A Diablo II: Resurrected 2.3 Patch változtatásai

A Diablo II: Resurrected 2.3 Patch változtatásai

Az elmúlt 2 hónapban bátor kalandorok félelmet nem ismerve vágták át magukat az Égő Pokol bugyraiból előtörő félelmetes ellenfelek millióin, hogy vagyont és dicsőséget szerezzenek a győzelemhez vezető úton.

Ezidő alatt szemmel látható javulást értünk el a becsatlakozáshoz szükséges idő csökkentésében: ma már senkinek nem kell 60 másodpercnél többet várakoznia, hogy játékot kezdhessen. Jóllehet, csapataink további erőfeszítéseket tesznek a szervereink optimalizálásán, emellett folyamatosan fogadjuk és dolgozzuk fel a játékosainktól érkező észrevételeket, javítási ötleteket. Megragadjuk itt most az alkalmat arra, hogy tájékoztassunk titeket, milyen újításokon, fejlesztéseken dolgozunk jelenleg. Az alábbi változások a következő, december elején érkező 2.3-as Patchben érkeznek hozzátok. A javítás nem csak bugfixeket fog tartalmazni, de újításokat és fejlesztéseket is, amit alább részletezünk.

A régi klasszikus újraélesztésekor nagy hangsúlyt fektettünk a grafika modernizálásába, de egyúttal korszerűvé is szerettük volna tenni a játékmenetet. Reméljük az alábbi változások összhangban vannak az elképzeléseitekkel!

 

OFFLINE nehézségi fokozat állítási lehetőség ("/players 8")

Ez a régi, PC-ről ismert funkció mostmár a konzolokon is elérhető. A solo, offline játékosok max nyolc játékosig skálázhatják a játék nehézségét - ezzel együtt a jutalmakat is, kívánságuk szerint. Ehhez a játékosok csak egyszerűen meg kell nyissák a Beállításokat, ott a Game Settings fülön az Offline bejegyzést, és beállítani az "Offline Difficulty Sacling" csúszkát. Amint ez beállításra került, a szörnyek már emelt életerővel születnek, és ezzel arányosan magasabb jutalomban részesítik halálukkor a játékost.

Az offline, egyjátékos üzemmódban a default beállítás "1 player", de ezt bármikor átállíthatod az 1-8 közötti tartományban. Ha azt szeretnéd, hogy a játék nehézsége olyan legyen, mintha 4 játékos játszana együtt, akkor tedd a csúszkát 4-re. Mint ahogy a régi D2 Classicban is, a változtatások új játék kezdésekor lépnek érvénybe.

 

Billentyű és egér gyorsvarázslás és aktív skill hozzárendelési beállítások

Eddig az egyes képességek érvényesítéséhez a bill+egérrel rendelkező játékosok a jobb és bal egérgombot kellett, hogy használják. Ez azt is jelentette, hogy egyszerre valójában 2 képességhez férhettek hozzá. A gyakorlottabb játékosok persze használhatták az F1-F12 gyorsbillentyűket, ezzel egy gombnyomásra megváltoztatva a bal/jobbegérgombra programozott skilleket. Gyakorlatban tehát ez azt jelentette, hogy amennyiben egy épp nem használt képességet szerettél volna aktivizálni, akkor előbb egy gyorsbillentyűvel (F1-F12) hozzárendelted valamelyik egérgombhoz, majd az egér kattintásával érvényesítetted.

Mikor bevezettük a kontroller támogatást a D2R-be, a játékosok rögtön 12 gombhoz kaptak hozzáférést. Ennek segítségével bármely gombhoz is rendeltek képességet, az a gomb megnyomásakor rögtön aktivizálódott. A Diablo III már eleve ezt a metódust használta, és egyben ez elvárássá is vált az ARPG-kben (akció vezette szerepjátékok).

Láttuk, hogy a játékos-közösség nagyon szeretné ezt a könnyítést a billentyűzettel és egérrel játszók esetén is. Eleinte próbáltuk elkerülni ezt a módosítást, mert azt gondoltuk, ez túlságosan elvinné az eredeti koncepciótól az irányítást - de ti győztetek, meghajlunk a kívánságotok előtt.
A játékosok mostantól használhatják az Aktív Skll Bindigs sávot. Ez egy új ikonsor a megszokott fölött a képernyő alján. A játékosok akár 16 képességet helyezhetnek itt el (jóllehet, a súgó csak az F1-F8-at ajánlja fel). Hovatovább, ha a Quick Cast Skills (gyorsvarázslás) be van kapcsolva, akkor ezen gombok lenyomásakor az adott képesség rögtön aktivizálásra is kerül - az egérgombok átállítása nélkül.

Ugyanakkor a fenti lehetőségeket és azok használatát teljes mértékben a játékosokra bízzuk. A menüben mindkét funkciót (a megjelenítését és a használatát) ki/be tudjátok kapcsolni a kívánságotok szerint.

 

Grafikus és irányítási javítások

Vizuális fejlesztések

Egy jó adag vizuális fejlesztést is tapasztalni fogtok. Egy jelző fogja mutatni, ha az az adott játékos némítva vagy ignorálva van.

Ezenkívül a karakterek szintje és használt kiegészítő-típus is látszódni fog már a Lobby-ban. Fejlesztettünk a célcsatorna kiválasztásán is, mikor chat-üzenetet küldötök, így ez mostmár sokkal logikusabb és áttekinthetőbb. Végezetül a játékosok mostmár láthatják az igazi Bnet neveket és ID-ket a barát-listában.

 

Játékmenet fejlesztések

Ezen a téren bevezettük az "elvétetted" jelzést a harcok esetén. Akik ezt a funkciót bekapcsolják a menüben, látni fogják, mikor a karakterük elvét egy ütést akár PvP akár PvE módban is játszanak.
A dobás ismét ráprogramozható egy gombra, még akkor is, ha épp nincs mit dobálnia a karakternek. Ugyanitt egy új gomb került bezetésre, a "Force move" - azaz "mindenképpen mozogj" címmel - ezt használva a játékos karaktere mindenképpen oda fog menni a kurzorral jelölt helyre.

 

Hangok

A kontrollert használó játékosok PC-n vagy konzolon mostantól hangvisszajelzést fognak kapni mikor a Beállítások menüben lépkednek. Ezen felül ugyanígy hangvisszajelzést kapnak az övükön történő automatikus ital-elhelyezés esetén.

 

Grafika

A DLSS képes Nvidia kártyával rendelkező PC-s játékosok mostmár ki tudják használni a technológia által biztosított előnyöket - megnövelve ezzel a játék grafikai teljesítményét.

 

Forrás: Blizzard

Fordította: Héger András