Kergesd a hógolyót, meglesz a 150!
Elszabadultak a Diablo III 21. évadjának buffjait kihasználó "kreatív" megoldások
Mióta léteznek a Diablo III-ban tematizált seasonok, az így kapott előnyök a játékosok állandó céltábláivá váltak. Alapvetően eddig kétféle buffolást talált ki a Blizzard: az egyik szerint a játék valamelyik funkcióját változtatták meg (pl: dupla bounty jutalom, Legacy of Dreams effekt stb.), a másik irány viszont külső tényezők behozatala volt a játékmenetbe. Egy ilyen külső beavatkozást választottak a 21. évadra is: mindenféle időjárási effektek (hógolyó, tűzfal, meteor, tornádó, villám) okoztak sebzést a mobokon és már a PTR szerveren kiderült, hogy a korábbi, ilyen jellegű buffokhoz hasonlóan ez is a kelleténél sokkal jobban befolyásolhatja a játékmenetet.
Ezek után a PTR szinte csak erről a buffról szólt, az új szettekkel szinte a kutya sem törődött, sokkal „hatékonyabb” volt, minden karakterosztályból egy low-paragon szupport karakterrel solo 150-es rifteken futkározni. PTR közben érkezett ugyan egy javítás, de ez még mindig nyitva hagyta a hógolyókergetés lehetőségét, így minden jóérzésű játékos abban reménykedett, hogy egy újabb javításban orvosolják a season effekt problémáit, vagy esetleg egy másik témát választanak élesben.
Nézzük sorban, mi történt:
A buff úgy működik az elejétől fogva, hogy a sebzése a Rift szintjével arányosan nő, vagyis egy 150-es GR-en kegyetlen nagy sebzést lehetett vele kiosztani, ráadásul a késleltetését 120-ról 90 másodpercre csökkentették. Proccolta kezdetben az Area Damage-t, vagyis egy hatalmas mobkupac összehúzásakor a sebzése is megsokszorozható volt, így semmi másra nem volt szükség, csak egy erős túlélőképességű, nagy összehúzó potenciállal rendelkező zdps karakterre. Az első javítás után az Area Damage-t nem proccolta már az effekt, de hamar kiderült: még így is puszító, mert 0% Area Damage-el is lehozható a 150. A PTR zárását követően kiadtak egy javított Patch Notes-ot, amelyben a buff sebzése az ölés függvénye lett és eszerint stackelődik.
Természetesen nem tartott sokáig, hogy megtalálják a játékosok a rést: egyrészt az már a season elindulását követően nyilvánvalóvá vált, hogy csapatban a játékosok átadhatják egymásnak a stacket, így jelentősen felhalmozva azt, másrészt pár nappal később kiderült, hogy rift elhagyásakor és újra belépéskor bár resetelődik a stack, de a sebzése nem. Mára odáig fajult a helyzet, hogy mind partiban, mind szólóban a season-téma kihasználása sokkal célravezetőbb, mint a valódi játék, szólóban például egy szupport(!) barbárral futottak 150-et a következő módszerrel:
Amikor látta a Blizzard (ha a PTR tapasztalat nem lett volna elég), hogy játék helyett az effektekre várnak inkább a játékosok, kénytelen volt lépni és jelezte: változtatni fognak a téma működésén. A Hotfix tegnap este érkezett, nézzük hát, hogy mit sikerült kisütni:
Season 21 Hotfix (Forrás) Ma reggel elindítottunk egy gyorsjavítást a 21. évad effektjeinek javítására. A visszajelzéseknek köszönhetően a hang és a vizuális akadálymentesség kérdéseire, valamint a Szezonális téma-alkalmazások funkcionalitására tudtunk összpontosítani. A gyorsjavításért nem kell frissíteni a játékot, egyszerűen lépj ki, majd jelentkezz be újra a frissítéshez.
Ahogy folytatjuk a Seasont, várjuk a további észrevételeiteket és nagy köszönet mindenkinek, hogy segítettetek idáig eljutni. Találkozunk a pokolban! |
Vagyis: az exploit-gyanús riften kívüli felstackelést befoltozták, de a másik problémára, a stack partin belüli átadására nem tértek ki. Mi is ezzel a helyzet? Hát az, hogy a Blizzard szerint ez a terveiknek megfelelően működik. Nézzük, mi a játékosok problémája ezzel kapcsolatban:
Ha megnézitek a parti leaderboardokat, különös tekintettel a 4 fős eredményeket, akkor láthatjátok, hogy sokan nagyon hamar eljutottak a 150-es Greater Riftig. Ennek oka a szezonális témában használt visszaélésszerű mechanizmus. Ha egy parti 2 játékosa szinkronizálja a season effektek időzítését és nincsenek egymás hatótávjában, amikor egyikük szezonális témája proccol, akkor ha visszatérnek egymás hatótávolságába, akkor az éppen elproccolt személy hirtelen „felzárkózik” a másik személy stackjeire, lehetővé téve, hogy a stacket előre-hátra továbbítsák az egész Rift alatt, egyre magasabbra haladva. Ezzel a csapatok százas, esetenként ezres stackbe kerülhetnek, ami elegendő az elitcsoportok és a Rift Guardian egyhiteléséhez, még 150 GR-nál is. (Forrás)
És itt egy kék poszt, amely megerősíti, hogy ez a viselkedés rendben van, és ez a csapatok meta-viselkedése a szezonális buff felhasználására.
Szezonális téma csapatban (Forrás) A tervező csoport szerint a csapatban átadott szezonális buff a tervek szerint működik. Amint azt a Rich által elküldött Hotfixben megjegyezzük, az ötlet, hogy egyedül GR-en kívül stackeltek aztán öltök, nem helyes. Az évadok metái változnak minden évadban. |
Nos, ilyen előjelek után érkeztünk el a mostani állapothoz. A 21. évad témáját továbbra is sokan kritizálják, mivel a javítások nem tették túl boldoggá a játékosokat (különösen az a megjegyzés nem, amely szerint a szezonális buff kihasználhatósága szándékolt), és van néhány kék üzenet, amelyek a játékosok elégedetlenségére reagálnak. Sok játékos azt javasolta, hogy egyszerűen csak távolítsák el a témát és állítsák vissza az évadot egy másik témával, vagy egyszerűen töröljék a szezont teljes egészében, de ahogy az várható volt, erre nem fog sor kerülni.
A Season archiválása (Forrás) Úgy gondolom, hogy az egy legitim visszajelzés, hogy a csapat valóban jól tájékozott a mostani és az előző seasonok mechanikájával kapcsolatban. Azt tudom mondani, hogy nem hiszem, hogy egy téma archiválásának gondolata valaha is a képben lesz, de meg lehet vizsgálni annak módjait, hogyan lehetne jobbá tenni, vagy valami mást csinálni. |
Szerencsére azonban nem ez volt az egyetlen válasz: mivel úgy tűnik a Blizzard tisztában van azzal, hogy ebben az évadban a téma nem a legjobb, és nagyon ellentmondásos, ezért gondolkodnak egy további szezonközi bónusz/effekt hozzáadásáról, ami az előző season dupla goblin buffjához lesz hasonló.
Season-közi extra effekt (Forrás) Archiválást nem tervezünk, de a szezon közepén az előzőhöz hasonló dolgot jó ötlet lenne beépíteni. |
Tehát remélhetőleg valami szép kompenzációt kaptunk az (enyhén szólva) hiányos szezonális hatásért, és mivel az előző szezonban dupla goblinok voltak, amely az első szezonális téma volt (az S14-ben), lehetséges, hogy megkapjuk a Ring of Royal Grandeur gyűrű effektjét, mivel ez volt a következő szezon témája. Addig pedig nincs is más teendőnk: egyeztessük óráinkat és kergessük a hógolyót!