A Diablo III új királya - GoD Demon Hunter

Minden ami eddig napvilágra került a DH új szettje kapcsán: buildek, variánsok, itemek, skillek, xp meta és még sok minden más

A Diablo III új királya - GoD Demon Hunter

Nem indult túlságosan szerencsésen a Demon Hunter új szettjének, a Gears of Dreadlands szettnek a pályafutása: rendkívül sok volt a bug, finoman szólva sem működött megfelelően a PTR szerveren. Az első javítás után már látszott valami a képességeiből és pár tesztelő már akkor jelezte: az új item-buffokkal rendkívül ígéretes buildeket lehet kiépíteni. Sajnos túl sok idő nem maradt a tesztelésre, a PTR zárásakor azonban egyértelműen látszott, hogy a DH a lehető legutolsó helyről felkapaszkodik a karakterosztályok ranglistáján.

Hogy mennyire tud felkapaszkodni, az csak a 2.6.9 patch live szerverekre történő megérkezését követően vált világossá: nagyon gyorsan kibérelte magának az első helyet. Mind szólóban, mind partiban a legerősebb buildek kiépítését teszi lehetővé a szett működéséből és az item-buffok kombójából adódó sebzésbónusz.

Nézzük szép sorban, hogyan is tud összeállni egy ilyen erős sebzés. Először is nézzük át a szett bónuszait:

  • 2-darabos bónusz: Nyersz 4 másodperc Momentumot, ha Primary képességekkel támadsz és ez legfeljebb 20 másodpercre stackelhető. A primary képességeid 10% -kal növelik a sebzést momentum-másodpercenként.
    (Vagyis primary skillel kell sebezni és nem generátorral a momentum stackért. A stacket 20 másodperc-körül kell tartani, mert 200%-os damage bónuszt lehet vele nyerni)
  • 4 darabos bónusz: A Strafe használata ellenségeken automatikusan castolni fogja a legutoljára hasznát elsődleges skillt és 60 %-os sebződés-csökkenést fog adni strafe közben és utána még 5 másodpercig. A Strafe közben 8 %-kal nő a mozgási sebesség minden momentum-másodperc után
    (Vagyis sebezni kell a Strafe-el és ezáltal az utoljára használt primary skillt fogja castolni a szett. Fontos, hogy a 2-es szettbónuszt erre castolásra nem vonatkozik, tehát manuálisan is adnunk kell a primary skillt!)
  • 6 darabos bónusz: Az elsődleges skilljeid 10,000% -kal megnövekedett sebzést okoznak.
    (Vagyis: a szett a primary skilleket buffolja és nem a Strafe-et! A Strafe csak a mozgásra kell és arra, hogy a 4-es bónusznak megfelelően castoljon primary skillt.)

Ahogy látható, a 6-os bónusz igen szép buffot ad, de nem ettől lesz pusztító a karakterünk. Választanunk kell ugyanis a primary skillek közül és bár elég szép lenne a felhozatal, valójában az egyik rúna mérföldekkel beelőzi a többit. Ez a rúna a Hungering Arrow skill Devouring Arrow rúnája. A rúna úgy működik, hogy ha a Hungering Arrow áthalad egy mobon (erre a skill leírása alapján 35% esély van), buffolódik a damage 70%-kal. És most tessenek figyelni: sehol sincs korlátozva, hogy hány mobon tud a nyílvessző áthaladni! Önmagában persze ez a 35%-os esély nem lenne elég a boldogságunkhoz, DE a skillhez tartozó The Ninth Cirri Satchel tegez kapott egy 600%-os damage buffot és egy olyan tulajdonságot, hogy a Hungering Arrow garantáltan áthalad a mobon. Lefordítva: ennek a sebzésnek nincs korlátja, aki össze tud húzni egy nagy mob-kupacot, az kb. egyhitel.

Mindezek után talán nem meglepő, hogy a GoD dps DH-k mindegyike a Devouring Arrow-t használja és alapvetően a fegyverekben (pontosan a fegyver-amulett kombóban) térnek el a szóló buildek egymástól.

Az egyes buildeket összeraktam a d3planner.com oldalon, ide kattintva meg tudjátok nézni, hogyan néznének ki statokkal (fontos, hogy a statok beállítása nagyon sok mindentől függ, nagyon ormótlan hiba remélhetőleg nincs a buildekben, de a gyakorlatban lehetnek eltérések a beállítotthoz képest). Az oldalon, a bal alsó sarokban tudok váltani az egyes buildek között, de ebbe a cikkbe is beteszem a screenshotokat. Fontos, hogy azon a pár soron kívül, amit itt írok, sokkal részletesebben bemutatom a variánsokat a cikk alján embedelt videóban, vagyis azt a másfél óra szívást (öööööööö) a könnyebb érthetőség kedvéért mindenkinek ajánlom, aki szenved a szettel.

A szóló buildeknek három variánsát vittem fel a plannerbe, ezek alapvetően a fegyver-amulett kombinációban térnek el egymástól. A legkönnyebben összerakható kombó a Fortress BallistaSquirt’s Necklace az amulett buffjának fenntartása érdekében.

 

A második szóló build a Valla’s BequestThe Flavour of Time megoldás. Jobb mint az első, elvben, mert a Valla miatt sokkal jobban lehet hitelni a Strafe-vel, de az amulett lootolása nagyon nem egyszerű.

 

A harmadik egy Crossbow-megoldás. A Buriza-Do Kyanon fegyver elméletileg még a Valla-nál is jobb, itt viszont az jelenti a problémát, hogy a tegeznek nagyon-nagyon jónak kell lennie, mert offhand-be fel kell venni.

 

A farmbuildekből is két variánst tettem be. Mindkettő a Yang’s Recurve fegyverre épül, és nem a fegyver passzívja az érdekes, hanem a brutális resource cost reduction, ami primary statként van rajta. Az első változattal goldot (és GR-kulcsot) lehet farmolni Nephalem Riften:

 

A másikkal alacsony szintű Greatereket lehet futkározni 2 perc körüli időkkel, társaság nélküli gemhúzáskor:

 

Ezek voltak a szóló-buildek, de a szett igazi tudása csak most következik! A speed meta vagy másnéven XP meta setup ugyanis úgy néz ki, hogy 3 DH-ból és 1 barbárból áll. Az alábbiakban láthatjátok azt is, hogy miért.
Írtam feljebb, hogy a dps által leadott damage az összehúzott mob-kupac nagyságától függ. Kitaláljátok, hogy mi húzza össze a dps DH-nak a mobokat? Egy szupport DH! Az összerántást egy hármas kombónak köszönheti: az Emimei’s Duffel tegez robbantja a Bolas skill-t (még a Freezing Strike rúnát is!), a Leonine Bow of Hashir pedig robbanáskor összehúz mindent 24 yardon belül. Ráadásul ez a kari nemcsak összerántja a mobokat, hanem az Odyssey’s End fegyver passzívjának köszönhetően brutális sebződést is lehetővé tesz rajtuk.

 

A setup 2 dps karaktert tartalmaz, mindkettő GoD DH. Nagyon hasonlítanak a szóló buildhez, de a barbár buffjainak köszönhetően kevésbé kell őket tankosra gearelni:

 

És legvégül a barbár. Ahogy az lenni szokott, szerencsétlen barbár itt is agyondolgozza magát: movement speedet ad, damage buffot ad, Ignore Pain-t ad, húzkodja a mobokat ha kell, szedi a globe-okat és még XP-t is kaphatnak tőle. Mivel ennyi funkcióra képes, így folyamatosan változik a buildje, ez talán egy használható változat, de nem kizárt hogy egy hét múlva már egészen más lesz a zbarbár:

 

Ahogy írtam: a buildek megértéséhez csináltam egy magyarázó videót, eltekintve attól, hogy több az öööööööö benne, mint a magyarázat, mégis fontosnak gondolom, mert amit ezen elmondtam, azt még kisregénybe sem tudnám leírni.

A szupport DH-hoz készült egy külön videó (made by Sipak), ezt itt tudjátok megnézni:

A leges-legvégére pedig Wudijo mester teamjének speedrunját csodálhatjátok meg:

 

Remélem, tudtam, tudtunk segíteni GoD-ügyben. Akinek maradt kérdése az a cikk alján tud kommentelni (regisztrációval). Jó játékot, jó forgolódást mindenkinek!