönhetően a hang és a vizuális akadálymentesség kérdéseire, valamint a Szezonális téma-alkalmazások funkcionalitására tudtunk összpontosítani. A gyorsjavításért nem kell frissíteni a játékot, egyszerűen lépj ki, majd jelentkezz be újra a frissítéshez.

  • Nem lesznek villámló effektek, a Lightning Breath illetve Tornádó szezonális effektek alatt.
  • A PC verzióból kiszedtük a Hangkürtöt. A konzolos verzióban a kürtök hangjai dobokra lettek cserélve.
  • Mostantól a Petek is tudják a Szezon téma stackjét generálni.
  • A játékosok mostantól nem tudják "átvinni" a folyamatban levő Season téma effektjét egy GR-be (Lightning Breath, Meteor).
  • A játékosok mostantól nem tudják "átvinni" a GR-en kívülről felstackelt Season témát, hogy annak előnyeit a GR-en belül használják (Tornádó, Hógolyó, Tűzhullám).
  • Mostantól a Petek már nem aktiválják a Szezon témát, a Set Dungeonokban. Többen jelentették, hogy ez akadályozta őket abban, hogy megcsinálják a Set Dungeonokat.

Ahogy folytatjuk a Seasont, várjuk a további észrevételeiteket és nagy köszönet mindenkinek, hogy segítettetek idáig eljutni. Találkozunk a pokolban!

 

Vagyis: az exploit-gyanús riften kívüli felstackelést befoltozták, de a másik problémára, a stack partin belüli átadására nem tértek ki. Mi is ezzel a helyzet? Hát az, hogy a Blizzard szerint ez a terveiknek megfelelően működik. Nézzük, mi a játékosok problémája ezzel kapcsolatban:

 

Ha megnézitek a parti leaderboardokat, különös tekintettel a 4 fős eredményeket, akkor láthatjátok, hogy sokan nagyon hamar eljutottak a 150-es Greater Riftig. Ennek oka a szezonális témában használt visszaélésszerű mechanizmus. Ha egy parti 2 játékosa szinkronizálja a season effektek időzítését és nincsenek egymás hatótávjában, amikor egyikük szezonális témája proccol, akkor ha visszatérnek egymás hatótávolságába, akkor az éppen elproccolt személy hirtelen „felzárkózik” a másik személy stackjeire, lehetővé téve, hogy a stacket előre-hátra továbbítsák az egész Rift alatt, egyre magasabbra haladva. Ezzel a csapatok százas, esetenként ezres stackbe kerülhetnek, ami elegendő az elitcsoportok és a Rift Guardian egyhiteléséhez, még 150 GR-nál is. (Forrás)

 

És itt egy kék poszt, amely megerősíti, hogy ez a viselkedés rendben van, és ez a csapatok meta-viselkedése a szezonális buff felhasználására.

 

Szezonális téma csapatban (Forrás)

A tervező csoport szerint a csapatban átadott szezonális buff a tervek szerint működik.

Amint azt a Rich által elküldött Hotfixben megjegyezzük, az ötlet, hogy egyedül GR-en kívül stackeltek aztán öltök, nem helyes.

Az évadok metái változnak minden évadban.

 

Nos, ilyen előjelek után érkeztünk el a mostani állapothoz. A 21. évad témáját továbbra is sokan kritizálják, mivel a javítások nem tették túl boldoggá a játékosokat (különösen az a megjegyzés nem, amely szerint a szezonális buff kihasználhatósága szándékolt), és van néhány kék üzenet, amelyek a játékosok elégedetlenségére reagálnak. Sok játékos azt javasolta, hogy egyszerűen csak távolítsák el a témát és állítsák vissza az évadot egy másik témával, vagy egyszerűen töröljék a szezont teljes egészében, de ahogy az várható volt, erre nem fog sor kerülni.

 

A Season archiválása (Forrás)

Úgy gondolom, hogy az egy legitim visszajelzés, hogy a csapat valóban jól  tájékozott a mostani és az előző seasonok mechanikájával kapcsolatban. Azt tudom mondani, hogy nem hiszem, hogy egy téma archiválásának gondolata valaha is a képben lesz, de meg lehet vizsgálni annak módjait, hogyan lehetne jobbá tenni, vagy valami mást csinálni.

 

Szerencsére azonban nem ez volt az egyetlen válasz: mivel úgy tűnik a Blizzard tisztában van azzal, hogy ebben az évadban a téma nem a legjobb, és nagyon ellentmondásos, ezért gondolkodnak egy további szezonközi bónusz/effekt hozzáadásáról, ami az előző season dupla goblin buffjához lesz hasonló.

 

Season-közi extra effekt (Forrás)

Archiválást nem tervezünk, de a szezon közepén az előzőhöz hasonló dolgot jó ötlet lenne beépíteni.

 

Tehát remélhetőleg valami szép kompenzációt kaptunk az (enyhén szólva) hiányos szezonális hatásért, és mivel az előző szezonban dupla goblinok voltak, amely az első szezonális téma volt (az S14-ben), lehetséges, hogy megkapjuk a Ring of Royal Grandeur gyűrű effektjét, mivel ez volt a következő szezon témája. Addig pedig nincs is más teendőnk: egyeztessük óráinkat és kergessük a hógolyót!